Gå til innhold

Test: Asus GeForce GTX 680 DirectCU II 4 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det bruker 2 isteden for 3 utvidelseslotter bak på kabinettet.

 

4 GB er overkill for de fleste.

 

Den rimeligste ASUS GTX 670 DirectCU II er et bedre valg.

  • Liker 2
Skrevet

Hva mener dere? :o

 

+1 på den. Du trenger ikke over 2GB med ram på noen spill og fps'en går ikke noe raskere siden både minne og gpu kjøres på like frekvenser som stock? Hvis dere skulle prøvd å skille et orginalt 2GB mot 4GB burdere dere moddet skyrim og kjørt nvidia surround gaming.

  • Liker 1
Skrevet

+1 på den. Du trenger ikke over 2GB med ram på noen spill og fps'en går ikke noe raskere siden både minne og gpu kjøres på like frekvenser som stock? Hvis dere skulle prøvd å skille et orginalt 2GB mot 4GB burdere dere moddet skyrim og kjørt nvidia surround gaming.

 

er rart at er fabrikkoverklokket kort med bedre kjøler får 20-30 fps mindre enn stock kortet. det er veldig rart faktisk.

 

Spørsmålet er; hvordan vil dette kortet håndtere 4k?

 

i spill eller til film og sånt?

 

tviler på at noen kort vil håndtere 4k spill bra men film går nok ypperlig.

Skrevet

Var det ikkje mulig å bruke NYESTE driver? 310.70 WHQL ? Dere skriver:

Til denne testen benyttet vi nyeste Forceware-drivere, 306.97
Epic fail spør du meg. Dere kunne iallefall prøvd å finne nyeste driver for å se om det var derfor resultatene dere fikk ikkje stemte helt. :huh:

Med tanke på de rare resultatene er det grunnlag for re-testing, som karsy sier.

  • Liker 5
Skrevet

En kommentar til de litt merkelige ytelsesresultatene jmf. referanseversjon: Dette kortet trekker betydelig mindre strøm. Må være en sammenheng der.

Skrevet

er rart at er fabrikkoverklokket kort med bedre kjøler får 20-30 fps mindre enn stock kortet. det er veldig rart faktisk.

 

Spørsmålet er; hvordan vil dette kortet håndtere 4k?

i spill eller til film og sånt?

 

tviler på at noen kort vil håndtere 4k spill bra men film går nok ypperlig.

Helt enig i at det var lave resultater, det er også litt for stort sprang opp til stock GTX 680 for å skylde på Kepler Boost.

Uansett er hele testsuiten utdatert til en slik grad at CPU flaskehalser i de fleste testene, når HW.no ikke gidder å teste med maksimale innstillinger engang er det ikke rart slikt skjer.

 

4K-ytelse?

http://www.computerbase.de/artikel/grafikkarten/2012/3x-gtx-680-und-3x-hd-7970-mit-i7-3970x/13/

2560x1600 @ 4xSSAA er omtrent tilsvarende 4K @ 2xSSAA, ikke utrolig om disse kortene hadde klart å levere ganske akseptabel ytelse i dagens spill kjørende i "Ultra HD" om man var villig til å ofre MSAA og litt annen eyecandy.

  • Liker 3
Skrevet

Jeg er ikke helt med her... Når det gjelder bf3: Det er ikke samsvar mellom graf for de ulike oppløsningene og diagram for sammenligning av andre testede kort?

 

I tillegg ligger min. oppsiktsvekkende mye høyere enn avg :p

Skrevet

Jeg er ikke helt med her... Når det gjelder bf3: Det er ikke samsvar mellom graf for de ulike oppløsningene og diagram for sammenligning av andre testede kort?

 

I tillegg ligger min. oppsiktsvekkende mye høyere enn avg :p

BF3 average ligger omtrent på 80, så den stemmer.

Det som ikke stemmer er å kalle maksimalmålninger for minimumsmålninger.

Skrevet (endret)

Disse testene på hw er ubrukelige, så lenge utdaterte drivere blir brukt på både nvidia og amd.

 

Driverne som blir brukt til bla amd kortene er mellom 6 og 10 mnd gamle :nei2:

Skjønner ikke at dere gidder...

Endret av lucky666
Skrevet (endret)

Helt enig i at det var lave resultater, det er også litt for stort sprang opp til stock GTX 680 for å skylde på Kepler Boost.

Uansett er hele testsuiten utdatert til en slik grad at CPU flaskehalser i de fleste testene, når HW.no ikke gidder å teste med maksimale innstillinger engang er det ikke rart slikt skjer.

 

4K-ytelse?

http://www.computerb...it-i7-3970x/13/

2560x1600 @ 4xSSAA er omtrent tilsvarende 4K @ 2xSSAA, ikke utrolig om disse kortene hadde klart å levere ganske akseptabel ytelse i dagens spill kjørende i "Ultra HD" om man var villig til å ofre MSAA og litt annen eyecandy.

Det er en del som kjører 3-skjerm oppsett nesten tilsvarende oppløsning til 4K. 1200x1920 x3 = 3600x1920. (Edit: 4K = 3840x2160)

Om man har såpass høye oppløsninger kan man roe ned på anti-aliasing, siden mengden artifacts vil reduseres betydelig. Jeg ser vanligvis ikke på anti-aliasing og filtering som "eye-candy" (det er mer for å kompansere for lav oppløsning), men mer ting som mengden partikler, tesselering, ekstra lys-effekter, osv.

Når jeg kjøpte skjermer for nesten halvannet år siden stod det veldig mellom 3x U2412M og 1x U2711 + 1x U2412M, sistnevnte vant pga antatte problemer med bredden på skjermrammene.

Endret av GullLars

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...