Gå til innhold

De beste spillene i 2012 (DS, iPad, iPhone, Mac, PC, PS3, Vita, PSP, Wii, WiiU, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Max payne 3 under årets skuffelse?

Give me a fucking break dude!

Ja det skuffet meg såpass at jeg er på en 5the

gjennomgangen av spillet nå.(hard mode nå på pc)

Er helt uenig i at det var en skuffelse. :thumbdown:

Selv om 1eren er best. :)

Helt enig Max Payne 3 var i mine øyne helt knall!

Fortsatt en bedre historie enn hva Hack Walters klarte å servere oss i ME3:

"Ctulhu-monstrene fra marerittene har kommet, så nå må vi kjempe mot en organisasjon dedikert til menneskets fremgang for å overleve og ta tilbake jorda."

Cerberus gikk plutselig fra å være en liten utliggerorganisasjon med begrensede midler til å være en makt på linje med Reapers. Illusive Man er blitt en slave og alt dette forklarer dette, men det endrer ikke at noen rett under i en såpass stor organisasjon burde forstått dette og tatt kontroll.

Jorda skal tas tilbake? Det er helt ubegripelig, den blir aldri fremstilt som en planet av stor taktisk viktighet og det burde være langt viktigere å beholde kontroll over The Citadel ettersom romstasjonen faktisk er hjertet til all galaktisk reise, for ikke å nevne at det er her Reaperne alltid har startet tidligere for å effektivt kutte av nesten all interplanetarisk reise.

 

Det er så mye i Mass Effect 3 som ikke stemmer med de tidligere spillene både historiemessig og loremessig at du ikke kan ha spilt de foregående spillene og heller ikke lest en bok for å kalle det en god historie. The Expendables 2 har en bedre historie enn Mass Effect 3, der har man i det minste forstått styrkene ved franchiset.

Dette var vel litt overdrevent... Var vel ikke akkurat bred enighet om at Cerberus faktisk var dedikert til menneskets fremgang. Kampen mot dem var jo også et element for å gi en viss kontinuitet (ja, faktisk). (SPOILER ALERT) Det forklares også mot sluten at splittelser innad var et stikkord for de sykluser som hadde forekommet tidligere. Hvor i all verden tar du at de var en "uteliggerorganisasjon" fra? Helt siden Mass Effect 1 drev de jo med relativt velutrustede eksperimenter og terroraksjoner. At ingen stilte spørsmål ved The Illusive Man er jo strengt talt ikke rart, med mindre du mener det er så voldsomt mye mer sannsynlig at ingen mistenkte Saren Arterius i ME1 for å være full av faen, på tross av alt.

 

Det var vel nettopp fordi Cerberus ble undervurdert, hadde insidere (Udina etc.) og var velinformerte -og utstyrte at de klarte å ta The Citadel. Hvis du har problemer med dette så er det helt OK, men det er egentlig ikke sensasjonalistisk i mine øyne. Terrorister har i virkeligheten klart å angripe det som ble kalt verdens "tryggeste" bygg, Pentagon, uten betydelige midler, trening, avansert etteretning, eller insidere.

 

Jorda, hvorfor ikke? As good a place as any. Kaos og krig var det nok av og ingen hadde vel forberedt en samordnet plan som kunne holde vann i lengden. Uansett tar de først turen til Jorden etter at the Citadel er transportert dit. At de ikke begynte med den kan tolkes på flere måter. Noen ser det som et plot hull. Det trenger det egentlig ikke være kort sagt fordi at nåværende syklus utarter seg ulikt fra tidligere. Det er en tråd om det med mange gode svar på Bioware sitt forum:

 

http://social.bioware.com/forum/1/topic/355/index/11019584

 

Her er ett eksempel på en tolkning:

 

http://social.bioware.com/forum/1/topic/355/index/11019584/4#11065954

 

 

Dette går jo litt på øyet som ser, men jeg synes ikke at alt dette nødvendigvis betraktes som svakt skrevet.

Lenke til kommentar

Max payne 3 under årets skuffelse?Give me a fucking break dude!Ja det skuffet meg såpass at jeg er på en 5thegjennomgangen av spillet nå.(hard mode nå på pc)Er helt uenig i at det var en skuffelse. :thumbdown:Selv om 1eren er best. :)

 

Hmm.

Smaken er som baken. Du spiller det for femte gang, jeg var lei etter 6 level (ish).

Jeg kan sådan si meg enig med at MP3 er en av årets skuffelser, selv om jeg hadde ganske lave forventninger til spillet.

Hitman er forøvrig et av de andre som skuffet meg iår, med lave forventninger på forhånd.

Likheten er vel at begge viser potensiale iløpet av første delen av spillet, men leverer ikke i lengden (ensformighet).

Lenke til kommentar

*Gjesp* Forutsigbart og kjedelig. Nok en liste som kunne vært tatt rett ut av MTV-awards om det skulle dreid seg om musikk.Er det noen spillsider der ute som mener noe annet enn at spillenes Justin Bieber og Rihanna er det beste som kom ut i 2012? Denne lista er jo som snytt ut av nesa på en tilfeldig forumbruker som har spilt de 5 mest populære spillene i år, men den kommer til å reflektere lesernes liste, og det er er vel viktig for å fortsette å vokse, og få mer reklameinntekter.Blir forhåpentligvis litt mer interessant når skribentene kommer med sine lister.

 

Du kan jo ta en titt innom battlefield.no, de skrev om trender i spillåret og hva som kanskje har definert 2012

Lenke til kommentar

Grey liste uten de store overraskelsene. Morsomt at Catherine dukker opp, X-Com er bra, og selv om Dishonored er et vesentlig svakere spill enn Half-Life 2, er det tross alt bedre enn konkurrenter som Far Cry 3, Max Payne 3, Hitman: Absolution, Halo 4, Borderlands 2 og gud vet hva annet skrot jeg har rotet VISA-kortet mitt borti i år. Hva det superduperødelagte FIFA 13 gjør på noen som helst liste forblir et åpent spørsmål, og den infantile humoren til Borderlands 2 fortjener en begravelse i det stille. The Walking Dead-hysteriet har den tidligere stallhesten deres Lasse Lervik gjort en glimrende jobb med å avkle, og Journey er... ikke akkurat en åpenbaring, selv om det har en viss verdi.

 

Hvis jeg skulle forsøke meg på en liste i dette formatet:

 

Beste enspilleropplevelse:

Hotline Miami

Super Hexagon

Thirty Flights of Loving

 

Beste konkurranseopplevelse:

Super Hexagon

Super Crate Box

Street Fighter X Tekken

 

Beste samarbeidsopplevelse:

Planetside 2

Journey

Dragon's Dogma

 

Største skuffelse:

Halo 4

Spec-Ops: The Line

The Walking Dead

 

Beste originale idé:

Out There Somewhere

The Unfinished Swan

Quantum Conundrum

 

Beste visuelle design:

Thirty Flights of Loving

Asura's Wrath

The Unfinished Swan

 

 

Beste lyddesign:

Hotline Miami

Lollipop Chainsaw

Journey

 

Beste humor:

Lollipop Chainsaw

Quantum Conundrum

Thirty Flights of Loving

 

 

Beste historie:

Hotline Miami

Thirty Flights of Loving

Asura's Wrath

 

 

Ser fram til de individuelle listene. Spilte Catherine i 2011.

Lenke til kommentar

Farcry 3 burde nok stått på listen - ser ut som det er vinneren blandt leserne hos Gamespot.

 

Vet ikke om jeg har misforstått, men burde Max Payne 3 og AC3 stå på lista over skuffelser når dere har anmeldt spillene med 9 og 8? Er noe enig i at Max Payne ikke har samme drivet som i de forrige titlene, men hadde ikke forventet å finne det på denne listen. Sier litt om Rockstar når de legger lista så høyt at en 9'er er dårlig ;)

Det har blitt nevnt tidligere, at far cry kom så sent at det ikke rakk å være med på noen kåringer. Det skulle bli med til neste år, så da er det liten sjanse for at det vinner noe da. Gta kommer tross alt neste år, og det vil slå ut de fleste andre spill.
Lenke til kommentar

Beste enspilleropplevelse

Journey

 

Beste konkurranseopplevelse

*kommer*

 

Beste samarbeidsopplevelse

TERA

 

Største skuffelse

*kommer*

 

Beste originale idé

Journey

 

Beste visuelle design

TERA / Journey

 

Beste lyddesign

Dark Souls: Prepare to Die Edition (PC)

 

Beste humor

*kommer*

 

Beste historie

The Walking Dead (*Subject to change*)

Lenke til kommentar

Max Payne på lista over skuffelser? Dere ga jo selv spillet 9/10 og jeg siterer: "Jeg tror skeptikerne kan ta seg en bolle og slenge seg med på moroa." Hehe , har vi blitt litt schizofrene eller? :p

 

Vel, bare fordi jeg likte spillet godt så betyr ikke det at alle de andre skribentene gjorde det ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere fremstår som lite profesjonelle når dere gir et spill 9/10 og samtidig nominerer det til årets skuffelse. Det viser også hvor langt karakterinflasjonen innen spill har kommet. 8/10-spill er jo kun litt over middels, og 7/10 er middels(nesten på grensen til under middels). Når skal karakterene 4, 3, 2 og 1 brukes når de dårlige spillene får en 5-er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere fremstår som lite profesjonelle når dere gir et spill 9/10 og samtidig nominerer det til årets skuffelse. Det viser også hvor langt karakterinflasjonen innen spill har kommet. 8/10-spill er jo kun litt over middels, og 7/10 er middels(nesten på grensen til under middels). Når skal karakterene 4, 3, 2 og 1 brukes når de dårlige spillene får en 5-er?

 

Det handler da på ingen måte om profesjonalitet? Det er rett og slett en bieffekt av at ikke alle føler Max Payne 3 levde opp til forventningene de hadde satt seg. Merk også at vinneren av kategorien "Største skuffelse" ikke behøver å være et dårlig spill. I fjor var det L.A. Noire som fikk den tvilsomme æren, med en anmelderkarakter på 7/10.

 

Det har ingenting med karakterinflasjon å gjøre. Det er heller ikke slik at vi ikke bruker karakterene mellom 1 og 5. Bare i desember hadde vi fem anmeldelser som havnet på en karakter på mellom 1 og 5.

Endret av Arodem
Lenke til kommentar

ja mass effect 3 er hele verdens skuffelse på alle sider untatt her. WOW. og Dota og LOL er ikke nevnt i beste konkuransespill når de er de mest spilte og mest sette spillene i verden. WAY TO GO! begynner å gå lei av denne siden nå.

 

League of Legends kom ut i 2009. Dota 2 er ikke lansert enda. Mass Effect 3 har fått priser på mange andre spillnettsteder enn Gamer.no, og vi lot det komme på tredjeplass i én av de totalt ni kategoriene. Jeg skjønner virkelig ikke indignasjonen her.

 

Selvfølgelig er det trist å høre at du er lei av Gamer.no, men jeg ser ikke hvorfor dette skal være det som får deg til å steile.

Endret av Arodem
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det var en bra liste jeg - Smaken er jo som baken, delt i to. Det er ofte umulig å plassere et spill foran et annet fordi et spill er en opplevelse og svært subjektivt. Nå sto det jo i begynnelsen av artikkelen at det var en demokratisk stemme prosess. Mange av spillene som er nevnt har jo betydd ett eller annet dette spillåret :)

 

 

Vi er kjempe interessert i å høre hva dere synes om vår vinkling på spillåret 2012 - nybegynnere i "spill-pressen" så er alt av tilbakemeldinger konstruktivt. Takk på forhånd og i respekt av Gamer.no vil vi gjerne henvise til kommentar feltet på artikkelen (login) :)

 

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

League of Legends kom ut i 2009. Dota 2 er ikke lansert enda. Mass Effect 3 har fått priser på mange andre spillnettsteder enn Gamer.no, og vi lot det komme på tredjeplass i én av de totalt ni kategoriene. Jeg skjønner virkelig ikke indignasjonen her.

 

Selvfølgelig er det trist å høre at du er lei av Gamer.no, men jeg ser ikke hvorfor dette skal være det som får deg til å steile.

 

ble nok bare sur fordi mass effekt har blitt fullstendig apeslaktet av stort sett alle fans både spillmessig men helt ekstremt på historien. mange sider gir det priser men disse sidene gir Call of duty Game of the year awards.. ikke akkuratt noe som har mening da spillerne ikke kan fordra spillene :p Dota 2 er ikke i beta lenger det eneste som ventes med er lansering av de siste heltene. dota 2 gikk ut av beta i juni så er en 2012 lansering.

 

men ta det med ro bortsett fra dette og karakteren på dark souls så liker jeg gamer.no veldig godt. skal tenke meg om mer nøye før jeg rager igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...