Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Elendig mottak på nettverkskortet


Anbefalte innlegg

Har en Samsung chronos 7 series bærbar pc.

 

Etter at jeg hadde innstalert windows og oppdatert alt av drivere og diverse merket jeg at mottaket på det trædløse nettverkskoret var veldig dårlig,

 

Jeg prøvde å laste ned ny driver, men ingenting hjalp. Formaterte pcen, men samme problem var der.

 

Jeg har prøvd å gå helt bort til routeren med pcen og da får jeg topp signal.

 

Det er veldig rart ettersom routeren err helt ny og skal ha god rekkevidde,

 

Jeg sitter ca 7 meter unna routeren i samme etasje. Hvis jeg tar med andre pcer inn på rommet har de ingen problem med å få topp signal. Enda de er mye eldre og dårigere enn min pc.

 

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse problemet? Har prøvd både formatering og oppdatering av driver, uten hell. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bluetooth device (RFCOMM Protocol TDI)

Bluetooth - enhet (personal area network)

intel® centrino® advanced - n 6235

microsoft virtual wifi miniport adapter #2

microsoft virtuelt wifi - miniportkort

realtek PCIe GBE family conroller

 

Det står under "nettverkskort" i ehetsbehandling.

 

Hjelper det noe?

Endret av Gloms
Lenke til kommentar

Ping: 26 ms

Download speed: 10,47 mbps

Upload speed: 2,56 mbps

 

Det er jo ikke no problenem. Problemet er at pcen ikke får internett når jeg sitter over 5 meter unna routeren, Det trådløse nettverkskortet tar ikke imot nett. Nettet detter ut og funker ikke som det skal.

 

http://www.samsung.com/no/support/model/NP700Z5A-S04SE-downloads

 

Der er alle driverne til pcen. Hvilke av de trenger jeg for at pcen skal fungere optimalt? Har lasta ned mange med de står ingen forklaring på de så er usikker på hvilke jeg trenger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Har du installert chipsetdriverne til maskinen din?

 

Står routeren din i nærheten av metall slikt som persiener av aluminimum, microbølgeovn?

 

Hvilke hastighet får du når du er over 5 meter unna?

Lenke til kommentar

Routeren fungerer utmerket på de 2 andre pcene som er i huset så regner med at det ikke er no metall e.l. som forstyrrer signalene. Er jeg på rommet der pcen egentlig skal stå som er ca. 7 meter unna i samme etasje får jeg mye dårligere download speed. Ligger på rundt 1 mbps da. Nettet henger seg og er mye tregere inne på det rommet. Men tar jeg en av de andre pcene inn der er nettet bra. Er det ikke mottaket på min pc som er dårlig da?

 

Har prøvd å laste ned chipset drivere, men uansett hvem av de jeg laster ned på siden der får jeg opp en feilmelding under innstalasjon som sier "dette systemet innfrir ikke minimuskravene til denne instalasjonen. Instalasjonen avsluttes." Hva kommer det av?

 

Er det andre drivere eller software som er kritisk?

 

Det er bare to nett som kommer opp. Mitt og naboen sitt. Jeg er på 11, han på 1. Trenger vel ikke bytte kanal da?

 

Min RSSI er på 49 og max rate er 54. Naboen har 64 RSSI og 130 i maxrate. Har de talla noe å si?

Endret av Gloms
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Høyreklikk og velg kjør som administrator på de drivere. Det var bare en fil på sidene til Samsung, så det skulle være et enkelt valg. De har også et program som laster ned rette drivere for deg.

Lenke til kommentar

Høyreklikk og velg kjør som administrator på de drivere. Det var bare en fil på sidene til Samsung, så det skulle være et enkelt valg. De har også et program som laster ned rette drivere for deg.

 

Skal gjøre det når jeg kommer hjem fra ferie. Hva heter det programmet som laster ned drivere

 

Jeg har ikkeno trådløse øreklokker eller tastatur e.l som kan forstyrre signalene. Hva annet typisk i et hus er det som kan forstyrre da ? Vet det kan være en hel masse, men er det noe som er typisk ?

Lenke til kommentar

Har lastet ned det programmet nå. Den fant 13-14 drivere for meg. Lastet ned alt sammen så pcen er oppe og står sånn sett, men internettet er fortsatt veldig svakt når jeg setter pcen på rommet.

 

Flere tips til hva det kan være som forstyrrer signalene fra stua til rommet? Er det noe jeg kan gjøre med routeren? Endre no innstillinger e.l?

Endret av Gloms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...