Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Elendig mottak på nettverkskortet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har lastet ned den drivreren der.

 

Nå har jeg prøvd å pinge mot routeren og jeg får veldig varierende resultat. Er jeg nærme den ligger den stabilt på 5-6 ms og hvis jeg beveger meg lenger unna den er det veldig varierende. Alt fra 2-300 ms til 7 ms. Veldig opp og ned. Jeg er aldri lenger unna enn 10 meter så avstanden skulle ikke være for stor hvis det ikke er noe som forstyrer signalene. Har prøvd med 3 forskjelige pcer. Samme resultat med alle sammen. Så jeg tror nok ikke det er pcen min eller nettverkskortet mitt det er noe galt med. Tror problemet ligger hos routeren og den er helt ny så den skulle jo funke bra skulle man tro.

 

Jeg har også oppatert firmwaren på routeren og byttet fra kanal 11 til 5 for å se om det hjalp. Det gjorde det ikke. Hva er forskjellen på de forskjellige kanalene? Er det samme hvilken kanal jeg er på bare jeg ikke er på samme som noen andre? Eller er hver kanal unik med forskjellige signaler?

 

Routeren er koblet til en Get dekoder som fungerer som modem. Kan den forstyrre signalene? En kompis av meg hadde canal digial og de hadde sagt at han burde flytte routeren fordi den kunne forstyrre signalene. Kan det være tilfellet?

Endret av Gloms
Lenke til kommentar

Det beste er å bruke en kanal som færrest wlan i nærheten befinner seg på. 1, 6 eller 11 er kanalene som ofte anbefales. Som nevnt tidligere kan du bruke inSSIDer til å søke på wlan i nærheten, og få en oversikt over kanaler etc. Du kan også bruke android appen "Wifi Analyzer", da kan du bevege deg rundt mens du følger med å wlanet (styrke etc.), du kan også få opp hvilke kanaler som er de beste å bruke hjemme hos deg. Hvis du har en iOS mobil i stedet, finnes det sikkert en tilsvarende app :)

 

Prøv å last ned de nyeste driverne til wlankortet ditt her. Trykk på "check your system for the latest update".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...