Gå til innhold

Kommentar: - TV 2-lisens? Nei takk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Canal Digital lar oss (eller, vil la oss) velge hvilke TV2-kanaler vi skal betale for, mens TV2 vil at vi skal tvinges til å betale for alle kanalene deres. Så ja, jeg vil heller gi pengene mine til Canal Digital.

 

Det er kun et spill for galleriet som for tiden går ut over TV2

Det lar det velge noen kanaler blant mange , resten må du betale ekstra for

Det er helle ikke hel fritt hvilke kanaler du kan velge / velge bort.

 

Hvis jeg skal være ærlig så tror jeg verken TV2 eller CD får det som de vill

Lenke til kommentar

Egentlig så tror jeg ikke at det er så mange som har forstått det , heller

 

uansett hva du måte mene om fritt kanalvalg og slik , så er ikke TV2 og CD blir enige om premissene for kanalene ( det er det vi vet ) , alt annet blir bare antagelser.

bl.a. er det komme en del påstander som ikke er bekreftet

 

riktignok har dere referert til argumentasjoner / uttalelser fra begge parter men det kan likegodt være propaganda for å sverte den andre parten

 

Når så mange fremstiller CD som den snille her blir premissene feil , for mang så er begge like kravstore

Lenke til kommentar

Du har rett i at mange ikke har forstått konflikten. I en undersøkelse kom det frem at 86 prosent ikke har god kjennskap til hva den handler om: http://www.kampanje.com/pr/article6403421.ece

 

Det hele kan oppsummeres slik: Canal Digital ønsker ikke å betale den summen TV 2 og Staten vil ha, så de gikk til sak mot begge. TV 2 ble deretter sure da Canal Digital gjorde «nisjekanalene» deres, som TV 2 Zebra, om til valgfrie kanaler, samt flyttet de ned på kanallisten.

 

Hvordan er premissene feil? Hva er gjort feil i tråden? Hvordan er det riktig av TV 2 å tvinge på meg flere kanaler jeg har null interesse av?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og har kulturdepartementet rett til å ilegge folk avgifter uten stortingsvedtak?

 

I min oppfatning har de ikke det. Skatter og avgifter må jo godkjennes av komiteer og andre departement. Hvordan kan kulturdept. og kabeltvistnemnda kommer frem til at TV2 også skal ha rett til å inndrive lisens? En kanal som i tillegg er reklamefinansiert.

 

Jeg er Canal Digital kunde og blåser i om jeg aldri får se NRK og TV2 igjen. Mange andre kanaler som i min oppfatning har bedre tilbud. Og det er det dette handler om. Valgfrihet. TV2 er iferd med å komme i en lignende posisjon som NRK, men altså inn bakveien, uten noe gyldig stortingsvedtak for innkreving av lisens.

Lenke til kommentar

Premissene for debatten blir feil når man bare ser det fra den en siden , slik mye tyder på

 

Når man nå sammenligner NRK med TV2 hvorfor kan da ikke begge ha de samme premissene ?

 

Det enste jeg ser er at NRK er kommersielt riks-dekkende og på tvunget mens TV2 er blir riksdekkende fordi folk ønsker et alternativ til NRK.

 

Da vil det ikke virke direkte rettferdig at alle 3 TV kanalen til NRK skal påtvinges oss mens TV2 bare skal få lov å ha med en kanal.

 

i tillegg har staten sørget for alle skal betale for NRK enten man vil eller ikke

De har også gjort det på temmelig gammeldags og utgått måte

( men det passer det ikke å diskutere her )

 

jeg mener forsatt at fritt kanalvalg er bare ett spill for galleriet så lenge man ikke kan velg flere.

 

hvis man kjenner Canal Digital helt fra begynnelsen av så burde man vite at de er ikke er selskap som er kjent for å gi deg rabatt

Lenke til kommentar
jeg mener forsatt at fritt kanalvalg er bare ett spill for galleriet så lenge man ikke kan velg flere.

Så det at jeg prøvde TV2-film og oppdaget at den bare var gamle drittfilmer, for så å velge ID kanalen der istedet er ikke et valg på kanal i følge deg.

 

Jada, man kan mene man har for dårlige og lite utvalg, men man har uansett valg i det som er. Å betale ekstra for å ha med flere drittkanaler er iallefall det motsatte av valgfrihet

Lenke til kommentar

Så det at jeg prøvde TV2-film og oppdaget at den bare var gamle drittfilmer, for så å velge ID kanalen der istedet er ikke et valg på kanal i følge deg.

 

Jada, man kan mene man har for dårlige og lite utvalg, men man har uansett valg i det som er. Å betale ekstra for å ha med flere drittkanaler er iallefall det motsatte av valgfrihet

 

Om du vil velg ID i stedet for TV2 film er ditt valg.

 

poenget mit var at bland disse 59 kanalene så er det ikke alle som finner noe særlig interessant.

Mange av disse er også HD utgaver av SD kanalene

 

Skal også de måtte betale samme prisen som de har full kanalspake.

Skal de bare velger å ha 29 kanaler ( fast del i følge CD) betale det samme som de som velger å fylle kvoten helt

 

Mange ønsker også bytte ut noen av de faste kanalene

 

 

Runar: har du sett hva NikaYoichi skriver

Det er slik ting jeg tenker på

Andre ting er at mange av tjenestene CD tilbyr koster mere en konkurrentene.

 

jeg husker vi hadde Canal digital parabol

Tidligere var det også slik familiepakken (som det het en gang i tiden ) kostet mindre en en pakke med mindre kanaler

jeg har til og med vær borte i at når man vill gå fra et opplegg med mange kanaler ( jeg husker ikke helt om det var tilleggspakker inkludert i det ) til et opplegg med mindre kanaler så var det vanskelig å få til

 

Her i huset gikk vi vekk fra canal digital ( parabol) til fiber kabel via en lokal leverandør , som ettervert ble Altibox.

årsaken var at parabol signalet var for dårlig

 

Selv om dere vil påpek at det ikke er det samme , så er det da de samme som står bak

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hvordan Canal Digitals priser på andre tjenester er relevant for saken, som går ut på at TV 2 reagerer på at Canal Digital gjør TV 2 Zebra og de andre nisjekanalene valgfrie, samt at Canal Digital er uenige i hvor mye de skal betale for å vise TV 2.

Lenke til kommentar

Om du vil velg ID i stedet for TV2 film er ditt valg.

Ja, dermed er det valg man har - en valgfrihet. (jeg fikk noe som er mye bedre i dette tilfellet og jeg kunne velge det selv)

 

poenget mit var at bland disse 59 kanalene så er det ikke alle som finner noe særlig interessant.

Mange av disse er også HD utgaver av SD kanalene

 

Skal også de måtte betale samme prisen som de har full kanalspake.

Skal de bare velger å ha 29 kanaler ( fast del i følge CD) betale det samme som de som velger å fylle kvoten helt

 

Mange ønsker også bytte ut noen av de faste kanalene

 

Selv hadde jeg veldig problem med å finne noe av interesse (har kanaler til gode). Men poenget er at jeg jo kan velge andre enn TV2 kanalene. De er ikke i grunnpakken og jeg slipper å betale de med tvang. Ja, jeg kunne godt tenkt meg å ha langt bredere utvalg og med 0 kanaler i grunnpakken, slik at jeg kunne valgt alt selv. Men det er uansett et lite og viktig steg i riktig tenke/gjøremåte CD har startet på her.

Lenke til kommentar

Beklager , men jeg tror ikke det er valgfrie kanaler som er målet her

Til det er det for mye skit der

 

Uansett så vil de få en solid utfordring når NRK kommer for tur

her må man også dra inn lisensen

 

Siden TV2 sin ekstra kanaler ( Zebra , film, nyheter* og blis) absolutt må være valgfri hvorfor kan man da ikke gjør det med NRK sine kanaler ?

 

Det er måten TV2 blir tatt så hard uten at det har vært antydninger at man vil gjør det med andre selskap som får mag til reagerer

 

 

* hvorfor kommer nyhets kanalen inn under valgfrie kanaler når den skal vær kostnadsfri

Til sammenligningssetning skyld så tar riks tv 30 kr når man velger den i dere fritt valg kanal liste

hvorfor det . når den ikke skal koste noe ?

Lenke til kommentar

NRK og TV2 er 2 helt forskjellige ting. NRK er unntatt vanlige regler. Slik det er idag kan det ikke sammenlignes. Sammenlign TV2 sine ekstrakanaler med andre kommersielle aktører, så blir det riktig.

 

tja, nå er det fler her som vil sammenligne NRK og TV2

 

Når man er i det hjørne

 

Riks tv har jo fått til et fritt kanalvalg der alle kanalene ( inkluder TV2 sine ) med unntak av NRK er hel valgfrie.

Riktignok må man betale en grunn pris og så per kanal deretter

Dette virker lit mere rettferdig , hvis prinsippet er å betale kun for de kanalen man ønsker

 

Her virker det lit merkelig at de klarte det hos Rikstv men ikke har gjort de enda hos Canal digital

Selv om jeg ikke har tatt det med så har de ligget i tankene hele tiden

Lenke til kommentar

tja, nå er det fler her som vil sammenligne NRK og TV2

 

Det hjelper ikke hva man vil, men hva som er realiteten. NRK er en statseid kanal, det er ikke TV 2, og derfor kan de ikke sammenlignes. Om det burde være forskjell er en helt annen diskusjon, og den tar vi ikke her i tråden.

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke hva man vil, men hva som er realiteten. NRK er en statseid kanal, det er ikke TV 2, og derfor kan de ikke sammenlignes. Om det burde være forskjell er en helt annen diskusjon, og den tar vi ikke her i tråden.

 

Bare for å få avsluttet den delen av diskusjonen

Hvis jeg skulle mene at det krever lit mer diskusjon så er det lit sannsynlig at man vil finne en bedre plass å diskutere det .

Man får jo heller ikke "lov" til å diskutere det i lisenstråden da dere er lit uvanlig strenge der

Men nok om det

 

hvorfor /hvordan kunne rikstv bli eninge med TV2 om valgfrie kanaler for flere år siden ?

Der skiller ikke TV2 sg ut fra de andre kanalene i listen av valg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...