Gå til innhold

Kommentar: - TV 2-lisens? Nei takk!


Anbefalte innlegg

@elgen: CD har ikke monopol i borettslag, borettslagene har valgt å inngå avtale med CD for alle beboerne, de kan si opp den og inngå avtale med RiksTV, AltIBox, Get eller andre om de så ønsker. Det kreves bare et vedtak på årsmøte (ekstraordinært f.eks). Jeg har også inngått en avtale med CD og kan si den opp og velge Viasat eller RiksTV i stedet.

 

Det er tydelig at du ikke forstår prinsippene knyttet til borettslag som boform, blant disse ligger at borettslaget som en enhet gjør avtaler knyttet til internett, TV, strøm, oppvarming, osv.

 

Canal Digital har ikke tatt bort noen av de, det var faktisk TV2 som stoppet distribusjonen fordi Canal Digital parabol viderpriset disse for lavt til visse kunder etter TV2 sin mening. https://kabel.canaldigital.no/Aktuelt/tv2info/

 

Du har tilgang til langt mer enn NRK og TV2 over nettTV, f.eks TV Norge, TV3/Viasat etc via deres egne løsninger. Velger man Comoyo TV så har man direktesent tilgang til TV Norge, Eurosport, Discovery og BBC (samt noen flere).

 

Så tilbudet blir faktisk ikke så begrenset, jeg klarer i alle fall å få tilgang til en 25 - 30 kanaler via nett-TV til en 300 - 400 kr måneden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her har du nok misforstått poenget mit .

jeg mente ikke at CD har monopol gjennom boreslagene men at de kan oppfattes slik.

Det vil også være omstendig og tidkrevende prosess å bytte kanal distributør.

i mellomtiden sitter beboerne å er sure for å miste flere kanaler

 

Mener du også at det Var TV2 som sa opp TV2 sport med Canal digital?

 

forøvrig så nevnte jeg bare de kjente muligheten for å set tv kanaler/ programmer gjennom Internett .

 

Du nevner Comoyo TV ( som er ukjent for meg ) .

Er det avhengig av at man har en avtale med TV Norge ?

forøvrig så fant jeg ikke alle de kanalene jeg vill ha om jeg skulle velge å ha alle tv kanalene som netttv

Å sjonglere mellom flere slike løsninger blir også alt for tungvind.

 

 

Forøvrig så viker det som det som all informasjon ( det lille som kommer ) kommer bare fra den ene parten.

Noe som slett ikke er helt bra

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Det er langt fra en omstendelig og tidkrevende prosess å bytte leverandør i de fleste tilfeller. Praktisk er det omtrent som vi skulle skifte leverandør.

 

Ja, det var TV2 som stoppet distribusjonen av TV2 Sport for CD sine kunder. Nå er det ikke så farlig, da TV2 Sport trolig kommer til å bli delvis nedlagt når TV2 mister rettighetene til Tippeligaen. CD sa opp TV2 Zebra fordi de ikke ble enig om pris, og TV2 stoppet distribusjon av resten av kanalen fordi man heller ikke her ble enig om pris.

 

Når det gjelder Comoyo så tegner du en avtale med Comoyo for 129 kr pr måned. Og skal du ha nett-TV så må du sjonglere mellom flere løsninger, for med unntak av TV Norge, Disney Channel, Discovery, Eurosport og BBC er det ingen TV-kanaler som har vært villig til å tegne avtaler med en frittstående distributør av nett-TV. Men det vil garantert komme løsninger som gjør dette enklere etterhvert.

 

Nå er det også realiteten at TV2 gir ut informasjon, samt at denne problemstillingen er omtalt i de fleste medier med synspunkter fra begge sider.

Lenke til kommentar

Jepp du har missforstått saken. Det er nettopp ekstrakanalene som tv2 vil ha betalt for, men CD nekter da de ekstrakanalene er gratis på f.eks. rikstv.

Nå skrev jeg dette sakte, så kanskje du også kobler saken.

Det var jo det jeg skrev. TV2 vil ha betalt, CD vil ikke betale. Konsekvensen er at CD ikke sender ekstrakanalene. Så langt betyr det at markedet fungerer, og det er ingen krise under oppseiling. Det er heller ikke snakk om noen lisens for TV2.

 

Ut fra kommentarene, så burde det jo heller ikke väre noen stor sak, siden ingen tydeligvis ser på disse ekstrakanalene uansett.

Lenke til kommentar

Det er langt fra en omstendelig og tidkrevende prosess å bytte leverandør i de fleste tilfeller. Praktisk er det omtrent som vi skulle skifte leverandør.

 

Ja, det var TV2 som stoppet distribusjonen av TV2 Sport for CD sine kunder. Nå er det ikke så farlig, da TV2 Sport trolig kommer til å bli delvis nedlagt når TV2 mister rettighetene til Tippeligaen. CD sa opp TV2 Zebra fordi de ikke ble enig om pris, og TV2 stoppet distribusjon av resten av kanalen fordi man heller ikke her ble enig om pris.

 

Når det gjelder Comoyo så tegner du en avtale med Comoyo for 129 kr pr måned. Og skal du ha nett-TV så må du sjonglere mellom flere løsninger, for med unntak av TV Norge, Disney Channel, Discovery, Eurosport og BBC er det ingen TV-kanaler som har vært villig til å tegne avtaler med en frittstående distributør av nett-TV. Men det vil garantert komme løsninger som gjør dette enklere etterhvert.

 

Nå er det også realiteten at TV2 gir ut informasjon, samt at denne problemstillingen er omtalt i de fleste medier med synspunkter fra begge sider.

 

Det er om stendig da slike ting må taes opp i styret , før de bestemmer seg for å endre leverandør.

Neste trinn blir å forhandle seg frem til avtaler før de så bestemmer seg

Bare den prosessen kan ta litt tid ( noen måneder ) og så tar det tid før alt er kommet på plass .

 

Nå har jo tv2 andre sports rettigheter , så dett endrer seg stadig

Her er jeg litt i tvil om den delen egentlig er noen fordel for oss forbrukere, som stadig må forholde seg til "ny" aktører for kunne følge med på f.eks tippeligaen

Lenke til kommentar

Som Bolson akkurat sa så er dette ikke noen større prosess i et borettslag, enn andre boformer. Vi snakker vanligvis om en ekstraordinær generalforsamling. Her er det man må følge i følge borettslagsloven.

 

§ 7-6. Innkalling til generalforsamling

(1) Generalforsamlinga skal kallast inn av styret. Innkallinga skal vere send minst åtte og høgst tjue dagar før møtet skal haldast. Ekstraordinær generalforsamling kan om nødvendig kallast inn med kortare varsel som likevel skal vere på minst tre dagar.

 

Dvs at hvis styret har alle papirer/tilbud fra de respektive selskapene. Så kan man avgjøre dette på maks 3 dager, hvis man vil.

Så det du skriver her "Den andre elgen", at det er en omstendig prosess, er egentlig bare tull og tøys. Siden jeg tror kanskje at du bor i et borettslag og har opplevd det slik. Så vil jeg si til deg at så lenge ditt forslag til styret er godt begrunnet, og at du har gjort en grundig research og fått et komplett tilbud på forhånd. Så skal skal dette kunne avgjøres på 3 dager. Så fremt at da generalforsamlingen 'alle beboerne i felleskap" godkjenner det.

 

Som mange andre her har jeg valgt bort TV. For det er slik TV har blitt i dag, det er nesten reklame med litt film innimellom. *Iallefall føles deg slik. TV2 er ingen unntak. Min tv hverdag har jeg løst på andre måter. For jeg fant ut at så snart det kom reklame på en film jeg hadde begynt å se, så begynte jeg å switche, og til slutt husket jeg ikke hvilken kanal jeg så på. Løsningen ble et mediaserver med XBMC.

Og plutselig har jeg fått tid til virkelig å se nyte filmer. Sparte lisens penger går til filmer og serier til min høyt elskede medie server istedenfor. Hvor jeg kan selv velge når jeg vil se filmer, uten reklame. Har også sett på HBO sin løsning. De fleste vet hva dette er så jeg går ikke mer inn på det.

 

Til slutt vil jeg si til CD stå på!

Lenke til kommentar

Nå bor ikke jeg i noe borettslag men det gjør broren min.

Han synes dels det kan være vanskelig å kontaktet styret

 

Slik du skriver det så kan det altså gå opptil 20 dager fra innkalling til møte forekommer.

Hvor lang tid tar det før de bestemmer seg for å holde møte ? en uke , 2 uker ... 5 uker ( en måned ) ?

 

Poenget mit var at det tok tid ( kanskje flere måneder ) fra de bestemmer seg for å endre leverandør til de har alle papirene.

la oss si en måned , så blir avgjørelsen tatt i løpet av noen dager .

Før dette har det altså gått opptil 20 dager.

Så må det lit forhandlinger til for å avgjøre prisen selv om det kom forslag med tilbudet.

 

Til slutt skal de nye utstyret monteres og kobles till.

 

Dett skjer ikke på noen få dager som du forsøker å gi inntrykk av .

her går månedene fort .

 

En rimelig antagelse er at det fort kan ta 2-3 måneder fra man klager til en ny løsning er på plass.

Det er det jeg menerr med tid her , en tid som tar alt for lang tid

 

Hadde det vær noe så kunne de ha avgjort dett på under en uke , men det går ikke siden alle parter skal ha litt tid på seg til fremlegg sitt syn

 

nå vet jeg ikke om du bor i noe borettslag.

Om du gjør det så høres det ikke ut som det er et normalt et

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Elgen. KUTT UT den kveruleringa. Denne tråden er IKKE om borettslag.

Denne tråden er om TV2 som skal ha betalt for noe som er gratis og totalt verdiløst...

 

Lag en egen tråd med det du prøver å dreie diskusjonen inn på.

Lenke til kommentar

Når en tråd utvikler seg slik som den gjør så trenger man avslutning på hver del, slik at ingen kommer med påstander som alle ander bare må godta

 

 

Her har dere slukt rått påstanden om at de ter TV2 som ønsker lisens

De vil bare ha betaling for det de har kjøpt og selger videre

 

Hadde det vær CD som solgte tjenester til TV2 så hadde det vært det samme sytet , bare at dere da hadde ment at det var CD som var de stygge grådige ulven

 

Nå er det på tide at både CD og TV2 viser respekt for seerne.

Slik jeg ser det så er det CD som taper mest på å ikke godta TV2 sitt tilbud

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

2 utfall av saken.

1. Tv2 vinner. Resultat. Kabelkunder til CD må betale ekstra for tv2 bliss, nyhetskanalen og zebra.

2. CD vinner og tilbudet og prisen består slikt som det var før konflikten.

Lenke til kommentar

2 utfall av saken.

1. Tv2 vinner. Resultat. Kabelkunder til CD må betale ekstra for tv2 bliss, nyhetskanalen og zebra.

2. CD vinner og tilbudet og prisen består slikt som det var før konflikten.

 

3: Tv2 kutter ut en del sport på sine kanaler , CD kjøper disse som da blir ekstra kanaler man må betale for

Så blir spørmålet hvem tilbyr det til laveste pris.

resultat enda mer søppel og reklame på grunnkanalene

 

 

Her er det 2 ting jeg undres litt over

1 . TV2 har selv sagt at nyhets kanalen skal være gratis. hvorfor er den da fjernet fra CD sin kanal liste ? ( man har bl a. tilgang til dette gjennom sumo uten ekstra kostnader )

2 . hvorfor er TV2 sport tatt bort når det likevel er en tilleggstjeneste man må betale ekstra for ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Nå er det jo opp til TV2 om de vil at det skal väre gratis eller ikke. Så er det opp til distributörene og kundene om de vil betale dersom TV2 ikke vil at det skal väre gratis.

 

De kanalene er med i grunnpakken på RiksTv, men de vil at CD kabelselskapet skal betale for de kanalene. På parabol er de med i grunnpakken og derfor innbakt i prisen.

Om CD må betale for de kanalene, så er det ikke bare å plusse på regningen sånn over natta...

Mange kunder av CD kabel kan heller ikke bare skifte leverandør over natten de heller.

Lenke til kommentar

De kanalene er med i grunnpakken på RiksTv, men de vil at CD kabelselskapet skal betale for de kanalene. På parabol er de med i grunnpakken og derfor innbakt i prisen.

Om CD må betale for de kanalene, så er det ikke bare å plusse på regningen sånn over natta...

Mange kunder av CD kabel kan heller ikke bare skifte leverandør over natten de heller.

Det forstår jeg også, men ut fra kommentarene her så skulle man jo tro at TV2 er en statseid kanal uten kommersielle interesser. Slik er det ikke. Det er opp til TV2 om kanalene skal väre gratis eller ikke. CD og kundene kan bestemme om de vil betale det TV2 forlanger, men det er fullt opp til TV2 om de vil forlange noe eller ikke.

Lenke til kommentar

Ut fra de tidligere kommentarene så lurer jeg på om CD overkjører kundene , at de skal bestemme alt.

Kundene får forsatt ikke ikke velge så mye selv

 

Det snodige her at jo at prisen på tv kanaler stadig kryper oppover.

hvorfor skal de nå plutselig nå være så stort problem. ?

 

Er det prisen eller er det hvor kanalen blir plassert de krongler om.?

 

Det er heller ikke så enkelt at det bare er TV2 som taper på dette

her kan det skje mye rart , alt fra at man finner seg en annen kanal distributør som godtar økt pris til de som vil ha vekk disse kanalene

 

Nå riks-tv tok betaling pr kanal ( fritt kanalvalg ) så var det ikke noe problem men vil ikke CD gjøre det samme.

i stedet skal man altså betale for ca 40 kanaler der 15 er valgfrie

 

Hvordan har de tenkt å gjøre det hvis noen vil velge flere en 15 , eller ønsker mere en de 43 kanalene ?

Hvordan har de tenkt å gjøre det for de som vil velge vekk de ande 28 ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Det burde forbys ved lov å tillate et TV-selskap å kjøpe opp rettigheter til visse sportsbegivenheter med mindre de dekker 90% av landet :/

Da ender du i så fall opp med at ingen viser disse sportsbegivenhetene.

 

NRK droppet fotball for å produsere Eurovision, siden de ikke hadde råd til å betale for begge deler. Skulle det da värt forbudt for andre som sender i Norge å by på disse rettighetene? Det er ikke slik at Stortinget kan vedta en lov som forbyr utenlandske rettighetshavere å selge sine rettigheter til höystbydende. Man kan vedta en lov som forbyr norskeide kringkastere å by på rettighetene, men da ender man opp med et kontrollert marked hvor NRK-lisensen må ökes slik at NRK kan kjöpe disse rettighetene til markedspris.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hva som er mest riktig her .

Nekter man NRK eller TV2 ( det er de som er store nok til dekke hele landet ) å kjøpe sportsbegivenheter så er det ikke mange som får tilgang uten å betale mere .

Her andre man med at andre tilbyr det som ekstra kanaler i dyre dommer

 

Nå man ved fler ganger har hørt uttalelser om at en viss type sport skal være tilgjengelig for alle så blir dette feil et sted .

 

så kan man spørre seg om det ikke er likegreit å innføre lover som sier at de kommersielle tv kanalene i et land skal ha rettigheter til å vise slike arrangementer uansett pris ?

 

Slik det er nå så må man først betal avgiften til en kanal som sender mye søppel

så må man betale for en grunnpakke med kanaler der det også er mye søppel

og så må man betale for de kanalene man ønsker hvis man er nokk interessert.

 

For mage er det ikke verd det

Det må da gå an å få til en bedre løsning

 

Når det gjelder CD vs TV2 krangelen så er det bare å si at det er for mage som er glad i penger her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...