Gå til innhold

De første offisielle benchmarks i Half-life 2! Fra Valve! :)


YpsiNine

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM
Arrgh, håper gfx kort markedet bedrer seg ganske snart. Er snart på tide med en maskin oppgradering men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal kjøpe av gfxkort. Nvidia sagger litt akterut på ytelse nå ser det ut til. ATI yter bra men jeg er ikke så veldig lysten på den notoriske ustabiliteten som følger med.... :cry:

 

vel, er ati kortene så ustabile nå ?

kun på noen chipsets..

frister litt med et 9600pro eller 9700 non pro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Arrgh, håper gfx kort markedet bedrer seg ganske snart. Er snart på tide med en maskin oppgradering men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal kjøpe av gfxkort. Nvidia sagger litt akterut på ytelse nå ser det ut til. ATI yter bra men jeg er ikke så veldig lysten på den notoriske ustabiliteten som følger med.... :cry:

 

Den notoriske ustabiliteten er noe gammelt tullpreik som henger igjen fra 3 år tilbake.

 

Har selv kjørt ett 9700 Pro kort i snart 1 år, uten noe ustabilitet som har vært forårsaket av skjermkortet eller drivere til det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Arrgh, håper gfx kort markedet bedrer seg ganske snart. Er snart på tide med en maskin oppgradering men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal kjøpe av gfxkort. Nvidia sagger litt akterut på ytelse nå ser det ut til. ATI yter bra men jeg er ikke så veldig lysten på den notoriske ustabiliteten som følger med.... :cry:

 

Den notoriske ustabiliteten er noe gammelt tullpreik som henger igjen fra 3 år tilbake.

 

Har selv kjørt ett 9700 Pro kort i snart 1 år, uten noe ustabilitet som har vært forårsaket av skjermkortet eller drivere til det.

 

vel, det å nevne ustabilitet er ikke akkurat tullpreik med tanke på at det er ikke alle chipset som liker ati..

Lenke til kommentar

Det er jo veldig interresant å se at spillet kjører bedre på DX8 enn på DX9 og at det kjører bedre på DX8 på Geforce4Ti-serien enn på DX8 på GeforceFX-serien.

 

Det må jo bety at Nvidia la til DX9-funksjonalitet på bekostning av DX8-funksjonaliteten når de utvilket FX-serien.

 

I tillegg må det bety at DX9-hardwaren er så minimal ennå at den ikke yter bedre enn forrige generasjons skjermkort.

 

For både ATI's del og Nvidia's så synes jeg ikke toppmodellenes ca 60 FPS i 1024x768 var særlig imponerende. Sansynligvis må vi senke oppløsningen til 800x600 for å få god flyt (~100 FPS). Medde benchmarkene vi har sett så vil sansynligvis den gamle Geforce4 TI-serien yte veldig bra i forhold til prisen så det neppe er noen grunn til å oppgradere fra et slikt kort. Tror jeg beholder mitt 4200 en stund til før jeg kjøper noe nytt.

Lenke til kommentar
Arrgh, håper gfx kort markedet bedrer seg ganske snart. Er snart på tide med en maskin oppgradering men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal kjøpe av gfxkort. Nvidia sagger litt akterut på ytelse nå ser det ut til. ATI yter bra men jeg er ikke så veldig lysten på den notoriske ustabiliteten som følger med.... :cry:

 

Den notoriske ustabiliteten er noe gammelt tullpreik som henger igjen fra 3 år tilbake.

 

Har selv kjørt ett 9700 Pro kort i snart 1 år, uten noe ustabilitet som har vært forårsaket av skjermkortet eller drivere til det.

 

vel, det å nevne ustabilitet er ikke akkurat tullpreik med tanke på at det er ikke alle chipset som liker ati..

 

Tja... har selv brukt Via og Intel chipset uten noen problemer med mitt ATI kort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
ATI yter bra men jeg er ikke så veldig lysten på den notoriske ustabiliteten som følger med.... :cry:

 

Jeg er så møkka lei av å se folk som lever i fortiden. Hvor mange ganger må det sies før dere får det inn i hodet. ATI kort er vel så stabile som nVidia kort for tiden, kansje til og med mer stabil...

 

Velkommen til år 2003 :evil:

 

det er fortsatt problemer med ati+visse chipsets

Lenke til kommentar
ATI yter bra men jeg er ikke så veldig lysten på den notoriske ustabiliteten som følger med.... :cry:

 

Jeg er så møkka lei av å se folk som lever i fortiden. Hvor mange ganger må det sies før dere får det inn i hodet. ATI kort er vel så stabile som nVidia kort for tiden, kansje til og med mer stabil...

 

Velkommen til år 2003 :evil:

 

det er fortsatt problemer med ati+visse chipsets

 

Hvilke Chipsets ?

 

Linker, artikkler, bevis etc etc....

Lenke til kommentar

De korta/chipseta som fungerer dårlig/ikke i hele tatt sammen er:

 

Radeon 9500 Pro / Radeon 9700 Pro --> Intel Granite Bay Chipset (7205)

Radeon 9500 Pro / Radeon 9700 Pro --> Intel Canterwood Chipset (875)

 

MEN, sistnevnte hjelper på hvis du har versjon 3.0 eller seinere av PCB`en på ATi kortet ditt.

 

Problemet som skapes er Infinite Loop, som gjør at PC`en krasjer

tilbake til desktop i 640*480 oppløsning.

 

Hadde selv et 9700 Pro kort og et Granite Bay chipset som overhodet

ikke fungerte sammen. Har nå 9800 Pro og Canterwood chipset, dette

fungerer som en drøm. Har heller ikke lest om at 9600 Pro serien skal

ha problemer med noen av disse chipsettene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
ATI yter bra men jeg er ikke så veldig lysten på den notoriske ustabiliteten som følger med.... :cry:

 

Jeg er så møkka lei av å se folk som lever i fortiden. Hvor mange ganger må det sies før dere får det inn i hodet. ATI kort er vel så stabile som nVidia kort for tiden, kansje til og med mer stabil...

 

Velkommen til år 2003 :evil:

 

det er fortsatt problemer med ati+visse chipsets

 

Hvilke Chipsets ?

 

Linker, artikkler, bevis etc etc....

 

jeg har ingen linker, ingen artikler for hånd.

ei har jeg grunn til å lyge om noe slikt, regner med de fleste husker at visse chipset har hatt ati problemer som har ført til at brukerne har måtte holde seg unna.

videre vet jeg ikke om dette er noe spesielt problem i dag, tviler på det, men å avsi ustabilitet rent generelt blir litt for mye når det fortsatt dukker opp topics her og der med personer som har problemer og som ikke skyldes drivere eller at noe annet hw er defekt.

hvis dere husker tilbake så husker dere vel også den siden som ble linket til hvor det stod oppramset mesteparten av hovedkortene på markedet, så stod det også en kommentar bak hvert hk hvor det ble forklart om man kunne være så uheldig og oppleve at ditt splitter nye ati kort ikke ville fungerere spes bra..

Lenke til kommentar
Arrgh, håper gfx kort markedet bedrer seg ganske snart. Er snart på tide med en maskin oppgradering men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal kjøpe av gfxkort. Nvidia sagger litt akterut på ytelse nå ser det ut til. ATI yter bra men jeg er ikke så veldig lysten på den notoriske ustabiliteten som følger med.... :cry:

 

Den notoriske ustabiliteten er noe gammelt tullpreik som henger igjen fra 3 år tilbake.

 

Har selv kjørt ett 9700 Pro kort i snart 1 år, uten noe ustabilitet som har vært forårsaket av skjermkortet eller drivere til det.

 

vel, det å nevne ustabilitet er ikke akkurat tullpreik med tanke på at det er ikke alle chipset som liker ati..

 

alle med litt vett i hue kjøper nForce2 uansett så.. tror ikke det skal være noe problem ettersom de fleste R9x00 korta fungerer GLIMRENDE på nForce2 :D

Lenke til kommentar

At ATI har betalt et ukjendt antall millioner for retten til å bundle HL2 med kortene siden har jo selvfølgelig _ingenting_ med hvordan spillet optimaliseres å gjøre...

 

Du sier helt klart noe der.

 

DrErling snuser ugler i mosen!

 

Well, what can I say?

 

Har dere spilt UT2003 noen gang? Eller RallySport Championship?

Hva kommer det opp i begynnelsen? En stoooooooooor rund nVIDIA-logo med skrift rundt; "The way it's meant to be played!"

 

Så... dropp de latterlige utsagnene.

Lenke til kommentar
Er halflife/CS + ESC-key = reboot problemet med mobil ATI9000 løst?

 

Det ble fixa for endel driver versjoner siden... CS er mer stabilt på mitt Radeon9700Pro en det noengang var på det gamle Gforce2 kortet.... Anyway: tingen her er at ATI sin dx9 kort banker livskiten utav NVIDIA sine DX9 kort.

Valve vil jo selge spillet til flest mulig folk, så hvorfor skulle de favorisere ATI?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...