Gå til innhold

De første offisielle benchmarks i Half-life 2! Fra Valve! :)


YpsiNine

Anbefalte innlegg

<snip>

Hvis det skulle falle deg inn å være seriøs, og svare på min argumentasjon, eller komme med en aldri så liten unnskyldning for oppførselen din, så setter jeg gjerne en sluttstrek....

<snip...>

 

Jeg kunne skrevet mye nå som ikke tar seg så veldig godt ut på en plass

som dette, men siden jeg faktisk er administrator på et større message

board så vet jeg hva som skiller personangrep og heftig diskusjon.

 

Da får jeg bare krype til korset og beklage

hvis jeg tråkket på noen av tærne dine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm since nvidia cards cant do dx9 they hould market em as dx8.5 cards lol

 

This is NVIDIA's Official statement: "The Optimiziations for Half-Life 2 shaders are in the 50 series of drivers which we made available to reviewers on Monday [sept. 8, 2003].

Any Half-Life 2 comparison based on the 45 series driver are invalid. NVIDIA 50 series of drivers will be available well before the release of Half-Life 2".

 

In other words:

 

"We need to cheat and sacrifice even MORE image quality to get higher scores."

 

110903-HL2.jpg

Lenke til kommentar

Nå retter jeg min oppmerksomhet mot NV40(og R400/20 eller hva den heter*s*). Lei av NV3x :grumpy:

 

Min neste maskinoppgradering vil være(i løpet av neste år tenker jeg):

Nytt hovedkort(med PCI-express) (mest sannsynlig P4 extreme edition CPU)

Raskere ram enn nå

Ellerno...lala..

 

og så: Et eller annet grafikkort som yter GODT i ALT som har med DX9/9.1 å gjøre (om det blir Nvidia, ATI eller XGI(!?) vet jeg ikke enda ;))

 

Akkurat nå syns jeg nVidia er dustehuer! Har så lyst til å returnere mitt GF FX 5900 ultra, men kan vel bare drømme om det....eller?

Lenke til kommentar
"]

og så: Et eller annet grafikkort som yter GODT i ALT som har med DX9/9.1 å gjøre (om det blir Nvidia, ATI eller XGI(!?) vet jeg ikke enda ;))

 

Hvor har du DX9.1 ifra? DX9.0 inneholder funksjonalitet for neste generasjon grafikkort.

 

Akkurat nå syns jeg nVidia er dustehuer! Har så lyst til å returnere mitt GF FX 5900 ultra, men kan vel bare drømme om det....eller?

 

Skader ikke å prøve.

Lenke til kommentar

Enda mere bad press for nvidia:

 

Hi John,  

 

No doubt you heard about GeForce FX fiasco in Half-Life 2. In your opinion, are these results representative for future DX9 games (including Doom III) or is it just a special case of HL2 code preferring ATI features, as NVIDIA suggests?

 

Unfortunately, it will probably be representative of most DX9 games. Doom has a custom back end that uses the lower precisions on the GF-FX, but when you run it with standard fragment programs just like ATI, it is a lot slower. The precision doesn't really matter to Doom, but that won't be a reasonable option in future games designed around DX9 level hardware as a minimum spec.

John Carmack

 

NV40 bør komme kjappt som fa*n...

Lenke til kommentar
"]

og så: Et eller annet grafikkort som yter GODT i ALT som har med DX9/9.1 å gjøre (om det blir Nvidia, ATI eller XGI(!?) vet jeg ikke enda ;))

 

Hvor har du DX9.1 ifra? DX9.0 inneholder funksjonalitet for neste generasjon grafikkort.

 

Regner vel med at det kommer DX9.1 en gang også. Det kom jo først 8.0, så 8.1...vet ikke jeg :shrug:

 

Men jeg er veldig veldig spent på XGI for tida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...