Gå til innhold

Skolemassakre i USA (Konspirasjonstilnærmingen)


Anbefalte innlegg

 

 

Jeg kan ikke tilføye så mye mer enn at jeg etter egen mening mener at det er tydelig at liberal våpenpolitikk og en generell liberal innstilling til våpen i samfunnet = hyppige skolemassakre.

 

Det er jo helt sprøtt å lese listene over skolemassakre i USA gjennom tidene og samtidig se intervjuer med de haugene av amerikanere som fortsatt mener at det er deres rett å bære våpen.

 

Hadde det vært en klar lenke mellom våpen politikk og kriminalitet så hadde det vært annerledes. Hadde Lanza det vanskelig å få tak i våpen ville det kanskje ikke ha hendt MEN hadde. skolen et våpen så hadde barn en bedre sjanse å overleve angrepet og forsvarte seg. Begge tilfeller er sanne og er grunnen til at våpenpolitikk i USA er som det er. Individualism i USA som er sterkere enn alle andre vestlige land gjør det vanskelig for borgere i små homogene land som Norge å forstå hvorfor så mange amerikaner ville støtte retten til å bære våpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det vært en klar lenke mellom våpen politikk og kriminalitet så hadde det vært annerledes. Hadde Lanza det vanskelig å få tak i våpen ville det kanskje ikke ha hendt MEN hadde. skolen et våpen så hadde barn en bedre sjanse å overleve angrepet og forsvarte seg. Begge tilfeller er sanne og er grunnen til at våpenpolitikk i USA er som det er. Individualism i USA som er sterkere enn alle andre vestlige land gjør det vanskelig for borgere i små homogene land som Norge å forstå hvorfor så mange amerikaner ville støtte retten til å bære våpen

 

Konsekvensen er at noen blir skutt og drept uansett.

 

Jeg har et spørsmål til alle som mener at denne massakren er en del av en konspirasjon: Er det slik fordi massakren hendte, eller er det mulig at massakrer skjer uten bakmenn som trekker i trådene? Hvis sistnevnte, hva er det som gjør at nettopp denne massakren skiller seg ut?

Lenke til kommentar

Poenget er at man skal være ganske tette for å tro at disse våpenlovene vil utgjøre en stor forskjell. Hadde fokuset vært forebygging fremfor straff, så hadde vi sikkert ikke hatt en skolemassakre i utgangspunktet. At man diskuterer lovgivningen som en løsning på problemet, viser bare at man ikke har kommet et eneste skritt lengre. Det er egentlig bare synonymt med å gi opp å forhindre massakrer, men derimot bare diskutere HVOR HARDT attentatsmannen skal straffes når det først skjer. På dette punktet virker det dessverre som om amerikanerne er verdensmestre.

Lenke til kommentar

Alle liv er likeverdige? Uskyldige barn og morderen er likeverdt så vi bør ikke forsvare dem? Tror ikke deres familier blir enige nå

 

Ja, alle liv likeverdige. Familiene til barna synes kanskje ikke det nå, men det er en grunn til at de etterlatte ikke bestemmer straffen. Jeg har ikke sagt at noen ikke skal beskyttes?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ja, alle liv likeverdige. Familiene til barna synes kanskje ikke det nå, men det er en grunn til at de etterlatte ikke bestemmer straffen. Jeg har ikke sagt at noen ikke skal beskyttes?

 

Dreper du uskyldige barn bør du miste respekt og rettigheter andre uskyldige har. ABBs liv har ikke det samme verdig som andre lovlydige borgere. Et samfunn som ikke mener folk bør ha retten til å drepe mens de som prøver å drepe dem selv(selvforsvar) fordi alle liv er likeverdige har gått helt galt

Lenke til kommentar

 

 

Dreper du uskyldige barn bør du miste respekt og rettigheter andre uskyldige har. ABBs liv har ikke det samme verdig som andre lovlydige borgere. Et samfunn som ikke mener folk bør ha retten til å drepe mens de som prøver å drepe dem selv(selvforsvar) fordi alle liv er likeverdige har gått helt galt

 

Helt enig, og jeg klarer ikke tro helt på at de som mener barnemorderens liv er like mye verdt som barnets, virkelig mener dette.

Lenke til kommentar

Hva er taksten på barna da? To mill? Tre mill? og ABB/Lanza? Hundre tusen?

 

Med andre ord: Det blir for dumt at man skal fastsette en verdi på et liv. Det høres egentlig litt ut som slaveri.

 

Handler ikke om å fastsette noen eksakt verdi, bare at når man veier en helt uskyldig person mot en som er i ferd med å drepe dette så er den uskyldige uendelig mye viktigere/mer verdt.

 

Samtidig blir det helt kunstig å skulle si at fordi vi ikke kan fastsette en eksakt verdi så er alle like mye verdt. Isåfall blir hele begrepet verdiløst all den tid jeg tror 99% ville ofret tusen ABBer for å redde ett barn.

 

Ja, vi kan godt si at vi alle er barn av regnbuen og hurraheioghopp, men at Breivik skulle være like mye verdt som hvem som helst andre blir for meg helt absurd, og jeg har problemer med å tro at noen som hevder dette virkelig mener det.

Lenke til kommentar

Hva er taksten på barna da? To mill? Tre mill? og ABB/Lanza? Hundre tusen?

 

Med andre ord: Det blir for dumt at man skal fastsette en verdi på et liv. Det høres egentlig litt ut som slaveri.

 

Vi snakker ikke om penger, vi snakker om oppførsel, noe opppførsel har mer positive egenskaper enn andre og bør promoteres.

Lenke til kommentar

Og du skal promotere handlinger på grunnlag av hva?

 

Folk er forskjellige, alle er forskjellige, alt er greit og det er øyet som ser. Jeg har ennå ikke hørt noe om drap på tyske barn i Dresden eller alle de barna som ble drept i Libya og Irak. Ikke fordi det ikke kan sammenlignes, men fordi blod blir ubetydelig når vi står igjen som seierherrer og kan nyte godt av at soldatene våre massakrerte andre mennesker.

 

Breivik har skapt nye arbeidsplasser og massevis av frykt, og da katalyseres pengestrømmen i samfunnet. Med andre ord: Jeg tror Breivik på sikt vil vise seg å være en unevnt bonus for staten Norge, som (uten å nevne hvorfor) kan skryte av at de har fått så mange flere i arbeid enn tilfellet var før 22/7. Det blir for diffust og vagt å prøve å regne ut hvor mye BNP de 69 drepte på Utøya ville kunnet generere i det lange løp, så jeg får beklage om du synes det er for snevert å ikke inkludere dette i regnestykket.

 

Ingen mennesker er verdt noe som helst spør du meg. Rett og slett fordi jeg synes det er bak mål å rangere menneskeverd ut fra et moralsk system som i utgangspunktet er forkastelig. Naturen er kaos, det som skjer er kaos. Vi kan ikke systematisere overordnet kaos.

Lenke til kommentar

Og du skal promotere handlinger på grunnlag av hva?

 

Folk er forskjellige, alle er forskjellige, alt er greit og det er øyet som ser. Jeg har ennå ikke hørt noe om drap på tyske barn i Dresden eller alle de barna som ble drept i Libya og Irak. Ikke fordi det ikke kan sammenlignes, men fordi blod blir ubetydelig når vi står igjen som seierherrer og kan nyte godt av at soldatene våre massakrerte andre mennesker.

 

Breivik har skapt nye arbeidsplasser og massevis av frykt, og da katalyseres pengestrømmen i samfunnet. Med andre ord: Jeg tror Breivik på sikt vil vise seg å være en unevnt bonus for staten Norge, som (uten å nevne hvorfor) kan skryte av at de har fått så mange flere i arbeid enn tilfellet var før 22/7. Det blir for diffust og vagt å prøve å regne ut hvor mye BNP de 69 drepte på Utøya ville kunnet generere i det lange løp, så jeg får beklage om du synes det er for snevert å ikke inkludere dette i regnestykket.

 

Ingen mennesker er verdt noe som helst spør du meg. Rett og slett fordi jeg synes det er bak mål å rangere menneskeverd ut fra et moralsk system som i utgangspunktet er forkastelig. Naturen er kaos, det som skjer er kaos. Vi kan ikke systematisere overordnet kaos.

 

Jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle promotere noen handling, jeg er trossalt ikke noe PR byrå.

 

Så til det neste. Du må gjerne innta holdningen alt er ingenting og ingenting er alt, men da gir det strengt tatt ikke mening å diskutere noe som helst om du ikke har en formening om riktig/rett og galt/feil. Om du ikke har hørt om drepte barn i Libya eller Irak synes jeg forsåvidt er godt gjort, men ikke særlig mye mer enn det.

 

Ja, naturen er kaos, gjør det at barnemorderen tråden handler om er like mye verdt som ofrene hans? Nei, det synes jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dreper du uskyldige barn bør du miste respekt og rettigheter andre uskyldige har. ABBs liv har ikke det samme verdig som andre lovlydige borgere. Et samfunn som ikke mener folk bør ha retten til å drepe mens de som prøver å drepe dem selv(selvforsvar) fordi alle liv er likeverdige har gått helt galt

 

Jeg vet ikke om du angriper en stråmann eller bare misforstår, men både i Norge og USA benyttes fengselsstraffer, altså innskrenking av rettigheter. I Norge, og så vidt jeg vet i USA også, er selvforsvar lovlig, men selvforsvar er som regel ikke det samme som drap.

 

Du kan så klart mene at straffene er for milde og at mordere og andre lovbrytere bør ha færre rettigheter og friheter, men løsningen er ikke å gjøre våpen mer tilgjengelige. Selv om du ønsker dødsstraff, så skal straffen fastsettes av rettssystemet, og ikke ofrene for forbrytelsen.

Lenke til kommentar

Rart at nesten samtlige av disse massakrene foregår i "gun free zones".

 

Det er med hensikt slik at ingen skal stoppe skytingen, slik det faktisk skjedd i Oregon omtret samtidig. Der var det en sivilperson som hadde lisens for å bære skjult våpen, og han trakk våpenet og stoppet skytingen nesten før den begynte.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Det er nå bevist at dette var en falsk flagg aksjon, uført av myndighetene i USA for å få støtte i folket til å inndra våpnene.

Lanza hadde to eller flere pistoler, men alle som ble skutt ble skutt med rifle.

Lanzas rifle ble funnet i bilen hans etter skytingen.

 

Jeg lurte lnge på hvordan han kunne ha kommet inn på et skoleområde med sikkerhetsvakter, bærende på en rfle, og det attpåtil i en stat hvor det ikke er lov for folk flest å ha våpen.

 

Nå tror jeg imidlertid at jeg har funnet svaret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...