Gå til innhold

HBO Nordic er lansert i Norge


Anbefalte innlegg

Stemmer det ikke at de fleste streaming-tjenester idag tilbyr 1080i som høyeste kvalitet? NRK benytter seg av 720p såvidt jeg vet, da de argumenterer for at det vil gi bedre bildekvalitet for kunden enn 1080i. Blir ikke da HBO den første til å tilby 1080p som da er bedre enn 1080i og 720p?

Det er som regel 720p som standard i europa, ikke bare NRK. Selvsagt er det noen få unntak som kjører på med 1080i.

 

Men ja, HBO blir i såfall første som kommer med 1080p streaming/kringkasting etter hva meg er bekjent. Ja, om du ser bort fra mindre lovlige metoder. *kremt, kremt*

Du kan vel spille av spotify på kun én enhet om gangen?

Stemmer. Jeg har i hvert fall ikke fått med meg noe "familietilbud" for å kunne høre på flere om gangen. :p

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bluray kjører bilde med 1080p og en bitrate på mellom 20 og 30 Mbit. I tillegg kommer DTS HD Master Audio på rundt 4,5 Mbit. Personlig syns jeg det da blir litt stusselig når de skal komprimere alt (bilde + lyd) ned til under 8Mbit.

Og hva er dealen med kun stereo for andre enn Samsung-kunder? Burde ikke vært lov å forskjellsbehandle kunder på den måten såfremt det ikke er en teknisk begrensning som ligger i veien...

Lenke til kommentar

Prøvde å registrere min galaxy note 10.1 på samsungs sider for å få prmokode, men det gikk ikke, fikk melding om at enheten ikke var med i promoen? Noen som har opplevd noe liknende?Ellers, ikke surround? Hva er det slags jalla? "Du vet hva du får med HBO", riktig riktig....AtW

 

Du vet hva du får med HBO, Canal+ og Viasat. Masse tomme ord og dyre abbonnementer med elendig kvalitet på det tekniske.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til å teste, fikk plutselig en god grunn til å pakke opp TV'en som står og venter i gangen.

Ekstremt skuffet over at de utelukker roota android dingser; men regner med at det lar seg ordne etterhvert.

 

Håper det kommer en skapelig ps3 app med 1080p og 5.1. Har ikke helt troen på at jeg kommer til å gidde å bruke SmartTV funksjonene på Samsungen spesielt lenge; har ikke sett en eneste smartTV implementasjon som ikke får brukeren til å bli suicidal etter kort tid.

 

Selv om det viser seg at løsningen både på TV, nettbrett og konsoll stinker; så har man muligheten til å betale, selv om man fortsetter å bruke gamlemåten å få det i hus på.

 

Ellers synes jeg det er tåpelig å sammenligne HBO og Netflix. Er litt som å sammenligne en lastebil og en sportsbil; hvert sitt formål. Det er ikke en enten eller; man vil selvsagt ha begge.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ville vært syndt, men jeg tviler da omdømmet til HBO er strålende. Har man laget 80% av det beste innen TV-serier de siste 15 årene så hjelper det godt på.

 

Da vil nok av oss ha tålmodighet med noen som er i etableringsfasen. Hva gjelder kvalitet på innhold så gruser de Netflix såpass ned i støvlene at det er knockout i første runde. Netflix er best på kvanitet - og jeg er veldig positiv til hvordan de satser på egne serier i 2013 - som gjør at de også kan vise noe ferskt innhold fremfor det som var nytt for 5 år siden.

 

Akkurat nå er HBO best på kvalitet av innhold, Netflix best på det tekniske (de har holdt på endel år...) og kvanitet. Netflix har også vært flinkere i å kommunisere med kundene så langt - selv om begge tjenestene her har forbedringspotensiale.

 

Men Netflix er kun et alternativ om man er fornøyd med eldre innhold enn så lenge.

 

 

 

Nordmenn er priviligerte sjeler født og vokst opp i verdens rikeste land - med sterke forbrukerrettigheter. Jeg vet ikke om en eneste nordmann som ikke er ekstremt bortskjemt og syter over ingenting - meg selv inkludert. Ta det som en positiv ting, bekreftelse på at vi her til lands har det så bra at vi har tid til å klage over at amerikanere kommer til Norge og vil tilby oss noe norske aktører ikke er i nærheten av.

 

Jeg er mer irritert på NRK, hvor lisensen da finansierer til å kjøpe opp serier i budkrig med blant annet Netflix - slik at Netflix ikke kan vise det siste nye, fordi NRK skal sitte og ruge på innholdet i flere måneder :)

 

(det siste er forøvrig også sutring fra bortskjemte meg).

Greit nok at innholdet til HBO er bra, men det er nettopp der jeg syntes mye ligger. Det resulterer i hovenhet man aldri har sett maken til. Virker som de tror de er usårbare, og kan "herse" med kundene sine. I dagens forbrukersamfunn med sosiale medier som et vanvittig sterkt virkemiddel skal man passe seg veldig for å ikke trå feil. Og det gjelder likegodt HBO som "Per's Data", det tar ufattelig lang tid å bygge opp en merkevare, men den kan rives ned på én dag om man trår feil.

 

Godt eksempel på dette er "United Breaks Guitars" caset, hvor flyselskapet United Airlines behandlet èn kunde dårlig, og denne kunden bestemte seg for å ta igjen ved å lage en sang om det og publisere i sosiale medier. Etter bare 4 dager etter sangen ble publisert hadde aksjeverdien til United Airlines falt med 10%, noe som resulterer i omtrent 180 millioner dollar. Sier litt om styrken til sosiale medier, og dette er et eksempel på at man ikke skal gjøre mye galt før selve verdien på selskapet er på vei ned - som en direkte konsekvens av dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor de favoriserer Samsung-TVer. For noe tull. Folk som vil se TV i stuen med ordentlig lyd blir jo nå nødt til å finne piratkopi likevel.

 

Samsung har nok betalt godt for den rettigheten og det virker. Det gir i alle fall meg enda mer lyst på Samsung TV'en jeg har hatt i siktet en god stund nå.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor de favoriserer Samsung-TVer. For noe tull. Folk som vil se TV i stuen med ordentlig lyd blir jo nå nødt til å finne piratkopi likevel.

 

Samsung har nok betalt klekkelig for eksklusiviteten. Det gir også mening helt markedsmessig, da får man prøvd ut løsningen på en gruppe om ikke er betalende kunder enda; og derfor vil ha mer tålmodighet med eventuelle mangler i gratisperioden. Når prøverperioden er over og andre slipper til, er tjenesten forhåpentligvis bedre.

 

For min del kommer jeg til å abonnere helt uavhengig av hvor god selve tjenesten er. Det er innholdet jeg er interessert i å betale for; dersom den tekniske løsningen er så dårlig at jeg ikke får brukt den så får jeg finne tingene andre steder; men jeg har i det minste betalt...

Lenke til kommentar
Trudde de skulle nøye seg med å kreve 12mnd binding, men neida. Her kliner de til med å kun gi Samsung eiere full kvalitet på toppen. Samt begrense til fem enheter og kun en av de kan brukes av gangen. Her i huset er vi Fem brukere og med netflix/spotify kan unga sitte og se og lytte på hva de vil samtidig på pc'ene sine uten at det koster meg ett øre ekstra dette er BRA!!De kan være HBO så mye de vil men mine fjelldollar går til netflix.HBO serier kan sees i HD med skikkelig dagen etter release via torrent og er helt gratis, om enn ulovlig. Men når de ikke klarer å gi meg mulighet til å betale for en tjeneste på nivå med torrent kvalitetsmessig vil de strengt tatt ikke ha penga mine.Abbonerer på spotify med gledeAbbonerer på netflix med gledeHadde tenkt å bruke 79,- på HBO også men med slike idiotiske begrensninger finnes det som sagt andre og bedre alternativer.
Du kan vel spille av spotify på kun én enhet om gangen?

G

 

Bruker gammel klient ;0)

Lenke til kommentar

Greit nok at innholdet til HBO er bra, men det er nettopp der jeg syntes mye ligger. Det resulterer i hovenhet man aldri har sett maken til. Virker som de tror de er usårbare, og kan "herse" med kundene sine. I dagens forbrukersamfunn med sosiale medier som et vanvittig sterkt virkemiddel skal man passe seg veldig for å ikke trå feil. Og det gjelder likegodt HBO som "Per's Data", det tar ufattelig lang tid å bygge opp en merkevare, men den kan rives ned på én dag om man trår feil.

 

 

Jeg tar heller en ekte nordnorsk leder som snakker rett fra levra, enn kommunikasjonsrådigvere så trent og terpet på å formulere intetsigende pjatt i frykt for at en eller annen skal bli fornærmet eller tolke det på værst tenkelig vis.

 

I dagens tabloidsamfunn er dette en sykdom som forhindrer åpenhet. Det er ikke rart virksomheter kvir seg for å si noe som helst.

 

Jeg tar heller en selvsikker og pompøs uttalelse fremfor en uttalelse som høres ut som den er formulert av en politiker. Er du ikke lei robotsnakket? Den falske "hyggeligheten"? Hvor ekstremt fornærmet og såret vi er bare et firma skulle tenke seg å uttale seg litt tvetydig eller med litt klare ordelag?

 

Nå har jeg fått snakket med Netflix-sjefen og en kollega har fått snakket med HBO-sjefer - det fine er at de våger å være mer enn politisk korrekt. Det er forfriskende, selv om det selvfølgelig har snev av arroganse og selvsikkerhet i sine uttalelser.

 

Men det er så mye bedre enn alternativet - de kjedelige "presseskriv"-aktige uttalelsene som er forhåndgoskjent og utformet av fjorten "PR-eksperter". :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg synes at Hervé Payan ligner mer og mer på Peter Molyneux. De lover og lover og resultatet er like skuffende... Man må altså registrere 5 enheter abonnementet kan brukes på? Jeg har 2 Ipad'er,2 Iphones, en appleTV, en Xbox360, en PS3 og en WDTV. Skuffa over løsningen!

 

Og IKKE mulighet for engelsk tekst???? Hjelpe meg! Ser frem til oversettelser som fra Star Wars: You will be invincible - Du vil bli usynlig... Eller fra Appollo 13: Houston, we're ready for launch - Houston, vi er klare for lunsj...

Endret av Rookie_NO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Widewine, Flash, Silverlight, bindingstid, DRM, ingen surround hvis man har feil TV... Jeg rekner også med at man ikke får se serier som GoT før leeeenge etter at de blir sendt i USA..? Tror jeg holder meg til TPB.

 

Har de ikke tidligere gått ut og sagt at nye episoder skal være tilgjengelige her i landet dagen etter at de sendes i USA?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tar heller en ekte nordnorsk leder som snakker rett fra levra, enn kommunikasjonsrådigvere så trent og terpet på å formulere intetsigende pjatt i frykt for at en eller annen skal bli fornærmet eller tolke det på værst tenkelig vis.

 

I dagens tabloidsamfunn er dette en sykdom som forhindrer åpenhet. Det er ikke rart virksomheter kvir seg for å si noe som helst.

 

Jeg tar heller en selvsikker og pompøs uttalelse fremfor en uttalelse som høres ut som den er formulert av en politiker. Er du ikke lei robotsnakket? Den falske "hyggeligheten"? Hvor ekstremt fornærmet og såret vi er bare et firma skulle tenke seg å uttale seg litt tvetydig eller med litt klare ordelag?

 

Nå har jeg fått snakket med Netflix-sjefen og en kollega har fått snakket med HBO-sjefer - det fine er at de våger å være mer enn politisk korrekt. Det er forfriskende, selv om det selvfølgelig har snev av arroganse og selvsikkerhet i sine uttalelser.

 

Men det er så mye bedre enn alternativet - de kjedelige "presseskriv"-aktige uttalelsene som er forhåndgoskjent og utformet av fjorten "PR-eksperter". :)

Må si jeg datt litt av nå, hva er essensen i det du skriver her? At det er bra at HBO tør å si hva de mener?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...