Gå til innhold

Slik skal AMD komme tilbake


Anbefalte innlegg

Dette er som det alltid har vært. Brukerfeil og inkompetanse.

Hvor ofte er det feil med en prosessor? 1 av 10000stk? Og da tror jeg jammen jeg tar i også.

 

Feilen ligger også sjeldent i chipset. Det er mer hvem som har bygd maskinen og hvilke deler den er satt sammen av som utgjør en risiko for feil.

 

Enda mer bruken av operativsystemet.

 

Hakke noe problem med å bygge pcer. Men igjen så har chipsen gått på garanti osv, har endt med to ganger å få penger tilbake ettersom "defekt" "defekt" vil si at den funkerte 80% optimalt.

 

Hvis ikke AMD funker på Linux, Apple sitt OS, Windows eller Google sitt nye hva er da poenget å lage sånt hvis du skylder på operativsystemet.

Endret av Andzel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hakke noe problem med å bygge pcer. Men igjen så har chipsen gått på garanti osv, har endt med to ganger å få penger tilbake ettersom "defekt" "defekt" vil si at den funkerte 80% optimalt.

 

Hvis ikke AMD funker på Linux, Apple sitt OS, Windows eller Google sitt nye hva er da poenget å lage sånt hvis du skylder på operativsystemet.

Er da kun problemer med AMD Radeon og Linux?

OS X er utviklet av Apple for Apple-produkter, siden ingen Apple-produkter bruker AMD som OEM er det ingen støtte for AMD-baserte produkter i OS X.

Windows har da ikke flere problemer med AMD-baserte produkter?

Chrome OS har da enda ikke lansert maskinvarekrav, og Android er ikke ment å kjøre på noen produkter med AMD-basert maskinvare i dag.

 

Hva i alle dager du mener med "80% optimalt" skulle jeg likt å vite.

Lenke til kommentar

AMD har allikevel ganske store problemer på grafikksiden også, mye av dette kommer til å bli mer tydelig i årene som kommer... :(

 

Problemet er at veldig mange dyktige ledere og ingeniører har sluttet og/eller blitt sagt opp det siste året. Av de tre jobbkontaktene jeg har hatt inn mot GPGPU og Fusion-delen i AMD har to sluttet selv, og en har blitt sagt opp.

 

Første vi kommer til å merke til dette er at neste generasjons APU som egentlig skulle ha brukt en GCN-derivert GPU ikke blir lansert i år (best case er nå mid 2014 ) noe som fører til at Fusion-satsingen står på stedet hvil, og den nye serien med GPU som kommer i 2013 er ikke mer enn tweak av eksisterende kort.

 

Dessverre ser jeg ikke helt hvordan AMD skal klare å komme seg ut av dette, problemene skyldes heller ikke noen enkelthendelse, det er en rekke dårlige avgjørelser og litt uflaks...

 

Det er i fremtiden og gjenstår å se. Mitt poeng var at med dagens skjermkort så er ikke nvidia noe bedre/værre enn amd.

 

Selv om ett produkt har masse blinkene lys og bjeller, så er det ikke dermed sagt det er noe bedre.

Lenke til kommentar

Aldri likt AMD, hvorfor? Bare hatt problemer med AMD. Men Nvidia og Intel funker best! Er det jeg synes, synes de også gir meg mer for pengen men det er min mening iforhold til AMD stuff.

 

Men smaken er som baken delt på to. Jeg synes uansett at folk skal velge hva de vil.

 

Men ettersom intel satser på mindre strømbruk sier det seg selv at flere vil velge en laptop som varer mer eller betale litt mer for en som varer mer ettersom det er en bærbar pc. Støy har veldig mye å si uansett om det er stasjonær eller bærbar. Fordelen med stasjonær da er vann kjøling.

 

Jeg kommer alltid til å anbefale Intel til min kjente og venner uten problemer ettersom veit om flere kjente som bare hatt problem med AMD.

 

Aldersgrense på forumet please!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Aldersgrense på forumet please!

 

Skrev du til en fyr som kan være eldre enn deg.

 

Hvis dette hadde vært noe seriøst hadde det etter min mening vært helt forferdelig for mange. Selv om det finnes yngre mennesker som oppfører seg som idioter på nettet, men det betyr ikke at alle er idioter.

 

Selv mener jeg at jeg har bidratt mye her, og jeg har kommet over flere som mener det samme. Men jeg er bare 16 år, og jeg var 15 da jeg startet her. Skulle jeg da bli utestengt på grunn av min alder?

Lenke til kommentar

Skrev du til en fyr som kan være eldre enn deg.

 

Hvis dette hadde vært noe seriøst hadde det etter min mening vært helt forferdelig for mange. Selv om det finnes yngre mennesker som oppfører seg som idioter på nettet, men det betyr ikke at alle er idioter.

 

Selv mener jeg at jeg har bidratt mye her, og jeg har kommet over flere som mener det samme. Men jeg er bare 16 år, og jeg var 15 da jeg startet her. Skulle jeg da bli utestengt på grunn av min alder?

 

Hehe, neida, men det er vel litt åpenlyst at det innlegget er skrevet av en sta, mest sannsynlig 16 år gammel gutt. Det finnes voksene 16 åringer og det finnes umodene 20 åringer. Tror ikke det var alder han egentlig hang seg opp i, snarere det at utsagnet var full av "fanboy"factor, noe som ofte er "vanlig" i 15-18årsgruppen. Man har et par 3 erafringer og gjør en besluttning ut i fra dette, uten å gidde å sette seg inn i om ting forandrer seg,hehe

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Hehe, neida, men det er vel litt åpenlyst at det innlegget er skrevet av en sta, mest sannsynlig 16 år gammel gutt. Det finnes voksene 16 åringer og det finnes umodene 20 åringer. Tror ikke det var alder han egentlig hang seg opp i, snarere det at utsagnet var full av "fanboy"factor, noe som ofte er "vanlig" i 15-18årsgruppen. Man har et par 3 erafringer og gjør en besluttning ut i fra dette, uten å gidde å sette seg inn i om ting forandrer seg,hehe

Det er ikke vanskelig å finne fanboys som er 30, 40, 50 eller 80 år for den saks skyld. Noen vokser aldri opp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke vanskelig å finne fanboys som er 30, 40, 50 eller 80 år for den saks skyld. Noen vokser aldri opp.

 

Det skal være sikkert å vist! Selv er jeg vel litt "blind" i dette spørsmålet, så jeg burde kansje ikke utale meg, da jeg er en som ikke liker å bruke mye penger på dette,hehe. Men jeg er i alle fall klar over at jeg blir litt blendet av navnet amd. Jeg har en tendens til å velge den "svakere part" i slike saker, det verste som kunne skje oss er at man kun får 1 produsent av cpu

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ba om aldersgrense er fordi innlegget er fullt av feil, snåle slutninger, manglende argumenter, og rotete og dårlig språk. Det var en flåsete kommentar jeg skrev mens jeg var lettere oppgitt. Akkurat den dagen hadde jeg tilfeldigvis kommet over flere slike innlegg i tråder her på forumet, noe som ikke gjorde saken bedre.

 

En del "unger" har tydeligvis lært hjemmefra at alt de har å si er verdifullt. Det drar de med seg når de skriver på internett, og bidrar til å trekke nivået på diskusjoner ned i dass. Man har bare godt av å få "konstruktive" tilbakemeldinger med beskjed om at man bør holde kjeft, framfor at alt man sier har verdi som alle andre skal forholde seg og ta hensyn til. Når foreldrene ikke greier oppdragerrollen, så må fremmede på internett ta det ansvaret.

 

PS: Dette gjelder ikke kun innlegget jeg siterte, men det er jo bare å ta en titt på innleggene til Andzel som et godt eksempel. Er dette virkelig noe vi skal se på som verdifulle innspill i diskusjonen?

Endret av hardrock_ram
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hehe, neida, men det er vel litt åpenlyst at det innlegget er skrevet av en sta, mest sannsynlig 16 år gammel gutt. Det finnes voksene 16 åringer og det finnes umodene 20 åringer. Tror ikke det var alder han egentlig hang seg opp i, snarere det at utsagnet var full av "fanboy"factor, noe som ofte er "vanlig" i 15-18årsgruppen. Man har et par 3 erafringer og gjør en besluttning ut i fra dette, uten å gidde å sette seg inn i om ting forandrer seg,hehe

Erfaringene Andzel har med AMD produkter er via meg, jeg har selv hatt masse trøbbel med AMD chipsets hvor enkelte av delene har vært korrupte eller feilet over tid (6-7 måneder hvor ingen ting har vært overklokket eller tuklet med), da jeg oppgraderte min stasjonære for et par måneder siden, så valgte jeg Intel med nVidia, siden jeg var lei av diverse driver problemer, hardware feil osv. Det kan hende at jeg har vært veldig uheldig, men har ikke hatt noen problemer enda med de nye delene. Jeg brukte kun AMD/ATi produkter før.

Lenke til kommentar

hvis AMDs skjermkort blir enda bedre neste gen og driverne deres funker skal jeg ha AMD i lanpcen. men hvis de ikke blir bedre kommer jeg til å vente litt til. bruker som regel Nvidia fordi da vet jeg akkuratt hva jeg får og sjelden driverne deres klikker så ille at ingenting funker.

 

på cpu skal jeg aldri noensinne ha AMD da det ikke er mulig å ta dem seriøst lenger(jeg bruker ikke APU btw jeg har kun high-end pcer.)

Lenke til kommentar

hvis AMDs skjermkort blir enda bedre neste gen og driverne deres funker skal jeg ha AMD i lanpcen. men hvis de ikke blir bedre kommer jeg til å vente litt til. bruker som regel Nvidia fordi da vet jeg akkuratt hva jeg får og sjelden driverne deres klikker så ille at ingenting funker.

 

på cpu skal jeg aldri noensinne ha AMD da det ikke er mulig å ta dem seriøst lenger(jeg bruker ikke APU btw jeg har kun high-end pcer.)

 

Nei, men det finnes de som husker tilbake til den tid da amd leverte best cpu til high-end, men den tid er nok kansje forbi. De leverer i allefall de beste apu ene for øyeblikket om ikke annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Erfaringene Andzel har med AMD produkter er via meg, jeg har selv hatt masse trøbbel med AMD chipsets hvor enkelte av delene har vært korrupte eller feilet over tid (6-7 måneder hvor ingen ting har vært overklokket eller tuklet med), da jeg oppgraderte min stasjonære for et par måneder siden, så valgte jeg Intel med nVidia, siden jeg var lei av diverse driver problemer, hardware feil osv. Det kan hende at jeg har vært veldig uheldig, men har ikke hatt noen problemer enda med de nye delene. Jeg brukte kun AMD/ATi produkter før.

 

Du burde spille i lotto! Reflekter litt over dette. Vist et selskap leverer dårlige chipset som du kaller det. Også så dårlige at de ikke holder 1 år engang. Du tror ikke det hadde gått konk kanske fort? Til opplysning så har jeg fra jeg fikk min første data i -96 aldri opplevd at en del har gått i stykker bortsett fra en strømforsyning, et hovedkort og et nvidia skjermkort(gikk etter 2 måneder), men hk og ps var da allerede over 5år. Og det er nok realiteten hos de aller fleste. Både amd og intel har meget kod kontrollsikring av sine produkter

Endret av Ruarcs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, men det finnes de som husker tilbake til den tid da amd leverte best cpu til high-end, men den tid er nok kansje forbi. De leverer i allefall de beste apu ene for øyeblikket om ikke annet.

 

apu fra AMD er helt konge. men jeg trenger high end og da funker ikke AMD og har ikke gjort det på et par år og de har gått vekk fra det. derimot håper jeg det fortsetter knallhard satsing på GPu :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...