Gå til innhold

? Microsoft burde droppe Windows-navnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Seriøst? Når ble The Verge ett anerkjent nettsted? De har en redaktør som er blant de største Apple fanboysa i markedet som oppfordrer til å skrive negative ting om Microsoft produkter pga at det gir flere sidevisninger.

 

Og Tom Warren er heller ikke en person hvis meninger folk flest bryr seg om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er einig i at dei burde lage utvikle to ulike grensesnitt for tablets og desktop maskiner. Men synest ein større grunn er dei ulike måtane man interagerer med maskinene på. Muleg "The Verge" journalister bruker tablets og datamaskiner på samme måte, men for meg har dei ganske ulike bruksområder og eg foretrekker derfor og ulike grensesnitt. Å dra inn Vista/Windows ME i saken blir jo direkte idiotisk ;p

Lenke til kommentar
Tja nå er det vel apple selv som eier flesteparten av apple aksjene. ;-)
OK, jeg er ikke irritert eller noe, og skjønner at du forsøker å trolle, men jeg kan si det på en annen måte:Windows er mye bedre enn Mac, og siden Windows er et varemerke, kan ikke Windows eie noen verdens ting.Sett på internett: "Try harder, troll"Hjertelig Trololo-Fandens Oldemor

 

Wow, der satte du virkelig oss som bruker Mac på plass - du forklarer jo spesielt godt hvorfor den dritten du kaller Windows er så mye bedre enn Mac...

 

Mitt tips er at du slutter å vri deg unna trolle-tittelen, for den fortjener du med en slik idiotisk kommentar! Et annet tips er å bruke tiden på egen plattform istedenfor å sverte andre plattformer du tydeligvis vet veldig lite om - hvilken Mac-erfaring har så du da som vet så mye om det?

Lenke til kommentar

på den annen side har du spist grandiosa før. Du vet hvordan det smaker, og at det smaker godt. Du vet også at søsteren og broren din også har smakt det og at de er fornøyd med smaken, sånn at du kan servere det på studenthybelen;)Uten masse reklame først(som koster penger) så ville jeg vært skeptisk til å kjøpe et operativsystem som heter fks. "Tiles".

 

Grandiosa smaker godt - du må jo bare være en Windows-bruker :p #dårligsmak

Lenke til kommentar

Har tenkt på det samme. Med det nye tiles-systemet er ikke lenger Windows bygget på nettopp vinduer. Det optimale, i det minste for min del, var om dette ble gjort til et eget produkt, f.eks. kalt Microsoft Tiles. Dermed kunne vi nerder, samt bedrifter og andre som fortsatt er mer produktive med vindusbasert grensesnitt, fortsatt kunne ha den muligheten. Da altså med Windows uten tiles.

 

Har personlig gått over til Win8 på et par av mine maskiner, og må si det er på svært mange måter bedre enn Win7. Derimot burde det vært mulighet for å deaktivere tiles-menyene som default. Jeg installerte Start8 etter en uke; jeg klarte bare ikke se hvordan det var mer produktivt.

Lenke til kommentar

Syns det bare er vås som kommer ut kjeften på The Verge her. De fleste er kjent med Windows, og å bytte merkevare nå ville bare vært forvirrende i beste tilfellet.

 

Å bytte navn hadde vært en stor pengesluk uten at det har det minste hint om økt inntekt bak det, siden Microsoft så måtte reklamert det nye navnet til en husket det like godt som ens pinkode i banken.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Det enste fornuftige må være å omdøpe Windows8 til Microsoft OS8.for nå dreier det seg ikke om det tradisjonelle Windows grensesnittet lenger , alle premisser skal danse etter mobile enheter og berørings skjermer.Så til de grader at de innfører en del begrensninger i den delen som skal ligne på vanlig Windows

 

Finner ikke noen begrensninger i den delen som ligner på vanlig Windows jeg....

Lenke til kommentar

Kanskje du kan komme med eksempler på disse begrensningene da den andre elgen eller så kan du slutte å spre FUD.

 

Nei, Windows 8 er ikke det samme som Windows 8 med Start8, det er bedre. Hva er det Start8 tilfører Windows 8?

 

Eneste grunnen til at jeg kan se at folk velger å bruke Start8 er at de ikke ønsker å ta ett steg mot fremtiden.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Nå er det diskuter i det uendelige hva begrensingen i windows8 er i forhold til tidligere utgaver .

likevel så har du ikke fått noe av dett med deg.

 

 

Kort fortalt så er det at man slipper ikke helt unna tvangstrøyene til Metro selv om man bruker desktopp mode.

Det dett start8 skal hjelpe på.

 

Her påstår du til og med at windows8 er beder uten Start8 .

Da høres du ikke ut som noen normal pc bruker , mer som nettbrett bruker

Og vil dermed heller ikke forstå problemet

 

 

som blant annet går på at man får ikke bruke vinduer som normal.

man har en startmeny/skjerm som tar for stor plass

og man kan ikke klikke ned de programmene man bruker , de må draes ned

 

Dett skal start8 endre på.

A mene at dette er å gå bakover blir det samme som å bytte ut ratet på bilen med knapper

Lenke til kommentar

Dermed kunne vi nerder, samt bedrifter og andre som fortsatt er mer produktive med vindusbasert grensesnitt, fortsatt kunne ha den muligheten. Da altså med Windows uten tiles.Har personlig gått over til Win8 på et par av mine maskiner, og må si det er på svært mange måter bedre enn Win7. Derimot burde det vært mulighet for å deaktivere tiles-menyene som default. Jeg installerte Start8 etter en uke; jeg klarte bare ikke se hvordan det var mer produktivt.

 

Jeg brukte i løpet av en dag til sammen maks 10 sekunder inne på startmenyen i W7, så personlig klarer jeg ikke å definere min produktivitet basert på starskjerm vs startmeny i seg selv. Men jeg kan ikke si at startsiden i W8 gjør meg mindre produktiv.

 

Men legger jeg til muligheten til å kjøre MS store applikasjoner på maskinen, og at disse kan benytte live tiles for å publisere informasjon jeg trenger kan startsiden for meg og mange andre faktisk øke effektiviteten da informasjon kan nås ved et enkelt tastetrykk.

 

Har man en touch bærbar eller nettbrett er det enda flere fordeler.

 

Så kan man heller diskutere hvordan "metroapper" kjører og om man burde kunne åpne disse i vindusmodus fremfor fullskjerm, om startsiden skal lukkes om du trykker på en annen skjerm etc.

Lenke til kommentar

Nå er det diskuter i det uendelige hva begrensingen i windows8 er i forhold til tidligere utgaver .

likevel så har du ikke fått noe av dett med deg.

 

Ja, det er "diskutert" i det uendelige, men du og dine har fortsatt ikke kommet med noen gode argumenter. Alle dine påstander har gang på gang blitt tilbakevist uten at du ser ut til å kunne innse at du rett og slett tar feil.

 

Så grunnen til at jeg spør igjen er for å se om du faktisk har kommet opp med noen skikkelige argumenter nå, men tydeligvis ikke.

 

 

Kort fortalt så er det at man slipper ikke helt unna tvangstrøyene til Metro selv om man bruker desktopp mode.

Det dett start8 skal hjelpe på.

 

Bare det at du ser på det som en tvangstrøye beviser hvor lite du er villig til å godta nye ting. Startskjermen er ikke noe mer en tvangstrøye enn det startmenyen og Start8 er.

 

Når jeg ser på videoen av Start 8 så ser jeg følgende:

 

Linker til programmer (hvorav de fleste faktisk er Metro-apps), biblioteker, computer, Devices, Control panel og run i tillegg til shut down.

 

Med andre ord gjør ikke Start8 at du får tilgang til noe som helst på en enklere måte.

 

Med startskjermen kan du åpne flere programmer med "to trykk"

Ved å trykke på utforsker på taskbar får du tilgang på bibliotekene, to trykk for både standard Windows 8 og Start8

 

Det samme gjelder for computer, Devices, Control panel og run. I tillegg har du to-trykks tilgang på flere "ekspert funksjoner" som Device manager, system osv osv.

 

Med andre ord så gir standard Windows 8 deg rask tilgang til flere ting enn det Start8 gjør.

 

 

Her påstår du til og med at windows8 er beder uten Start8 .

Da høres du ikke ut som noen normal pc bruker , mer som nettbrett bruker

Og vil dermed heller ikke forstå problemet

 

Nå kommer det helt an på hva du mener en normal PC-bruker er. Min bruk av PCer ligger i området spill, mediasenter (Mediaportal som igjen gjør at jeg må arbeide med ripping, codecer tv-server osv.), og tekstbehandling Så jeg vil nok si at jeg er ett par hakk over en normal PC-bruker.

 

Det som er smått komisk er jo at en normal PC-bruker faktisk kunne klart seg fint med en tablet da alt de gjør er surfing, kommunikasjon og konsumering av media. Min mor er en normal PC-bruker og hun har ingen problemer med å leve i Metro.

 

som blant annet går på at man får ikke bruke vinduer som normal.

man har en startmeny/skjerm som tar for stor plass

og man kan ikke klikke ned de programmene man bruker , de må draes ned

 

Hvordan endrer Start8 på bruken av vinduer? Både desktop og Metro programmer fungerer på¨nøyaktig samme måte om du bruker Start8 eller ikke.

 

Er også fullstendig uenig i at startskjermen tar for stor plass, ja den tar større plass, men når denne er åpen så er det uansett denne som er fokuset, og da er det i mine øyne bedre at denne kan gi deg så mye info som mulig.

 

Og om du er en avansert bruker så har du jo også gjerne 2 eller flere skjermer, så da kan du jo alltids åpne startskjermen på skjerm nr 2.

 

 

Dett skal start8 endre på.

A mene at dette er å gå bakover blir det samme som å bytte ut ratet på bilen med knapper

 

Med andre ord endrer ikke Start8 på noe som helst, alt den gjør er å duplisere deler av funksjonene som Windows 8 allerede har uten å tilføre noe ekstra.

 

Så ratt utsagnet ditt blir rett og slett feil.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...