Gå til innhold

? Microsoft burde droppe Windows-navnet


Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke hvordan dette kan være vanskelig å forstå. Man viser søkeresultatene i ett annet interface en metro? Det være seg i ett vindu, på en desktop, i en startmeny eller hva som helst annet. Du forstår vel at man ikke må vise søkeresultater i ett fullskjermbilde? At det faktisk finnes andre måter å presentere søkeresultat på?

 

Ja, tungvindt. Og du svarte ikke på den andre delen av spørsmålet mitt heller (hvordan jeg ser om reader er oppe, og hvilke filer den har oppe). Windows har alltid vært lagt opp for bruk av mus også, å late som noe annet er bare tull. Noen ganger er det best egnet å bruke mus, andre ganger tastatur, avhengig av hvor man er workflown og hvor man har hendene.

 

Jo, det kan være enklere og mer effektivt, har du prøvd widgets på dual monitor? Man flytter øyet og kaster ett blikk, vesentlig enklere enn å trykke win

 

Jeg trodde ærlig talt det var en selvfølge at folk hadde ting på skjermen av en grunn, og at folk kan gjøre noe produktvit ved å se på skjermen, så jeg trodde ikke eksempler var nødvendig, da dette avhenger av brukeren, men la oss ta eksemplet, kaste ett blikk på chat-klienten og se om noen har sagt noe, eller kaste ett blikk på rss-feeden og se om det har dukket opp noe interessant. Evt se om minnebruken på PCen er sånn noenlunde der den skal ligge. Osv osv.

 

AtW

 

Nå er du sikkert en som har fått Windows 8 helt etter dine ønsker

Nå kan jeg bare gjett på bruker mønstret dit så jeg skal ikke lage noen krangel på det

 

Problemet er nemlig at alle teste jeg har kommet over nevner nesten ikke desktop modus.

Det er liksom ikke verd noen test .

Fokuset er på metro eller Modern UI som Microsoft kaller det

Dette blir fullstendig feil, man trenger også teste som tar for seg Windows 8 uten metro

Det må da være en grunn til at slike tester ikke finnes ,at man ikke kommer utenom metro

 

En video der man skulle teste Windows8 viste bare hva som skjedde når man ikke hadde kontroll over metro

For min del så W8 ut som søppel , som ikke fungerte på fornuftig måte

Da føler mas ikke noe særlig fristet til prøve Windows 8 en gang

 

Om noen føler fordeler metro og flisene så vil de være til bry for andre

 

Fokuset har også været mange av funksjonene man kjenner fra Windows 7 liksom skal ligge i det skulte i Windows8.

Man vet ikke om de før de tilfeldig dukker opp i en eller annen sammenheng

Da blir det noe tungvindt bruke det

 

Du som bruker W8 mer altså at man kan ha valgfri størrelse på et Vindu , samt mere en 2 sykk oppe på samme tid

De testen jeg har kommet over ( eller er henvist til) sier noe annet .

hvorfor ?

 

Når man har window7 som funger greit ,og at Windows8 i praksis bare er oppgradering som ikke føres så mye med seg i forhold til W7 ( med unntatt av Metro som man ikke har bruk for ) så ser man helle ingen grunn til å bytte.

Dessuten så vil man også føle at Metro blir litt i veien

 

Her er det diskuter frem og tilbake i hvilken grad man kan bli kvitt metro

Selv om om de siste som ble sagt er at man ikke kan ta den bort uten problemer så virker det som ikke alle er enige i det heller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke hvordan dette kan være vanskelig å forstå. Man viser søkeresultatene i ett annet interface en metro? Det være seg i ett vindu, på en desktop, i en startmeny eller hva som helst annet. Du forstår vel at man ikke må vise søkeresultater i ett fullskjermbilde? At det faktisk finnes andre måter å presentere søkeresultat på?

 

Ja, jeg forstå at man kan vise søkereslutater i ett annet Interface, men virker rett og slett ikke som om du vet hva søkefunksjonaliteten i Windows 8 er kapabel til.

 

I Windows 8 har du en søkeboks som kan gjøre alt. Den kan søke på internett, den kan søke i kart, den kan søke i nyheter, i filer, i settings, i notater, kontakter, vær osv. Og for å ha denne funksjonaliteten så trenger ett oversiktlig brukerinterface.

 

Å dytte denne funksjonen inn i en startmeny ville gjort den til ett makkverk å jobbe med.

Om du vil ha resultatene på desktopen så må du jo uansett ned til desktopen og den er jo like full screen som startskjermen.

Og ett eget vindu ser jeg rett og slett ikke for meg fungere på en god måte.

 

Om du vil ha den søkefunksjonaliteten Windows 8 byr på, som er "søk etter alt fra en plass på en oversiktlig måte", så trenger du litt areal å jobbe med.

 

 

 

Ja, tungvindt. Og du svarte ikke på den andre delen av spørsmålet mitt heller (hvordan jeg ser om reader er oppe, og hvilke filer den har oppe). Windows har alltid vært lagt opp for bruk av mus også, å late som noe annet er bare tull. Noen ganger er det best egnet å bruke mus, andre ganger tastatur, avhengig av hvor man er workflown og hvor man har hendene.

 

Det er ikke mer tungvint enn du gjør det selv, og når du nekter å bruke tastaturet, som er den normale måten å hoppe mellom programmer i Windows på, og har vert det i over 15 år nå, så blir det litt mer tungvint, men ikke noe mer tungvint enn det er i andre OS.

 

Om du i Windows 7 er i browseren på dekstopen og skal bytte tilbake til en PDF-Reader som er det siste vinduet du hadde oppe, og av en eller annen grunn ikke kan å bruke ett tastatur, så må du flytte musepekeren din ned til taskbar og trykke på ikonet til PDF-Readeren.

 

I Windows 8 flytter du pekeren opp i venstre hjørne og trykker.

 

Du gjør med andre ord like mange ting, men må bruke mer presisjon og faktisk se hva du trykker på i Windows 7.

 

Om du vil se om Reader er oppe så flytter du musa opp i venstre hjørne for så å flytte den litt ned. Om du ønsker å se hva den har oppe så må du åpne Reader.

 

Men hvorfor kan vi ikke gjøre det hele svært enkelt? Installere en PDF-Reader av ditt ønske og bruk den nøyaktig som du gjør i Windows 7.

 

 

Jo, det kan være enklere og mer effektivt, har du prøvd widgets på dual monitor? Man flytter øyet og kaster ett blikk, vesentlig enklere enn å trykke win

 

Ja, la oss for all del bygge operativsystemer som MÅ HA to skjermer for å fungere optimalt, det er den fremganger vi trenger.... Og jeg er faktisk ikke enig i at det er vesentlig enklere å flytte blikket over til en annen skjerm enn det er å trykke på win-knappen. det virker som om det er ekstremt tungvint for deg å gjøre noe som helst med ett tastatur.

 

 

Jeg trodde ærlig talt det var en selvfølge at folk hadde ting på skjermen av en grunn, og at folk kan gjøre noe produktvit ved å se på skjermen, så jeg trodde ikke eksempler var nødvendig, da dette avhenger av brukeren, men la oss ta eksemplet, kaste ett blikk på chat-klienten og se om noen har sagt noe, eller kaste ett blikk på rss-feeden og se om det har dukket opp noe interessant. Evt se om minnebruken på PCen er sånn noenlunde der den skal ligge. Osv osv.

 

AtW

 

Skal vi se.

 

Chat:

Om du allerede har en chat klient oppe og synlig hele tiden så trenger du vel ikke å benytte det halve sekundet det tar å åpne ett program for å sjekke den? Du får jo med deg det som skjer når det skjer.

 

RSS-feeden:

Samme her. Om du har den oppe hele tiden så får du med deg det som skjer når det skjer, og du får ikke lest noe på ett halvt sekund uansett.

 

Minnebruken:

Igjen, har du denne oppe hele tiden så bør du få med deg om noe skjer.

 

Men har du virkelig chat/RSS/minneovervåker oppe hele tiden på hovedskjermen din? Og det uten å bruke Windows 8? I Windows 8 så er det jo ypperlig å ha RSS/chat oppe på hovedskjermen siden du kan docke denne og jobbe som du alltid har gjort med stor effektivitet, personlig gjør jeg dette med Twitter-feeden min.

 

Om du derimot har to skjermer og har disse tingene der så er det jo uansett ikke noe problem all den tid startskjermen bare bruker en skjerm.

Lenke til kommentar

Ja, jeg forstå at man kan vise søkereslutater i ett annet Interface, men virker rett og slett ikke som om du vet hva søkefunksjonaliteten i Windows 8 er kapabel til.

 

I Windows 8 har du en søkeboks som kan gjøre alt. Den kan søke på internett, den kan søke i kart, den kan søke i nyheter, i filer, i settings, i notater, kontakter, vær osv. Og for å ha denne funksjonaliteten så trenger ett oversiktlig brukerinterface.

 

Å dytte denne funksjonen inn i en startmeny ville gjort den til ett makkverk å jobbe med.

Om du vil ha resultatene på desktopen så må du jo uansett ned til desktopen og den er jo like full screen som startskjermen.

Og ett eget vindu ser jeg rett og slett ikke for meg fungere på en god måte.

 

Om du vil ha den søkefunksjonaliteten Windows 8 byr på, som er "søk etter alt fra en plass på en oversiktlig måte", så trenger du litt areal å jobbe med.

 

 

 

 

 

Det er ikke mer tungvint enn du gjør det selv, og når du nekter å bruke tastaturet, som er den normale måten å hoppe mellom programmer i Windows på, og har vert det i over 15 år nå, så blir det litt mer tungvint, men ikke noe mer tungvint enn det er i andre OS.

 

Om du i Windows 7 er i browseren på dekstopen og skal bytte tilbake til en PDF-Reader som er det siste vinduet du hadde oppe, og av en eller annen grunn ikke kan å bruke ett tastatur, så må du flytte musepekeren din ned til taskbar og trykke på ikonet til PDF-Readeren.

 

I Windows 8 flytter du pekeren opp i venstre hjørne og trykker.

 

Du gjør med andre ord like mange ting, men må bruke mer presisjon og faktisk se hva du trykker på i Windows 7.

 

Om du vil se om Reader er oppe så flytter du musa opp i venstre hjørne for så å flytte den litt ned. Om du ønsker å se hva den har oppe så må du åpne Reader.

 

Men hvorfor kan vi ikke gjøre det hele svært enkelt? Installere en PDF-Reader av ditt ønske og bruk den nøyaktig som du gjør i Windows 7.

 

 

 

 

Ja, la oss for all del bygge operativsystemer som MÅ HA to skjermer for å fungere optimalt, det er den fremganger vi trenger.... Og jeg er faktisk ikke enig i at det er vesentlig enklere å flytte blikket over til en annen skjerm enn det er å trykke på win-knappen. det virker som om det er ekstremt tungvint for deg å gjøre noe som helst med ett tastatur.

 

 

 

 

Skal vi se.

 

Chat:

Om du allerede har en chat klient oppe og synlig hele tiden så trenger du vel ikke å benytte det halve sekundet det tar å åpne ett program for å sjekke den? Du får jo med deg det som skjer når det skjer.

 

RSS-feeden:

Samme her. Om du har den oppe hele tiden så får du med deg det som skjer når det skjer, og du får ikke lest noe på ett halvt sekund uansett.

 

Minnebruken:

Igjen, har du denne oppe hele tiden så bør du få med deg om noe skjer.

 

Men har du virkelig chat/RSS/minneovervåker oppe hele tiden på hovedskjermen din? Og det uten å bruke Windows 8? I Windows 8 så er det jo ypperlig å ha RSS/chat oppe på hovedskjermen siden du kan docke denne og jobbe som du alltid har gjort med stor effektivitet, personlig gjør jeg dette med Twitter-feeden min.

 

Om du derimot har to skjermer og har disse tingene der så er det jo uansett ikke noe problem all den tid startskjermen bare bruker en skjerm.

 

Og å dytte den i metro gjør den til ett makkverk å jobbe med, fordi den tar hele skjermen, har du prøvd søket? Ser du hvor mye plass den bruker per nyttig informasjon i metro? Ganske mye, det hadde vært helt uproblematisk å få dette til i ett vindu som ikke forcer full-screen, eller på desktopen uten at man må se hele desktopen, eller sågar i startmenyen hadde fungert greit, antakelig ikke ideelt, men selv det tror jeg hadde fungert bedre enn metro. Har man en høyoppløst skjerm så er det en helt enorm sløseri av plass med metro. Man har ikke høyoppløste skjermer og flere skjermer for moro, man har det fordi det er nyttig å kunne ha mye informasjon tilgjengelig samtidig.

 

Hva er poenget med ett gui kontra en kommandolinje? Om man kun vil bruke innlærte komandoer og tastaturer, så er ett gui meningsløst. Noen ganger er det greit å bruke musa, på win7 har man flere gode muligheter, med metro så gjøres den ene muligheten vesentlig dårligere.

 

Nei, det er ikke bare å trykk i venstre hjørne.

 

Win7: Man ser at man har PDF-rederen oppe, man ser om det er flere dokuemnter, og hoverer du så ser du hvilke dokumenter og hvor mange.

 

Win8: man trykker i venstre hjørne, man får opp ett metrovindu, man må trykke flere ganger for å komme til leseren, om det ikke er den enste som er oppe, man får deretter opp kun sist åpnede dokument, og man ser ikke lett om det er flere tilgjengelig. Det er meningsløst å framstille dette som like enkelt.

 

Det er eksakt det som er poenget mitt, win7 er fleksibelt, widgets var frivillig, metro er å presse inn kun en måte å gjøre det på, som stort sett kun passer på små skjermer, den manglende fleksibiliteten er problemet til metro. Widgets fungerer fint på en skjerm også.

 

Og den dockingen in win8 er helt meningsløst begrenset, det er jo nærmest en vits.

 

Og jeg skjønner ikke hvorfor du tilsynelatende bruker PCen din på en måte der du helt fint kan tåle at den ikke er brukbar stadig vekk. Jeg bruker faktisk skjermene mine til noe fornuftig. Det som PCen skulle låst seg 10 sekund hvert minutt, jeg trenger strengt tatt ikke å gjøre noe akkurat de ti sekundene, men det er helt virkelighetsfjernt å framstille det om det ikke er noen ulempe. Hvorfor skal jeg ikke bruke tiden når jeg skriver inn noe som ikke krever at jeg ser på til å slike oppgaver? Da slipper jeg å bruke tid senere, som går på bekostning av noe annet.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beklager, men å begynne å sammenligne kommandolinje med tastatursnarveger er rett og slett bare tull, GUI gjør det lettere å arbeide enn kommandolinje, og tastatursnarveger effektiviserer GUI kraftig.

 

Jo, om du nettopp har brukt PDF-leseren og hoppet ut til skrivebordet, så er det bare å trykke oppe I venstre hjørne for å komme tilbake til PDF-leseren.

 

Og sammenligningen din mellom Windows 7 og Window 8 er uansett håpløs da du kan gjøre nøyaktig det samme I Windows 8 som du beskriver for Windows

 

Windows 8 er faktisk mer fleksibelt enn Windows 7. Du har ett forbedret skrivebord, og på toppen av det har du Metro, så du presses ikke inn I en mate å gjøre ting på. Du får enda en mate å gjøre ting på I tillegg til de du hadde fra før.

 

Joda, Widgets fungerer fint på en skjerm det, men startskjermen er langt bedre da den gir deg en-trykks tilgang og exit.

 

Dockingen er slettes ikke meningsløst begrenset. Den lar det ha ett program oppe som mater deg med innformasjon uten å påvirke arbeidsflyten.

 

Og hva er det du snakker om når du sier at jeg bruker PCen på en måte som tilsvarer at den laser seg 10 sekunder pr minutt? Det er jo noe vås uten like. Det tilsvarer jo at jeg åpner 20 nye programmer i minuttet, men om det er måten du bruker PCen du på så kan jeg selvfølgelig forstå at du har problemer med å bruke det, men det gjelder strengt tatt like mye for Windows 7 som det gjør for Windows 8.

 

Og med mindre du kan komme med noen eksempler som faktisk holder vann så står jeg for at det ikke er noen ulempe med måten Windows 8 fungerer på. Det halve sekundet det tar å åpne ett program er fullstendig ubetydelig, og jeg står for påstanden om at du uansett ikke får gjort en dritt på det halve sekundet.

 

Og som sagt så kan du alltids bruke Win+r for å åpne programmer.

Lenke til kommentar

Hvis man kan si at et os er fleksibelt så har det ihvertfall ikke elementer som kommer i veien for bruken

slik det er fremstil så virker det som at de som ikke merker noen til metro eller at det ikke bryr seg om det poper opp av og til synes at W8 er fleksibel fordi det ikke plager dem

 

Så lenge dette er i veien ,om så for bare noen brukere , så kan man ikke si at W8 med metro er så veldig fleksibelt , særlig vis det ville ha være lik W7 uten metro .

Lenke til kommentar

Beklager, men å begynne å sammenligne kommandolinje med tastatursnarveger er rett og slett bare tull, GUI gjør det lettere å arbeide enn kommandolinje, og tastatursnarveger effektiviserer GUI kraftig.

 

Jo, om du nettopp har brukt PDF-leseren og hoppet ut til skrivebordet, så er det bare å trykke oppe I venstre hjørne for å komme tilbake til PDF-leseren.

 

Og sammenligningen din mellom Windows 7 og Window 8 er uansett håpløs da du kan gjøre nøyaktig det samme I Windows 8 som du beskriver for Windows

 

Windows 8 er faktisk mer fleksibelt enn Windows 7. Du har ett forbedret skrivebord, og på toppen av det har du Metro, så du presses ikke inn I en mate å gjøre ting på. Du får enda en mate å gjøre ting på I tillegg til de du hadde fra før.

 

Joda, Widgets fungerer fint på en skjerm det, men startskjermen er langt bedre da den gir deg en-trykks tilgang og exit.

 

Dockingen er slettes ikke meningsløst begrenset. Den lar det ha ett program oppe som mater deg med innformasjon uten å påvirke arbeidsflyten.

 

Og hva er det du snakker om når du sier at jeg bruker PCen på en måte som tilsvarer at den laser seg 10 sekunder pr minutt? Det er jo noe vås uten like. Det tilsvarer jo at jeg åpner 20 nye programmer i minuttet, men om det er måten du bruker PCen du på så kan jeg selvfølgelig forstå at du har problemer med å bruke det, men det gjelder strengt tatt like mye for Windows 7 som det gjør for Windows 8.

 

Og med mindre du kan komme med noen eksempler som faktisk holder vann så står jeg for at det ikke er noen ulempe med måten Windows 8 fungerer på. Det halve sekundet det tar å åpne ett program er fullstendig ubetydelig, og jeg står for påstanden om at du uansett ikke får gjort en dritt på det halve sekundet.

 

Og som sagt så kan du alltids bruke Win+r for å åpne programmer.

 

Så du er enig i at navigasjon med mus også er sentralt i ett GUI, at det ikke holder med kun snarveier man må memorisere? At om det er krøkkete å navigere med mus, så er det ett problem?

 

Som sagt, det forutsetter at det er alt du har gjort, man må trykke mange ganger om man har flere metroprogram oppe, det er tungvindt.

 

Ikke med de tåplige metro-programmene, og det er det som er peonget, hvor tungvdint metro er på en desktop.

 

Jo, det er akkurat det du gjør, fordi det ikke er noe fornuftig snarveisystem utover metro, og det er ikke noe søk som er utover metro, hadde metro vært ett tillegg, greit nok, det er det ikke, det er en erstatning. I tllegg er masse metroprogram lagt opp som default for helt vanlige filer, noe man må slå av.

 

Skjønner du ikke poenget med widgets? Widgets eksisterer nettopp fordi det er enklere å kaste ett blikk for å få informasjon istedet for å måtte åpne ett nytt program, om du (helt uforståelig) mener informasjon er lettere tilgjengelig med å åpne ett nytt vindu enn å se rett på informasjonen på skjermen, så hadde jo widgets mistet sitt eksistensgrunnlag fullstendig. Tror du folk har dual-monitor og høy oppløsning for moro?

 

Ett eneste program med fast bredde? Hvordan er det ikke begrenset? Har du prøvd widgets noengang? Man får mye mere informasjon på mye mindre plass, og mange forskjellige typer informasjon.

 

Nei, det er ikke vås, det er ett tenkt eksempel, fordi du argumenterer med at det ikke er noe problem om man mister resten av skjermbildet, fordi man ikke gjør noe fornuftig i den tiden allikevel. Noe som er en totalt tøvete argumentasjon, om den er gyldig, så er jo mitt eksempel med en pc som låser seg 10 sekund vært minutt like gyldig også, fordi du kan jo bare bruke de resterende 50 sekundene til det du trenger en PC til, skjønner du ikke hvor tøvete ett slik argument er?

 

Jeg liker ikke at PCen jevnlig blir mindre brukbar, at du synes det er ubetydelig får stå for din egen regning, jeg foretrekker en brukbar PC kontra en mindre brukbar PC når jeg gjør noe.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er mus sentralt i ett GUI, men det betyr ikke at man kan slakte ett OS pga at det fungerer bedre med mus+tastatur. ett moderne desktop OS skal brukes med mus+tastatur, ikke mus.

 

 

og det er som sagt ikke noe mer krøkete å navigere med mus i Windows 8 enn det er i Windows 7 dette gjelder selv for Metro programmer, man må ikke trykke og trykke og trykke, man går til hjørnet, flytter musa litt ned og voila der har du lista over åpne Metro apps.

 

Nei, Metro er ikke tungvindt på desktop.

 

Ikke noe snarveisystem? Du har jo både taskbar og desktop, nøyaktig som du har i Windows 7. Og søk har du jo også i Explorer, og du kan som sagt åpne programmer fra "run"

 

Jeg vet utmerket godt hvordan Widgets fungerer, men om du bare har en skjerm så vil de enten oppta dyrebar plass eller du vil måtte minimere vinduer for å se de, og om du har de "allways on top" så kan de dekke over informasjon også. Og da står jeg for at du er bedre av med noe du raskt kan bringe frem og bort igjen.

 

Ja, jeg har prøvd widgets, og de ender stort sett opp med å enten bli dekket over, eller dekke over noe annet, dette er noe en unngår om man docker ett Metro-program.

 

Jo det er vår når du overdriver så enormt som du gjør, og det er ei heller som om PC'en låser seg da du faktisk gjør noe fornuftig. Du åpner ett program du trenger. At du ikke klarer å se hvor tullete det er å komme med argumentasjon om at du mister 1/6 av av arbeidstiden din pga startskjermen er smått skremmende.

 

PCen blir ikke mindre brukbar, du kan gjøre nøyaktig det samme i Windows 8 som du gjør i Windows 7, og beklager å måtte si det, men en person som sitter og syter over alt+tab har ingenting å gjøre i en diskusjon rundt effektivitet eller brukbarhet.

Lenke til kommentar

Etter å fulgt med på debatten en stund ( og selvsagt deltatt ) så kan man få det inntrykket at flere av dere mener at man i et moderen OS skal bruke tastatursnarveier til noe , mus til noe og berørings skjerm til noe.

Men ikke kunne bruke både tastatursnarveier og mus til samme funksjon.

 

hvis dere virkelig mener det så er dere langt ute på vidda.

Poenget med med et os er at man skal ha flere måter å gjør samme funksjon på

 

Med alt som er skrevet i forbindelse med windows8 så viker det som man går mere og mere bort fra kunne gjøre tingen på flere måter. På toppen av det hele så virker det ikke som om alt er så logisk lagt opp .

 

Å tvinge inn tastatursnarveier er som å gå baklengs da man aldri kan klare å huske alle kombinasjonene.

 

Hver eneste funksjon bør ( skal etter min mening ) ha minst 2 måter å utføres på.

Dette har også med de som får muse-syke enten man bruker musen eller tastaturet for mye skall kunne ungå anstrengende bevegelser

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har da på ingen måte påstått at man ikke skal kunne bruke tastatur og mus for samme funksjonene, snarere tvert imot, men faktum er at den mest effektive måten å bruke en PC på er og har i en årrekke vert å bruke mus+tastatur samtidig.

 

Den enkleste demonstrasjonen er kanskje gaming, du kan alltids sitte og spille ett FPS med ett tastatur, eller ett RTS med mus, men du vil automatisk bli mange ganger bedre så snart du lærer deg å bruke begge deler samtidig.

 

Det er ingen som tvinger inn tastatursnarvegene de har vert der og vert i bruki en årrekke, og det er og blir den mest effektive måten å bruke en PC på. Det er heller ikke mange snarvegene du trenger å huske for økt effektivitet.

 

- Start

- Alt+tab/start+tab

- ctrl+x/c/v

 

Og du er allerede langt mer effektiv. Og ingen av disse snarvegene er nye.

Lenke til kommentar

Problemet med W8 metro og til dels desktop slik det fremstår er at mange av snarveien er endret og funksjonen er endret og skjult slik at det gir en betydelig down periode før man behersker dem.

 

Det er det ikke alle som har tid til lære seg

Det sies jo også man tenger ikke å bruke W8 , men dette gjelder jo bare for noe år.

 

Når neste versjon av Windows kommer så dokker mange av de samme "problemene " opp på nytt samtidig som man i enda sterkere grad føler seg presset til ta i bruk et nytt brukergrensesnitt

 

jeg forstår heller ikke hvorfor det skal så til de grader være så vanskelig å inkludere desktop modus inn i testen som er gjort av Windows8 . er det noe man vil skjule , eller ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...