Gå til innhold

Kommentar: - En genial løsning for spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

har geforce experience andre prioriteringer på instillingene en meg?

Det er vel helst ment for folket som ikke prioriteter innstillingene i det hele tatt. Så det vil vel mest sannsynlig priotere anderledes enn mange av de som i dag prioriterer... :huh:

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Bra idè, men den trenger en del modning.

For eksempel anbefaler den meg å skru ned til 1024x768 i diablo III, samt skru ned masse settings.

 

Jeg klarer nesten alt på max og fullhd på ultrabooken, glatt gameplay. Men dette handler bare om å bygge opp et bibliotek av spill. Kan tenkes at man kunne tatt det hele ett steg lengre og fått spillutviklere til å bruke API-kall mot grafikk-hjelpeprogrammer.

 

La oss si at BFIII kjørte en FPS-logg og sendte så dette inn i API-kall til en grafikk-applikasjon.

På den måten visste grafikk-applikasjonen hvilken maskinvare som gav hvilken FPS, i hvilke spill, på hvilke settings.

 

Dette er en liten implementeringsjobb for utviklerne, men samtidig vil de kunne høste FPS og HW-info fra utallige gamers og på den måten kan man anbefale instillinger på en MYE bedre måte.

 

Egentlig kunne dette også blitt løst vde hjelp av en webbasert løsning. Man hadde ikke trengt en live strøm av fps, men kanskje et snitt elle ren "sluttrapport".

 

mtp. paranoide folk, burde man kanskje hatt dette som en ting man blir anbefalt å aktivere, men kan velge å deaktivere. "FPS Wizard" eller noe i den dur.

Lenke til kommentar

Ja, uff. Det er så dumt at ikke brukere må sette seg inn i hvordan hundreogsnørrogførti innstillinger påvirker flyten i et spill. Helst skal det gjøres via en .ini fil.

/sarkasme.

 

Jeg kan dessverre ikke synke så lavt å se problemet med å kunne trykke på noen piler til det står "medium" istedenfor "maks" på skjermen min.

Lenke til kommentar
Ja, uff. Det er så dumt at ikke brukere må sette seg inn i hvordan hundreogsnørrogførti innstillinger påvirker flyten i et spill. Helst skal det gjøres via en .ini fil./sarkasme.
Jeg kan dessverre ikke synke så lavt å se problemet med å kunne trykke på noen piler til det står "medium" istedenfor "maks" på skjermen min.

Raskt eksempel, Skyrim, ultra er max på alt.high dropper view distance tll halvparten men beholder 8x AA, da foretrekker jeg view på max og heller droppe AA til 2 og gjør noen andre kutt, er værre å se trelinja vokse forran meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, uff. Det er så dumt at ikke brukere må sette seg inn i hvordan hundreogsnørrogførti innstillinger påvirker flyten i et spill. Helst skal det gjøres via en .ini fil.

/sarkasme.

 

Ja jeg ser virkelig ikke problemet for "hvermannsen" å sette seg litt inn i hvordan ting fungerer. Er virkelig folk flest helt likegyldig til hvordan ting fungerer og hvordan man kan for eksempel tweake settings?

 

For all del er GF Experience greit for noobs, inb4 de fjerner muligheten for å tweake settings manuelt. Consolestyle neddumming here we go.

Lenke til kommentar

Ein Auto-knapp pluss moglegheita for manuell innstilling takk.

 

Eg har vore borti ein del automatiske innstillingar som ikkje har vore noko å skryte av. Gjengangaren er at dei legg på for mykje grafikk eller for høg oppløysing, som går ut over ytinga.

Spel som ikkje går glatt er frykteleg.

Lenke til kommentar

Jeg kan dessverre ikke synke så lavt å se problemet med å kunne trykke på noen piler til det står "medium" istedenfor "maks" på skjermen min.

 

Ja jeg ser virkelig ikke problemet for "hvermannsen" å sette seg litt inn i hvordan ting fungerer. Er virkelig folk flest helt likegyldig til hvordan ting fungerer og hvordan man kan for eksempel tweake settings?

 

For all del er GF Experience greit for noobs, inb4 de fjerner muligheten for å tweake settings manuelt. Consolestyle neddumming here we go.

 

Geforce sin guide for innstillinger av grafikk på Borderlands 2 er på 14 sider. Så lenge man kan velge om man vil bruke det eller ikke, synes jeg det er vanskelig å finne noe negativt ved dette.

 

Til sammenligning kan man også synes at enhver som skal bruke en pc bør kunne operere den utelukkende ved hjelp av linux kommandoer. Eller kanskje et fotoapparat i full manuell. Ingen av delene er spesielt vanskelig, men ingen av delene er nødvendig for de aller fleste. Da er det fint å kunne slippe, synes dere ikke? Så får man heller gjort det man skal, om det er å surfe Facebook, ta bilder eller spille litt.

 

Det er ikke alltid negativt at ting blir enklere? Men jeg antar at ingen her har automat på bilen, stavekontroll på pc og mobil, dere sykler/løper til jobb og kjerner deres eget smør?

 

Mange som spiller på pc vet knapt at det er mulig å endre innstillinger i det hele tatt, da er det lite i veien for at noen gjør det best mulig for dem. Så kan vi andre fortsette å tweake av hjertens lyst.

Lenke til kommentar

Ja, uff. Det er så dumt at ikke brukere må sette seg inn i hvordan hundreogsnørrogførti innstillinger påvirker flyten i et spill. Helst skal det gjøres via en .ini fil.

/sarkasme.

 

Skygger > AA > Oppløsning > Post Processing > Texture størrelse

F.eks..... Lurer alltid på hvorfor "Low" alltid inkluderer antagelsen om at man har 32mb med grafikkminne...

Lenke til kommentar

 

Til sammenligning kan man også synes at enhver som skal bruke en pc bør kunne operere den utelukkende ved hjelp av linux kommandoer. Eller kanskje et fotoapparat i full manuell. Ingen av delene er spesielt vanskelig, men ingen av delene er nødvendig for de aller fleste. Da er det fint å kunne slippe, synes dere ikke? Så får man heller gjort det man skal, om det er å surfe Facebook, ta bilder eller spille litt.

 

Det er ikke alltid negativt at ting blir enklere? Men jeg antar at ingen her har automat på bilen, stavekontroll på pc og mobil, dere sykler/løper til jobb og kjerner deres eget smør?

 

Mange som spiller på pc vet knapt at det er mulig å endre innstillinger i det hele tatt, da er det lite i veien for at noen gjør det best mulig for dem. Så kan vi andre fortsette å tweake av hjertens lyst.

 

Eller så kan man gjøre noe nyttig isteden for å henge på Facebook som å lære seg *nix kommandoer eller å operere et kamera manuelt.

 

Jeg har ikke sagt at det er negativt at ting blir enklere men dette er typisk tegn på neddumming og consolifisering av PC. Til slutt vil man ikke ha mulighet til å tweake settings selv. Så lenge man faktisk kan gjøre dette har jeg ikke noe i mot GF Experience.

 

Det er litt forskjell mellom å kjerne eget smør, bruke en GNU/Linux eller Unix-like OS og det å tweake grafikkinnstillinger. Windows som majoriteten som spiller bruker har ikke *nix kommandoer(hvis man ser bort fra Cygwin eller lignende) og det er ikke bruk for å bruke CMD/DOS kommandoer for å operere PCen, med unntak. Hvis majoriteten hadde brukt *nix OS ville jeg nok syntes at brukeren skulle kunne å operere den med kommandoer ja, men i div distroer i dag er det nesten ikke nødvendig å bruke kommandoer for å kunne operere maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...