Gå til innhold

Kommentar: - En genial løsning for spill


Anbefalte innlegg

Eller så kan man gjøre noe nyttig isteden for å henge på Facebook som å lære seg *nix kommandoer eller å operere et kamera manuelt.

 

Jeg har ikke sagt at det er negativt at ting blir enklere men dette er typisk tegn på neddumming og consolifisering av PC. Til slutt vil man ikke ha mulighet til å tweake settings selv. Så lenge man faktisk kan gjøre dette har jeg ikke noe i mot GF Experience.

 

Det er litt forskjell mellom å kjerne eget smør, bruke en GNU/Linux eller Unix-like OS og det å tweake grafikkinnstillinger. Windows som majoriteten som spiller bruker har ikke *nix kommandoer(hvis man ser bort fra Cygwin eller lignende) og det er ikke bruk for å bruke CMD/DOS kommandoer for å operere PCen, med unntak. Hvis majoriteten hadde brukt *nix OS ville jeg nok syntes at brukeren skulle kunne å operere den med kommandoer ja, men i div distroer i dag er det nesten ikke nødvendig å bruke kommandoer for å kunne operere maskinen.

Du misser hele poenget.

 

Folk flest har ikke kjøpt seg en spillepc for å knote med innstillinger. Da er de lite negativt å se at de får mulighet til å slippe. Og så lenge andre kan velge å stille inn akkurat så mye de vil fatter jeg ikke hvorfor dette skal være negativt.

 

Dette handler ikke om at folk ønsker å lære seg ting. Jeg har en interesse for både pc og kamera, og synes det er både gøy og nyttig å vite hvordan ting fungerer uten hjelpemidler. Kona mi deler ikke denne interessen og vil bare ha "jobben" gjort. Og da finnes det heldigvis de som har tenkt litt lenger enn på egne behov, slik at hun får gjort det hun vil uten for mye knot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du misser hele poenget.

 

Folk flest har ikke kjøpt seg en spillepc for å knote med innstillinger. Da er de lite negativt å se at de får mulighet til å slippe. Og så lenge andre kan velge å stille inn akkurat så mye de vil fatter jeg ikke hvorfor dette skal være negativt.

 

Hvorfor kjøper ikke folk flest seg en console da?? Ærlig talt kjøper man seg en spillPC bruker man 'litt' tid på å sette seg inn i basic grafikkinnstillinger.

 

Men jeg orker ikke å krangle mer om dette nå, jeg har allerede nevnt at det er greit nok med GFX så lenge de ikke fjerner muligheten for å tweake settings selv.

Lenke til kommentar

Jeg er hvermansen, og jeg vet hvordan man kan stille inn grafikkinnstillinger!

Bare for å sette folk i bås, så vil jeg si de som ikke kan dette er ikke dem som spiller? Eller alle de jeg kjenner som spiller er overgjennomsnittet interessert i data og kan dermed dette, de som ikke er interessert spiller ikke spill på skjerm.

Lenke til kommentar

Etter å ha testet beta kan jeg si dette:

 

Dette er ikke et program for de som ønsker seg en spesefikk FPS, eller "bestemme selv"(ikke slik programmet er i beta i dag ihvertfall):

 

"GeForce Experience targets 40 FPS (average) for its optimal settings."

 

Dette er en program som gjør PC mer lik konsoll, mange vil bare fyre opp spillet og drite i å knote med innstillinger, dette er programmet for dem.

 

Sånnsett er dette positivt for PC spill-markedet da dette kan tiltrekke seg konsollspillere/latmannsen.

 

Men de som har egne preferanser må nok alltid knote med manuelle innstillinger, med mindre programmet endres.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

genialt for dem som ikke har peiling ja...men ubrukelig for de som HAR peiling...er jo gøy å leke med innstillinger selv...de som ikke gidder sånt kan jo bare kjøpe seg PS3.

 

nå kommer jo valv konsolen for dere pc folk neste år, så slipper dere å å leke med innstillinger selv lengre. da blir det bare plug'n play... det blir vel kjekt tenker jeg :)

 

Takk for at du deler slik meningsfullt, intelligent informasjon som ingen visste.

 

fint å høre at du har nytte av denne meningsfullt, intelligent informasjon jeg ga deg :)

Lenke til kommentar

nå kommer jo valv konsolen for dere pc folk neste år, så slipper dere å å leke med innstillinger selv lengre. da blir det bare plug'n play... det blir vel kjekt tenker jeg :)

 

 

 

fint å høre at du har nytte av denne meningsfullt, intelligent informasjon jeg ga deg :)

 

hele poenget var jo at det er gøy å leke med innstillinger...men du skjønnte vel ikke det...ikke så smart du..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hele poenget var jo at det er gøy å leke med innstillinger...men du skjønnte vel ikke det...ikke så smart du..

 

har nok lekt med instillinger siden commodore64 på 80 tallet, pc'er på 90 tallet og i nyere tid... så den lekinga du snakker om er godt utprøvd. i dag er det godt å bare trykk på en knapp, og det fungerer outta the box. så mann kan konsentrere seg om spillet, når man har 30min til rådighet. istede for å bruke tid på tull...

Lenke til kommentar

De fleste spill har vel allrede "Autodetect Optimal Settings".

Vel "autodetect" er mer såkalt, "gjett og håp på at brukeren ikke merket at vi ikke har peiling på hvor bra maskinvaren vil kjøre spillet". De bommer med mil, og det er typisk standardverdier som blir satt hver gang, uansett PC.

Hvis du har noe dedikert i driveren som kan si sånn ca fra hvor bra maskinen yter (fordi de på forhånd har testet mange konfigurasjoner på forhånd) så vil det derimot kunne gjøre noe faktisk brukbart. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Vel "autodetect" er mer såkalt, "gjett og håp på at brukeren ikke merket at vi ikke har peiling på hvor bra maskinvaren vil kjøre spillet". De bommer med mil, og det er typisk standardverdier som blir satt hver gang, uansett PC.

Det er nå en ting.

 

Hovedproblemet med spill-autodetect er at utvikler kun kan teste med aktuelle kort på spillets utgivelses tidspunkt. 6 mnd seinere kan maskinvaren som benyttes være totalt ukjent for "autosetting"-mekanismene i spillet uansett hvor god jobb utviklerne gjorde med sine auto settinger.

 

Enten må da utgiver lage super-smarte hw test algoritmer eller benytte en fail-safe setting. De fleste velger det siste (og bruker isteden tiden på å utvikle selve spillet).

 

Tiltaket fra nVidia kan bli en god greie for folk som ikke ønsker å optimalisere. Forhåpentligvis treffer den noe bedre enn fail-safe settingene de ellers ville ha benyttet.

 

En kan jo si den putter ost på Grandiosa'en for folk, men det er fortsatt et støkke igjen til hjemmelagd.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Har i hvert fall aldri truffet her. Skivebom hver eneste gang, så her kan jeg ikke si meg enig i et eneste ord.

 

Installerte akkurat planetside 2. Den klarte faktisk å treffe på oppløsningen i spillet i det minste. En sjeldent god prestasjon.

Faktisk så er det ofte så dårlig at jeg ikke vil kalle det auto engang. Selv endringer i maskinvarekonfigurasjonen medfører sjelden noen endring i spillet selv om jeg kjører auto på nytt.Men for all del, det kan være at visse konfigurasjoner er lettere for den å takle.

 

Du kan ikke nevne noe mer spesifikt hvilke spill du har prøvd i nyere tid som du synes atuo fungerer bra på da?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...