Gå til innhold

Ser du hva de har gjort annerledes?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YvxSGO

Med en 24" skjerm ble YT videon flyttet for mye til ventre for min del. rett og slett slitsomt å se filmer ved mindre man har på fullscreen.

 

Youtube har lagt til en liden banner nederst i høyre hjørne med tilbakemelding. skrev inn hva jeg ikke likte med den nye endringen ang. flytting av filmen.

 

hvis fler gjør det vil youtube antageligis endre det tilbake.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Er det bare jeg som er blind eller har de fjernet visning av når en video ble lastet opp?

 

Finner det ikke en gang under "show more"

 

EDIT:

 

Nå er den visst tilbake igjen ;)

Endret av Slettet-IHWlGMJn
Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig enig med de 2 hovedpoengene som får kritikk, og mener dette er massive tabber, eller feilprioriteringer i design. Hvor vanskelig er det egentlig å lage en design som tar hensyn til skjermbredde? Jeg tror det er noe google burde ha kompetanse til...

Det som irriterer meg mest er filtrering på søk. Kommer hverken opp mulighet på å filtrere på "mest sette" eller videoer som er mest likt.

 

(kan godt være dette er gjemt bort et eller annet sted - men i hvert fall ikke under "filter" lenger).

Dette har jeg faktisk ikke kommet borti ennå, men om det stemmer er det fail av google/youtube. Filtrering av søk bør gjøres bedre, ikke værre. Spesielt har jeg lenge savnet kryssfilter og multifilter.

 

selve subscription uploads er da ikke så vanskelig å komme direkte til, fjern bokmerket som tar deg direkte til youtube så går du inn på my subscriptions å setter uploads only å setter det som bokmerke

Jeg gjorde dette etter å ha gått veien 3 ganger, da gadd jeg ikke mer og laget bokmerket:

http://www.youtube.com/feed/subscriptions/u

 

Designet er flott i seg selv, men som alle andre sier er det venstrestillingen som gjør meg gal. Akkurat samme grunn til at jeg misliker VG.no, annet enn at kvaliteten i artiklene er grusom, hehe.

 

Kunne ønske det fantes plugins for Chrome for å legge inn custom CSS. Da hadde det ikke vært noe problem for meg å fiksa det selv

Om det finnes en god plug-in for firefox så hadde det vært veldig fint. Jeg setter pris på link om noen har det.

 

Jeg lagde en bildeserie for å illustrere den nye youtube layouten i forhold til skjermstørrelse:

Fullskjerm 2560x1440, med markeringer for diverse bredder og ting i layouten:

post-163450-0-43387100-1355151368_thumb.png

 

1050x1680 fullskjerm: (høykant)

post-163450-0-35329900-1355151366_thumb.png

 

1200x1920 fullskjerm: (høykant)

post-163450-0-67536500-1355151367_thumb.png

 

1200x1920 vindu, med startmeny langs venstre skjermkant (for multiskjerm oppsett slik som jeg har):

post-163450-0-94520400-1355151366_thumb.png

 

Konklusjon: Den nye youtube layouten er godt egnet for 1050x1680 skjermer, eller 1200x1920 med startmeny på siden. Så er det bare å få ordnet det så videoer går i fullskjerm modus på hovedskjermen i stedet for vinduet hvor firefox er. Jeg har ikke giddet å researche dette, noen som vet om en enkel og kjapp måte å gjøre det på?

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Enig i at venstrestilling er temmelig idiotisk. Jeg sitter på en 24" skjerm og en snau halvpart av skjermen min er blank når jeg er på Youtube, noe jeg finner kronglete og unødvendig. Resten har jeg for så vidt vent meg til, selv om det tok litt tid å finne fram første gang.

 

 

Det blir flashback til y2k dette her. Venstrestilt.

Det blir svært mye tom flate på skjermen. Nei det var dårlig - rett og slett dårlig.

Lenke til kommentar

se det ja. dem har ikke forstått at de fleste har store skjermer. får plass til to fulle youtube sider ved siden av hverandre. akkurat som vg.no også masse hvit skjerm på høyresiden.

hardware.no har hvertfall forstått det. og har midstillt. med masse reklame på sidene for å ikke ha hvite felter

 

De fleste har nok ikke store skjermer nei. De fleste av OSS har det derimot, men vi er i mindretall :p

Lenke til kommentar

Midtstill det, i tillegg til å automatisk starte på mine subscription uploads! DA er jeg fornøyd.

 

Alle klager jo på Layouten hver gang de oppdaterer uansett.

Jeg gjør det jeg og, ikke like vulgært som enkelte men likevel.

I tillegg lurer jeg litt på om de prøver å gå for en spesiell stil, det hele med venstrestilt og minimalistisk, aner ikke om dette har noe med Windows 8 å gjøre. Jeg overtenker det sikkert bare.

 

Også var det videoene som YouTube anbefaler til meg, de anbefaler BARE filmer jeg allerede har sett, vet ikke om andre har det samme "problemet" men :p

Lenke til kommentar

Snakk om grinete folk er :p

For å få frem det bildet som er tatt her, må man aktivt gå ned på "Browse channels".

 

Det man umiddelbart ser på youtube, er jo anbefalinger, watch later,m.m. Jeg synes faktisk at det meste ser bedre ut.

 

De grafiske elementene under "browse channels" mener jeg med fordel kunne vært invertert. (de tar litt mye blikkfang).

 

Men jeg tar det hele med ro, jeg tror nok dette fikser seg.. Er nok utallige folk som sender tilbakemeldinger :p

Lenke til kommentar

At videoene er forskjøvet ca 5-6 cm til venstre (dette er da på en 27" med 2560x1440, altså "worst case"), er nok tvilsomt en av dem. Det er liksom null problem å ha to vinduer på hver sin side av skjermen, men med en gang noe blir venstreforskjøvet, ja da er det ramaskrik. :p

 

Et enklere tips om man bruker Windows 7/8, er dog bare å dra vinduet til høyre hjørne av skjermen, så vil vinduet automatisk justere seg til venstre. Man kan så velge størrelsen på vinduet, og da kan man jo gjerne dra det litt forbi midten. Voilà, du ser nå youtube i midten av skjermen/sentrert.

 

Dette er selvsagt noe "alle" vet om, men grinete skal vi nå være uansett. (ps: jeg retter ikke dette mot noen enkeltpersoner)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...