Gå til innhold

Ny PSU - må være stillegående


Anbefalte innlegg

Ser etter en ny PSU da min Corsair lager en forferdelig tikkelyd.

 

Vurderer å kjøpe ny Corsair da jeg har vært fornøyd med de tidligere jeg har hatt.

 

Krav:

Må være stillegående

Modulær

 

Har Intel i5 760, 4GB ram, 5 3,5" disker av forskjellig størrelse, SSD og AMD Radeon 6850 skjermkort.

 

Noen klare anbefalinger?

 

Bør passe i mitt Fractal Design R3 kabinett :)

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg bruker kun Sea Sonic, stort sett platinium utgavene (noen gold i rig'er som ikke krever mye strøm).

 

Sea Sonic har vært de beste helt siden PSU'ene de leverte til 80'tallets IBM PC'er. I nødsfall kan en bruke Sea Sonic rebranded PSU's f.eks. fra Antec, Corsair, XFX.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Jeg bruker kun Sea Sonic, stort sett platinium utgavene (noen gold i for rig'er som ikke krever mye strøm).

 

Sea Sonic har vært de beste helt siden PSU'ene de leverte i 80'tallets IBM PC'er. I nødsfall kan en bruke Sea Sonic rebranded PSU's f.eks. fra Antec, Corsair, XFX.

 

Høres lovende ut! Utifra min rigg så skal det ikke være så veldig høyt strømforbruk i grunn, men er det noen spesielle SeaSonic du vil anbefale meg?

 

Tenker at jeg vil ha en på min. 600W.

 

De koster litt ser det ut som.

Lenke til kommentar

Tror nok det skal være mer enn nok 660W for min rigg. Grunnen til at jeg ønsker å spandere litt ekstra på en PSU er fordi jeg anser den for å være den viktigste komponenten i maskinen når man ønsker en stillegående maskin og kvalitet på strømmen.

 

X-660 GOLD ser absolutt bra ut. Tror nok 1300W blir litt for drøyt for mitt bruk samt at det koster å være kar ;)

Lenke til kommentar

Sett på Seasonic. De virker å være fine og populære. Engang i tiden var det jo MIST som gjaldt, men slik er det kanskje ikke lenger?

 

MIST PSUer har ikke vært produsert på lenge. Det er sant at de hadde en stillegående vifte, men i begynnelsen inneholdt de kondensatorer som etterhvert begynte å lekke og til slutt ble ødelagt. Dette ble adressert senere, men Microplex oppgraderte aldri PSUene noe særlig og så ble de ganske middelmådige ift andre som var ute på markedet.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Tror jeg kan konkludere med at kulelagret på vifta eller vifta i seg selv er noe råtten. Dette har skjedd etter strømbrudd eller at jeg har slått av maskinen.

 

I en lengre periode har det bedret seg og innimellom så hører jeg ikke noen vond lyd fra PSU'en.

 

Den vil nok bli byttet ut til fordel for en ny Seasonic GOLD av noe slag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...