Gå til innhold

Holder dt770 fortsatt koken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Kan jeg snike inn et spørsmål? Hvordan er dt770 80ohm med et internt lydkort? Hket det er snakk om er et Asus P8Z77-v. Mulig jeg kommer til å kjøpe en forsterker, men ikke i første omgang. Vil lyden bli så lav, at jeg ikke hører den fra en Note II?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Lydkort er ikke aktuelt enda, har andre ting jeg skal bruke penger på. Er interne lydkort kraftige nok, vil e5 gjøre lyden bedre fra PCen? Grunnen til at jeg vil ha forsterker, er at jeg hører på musikk på farten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Bruker DT770 80-ohm på laptopen hele tiden rett fra øerelefonutgangen, det er uproblematisk.

Jeg har klart meg siden 2006 med DT770 80ohm uten forsterker. Meste av tiden med integrert lydkort ;)

 

Har dere plugget i en forsterker, for å høre om det blir stor forskjell?

Lenke til kommentar

32 ohm vs 80 ohm er allerede godt "utdiskutert"/forklart i tråden, xbox fan. Kort sagt kan alt drive 32 ohm. Nesten alt kan drive 80 ohm, men du vil muligens kunne oppleve mindre punch og vrenging av lyden, så en forsterker er anbefalt.

 

Jeg vet at det finnes en "LTD"-modell av DT770, men kan ikke se at 32/80 ohm er til salgs noe sted i følge prisjakt.no, så vet fortsatt ikke hvilken modell du egentlig har.

Lenke til kommentar

80 og 250 ohm er standardutgavene av DT770 Pro. I tillegg til dette har Beyerdynamic levert 32 ohm på bestilling til noen land (blant annet Norge). Det var først da Limited Edition-modellen kom at "alle" kunne få DT770 tilgjengelig i 32 ohm. Det virker imidlertid som om den vanlige 32 ohm-utgaven vi er vant med i Norge ikke lenger er til salgs etter Limited Edition tok over.

 

Forskjellenene mellom vanlig og Limited Edtition er stort sett kosmetiske, du får blant annet ikke velurputer (men det kan kjøpes utenom).

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

oki :) Fordi 32 vs 80 og noe OHM er en del bedre? Jeg understreker at det er jubileums-utgaven av hodetelefonene. Men....inget spesiellt ved disse dA?

Du kjøpte vel disse (hvis putene er sorte) http://www.prisjakt.no/product.php?p=164505

 

Det kan drives fra alt, så du trenger ikke å bekymre deg for forsterker osv, og du kan spille høyt fra alt. Hvis du har 80/250ohm, kreves det mer kraft for å kjøre hodetelefonene. Du har garantert 32ohm modellen, ifølge headfi/mange andre, har 32ohm litt mindre bass, men ikke noen stor merkbar forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kjøpte vel disse (hvis putene er sorte) http://www.prisjakt....ct.php?p=164505

 

Det kan drives fra alt, så du trenger ikke å bekymre deg for forsterker osv, og du kan spille høyt fra alt. Hvis du har 80/250ohm, kreves det mer kraft for å kjøre hodetelefonene. Du har garantert 32ohm modellen, ifølge headfi/mange andre, har 32ohm litt mindre bass, men ikke noen stor merkbar forskjell.

 

Her er det :)http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744860

 

Det ser meget likt ut :)

 

Så da forstår jeg deg riktig at, hvis jeg hadde bestilt den andre versjonen til 1300,måtte jeg kanskje gått til innkjøp av en forsterker? Fremfor med dette 32 som kjøres på alt, der jeg kan oppleve litt mindre bass om jeg er litt "hifi freaky" :)? Jeg vil egentlig bare bekrefte at det er bedre enn mitt nåværende hodesett Sennheiser HD 205

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...