Gå til innhold

Holder dt770 fortsatt koken?


Anbefalte innlegg

Det kan jeg ikke tenke meg. Beyerdynamics er kjent for sine komfortable puter, og det er ganske mange som kjøper disse for andre hodetelefoner. Selv bruker jeg DT250 sine pads (EDT250) på Sony MDR-V6, modded - standard.

 

Om du derimot er veldig sensitiv for lyd så vil jo ikke det endre noe, men komfortable å ha på, og høre på, det er de.

Får vondt inn i øregangene :) Tror det blir dt70, hvis ikke noen kommer med et veldig godt forslag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ellers så har du jo også de guidene her. Lyd er veldig subjektivt, noen liker nøytralt, noen liker kraft osv. osv. Men DT770 Pro 80 ohm er en veldig god allrounder som er en fin entry level hifi headphone. Ønsker du mer info om en headphone anbefaler jeg deg å søke etter den på head-fi.org

 

Ville absolutt kjøpt med en DAC. Avhengig av lydkort vil du merke større forskjell med en DAC enn å oppgradere headphones. F. eks FiiO E10 kjøpt fra USA. Har selv bestilt et par stykk, kan også brukes til analog forsterker da den har line out :)

 

 

post-135662-0-80482700-1356177724_thumb.jpg

post-135662-0-55411500-1356177722_thumb.jpg

post-135662-0-98351900-1356177714_thumb.png

post-135662-0-04846300-1356177728_thumb.jpg

Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ellers så har du jo også de guidene her. Lyd er veldig subjektivt, noen liker nøytralt, noen liker kraft osv. osv. Men DT770 Pro 80 ohm er en veldig god allrounder som er en fin entry level hifi headphone. Ønsker du mer info om en headphone anbefaler jeg deg å søke etter den på head-fi.org

 

Ville absolutt kjøpt med en DAC. Avhengig av lydkort vil du merke større forskjell med en DAC enn å oppgradere headphones. F. eks FiiO E10 kjøpt fra USA. Har selv bestilt et par stykk, kan også brukes til analog forsterker da den har line out :)

 

 

post-135662-0-80482700-1356177724_thumb.jpg

post-135662-0-55411500-1356177722_thumb.jpg

post-135662-0-98351900-1356177714_thumb.png

post-135662-0-04846300-1356177728_thumb.jpg

Er Fiio E7 bra, eller finnes det noe bedre? <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er Fiio E7 bra, eller finnes det noe bedre? <3

De fleste anbefaler E10, men jeg kjenner ikke til detaljene.

Det finnes også mye bedre dacs/amps, men de koster også mye mer. FiiO er av mange sett på standarden for bang for buck innen dac/amp for headphones.

Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmer, det er nok forskjellen, men muligens bedre lyd i E10 også siden den vanligvis blir anbefalt. Personlig er jeg ikke interessert i portable amps, så har ikke sjekket det. Sony MDR-V6 som jeg bruker ute trenger ingen amp.

Jeg har en ganske bra NAD forsterker, bør jeg bruke den når jeg er hjeme? (NAD C326BEE :) )

Endret av iFire
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en ganske bra NAD forsterker, bør jeg bruke den når jeg er hjeme? (NAD C326BEE :) )

Jeg kjenner ikke så godt til denne forsterkeren, men på generell basis er hodetelefonutgangene på forsterkere kjipere enn dedikerte hodetelefon fortserkere, også de som er kombinert amp/dac. Googlet kort, og virker som om hodetelefonutgangen kun er analog, så du må uansett bruke en DAC på et visst punkt i koblingen, og da det er like greit å kjøpe en dedikert hodetelefonforsterker med en dac i tillegg; FiiO E10. Evt. så støtter E10 også line out (analogt, ikke forsterket), så du kan jo evt. teste den med forsterkeren og se hvilken du liker best; hodetelefoninngangen på E10 eller på NADen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke så godt til denne forsterkeren, men på generell basis er hodetelefonutgangene på forsterkere kjipere enn dedikerte hodetelefon fortserkere, også de som er kombinert amp/dac. Googlet kort, og virker som om hodetelefonutgangen kun er analog, så du må uansett bruke en DAC på et visst punkt i koblingen, og da det er like greit å kjøpe en dedikert hodetelefonforsterker med en dac i tillegg; FiiO E10. Evt. så støtter E10 også line out (analogt, ikke forsterket), så du kan jo evt. teste den med forsterkeren og se hvilken du liker best; hodetelefoninngangen på E10 eller på NADen din.

Jeg orker ikke å kjøpe desktop forsterker :p "Trenger" en bærbar, har hørt at E7 er bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er smak og behag, så det er ikke så enkelt som "er X bedre enn Y". De har forskjellig lydsignatur, design og byggekvalitet. Hvertfall tidligere modeller av HD558 har slitt med at plasten i headband sprekker, men tror kanskje det ikke gjelder nye. Dette nevnes også i dette tidl. postede bildet.

 

Det er mange andre forskjeller, som f. eks at HD558 lekker/tar inn lyd, mens DT770 gjør ikke. Også en smakssak.

Derfor kan ingen si definitivt at den ene er så mye bedre enn den andre i dette tilfellet, du må nesten ta den som ser ut til å passe deg best.

 

Vil nå tro at du også liker HD558, det er tross alt gode hodetelefoner. Om ikke annet så beholder du de og kjøper DT770 seinere, kan alltids ha flere! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er smak og behag, så det er ikke så enkelt som "er X bedre enn Y". De har forskjellig lydsignatur, design og byggekvalitet. Hvertfall tidligere modeller av HD558 har slitt med at plasten i headband sprekker, men tror kanskje det ikke gjelder nye. Dette nevnes også i dette tidl. postede bildet.

 

Det er mange andre forskjeller, som f. eks at HD558 lekker/tar inn lyd, mens DT770 gjør ikke. Også en smakssak.

Derfor kan ingen si definitivt at den ene er så mye bedre enn den andre i dette tilfellet, du må nesten ta den som ser ut til å passe deg best.

 

Vil nå tro at du også liker HD558, det er tross alt gode hodetelefoner. Om ikke annet så beholder du de og kjøper DT770 seinere, kan alltids ha flere! :D

Har ikke råd til å kjøpe flere, må ha ett par til under 2000 spenn med mye bass, som passer til rock, electro/dubstep og stairway to heaven <3

 

My være around ear, har du noe mer å anbefale?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...