Gå til innhold

Holder dt770 fortsatt koken?


Anbefalte innlegg

Hei :) Fikk de i dag! VELDIG GOD støyreduksjon. Lyden var fin, klar og god bass. Følte volumet måtte mere opp en på beyerdynamic for å opnå høyt volum. Jeg har en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744829 som ikke har noe imponerende lydkort og en E machine E525 med innebygd lydkort. Så det er kanskje derfor jeg opplever ikke så høye volum? Har også et Yamaha YHT-196 hjemmekino denne fungerer veldig godt som forsterker bassen og volumet :) Har bare prøvd bose på E machinen nå, skal prøve på ASUS laptopen i natt :) Gjerne noen tips til å få litt smoothere lyd ;D!
Bra. :D Men hvis du ser bort fra selve volumet og fokuserer på lyden, er du fortsatt fornøyd? (Som jeg sier nedenfor, volumet er ikke noe å bekymre seg for).

 

Du vil nok merke en del forskjell når du får deg en DAC. :) Du kan jo prøve QC15 sammen med forsterkeren din?

 

Hva er det du spiller av? Lokale filer, MP3, Spotify/WiMP, AAC, FLAC, CD? Og hvilken musikk har du prøvd på dem?

 

 

Igjen, Bose sin aktive lyddemping var sinnsykt. Og fine å se på, gode å ha på seg. Egen bag som en kan pakke de i :)
Ja, ikke sant? :) Veldig komfortable, fint design, føles solide til tross for plastikken. Det som følger med er også ganske bra.

 

 

Jepp, MÅ ha DAC :)!
Til dette hodesettet synes jeg du skal gå for FiiO E17, altså hvis du vil bruke så mye penger (virker slik :) ). Du sier også at du har god råd og det virker ikke som dette er et hinder. Du vil bli veldig fornøyd med den DAC-en ihvertfall. :)

 

 

Rart. Testet nettopp Beyerdynamicen, og den igjen. Spilte en del høyere enn Bose på laptopen :/!!! hva skjer xD

 

Kanskje jeg skal gå for en beyerdynamic vanlig utgave til 1300. Spare nesten 1300 på god lyd. Men ikke støydemping og slik.. Hmmmmm... hehe

Hvis det bare er volumet, og ikke lyden du misliker så trenger du ikke å bekymre deg. En FiiO E07K eller E17 vil drive disse lett på mye høyere volum uansett. Jeg har som sagt FiiO E7 og jeg liker høyt volum. Når jeg kobler DAC-en til PC-en har jeg maksimalt volum til 35 (60 er høyest). Høyere enn dette blir altfor høyt.

 

 

Har god råd xD Men skiter ikke penger. Kjøpte nettopp annlegg, 3d bluray spiller og 3d smart tv.. Så det river litt i lommeboken. 1300 spart omjeg leverer de tilbake og tar beyeren. Så vurderer det. Og heller kjøpe da en DAC forsterker til laptopen min :) Komplett har ikke flere 32 ohm pro igjen :( noen andre steder? som forhåpentligvis selger E7 DAC også :)?

Det koster å være kar! :D

 

Om du vil levere dem tilbake er jo noe du må bestemme selv, men volum vil som sagt ikke være noe problem med en DAC. Aktiv støyreduksjon er også flott å ha.

 

Komplett har DT770 Pro 32 Ohm på lager, selv om Netshop er 400 NOK billigere da. Er det rart om jeg blir forvirret her? Har du DT770 fra før, men vil kjøpe det igjen? Er det jeg som har misforstått noe her? :p

 

Men husk at du ikke skal kjøpe FiiO E7, men E07K! Viktig, viktig. Men mindre du går berserk og kjøper E17. :D

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nesten umulig å lese innleggene deres pga. ekstrem overdreven smiley-bruk. Vær så snill å ro ned litt.

Det bryter også med retningslinjene:

 

Innlegg må skrives på norsk, svensk, dansk eller engelsk. SMS-/leet-språk og dialekt er forbudt, det samme gjelder slang. Overdreven bruk av smilies, store bokstaver eller andre tegn er forbudt.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Bra. :D Men hvis du ser bort fra selve volumet og fokuserer på lyden, er du fortsatt fornøyd? (Som jeg sier nedenfor, volumet er ikke noe å bekymre seg for).

 

Du vil nok merke en del forskjell når du får deg en DAC. :) Du kan jo prøve QC15 sammen med forsterkeren din? :)

 

Det kan jeg gjøre :)

 

Hva er det du spiller av? Lokale filer, MP3, Spotify/WiMP, AAC, FLAC, CD? Og hvilken musikk har du prøvd på dem?

 

Har bare prøvd Spotify og Lokale filer MP3 på min ASUS med Beyerdynamic. Og bare Spotify på Emachine laptop med Beyerdynamic og Bose :) Prøvd mange forskjellige sanger. Tenker dog at en DAC vil kanskje gjøre susen? Fordi... Om jeg kan oppnå høyere volum ved en DAC. Så vil nok Bose spille høyt nok. Slik det ser ut nå; Så er det bra trøkk på Rundt 50 % pc volum med Beyerdynamic og rundt 70-95 % volume på pcen med Bose. Så det er litt "annoying" at Bose har samme volum som på Beyerdynamic med nesten dobbel så høyt volum. Eneste måten jeg kan forklare det på xD hehe.

 

Ja, ikke sant? :) Veldig komfortable, fint design, føles solide til tross for plastikken. Det som følger med er også ganske bra. :)

 

Det savnet jeg litt på Beyer'en.. At det ikke var med noe særlig ekstra...

 

 

En E17 høres jo fristende ut!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Har DT770 80 ohm. Lurer litt på å kjøpe meg en forsterker. Tenker stasjonær til rundt 1k helst under.

 

Skal brukes med et P8Z77 hk, er ganske fornøyd med lyden som den er. Problemet er at, de få gangene jeg skal dra på vrenger den, bassen skurrer også på høyt volum. På sangen "Spis din syvende sans" av Karpe Diem blir lyden helt rar og slitensom på introen. Noen som kan skjekke dette?

 

Som sagt vil en DAC hjelpe? Bruker WIMP, men har bare tilgang på MP3 filer, bortsett fra noen FÅ FLAC.

Lenke til kommentar

En dårlig DAC vrenger ikke ved høy lyd. Den har høy egenstøy, aliasing og kvantiseringsstøy. Kanskje også jitter-forvrengning om den har dårlig klokke, men det er veldig sjelden. Faktisk kan en dårlig DAC låte dårligere på lav lyd enn på høy. Forvrengning ved høy lyd skjer når forsterkerkretsen ikke er kraftig nok til å drive høyttalerne.

Endret av Distressor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Okei, så jeg bør skaffe meg en amp?

www.hifiklubben.no/produkter/stereo/da-konverter/argon_dac1_da-konverter_sort.htm

Er det noen form for forsterker på denne? USB utgangene fører med seg støy, men hvordan er optisk med støy?

Lenke til kommentar

Det skal ikke være noen "støy" i USB, men jeg ser noen audiofile på nettet snakker om forskjellig lyd med ulike USB-kabler. For det første er det umulig å tilføre et digitalt lydsignal kvalitative nyanseforskjeller uten å bruke en DSP, og en kabel er ikke en DSP. Forøvrig bruker masse proffe lydkort i titusenkronerklassen USB og Firewire.

 

En ting til bare for å gi litt klarhet: DAC er det allerede i all elektronikk som tar et digitalt signal inn i den ene enden og dytter ut et analogt i den andre. Det er det en DAC gjør. Poenget med å ha en ekstern DAC, er for å forbipassere den muligens kjipe DAC'en som sitter i et konsument-type lydkort.

Endret av Distressor
Lenke til kommentar
Har bare prøvd Spotify og Lokale filer MP3 på min ASUS med Beyerdynamic. Og bare Spotify på Emachine laptop med Beyerdynamic og Bose :) Prøvd mange forskjellige sanger. Tenker dog at en DAC vil kanskje gjøre susen? Fordi... Om jeg kan oppnå høyere volum ved en DAC. Så vil nok Bose spille høyt nok. Slik det ser ut nå; Så er det bra trøkk på Rundt 50 % pc volum med Beyerdynamic og rundt 70-95 % volume på pcen med Bose. Så det er litt "annoying" at Bose har samme volum som på Beyerdynamic med nesten dobbel så høyt volum. Eneste måten jeg kan forklare det på xD hehe.

 

Det savnet jeg litt på Beyer'en.. At det ikke var med noe særlig ekstra...

 

En E17 høres jo fristende ut!

Du vil oppnå høyere volum med en såkalt DAC ja, hvis den også har innebygd OP-AMP. :) Noe disse fra FiiO har.

 

Okei, men da er det vel egentlig bare enn DAC som mangler her. E17 vil gjøre et stort hopp i lydkvaliteten, samt volum.

 

 

DAC er en digital to analog converter. Den justerer i utgangspunktet ikke lydnivået. Det er en amp du er ute etter i så fall.

Jepp, men disse har forsterkere innebygd i tillegg som faktisk er ganske kraftige.

 

 

Som sagt vil en DAC hjelpe? Bruker WIMP, men har bare tilgang på MP3 filer, bortsett fra noen FÅ FLAC.

Du kan sikkert få bruk for en DAC/AMP ja. ;)

 

 

Okei, så jeg bør skaffe meg en amp?

www.hifiklubben.no/produkter/stereo/da-konverter/argon_dac1_da-konverter_sort.htm

Er det noen form for forsterker på denne? USB utgangene fører med seg støy, men hvordan er optisk med støy?

Støy fra USB-grensesnittet er ikke noe du trenger å bekymre deg over, det er ikke noe problem. ;)

 

 

En DAC vil hjelpe på bra mp3-filer (=>192kbps) og wimp/spotify med høyeste kvalitet valgt i instillingne.
Du hører forskjell på lavoppløste filer også, selv om det ikke kommer til sin rett å spille av lavoppløste MP3-filer med godt lydutstyr. At man ikke hører forskjell på ny musikk eller MP3 128 kbps-filer er feil, forskjellen kan være stor. Men det trenger ikke å høres bra ut selv om, ettersom slike MP3-filer ikke er spesielt bra på lydkvalitet. Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Det skal ikke være noen "støy" i USB, men jeg ser noen audiofile på nettet snakker om forskjellig lyd med ulike USB-kabler. For det første er det umulig å tilføre et digitalt lydsignal kvalitative nyanseforskjeller uten å bruke en DSP, og en kabel er ikke en DSP. Forøvrig bruker masse proffe lydkort i titusenkronerklassen USB og Firewire.

Stemmer. Dette er litt som å kjøpe "high-end" HDMI-kabel med gullbelegg og hele pakka. Så lenge de støtter standardene er det ingen forskjeller på kvaliteten på signalet de gir. Billige kabler fra DX holder lenge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Er egentlig ikke støy jeg er bekymret for. Har et problem med HKet mitt, ting som kobles til med USB og som krever strøm, mister strøm (har hatt problemet med USB headset og tastatur). Derfor tenkte jeg at det kunne være greit å gå utenom USB denne gangen.

 

Men vil en DAC løse problemene med skurring på lave frekveneser og toner spilt av fiolin, noe jeg har merket i det siste.

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått svar fra FiiO angående om DX vil komme til å få inn flere produkter fra dem.

 

E-posten lyder som følger:

Dear Stian Aarskaug ,

 

Thank you for your mail and support to FiiO!

 

Please be noted that this dealer is not FiiO authorised agent and we don't know where they purchase from, and we have got some complains about after-service problem with this dealer " DealExtreme" as he did not provide after-service for users. Also, we are not sure if they are selling fake product or not, so just for safety, you had better purhcase from authorised sellers who are listed on our website, please visit here:

http://www.fiio.com.cn/where/index.aspx

 

If you have any other question, please feel free to contact us!

Det var vel litt som jeg fryktet. Dette med falske produkter overrasket meg ikke at de kom til å kommentere, men at DX ikke hadde kjøpt produktene fra dem var heller nytt.

 

Jeg skal sjekke ut litt mer. Har ikke hørt mer fra DX dessverre.

 

 

Jeg har også funnet en ny side som kan være et godt alternativ til DX.com som heter MP4 Nation. Spørsmålet er egentlig bare om de er serriøse, ellers er pris lav og de tilbyr fri frakt til Norge.

 

EDIT: Et lite søk fikk opp litt forskjellig. Virket som de fleste fikk produktene sine, men at det var hvis det var noe galt med produktet at det ble problematisk. Det ene tilfellet gjaldt et produkt som tydeligvis har vært litt problemer med, og som de sluttet å selge. Ble også sagt at det sikkert hadde vært en helt annen sak om du handlet FiiO-produkter, så det har tydeligvis også noe med produsentene bak produktene (siden det angår retur). Jeg hadde nok tatt sjansen, men hadde sovet bedre om natten om jeg hadde bestilt fra DX.com.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Prøvd å høre på en låt hvor du opplever dette i en lossless (FLAC) versjon? Mp3 fjerner detaljer i veldig høye og lave frekvenser.

 

Prøvde nå, fortsatt knitring når det spilles piano, og ved høy bass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...