Gå til innhold

Holder dt770 fortsatt koken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde sjekke ut de nye sony mdr-1r, er du student eller har en skole/offentig mail adresse vil du få student rabatt for 1600 isteden 2400.

 

Har en lang liste med headphones og amps og jeg er så overasket over dissa. I forhold ti DT770 så er de itt varmere bdre kontrollert bass og litt mere mids, utrolig fine med kvinnelige stemmer. I tilleg de er mye mere komfortable en alle beyerne mine allikavel om de har velur puter.

 

En nevnte MDR-V6, disse er kjedelige i forhold moddet eller ikke men utrolig pris for hva de er var ment for på 80-90tallet studio mixing pga nøytral lyd.

Har disse "mer" bass enn dt770? Og har de like bra lydscene? (Må jeg bestille via "bedrift"?)

 

Dette kan da ikke være riktig?! 4 Hz-80000 Hz

Endret av iFire
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om de skulle klare å reprodusere de frekvensene, har det lite å si uansett. Ørene dine hører fra 20 Hz til 20 KHz (sånn omtrent) og det aller meste av opptaksutstyr er begrenset enten ved konstruksjon eller i ettertid ved filtrering til å gjengi omtrent 20 Hz - 20 KHz. Hvis man ser på frekvensresponsen til eksempelvis en Neumann U87, en meget høyt verdsatt og anerkjent studiomikrofon, ser man at det er lite den fanger opp et stykke over 20 KHz. Slik er det for de aller fleste mikrofoner som brukes til musikkproduksjon og opptak.

 

 

 

Headfi har sjekket frekvensresponsen til MDR-1R, og det ser ikke ut som om Sony helt har redeligheten i behold. Frekvensresponsen utviser den samme lille dip'en rundt 4 KHz som også DT-770 har, og slik jeg leser det har responsen falt med 20 dB ved 20 KHz, noe som er forholdsvis normalt. Jeg tror ikke noe på at de kan reprodusere frekvenser opp til 80 KHz (ikke at det skulle ha noe å si uansett).

Endret av Distressor
Lenke til kommentar

For å ikke å si, noen av oss som ikke hører mer en 16K hz. Det med 80k er bare et salgs punkt siden at elementene har greid å gi signal opp til det. Til og med tyll sitt utstyr er ikke bra nok til å registrere det. Men det har ingen ting å si, som den før meg sier også.

Endret av Leonarfd
Lenke til kommentar

http://www.ebay.com/...984.m1497.l2649

 

Morsom liten sak som har lite publlisering utenfor asia, men er bare en amp(ikke dac) med 60timer(står 80 men er litt overrdrevent) på batteriet og mindre en et bankkort. Fiio e17 e11 10 kan ikke måles med den.

 

Knappene bak er også intressange:

Switch 1 er low eller high gain

Switch 2 er Bassbost uten å gå utover mids og higs

Switch 3 er lagd for å go mere soundstage funker faktiskt siden det vil høres som ting er mere foran deg pga crossfeed etc.

Endret av Leonarfd
Lenke til kommentar

Er jo bare å bruke Mastercard eller Paypal så er du sikret mot svindel. Derimot er det mye mer tiltak å returnere en vare ved feil. Spør du meg er det helt klart verdt "risikoen" når prisen er såpass mye lavere.

Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det uansett, pga jeg er en liten tenåring :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at jeg synes at DAC og forsterker trengt tatt ikkje er nødvendig. Jeg har klart meg lenge med dt770pro 80 til gaming i mange år. Dette hadde jeg som oftest på integrert lydkort. Nå bruker jeg qpad 1339, dog er her bassen litt dårligere.

 

Ja det hjelper med DAC og forsterker, men det er ikkje et must. Et godt lydkort hjalp slik at jeg fikk enda mere trøkk da. Men det er jo ikkje så rart :p

Lenke til kommentar

Nizzen: Smått meningsløs holdning til lyd. Det er ikke nødvendig med god lyd heller, men det er å foretrekke. Og jo, det er stor forskjell på dårlig og god DAC, og et sett med hodetelefoner som får nok kraft fra en forsterker eller ei om den trenger det.

Lenke til kommentar

Nizzen: Smått meningsløs holdning til lyd. Det er ikke nødvendig med god lyd heller, men det er å foretrekke. Og jo, det er stor forskjell på dårlig og god DAC, og et sett med hodetelefoner som får nok kraft fra en forsterker eller ei om den trenger det.

Vil jeg ha merkbar forskjell om jeg kjøper E7 i tillegg? Bruker laptop + mobil :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Teoretisk sett, ja. Hvertfall på laptop ved bruk av usb.

 

Har ikke tittet så nøye på hvordan oppsettet med mobil er, men ser ut til at du vil kun kunne bruke forsterker-biten på de fleste mobiler som kun har minijack og ingen mulighet for digital lydtilkobling som kreves for at E7en skal ta seg av DAC-biten (digital til analogt).

I så fall vil den kun fungere som forsterker og ikke gi deg så mye bedre lydkvalitet, men du vil i alle fall kunne drive 80 ohm. Usikker på om iPhone har mulighet til å gi ut digitalt lydsignal.

 

Merk at det er litt størrelse på E7en, så du bør vurdere om du i det hele tatt kommer til å gidde å bære rundt på den i lomma di, hvertfall om den kun vil fungere som en forsterker avhengig av mobil (det bør nesten noen andre bekrefte). Personlig hadde jeg ikke giddet DT770 på mobil med det som trolig i praksis kun vil være en forsterker (E7) avhengig av kilde.

Lenke til kommentar

Teoretisk sett, ja. Hvertfall på laptop ved bruk av usb.

 

Har ikke tittet så nøye på hvordan oppsettet med mobil er, men ser ut til at du vil kun kunne bruke forsterker-biten på de fleste mobiler som kun har minijack og ingen mulighet for digital lydtilkobling som kreves for at E7en skal ta seg av DAC-biten (digital til analogt).

I så fall vil den kun fungere som forsterker og ikke gi deg så mye bedre lydkvalitet, men du vil i alle fall kunne drive 80 ohm. Usikker på om iPhone har mulighet til å gi ut digitalt lydsignal.

 

Merk at det er litt størrelse på E7en, så du bør vurdere om du i det hele tatt kommer til å gidde å bære rundt på den i lomma di, hvertfall om den kun vil fungere som en forsterker avhengig av mobil (det bør nesten noen andre bekrefte). Personlig hadde jeg ikke giddet DT770 på mobil med det som trolig i praksis kun vil være en forsterker (E7) avhengig av kilde.

Kommer mest til å bruke dt770 hjemme, og kanskje i bil, tog, fly, og kanskje buss. E7 er like stor som iPhone, så det er jo bare å ha den bak mobilen ;D Skal snart kjøpe en ny mobil, blir vel Nexus 4 eller S3 :)

Endret av iFire
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...