Gå til innhold

Holder dt770 fortsatt koken?


Anbefalte innlegg

Men kvifor du er så bestemt på 80 Ohm må eg sei eg ikkje skjønner [...]

Det er litt mer til det enn bare hvilken motstand som er brukt. Som nevnt flere ganger; 80 ohm -versjonen har mest bass. Den kom også først om jeg husker rett. Det går an å kjøre den fra en mobil og, men det vil bli begrenset med lyd. Om man har tenkt å bruke DT770 som portabel, som er merkelig, så er det naturlig med 32 ohm. Derimot bruker de fleste disse til hjem, og da er det sjeldent et problem med en dac/amp, spesielt ikke de som er USB-drevne.

 

Er dt770 eller Q701 best? (Vanskelig å stille sånne spørsmål, men hvilke har best bass? Og siden de er åpne, hvor mye lyd lekker de? Passer de til bussen?)

Q/K701 har ikke så mye bass. Er et sett med hodetelefoner åpne så funker de svært dårlig til offentlig transport. Ikke bare lekker de om det skulle plage deg, men du kommer til å høre ting rundt deg også. Det er både irriterende for de rundt deg, og deg selv ved mindre du har veldig høyt på. Q701 har vel kanskje bedre overall lyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Impedansen i headsettet dikterer hva slags forsterker som trengs for å kjøre det. Med en forsterker som er for svak til å drive det (i.e. en forsterker som forventer lavere impedans), vil man oppleve lav lyd som har en tendens til å bli forvrengt når man setter den på maks, fordi forsterkerkretsene i forsterkerenheten "klipper".

Endret av Distressor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ang ohm er eg klar over det som blir nemnt her med tanke på forsterker og at 80 ohm utgaven har mer bass, for meg personlig ville eg ikkje hatt mer bass enn kva 32 ohm leverer da det er bra trykk rett fra utgangen på laptopen. I tillegg har man fordelen å slippe å være avhengig av forsterker. Trådstarter nemnte et ønske om å kunne bruke desse offentlig, da blir det unødvendig mykje å drasse med på en forsterker. Ser også at samme person ønsker forsterker av en eller anna grunn, men som sagt anbefaler eg heller 32 ohm nettopp for å sleppe ekstra duppedingser å drasse med seg. Ang DT770 og AKG Q701 vil eg påstå at Q701 ikkje er noko å tenle på, desse ligger over en tusenlapp over budsjettet, lek alle lyder utenifra inn i telefonene, og slepper musikken ut som ei sil, i tillegg har den eit jevnere lydbilde uten den voldsomme bassen. I og med at du ønsker 80 ohm grunnet mer bass en 32 er vertfall ikkje AKG sitt noko du treng å vurdere ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som gamingheadsett har jeg q-pad 1339 som er dt770 32ohm med mic. De gamle dt770 80 ohm er mere trøkk i ja, så liker de best når jeg hører på musikk.

Det er vel egentlig en rebrand av Beyerdynamics MMX300, som igjen er basert på DT770 32 ohm. Finnes mange versjoner av DT770 :p

Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som kan si litt om hvordan DT770 er når det gjelder gaming? Surround? etc

Gode. Har spilt mye FPS med DT770, og det er både morsomt og godt teknisk for å høre lyder. Spilt endel TF2 og QL, og jeg har ikke hatt noen problemer med de der.

 

Surround hodetelefoner/headset har jeg ingen tro på. Tar heller et par gode elementer og simulerer surround med software, enn mange små og kjipe elementer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke hva komplett skal ha for de.

 

Jeg snakket for ikke så lenge siden med en hos 4sound. Han sa det var to importører av Beyerdynamic i Norge, og det var visst en ganske klar prisforskjell når det kom til DT770. Den billigste hadde, ikke uventet, leveringsproblemer, men de skulle komme på lager igjen til "rett" pris om ikke så lenge. Med tanke på at dette er en stund siden, så kan det jo være de er å få tak i til rett pris nå.

 

Om det kommer tilbud på de nå etter jul vet jeg ikke, men jeg tviler. Jeg ville sjekket hos 4sound, de skal ha 1 295,- for de. Ring din nærmeste butikk og hør om de har inne.

 

http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=25633&artno=214115

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Vet ikke hva komplett skal ha for de.

 

Jeg snakket for ikke så lenge siden med en hos 4sound. Han sa det var to importører av Beyerdynamic i Norge, og det var visst en ganske klar prisforskjell når det kom til DT770. Den billigste hadde, ikke uventet, leveringsproblemer, men de skulle komme på lager igjen til "rett" pris om ikke så lenge. Med tanke på at dette er en stund siden, så kan det jo være de er å få tak i til rett pris nå.

 

Om det kommer tilbud på de nå etter jul vet jeg ikke, men jeg tviler. Jeg ville sjekket hos 4sound, de skal ha 1 295,- for de. Ring din nærmeste butikk og hør om de har inne.

 

http://www.4sound.no...33&artno=214115

Ja! Pleier 4sound å ha januarsalg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burde sjekke ut de nye sony mdr-1r, er du student eller har en skole/offentig mail adresse vil du få student rabatt for 1600 isteden 2400.

 

Har en lang liste med headphones og amps og jeg er så overasket over dissa. I forhold ti DT770 så er de itt varmere bdre kontrollert bass og litt mere mids, utrolig fine med kvinnelige stemmer. I tilleg de er mye mere komfortable en alle beyerne mine allikavel om de har velur puter.

 

En nevnte MDR-V6, disse er kjedelige i forhold moddet eller ikke men utrolig pris for hva de er var ment for på 80-90tallet studio mixing pga nøytral lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...