Gå til innhold

Ingen klarer å kjenne mobilstråling


Anbefalte innlegg

 

Har jeg sagt det er bevis på at det er psykisk? Jeg sa det sannsynligvis er noe psykisk. Dette er generelle plager, som muligens har en underliggende årsak, muligens bare er ting som svært mange har. De forverres av at de tror stårlingen gjør de syke. Det er mitt syn på det mest sannsynlige forløpet. Psykiske problemer kan forøvrig fint manifistere seg i fysiske endringer.

 

AtW

 

This. Helt enig med ATWindsor.

 

Denne undersøkelsen indikerer at "stråling" ikke er årsaken til symptomene disse folkene opplever - og da er det nærliggende å anta at det foreligger en psykisk årsak. Alternativet er jo at alle disse menneskene bevisst lyver, og jeg ser ikke helt hvorfor det er en mer plausibel årsak enn at dette her er en psykisk lidelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enda en rapport som debunker hypokonderforeningen. Nice. Etter over 30 år med stråling i alle mulige former fra mobile enheter så er vi nok mer enn nok rustet til å foreta en kvalifisert gjetning på hvorvidt vi blir påvirket av nevnte stråling i noen større grad.

 

Gi dem en gammel trådløs hustelefon en 30 minutters tid, plasser denne bak en tykk nok papirvegg. Koble ut høyttaler ved å modifisere telefonen.

 

1. Be pasientene sitte å se en film eller liknende.

2. Be pasientene ikke gjøre noe som helst annet enn å sitte der en halv time.

3. Be pasienten prate med noen på Skype gjennom et annet synlig apparat foran dem.

4. Be pasienten prate med noen på Skype på samme måte, men nå slår man av trådløs telefon bak papirveggen.

 

La avstanden mellom trådløs telefon og pasientens hode være så nær som man kan klare å sette opp.

 

Jeg hevder at en gammeldags trådløs hustelefon sammenliknet med en noe mer moderne mobiltelefon har forskjellig subjektiv opplevelse av strålingseffekter. Altså er de gamle trådløse hustelefoner de værste strålingskildene jeg selv har opplevd.

 

Jeg er ikke el-overfølsom heldigvis. Men jeg ønsker å støtte dem litt, i og med at det helst er trådløse hustelefoner og enkelte mobiltelefonmodeller jeg har virkelig kunnet kjenne at hode blir numment etter noen minutters samtale.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg er ikke el-overfølsom heldigvis. Men jeg ønsker å støtte dem litt, i og med at det helst er trådløse hustelefoner og enkelte mobiltelefonmodeller jeg har virkelig kunnet kjenne at hode blir numment etter noen minutters samtale.

 

Det som gjør at hodet ditt blir numment har ingenting med "strålingen" å gjøre, som er det undersøkelsen underbygger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Slike rapporter hjelper lite når den andre parten er hellig overbevist om at de selv har rett. FELO vil sikkert komme med en motrapport før året er omme, med motsatt konklusjon basert på "fakta" og "uavhengige forskningsrapporter" fra The BioInitiative Report.
De hjelper fordi de viser oss hvorfor disse menneskene har lidelser. At det sannsynligvis er noe psykisk, og derfor er det lettere å hjelpe de.AtW

 

Samme som bibelen, som spøkelser som med de som fortsatt tror på julenissen, men problemet er... skal vi altid akseptere at de er så naive?

 

Eller skal vi smekke dem i tryne å si "Våkne opp for faan! Du er ikke i eventyrland lenger!"

 

Lenke til kommentar

En telefon som stråler tilsvarende absolutt maks grenseverdi for hva som er lovlig i Europa/Norge vil kunne varme opp en hjerne med ca 2-3 Watt, alt etter hjernestørrelsen din. (det vil dog fordeles rimelig jevnt)

I tillegg så vil høyttaleren, som gjerne er ganske høyt skrudd opp levere litt effekt, samt at hånden din som nå er nærme øret ditt også bidrar med en del varme og isolasjon. Sist men ikke minst så vil også blodstrømmen i øret kunne øke betraktelig.

 

Denne følelsen kan da oppleves som at du blir varm,(eller kanskje litt ovedrevent sagt i ditt innlegg, numment), men har ingenting med elektromagnetisk eller magnetisk stråling, som IKKE leverer noen effekt til vevet ditt. Radiostrålingen derimot, vil kunne varme opp litt. (2-3 W) Ikke at dette er farlig på noen måte, da dette er svært lave tall i forhold hva hjernen er ment for å takle av varme til daglidags, og klarer nok fint 100 ganger mer mottatt effekt.

 

Dette har dog ingenting med hva disse placebofolkene snakker om. For slik varmestråling vil du også tilsvarende få om du står nærme en lyspære eller er ute i sola for den saks skyld. At denne prikkingen av deilig varm stråling forblir en positiv opplevelse når det er noe så velkjent som sola er selvsagt en naturlig reaksjon på "fremmedfrykt", hvor vi frykter det vi ikke kan se.

 

Det ironiske er selvsagt at Sola sine stråler er uendelig mye kraftigere og farligere, og i motsetning til radiostråling, så er solstråling godt kjent som både kreftfremkallende og rynkedannende effekter.

 

Du får poeng av meg. Dette fortalte du også et annet sted på forumet.

 

Hvordan man skal forklare det man opplever blir likevel en utfordring, selv om mange vil ty til at psyken kan spille en et puss. Altså frykt rett og slett. Det er vanskelig å være uenig i det, men man kan alltids forsøke å forstå ting bedre.

 

Ellers var listen min over punkter også designet for å forsøke å ta placebo-effekt. Jeg er ingen ekspert, og kanskje oppsettet mitt var direkte feil det også. Bra at artikkelen sa det kun var benyttet 3 timer per individ.

 

Huff finnes alltid noen som må syte og klage. De kan jo bare bosette seg i ett hus midt i en skog så er alle problemer løst. :)

Helt enig. Det er en løsning.

 

Ellers har Dagbladet en artikkel som tar for seg panikkslagne som lider av strålingsfrykt.

 

Her bommer de jo bare enda mer, da strålingen bare er enda mer "utvannet" spredd, og gjør enda mindre skade på deg sett opp i mot telefoner man holder mot hodet.

 

Det kan likevel være smart å forsøke å forstå den el-overfølsomme bedre.

 

Farraday-bur (dyre, men man kan vel sy seg noe selv om man vil, hjelper kanskje bare bedre på psyken det å ha gjort til innretningen selv):

 

http://www.dagbladet...erier/24566455/

 

729x.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

nå må vi alle huske på at synlig lys også er "stråling"

 

Synlig lys ER stråling, ikke bare "stråling" (i anførselstegn).

 

Problemet med såkalte EL-overfølsomme er at de er så utrolig selektive når det kommer til "hvilken type elektromagnetisk stråling" de reagerer på. Jeg foreslår at alle behandles etter metoden til idos, så får vi se om det hjelper på.

Lenke til kommentar

Synlig lys ER stråling, ikke bare "stråling" (i anførselstegn).

 

Problemet med såkalte EL-overfølsomme er at de er så utrolig selektive når det kommer til "hvilken type elektromagnetisk stråling" de reagerer på. Jeg foreslår at alle behandles etter metoden til idos, så får vi se om det hjelper på.

 

Mange el-overfølsomme har sine "favoritt"-frekvenser, og er blind for andre frekvenser. I tillegg har de nå fokusert på moduleringen av signalene som forklaring på hvorfor tester og forskning ikke viser at radiostrålingen er merkbar eller farlig.

 

Felo-medlemmer har ofte pugget internett-informasjon om sin egen "sykdom", men mangler vanligvis elementære kunnskaper om fysikk og elektrisitet. Dermed er de vanskelige å diskutere med da vi ikke snakker samme språk :hmm: . De som har gode kunnskaper om statistikk og forskningsmetodikk har ofte få problemer å kunne plukke "dokumentasjonen" til Felo fra hverandre.

Endret av Frobe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får lage en enhet som registrerer og sender samme strålingen i ønsket frekvensbånd, bare 180 grader faseforskjøvet. ("mot-frekvensen" om man vil)

Slik at strålingen/signalet aktivt blir fjernet rundt deg selv. Og voila' problem solved...

 

Selvsagt, dette krever jo at jeg tror på dette, noe jeg foreløpig ikke gjør. Men liker å ha løsningen klar om det viser seg at noen "freaks" reagerer på visse frekvenser.

 

Dette har dog ikke noe som helst med om stråling er farlig eller ikke, for de som lurte på dette.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...