Gå til innhold

Microsoft Surface selger dårligere enn ventet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil tro flere venter på Pro'en. Jeg er selv usikker på om det blir Nexus 10, Note 10.1 eller MS Pro, iPad har kona, men jeg liker å prøve noe nytt. Folk som vil selge meg på noe? Prøvde en Surface hos en bekjent, han sa jeg burdte vente til Pro, selv om han likte RT veldig godt.

 

Telefonen går i januar fra Android til WP8 og bærbar går om ikke så lenge fra Macbook til en eller annen Ultrabook.

Lenke til kommentar

De må slutte å ødelegge releasene sine. Det hele enkelt. Lanser flere steder, fiks ev. feil FØR brettet kommer og enk prisen. Ha klare flere nøkkelapps.

 

MS må slutte med å tro at dette er så spesielt at vi kan ta bedre betalt, ha dårlig tilgjengelighet og flere bugs, og likevel nå salgsmål. Win 8 er fantastisk syntes jeg, både mobil og brett. Men de må slutte mer alt dette tullet. Det meste som finnes på Surface kan gjøres på alle andre brett. Det er ingen revolusjon, men et godt produkt som blir bedre etterhvert.

 

Lenke til kommentar

Fikk tafset litt på den i MS butikken på Time Square. Hadde litt høyere forventninger enn hva det faktisk var. Syns den virket litt treg og laggete, men pen var den. Antar at den vil bli mye bedre etter noen feilfikser her og der.

 

Uansett mener jeg at prisen er for høy. MS må innse at de ikke er markedsledere i dette markedet og de må fighte for posisjonen. Et bra produkt er bare en del av dette. Prisen må også være riktig. Jeg mener at surface, slik den fremsto for meg burde lagt på rundt 2500 med tastatur/jakke og at mer enn dette er overpris. Da hadde jeg nok tatt den med meg hjem. :) Var egentlig mer imponert av ipad mini. Billig, rask og morsom.

 

Og bare for å nevne det, jeg er en MS mann og har vært det så lenge jeg kan huske, men etter å ha vært hos AT&T/MS store for å se på Lumia 920 til min datter, kom jeg hjem med en iphone 5. AT&T exclusive i et halvt år og umulig å kjøpe uten binding? Helt idiotisk og fantastisk ødeleggende når Apple selger iphone 5 helt uten binding til en helt ok pris (ca 3700 pluss skatt).

 

Syns det er på tide at Microsoft begynner å se hvilket marked de konkurrerer i og hvem de konkurrerer med. Selg telefonene over alt, ingen binding og eksklusivitet og i allefall ikke med sure og kundeuvennlige AT&T.

 

Lenke til kommentar

Jeg er en gadget frik, og liker det. Jeg har det meste av duppedingser, men en ting kunne jeg spart meg å kjøpe : en Acer One med 8.9 skjerm, og et sånt limitert OS.

Surface skal jeg ha, men det blir Pro versjonen.

RT minner om det OS som finnes i Acer One.

Lenke til kommentar

Det er på tide de begynner å selge Clovertrail brettene! Jeg synes det er uinterressant å kjøpe RT brett når du kan få bedre hardware og full x86 kompatibilitet for 20-25% ekstra.

 

Noen som vet om det er hold i at de er forsinket på grunn at Intel visst nok sliter med software'en til brikkene?

 

Lenke til kommentar

Holder meg unna pga etter en testrunde føler jeg ikke at de padene er verd hva de vil ha for de. Senk prisen ned rundt 1000-1500, så skal jeg heller vurdere det slik som det nå.

 

Virket litt uferdig rett og slett. Få gode app'er, laggete samt prisen ble en dealbreaker for meg.

 

Få inn flere apps og sørg for å optimere systemet før dere slenger noe ut på markedet, så skal jeg heller gjøre en ny vurdering

Endret av Lolliken
Lenke til kommentar

kjiipt tidspunkt å være på shoppern etter ny bærbar.

 

Ipaden begnner å få mange av mulighetene til en normal pc, android er delvis en pc, og win 8 tablet/laptop markedet har ikke stabiliert seg enda, så det er mye som overlapper samtidig som det er få erfaringer å hvile avgjørelsene på.

 

Men XPSen min begynner å bli sliten...

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne hatt en Surface RT jeg. Men de glitrer med sitt fravær på prisjakt.no ihvertfall. Er vel ingen norske butikker som har fått de inn ennå?

Eneste jeg har sett er 64GB-utgave av Windows RT-tab fra Asus (tror jeg det var). Den skulle de ha 5500-6000kr for.

 

Jeg trenger ikke 64GB minne når de har SD-kortstøtte.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...