Gå til innhold

Microsoft er på vei med fysiske butikker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først vil Microsoft gjøre programmer på Windows mer restriktivt, og nå skal de starte egne butikker. Hvorfor følger de i Apples' fotspor? Kan de ikke bare være stolte av å være Microsoft, og gjøre sine egne ting? Jeg ble litt lei meg faktisk...

 

Windows programmer er like lite restriktive som de var forrige tiår... Det at de har lagt til noe nytt betyr ikke at du ikke kan gjøre ting som du liker det selv.

Lenke til kommentar

Det de prøver å si er at de kanskje skal åpne M$ butikker der de skal selge hardware som er stengt, sperret, låst, boltet og sveist fast til M$ og Windows ?

Vil vi ha det ?

 

Umm, de stenger da ikke noe ekstra av i forhold til andre Windows maskiner. Nye maskiner kommer med en sperring som kan åpnes i UEFI hvis du er en av de 2 prosentene der ute som har grunn til å legge inn Linux eller annet. For 98% av befolkingen er det kun positivt å få en maskin som er sikrere og kommer uten bloatware.

Lenke til kommentar

Minner veldig om Apple sine butikker...Har vært innom flere kjøpesentere i USA hvor Microsoft har butikk, de ligger gjerne rett ved siden av Apple sine butikker, og hver gang jeg har gått forbi har det vært en kjempekontrast med antall kunder i butikken.Apple Store var fulle av kunder, Microsoft sin butikk var neste tom.

 

MS folk handler på nett - applekunder er så kunnskapsløse at dem trenger proffhjelp for å kunne kjøpe noe uten voksenhjelp :p

 

Lenke til kommentar

Hvem var først ute egentlig? Tenkte bilbutikkene, men så husket jeg på at diverse Laug garantert har gjordt dette ute i verden en eller annen gang for 1300.

 

Nettopp :p

 

Nei, men dersom man holder seg noenlunde innenfor bransjen, er jo Bose et godt eksempel. Bose Store-konseptet er jo som snytt ut av nesen på Apple Store, bortsett fra at de kom ni år tidligere.

 

Sier ikke at Bose var de første innen elektronikkbransjen som gjorde dette, ei heller at de ikke brukte andre, lignende konsept til inspirasjon :)

Lenke til kommentar

Æhhh hva skal de egentlig selge? Surface er jo en flopp allerede før salget har begynt? Skal de ha fysiske butikker for å selge et operativsystem? Tror nok Windows gjengen trenger noen runder med prøving og feiling før de får dette til. Eller kanskje det er slik at Windows's sin produktutviklings-team tror det er nok å ta et bilde av en gjeng med overivrige supportere for at salget av... æhhh ingenting skal gå i boks... Tipper salget går strykende jeg... bokstavelig talt.

Lenke til kommentar

Æhhh hva skal de egentlig selge? Surface er jo en flopp allerede før salget har begynt? Skal de ha fysiske butikker for å selge et operativsystem? Tror nok Windows gjengen trenger noen runder med prøving og feiling før de får dette til. Eller kanskje det er slik at Windows's sin produktutviklings-team tror det er nok å ta et bilde av en gjeng med overivrige supportere for at salget av... æhhh ingenting skal gå i boks... Tipper salget går strykende jeg... bokstavelig talt.

 

les deg litt opp på nyheten du gutten min, det er godt for deg. Selv om en ting ikke selger enormt mye betyr det ikke at det er en flop...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

les deg litt opp på nyheten du gutten min, det er godt for deg. Selv om en ting ikke selger enormt mye betyr det ikke at det er en flop...

 

 

Jeg kan ikke helt forstå hva Microsoft forsøker på. Jeg er vel blitt en MS fanboy, etter at jeg kjøpte en WP7 og vil derfor også ha ett MS nettbrett. Hvis jeg skal være helt ærlig så er Surface ok, men ikke på noen måte en iPad killer. MS har visstnok bevist lagt seg høyt i pris for ikke å støte sine samarbeidspartnere. Samtidig har de laget ett produkt som ikke er helt godt nok til å være noe som trekker samarbeidspartnerne i riktig retning. For dårlig skjerm, ikke mulighet til 3/4 G.

 

Ett godt produkt bevares, men ikke ett fyrtårn.

 

Det jeg ikke forstår er hvorfor de oppretter butikker, hvis de lager produkter som ikke er ment til å selge så mye de kan. Det er dyrt med butikker, og du er avhengig av salg salg salg.

 

En butikk med ett par Surface versjoner (som pr definisjon ikke skal selge i for store volumer), tastatur og mus kan umulig bli lønnsomt?

 

Vi får se om de fyller på med telefoner etterhvert og kanskje også går for fult salg, jeg kan ikke forstå det anderledes gitt at de starter mange butikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...