Gå til innhold

Canon EF 24-70mm f/4L IS USM?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er noen som har testet det skikkelig ennå, så ingen vet hvordan det yter.

 

Om det er verdt den prisen det er oppgitt med i dag er en vurderingssak. Personlig sier jeg høyt NEI.

 

Vil tippe den er bedre optisk enn 24-105, men til den prisen ville jeg mye heller kjøpt en brukt 24-70 f/2.8L II til bare noen tusenlapper mer.

 

Hvis jeg MÅTTE velge mellom den nye 24-70 f/4.0L og 24-105, så ville jeg valgt sistnevnte, hvis jeg da ikke hadde arvet en drøss penger. Men i så måte hadde det nok blitt 24-70 f/2.8L II :)

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Prisen vil nok falle en tusenlapp eller to når det har vært i salg en stund, og da er det nok et greit alternativ spesielt hvis skarpheten blir på linje med de andre nyere objektiver Canon har produsert som er veldig bra uansett brennvidde/blender.

 

Det skal bli interessant og se tester av dette objektivet, har en misstanke at bokeh/bakgrunn bli nydelig på dette objektivet grunnet nye blenderlammeler.

 

Hovedsakelig er dette designet for og bli et kid-objektiv solgt sammen med fullformatkameraet 6D som kommer i Desember.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er noen som har testet det skikkelig ennå, så ingen vet hvordan det yter.

Stemmer, enn så lenge. jeg har fått sniktitte på en tidlig modell. Jeg kunne ikke vurdere bildekvaliteten fra den, men resten av inntrykket finner du her.

Om det er verdt den prisen det er oppgitt med i dag er en vurderingssak. Personlig sier jeg høyt NEI.

Nei, det er neppe verdt veil-prisen, men som alltid har Canon gått ut høyt og prisen i butikk vil synke over det neste året eller to.

Vil tippe den er bedre optisk enn 24-105, men

Enig, sannsynligvis vil den være det.

til den prisen ville jeg mye heller kjøpt en brukt 24-70 f/2.8L II til bare noen tusenlapper mer.

Tviler på om du finner noen brukt 24-70 f/2.8L II med det første, siden det er en helt ny modell og med en høy ptislapp.

Hvis jeg MÅTTE velge mellom den nye 24-70 f/4.0L og 24-105, så ville jeg valgt sistnevnte

Uenig. Jeg har hatt to stykk 24-105, og begge har blitt solgt innen kort tid. Hadde jeg fått en 24-70 f/4 med et kamerahus hadde jeg sannsynligvis beholdt det.

F.eks var jeg nettopp på ferie i Roma, og med meg hadde jeg G15 og en 5D Mark III med Tamron 24-70 f/4 VC. For det meste ble speilrefleksen liggende på hotellrommet, fordi det var for mye å slepe på, mens G15 ble med i lomma.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...