Gå til innhold

Erstatter berøring med ultralydteknologi


Anbefalte innlegg

Når skal man innse det at W7 er beregnet til pc

Android er beregnet til telefoner og nettbrett ( berøring skjermer )

 

W8 er en dårlig kopi av begge systemene har mest fokus på "android"

Det er en dårlig løsning med mindre man har bruk for berørings skjermer.

 

Er det ikke best at programvaren er laget etter hardware ?

Slik det er nå så må hardwaren lages etter programvaren.

 

Og det er faktisk en genial løsning når man faktisk bruker "begge systemene" på en enhet, det må jeg virkelig si etter å ha prøvd Samsung Ativ sin "nettbrettPC".

 

Windows 8 er perfekt i en verden der alle PCer er en nettbrett PC, noe jeg ser for meg vil skje i STOR grad framover. Problemet ligger vel at systemet skulle vært bedre tilpasset "alt annet", kunne så enkelt vært løst med en valgfunksjon av startmeny..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
A loud clatter of gunk music flooded through the Heart of Gold cabin as Zaphod searched the sub-etha radio wave bands for news of himself. The machine was rather difficult to operate. For years radios had been operated by means of pressing buttons and turning dials; then as the technology became more sophisticated the controls were made touch-sensitive -- you merely had to brush the panels with your fingers; now all you had to do was wave your hand in the general direction of the components and hope. It saved a lot of muscular expenditure, of course, but meant that you had to sit infuriatingly still if you wanted to keep listening to the same program.

 

--HHGTTG, Douglas Adams

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og det er faktisk en genial løsning når man faktisk bruker "begge systemene" på en enhet, det må jeg virkelig si etter å ha prøvd Samsung Ativ sin "nettbrettPC".

 

Windows 8 er perfekt i en verden der alle PCer er en nettbrett PC, noe jeg ser for meg vil skje i STOR grad framover. Problemet ligger vel at systemet skulle vært bedre tilpasset "alt annet", kunne så enkelt vært løst med en valgfunksjon av startmeny..

Microsoft har ikke tatt hensyn til tidligere pc bruker når de designet Metro og W8.

Det er ikke W8 i seg selv som er problemet , men det overdrevne fokuset på berørings skjermer.

 

Forøvrig så er jeg rimelig sikker på at Metro trenger mange forbedringer for "fungere"

hadde man muligheten til koble den fullstendig ut så ville det ikke være noe problem

 

det er måten metro er integrert på som er den lille tuen her

Lenke til kommentar

Eg har framleis ikkje heilt fått med meg poenget med alt dette her. Fint på ein mobiltelefon, men med min daglege PC-bruk som utgangspunkt kan eg aldri forstå fordelen med touch og vifting.

 

Til mitt bruk krevst det langt meir presisjon enn ein kan få utan bruk av mus. Så vidt eg kan sjå blir ting meir tungvint og vil ta lengre tid.

Lenke til kommentar

Et bruksområde jeg ser for meg her, kunne vært offentlige terminaler på flyplasser og lignende. Dette ville gjort hele opplegget mye mer hygienisk.

Samt ikke minst sykehus og legekontorer. For meg blir det litt merkelig at når man har vært til en konsultasjon på et legekontor så skal man betale med kort og trykke på taster eller skjermer som alle andre pasienter før deg har trykket på. Det samme med sykehus som har berøringsbaserte informasjonsterminaler etc.

 

Hvis alle betaling, informasjon og selvbetjeningsterminaler kunne blitt oppgradert til dette så ville det blitt bra.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...