Gå til innhold

Apple kåret til «mest Innovative selskap»


Anbefalte innlegg

Hva er innovativt med dette?

 

Er ikke innovasjon å skape noe nytt eller å fornye noe i større grad? Hvis det ikke da er innovativt å sette en ny standard på nettbrett, bærbare og stasjonære PCer, alt på ett år, som konkurrentene enda ikke mestrer å lage noe bedre, ja da vet ikke jeg.

Endret av MrLG
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig, det er ikke noe nytt ved det. Bare forbedreringer av gamle produkter.

Ønsker meg likevel en Iphone 5 til jul.

Er ikke Macbook Air, den første ordentlige ultrabook, bare en forbedring av en bærbar PC? Er ikke smarttelefoner generelt bare en forbedring av mobiltelefoner?

 

"Ordet innovasjon kommer opprinnelig fra det latinske ordet «innovare», som betyr å fornye eller å skape noe nytt."

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke Macbook Air bare en forbedring av en bærbar PC? Er ikke smarttelefoner generelt bare en forbedring av mobiltelefoner?

 

"Ordet innovasjon kommer opprinnelig fra det latinske ordet «innovare», som betyr å fornye eller å skape noe nytt."

 

Jo på en måte, men det er en såpass stor endring at det kan kalles noe nytt.

 

En smartmobil kan laste ned apper, altså nytt og innoativt i forhold til en mobiltellefon du ikke kan laste ned apper på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo på en måte, men det er en såpass stor endring at det kan kalles noe nytt.

 

En smartmobil kan laste ned apper, altså nytt og innoativt i forhold til en mobiltellefon du ikke kan laste ned apper på.

 

Leste du forrige innlegg i det hele tatt? Innovasjon betyr IKKE at det må være helt nytt, det er også fornyelse.

 

Dessuten kan jeg ikke se hvilke andre selskaper som har kommet med noe "mer nytt" uannsett, hvilke ting har Google og Microsoft lansert som er "nytt"? Windows 8 f.eks er jo også bare en fornyelse

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Leste du forrige innlegg i det hele tatt? Innovasjon betyr IKKE at det må være helt nytt.

I denne sammenhengen betyr det at man tjener mye penger på det, noe som er utvilsomt sant. Men ellers er det ikke spesielt overraskende hva de har gjort.

 

Sjekk også Apple AirPlay: De gjør noe du kan fint gjøre med en Smart-TV og en hvilken som helst PC siden 2007, men de markedsfører det som noe nytt fordi de har laget en proprietær patent på opplegget som ellers kalles Universal Plug and Play som lar deg streame video og audio til en nogenlunde intelligent enhet.

 

Det kalles herved innovasjon fordi Apple tjener penger på at folk ikke vet at du ikke trenger en Apple maskin for å gjøre dette.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jo, men jeg ser ikke helt den store fornyelsen mellolm en Iphone 4 og 4S for eksempel

I denne sammenhengen betyr det at man tjener mye penger på det, noe som er utvilsomt sant. Men ellers er det ikke spesielt overraskende hva de har gjort.

 

Sjekk også Apple AirPlay: De gjør noe du kan fint gjøre med en Smart-TV og en hvilken som helst PC siden 2007, men de markedsfører det som noe nytt fordi de har laget en proprietær patent på opplegget som ellers kalles Universal Plug and Play som lar deg streame video og audio til en nogenlunde intelligent enhet.

 

Det kalles herved innovasjon fordi Apple tjener penger på at folk ikke vet at du ikke trenger en Apple maskin for å gjøre dette.

 

Gjør man ting på en bedre måte kan det vel forsatt til en viss grad kalles innovasjon?

 

Men her ligger kanskje problemet deres, dere må kanskje fokusere på de produktene det siste året som faktisk er den største innovasjonen fra Apple.

 

Iphone 4,4S,5, Apple TV osv er ikke i noen særlig grad innovasjon.

 

Men Apple har det siste året, som jeg sa, har hatt en overlegen "fornyelse" på bærbar PC, nettbrett og stasjonær PC.

 

Jeg mener de 3 produktinnovasjonene alene kan være grunnlag for å få en sånn pris, selvom det nok er en helhetlig vurdering.

Lenke til kommentar

Så apple får innovasjonspris for å legge lite penger i å gjøre små forandringer på allerede eksisterende produkter som de så selger til blodpris?

 

De får får prisen for å legge lite penger i å forandre produkter på en måte folk har bruk for, istedet for å legge inn tonnevis med ubrukelige funksjoner så folk skal tro at de har komt med mye nytt, og selger dem for en bestemt pris som er fornuftig sammenlignet med kvaliteten på produktet, og hva du får om du kjøper det. Mac er dyrt, men PC-produsenter som bruker Windows presser prisene ned ved å legge til gratisprogrammer som McAffee.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke Macbook Air, den første ordentlige ultrabook, bare en forbedring av en bærbar PC? Er ikke smarttelefoner generelt bare en forbedring av mobiltelefoner?

 

"Ordet innovasjon kommer opprinnelig fra det latinske ordet «innovare», som betyr å fornye eller å skape noe nytt."

 

Apple har kommet med nye nytt og spennende, men ultrabook er ett konstruert begrep, og air var ikke den første ordentlige ultraportable. (eller første "ordentlige" ultraportable)

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror noen bør forklare disse nissene hva innovasjon betyr. :) Etter å ha lest artikkelen er det ihvertfall klart at Apple ikke har vunnet noen innovasjonspris, så da fikke jeg ikke kommet med "tree years too late"-kommentaren min. Den hadde jo bare passet om de faktisk hadde fått en pris for å innovere. Men det har de altså ikke. Ja, ja.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...