Gå til innhold

Apple kåret til «mest Innovative selskap»


Anbefalte innlegg

Hva med ipad 3? - et lite nettbrett som har bedre oppløsning enn nesten alle TVer på markedet?

Hva med Macbook pro med Retina? - ganske overlegen den også, ingen andre produkter i dag som er like bra når man sammenligner skjerm, vekt og størrelse/tykkelse.

Hva med de syltynne nye iMACene?

 

Eh, har du sett nye iMac i virkeligheten? Ja, den ser syltynn ut på bilder i riktig vinkel, men har du sett hvordan baksiden virkelig er? Klumpen på baksida er ikke akkurat syltynn...

 

Mener du at høyere oppløsning på skjermene er innovasjon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kunne vært det, i og med at de er utvikling av jent teknologi - men Apple har jo ikke utviklet den, det er det Samsung som har gjort. Eller var det Sharp? Og hvorfor sette "innovasjon"stempel på Apples høyopløste skjermer? De andre produsentene som var først over 1280x1024 eller hva det er "alle" bruker i billigmodellene burde jo få den æren. Ikke mye innovajon fra APples side der, i hvert fall. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
De får får prisen for å legge lite penger i å forandre produkter på en måte folk har bruk for, istedet for å legge inn tonnevis med ubrukelige funksjoner så folk skal tro at de har komt med mye nytt, og selger dem for en bestemt pris som er fornuftig sammenlignet med kvaliteten på produktet, og hva du får om du kjøper det. Mac er dyrt, men PC-produsenter som bruker Windows presser prisene ned ved å legge til gratisprogrammer som McAffee.

 

Så prisen på en Mac er fornuftig ut i fra hva du faktisk får, og alt de legger til er ting som faktisk folk har bruk for? Apple tar seg svært godt betalt fordi de er i en posisjon i markedet for det er "kult" å et must(!) å ha produktene deres, ikke fordi produktet er suverent alt annet på markedet.

 

Blir det samme som når jeg var og kjøpte meg vinterjakke for bergensvær i helgen (par grader og pissregn) Fant en jeg likte til under 2000 kr. I neste butikk så jeg et skilt med "årets IT jakke". Samme funksjonalitet og stort sett likt utseende: 7000kr. Lurte på hvorfor den var så dyr, og fikk svaret av den ansatte i butikken: "Det er fordi det merket er IN i år, det nye Canada Goose". De kan altså ta mye mer betalt for produktet fordi det har riktig merkelapp... Ser du noen likheter her?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Hva med ipad 3? - et lite nettbrett som har bedre oppløsning enn nesten alle TVer på markedet?Hva med Macbook pro med Retina? - ganske overlegen den også, ingen andre produkter i dag som er like bra når man sammenligner skjerm, vekt og størrelse/tykkelse.Hva med de syltynne nye iMACene?
Hva er innovativt med dette?

 

Apple klarer å skape business der andre ikke ser muligheten, før apple gjør det. Kan vel kalles innovasjon å klare å skape et marked for eksisterende teknologier

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Apple klarer å skape business der andre ikke ser muligheten, før apple gjør det. Kan vel kalles innovasjon å klare å skape et marked for eksisterende teknologier

 

Naturlig videreutvikling er ikke innovasjon, jamfør ipad 3, mbp med retina og nye imac.

Lenke til kommentar

Så prisen på en Mac er fornuftig ut i fra hva du faktisk får, og alt de legger til er ting som faktisk folk har bruk for? Apple tar seg svært godt betalt fordi de er i en posisjon i markedet for det er "kult" å et must(!) å ha produktene deres, ikke fordi produktet er suverent alt annet på markedet.

 

Apple har alltid hatt en høyere pris på sine produkter enn enkelte konkurrenter. Det skal dog sies at hvis du sammenligner rettferdig er ikke Apples prisnivå så ekstremt høyt. Microsoft tar mer for Surface enn Apple gjør for iPad, men ingen klager på det?

Lenke til kommentar
Apple har alltid hatt en høyere pris på sine produkter enn enkelte konkurrenter. Det skal dog sies at hvis du sammenligner rettferdig er ikke Apples prisnivå så ekstremt høyt. Microsoft tar mer for Surface enn Apple gjør for iPad, men ingen klager på det?

 

Helt enig i at det er god kvalitet på produktene deres og at de ikke er et skyhøyt prisnivå. Det er dog ca (random number inc) 20% høyere enn produktene skulle tilsi. Har vel ikke hørt så mye klaging på prisen på iLesefjøl, er stort sec MACene jeg tenkte på. Har ikke satt meg inn i iPad VS Surface, for jeg har ikke tenkt til å kjøpe noen av delene

Lenke til kommentar

Apple har kommet med nye nytt og spennende, men ultrabook er ett konstruert begrep, og air var ikke den første ordentlige ultraportable. (eller første "ordentlige" ultraportable)

 

AtW

 

Vel det er jo litt diffust, Apple laget og fornyet Air serien med en tynnhet som ikke konkurrentene var i nærheten av, det er først i de siste årene f.eks at "ultrabookene" har blitt like tynne som det macbook Air'ene satte standarden for, og det kan faktisk kalles innovasjon.

 

 

Eh, har du sett nye iMac i virkeligheten? Ja, den ser syltynn ut på bilder i riktig vinkel, men har du sett hvordan baksiden virkelig er? Klumpen på baksida er ikke akkurat syltynn...

 

Mener du at høyere oppløsning på skjermene er innovasjon?

 

Ja, det er en mega viktig innovasjon etter min mening, de andre vil nå følge etter. Innovasjonen Apple har kommet med er ikke kun oppløsningen i seg selv, men hele produktet, tynne, lette maskiner med godt kvalitet og skjermer ingen andre kan matche, med andre ord en ny standard som produsenter bare kan prøve å matche fremover, en vesentlig stor forbedring og derfor også en innovasjon.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Hva med ipad 3? - et lite nettbrett som har bedre oppløsning enn nesten alle TVer på markedet?

Hva med Macbook pro med Retina? - ganske overlegen den også, ingen andre produkter i dag som er like bra når man sammenligner skjerm, vekt og størrelse/tykkelse.

Hva med de syltynne nye iMACene?

 

Det er alle incremental innovasjon, Apple har blit et nye version frima, ikke nytt produkt

http://innovationzen.com/blog/2006/08/04/innovation-management-theory-part-2/

Lenke til kommentar

Helt enig i at det er god kvalitet på produktene deres og at de ikke er et skyhøyt prisnivå. Det er dog ca (random number inc) 20% høyere enn produktene skulle tilsi. Har vel ikke hørt så mye klaging på prisen på iLesefjøl, er stort sec MACene jeg tenkte på. Har ikke satt meg inn i iPad VS Surface, for jeg har ikke tenkt til å kjøpe noen av delene

 

Hvis du velger å oppgradere en maskin utover standardoppsettet (mer minne, lagring, osv.) tar de seg svært godt betalt, ja, men det gjelder så å si alle, ikke bare Apple.

 

Jeg føler vi beveger oss vekk fra trådens emne, så hvis det er greit for deg foreslår jeg vi avslutter diskusjonen her. Vi kan godt fortsette over PM, hvis du vil.

Lenke til kommentar

Det er alle incremental innovasjon, Apple har blit et nye version frima, ikke nytt produkt

http://innovationzen...-theory-part-2/

 

Vel det er jo hele poenget er som det fleste ikke klarer å forstå, fornyelse er også innovasjon, de aller fleste på denne lista i denne kåringen har jo stortsett bare forbedringsprodukter de også. Det aller meste ER jo en forbedring, man finner ikke all verdens nytt i 2012.

 

Det går forsatt under definisjonen innovasjon, og her har tydligvis Apple "fornyet" mer enn de andre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vel det er jo litt diffust, Apple laget og fornyet Air serien med en tynnhet som ikke konkurrentene var i nærheten av, det er først i de siste årene f.eks at "ultrabookene" har blitt like tynne som det macbook Air'ene satte standarden for, og det kan faktisk kalles innovasjon. Ja, det er en mega viktig innovasjon etter min mening, de andre vil nå følge etter. Innovasjonen Apple har kommet med er ikke kun oppløsningen i seg selv, men hele produktet, tynne, lette maskiner med godt kvalitet og skjermer ingen andre kan matche, med andre ord en ny standard som produsenter bare kan prøve å matche fremover, en vesentlig stor forbedring og derfor også en innovasjon.

 

Det er ikke riktig, så tidlig som på tidlig 2000-tallet kom det maskiner som var nesten like tynne, og det er vel diskutabelt om air var den tynneste ultraportable hittil når den kom (litt etter hvordan man måler skrå maskiner), og om den var det,så var forskjellen marginal.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...