Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Enorm regning: Har Tiscali lov til å drive på slik?


Anbefalte innlegg

Det er et tøft marked, og selv om det gjør at mange kutter hjørner når det gjelder service, rutiner og stabilitet, så gjør det også at prisene blir presset ned, og vi får generelt billigere internet. Du får hva du er villig til å betale for...

mmmm.., den holder nok ikke mål.

Nedsatte priser fritar ikke leverandøren fra å levere nøyaktig

samme service og stabilitet som før, så sant de ikke har informert

om noe generell endring på de områdene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Det er et tøft marked, og selv om det gjør at mange kutter hjørner når det gjelder service, rutiner og stabilitet, så gjør det også at prisene blir presset ned, og vi får generelt billigere internet. Du får hva du er villig til å betale for...

 

...tøft marked med kutta hjørner ? pøh, Tiscali presser kun 20% - firkanta som alltid og ingen info om kommende sjokkmelding/ faktura.

 

...endelig ute avTiscali tellerskritt med luft: ( maxi surfer ) = 6 timer betalt pr. døgn samma om du er på eller ikke. Reelle timer på lufta er uten interesse, + de sender tilbakedatert overforbruk f.o.m. februar 2002 !

 

Synke lavt = Telenor kunde

Jeg er blitt kunde alà Telenor online 150

Spare penger med max timer uten adsl/ bredbånd, hva kan jeg gjøre ?

.

.

Lenke til kommentar
(Har ikke lest alle postene før her)

 

Synes det der hørtes helt sykt ut.

Det er tross alt tiscali sin skyld, og at det skal gå ut over brukerne kan ikke være rett! Informer klagenemda eller noe sånt no...

 

Synes det er for dårlig!

Jada, har ringt, faxa og mailet forbrukerrådet ( de sitter på saken alle sammen fordi Tiscali har 3 år rettmessig krav i h.h.t. rett men alle syns dette er horribelt )

 

- 4000,- midt i fleisen, men er småpenger i forhold til alle de som punga ut med 10-12-15-tusen !

 

fypokker, jeg blir kvalm...

 

- Tiscali er ute av systemet mitt fra idag etter flere år ( ble med fra Cybercity ) herfra ! Ingen deal, hard bargain pronto...

 

Pokker, det lå et lite minne etter fastpris 24/7 på isdn hos Cybercity, men det sprakk så inni hampen ! Pristilsynet eller Kunkurransetilsynet meldte at noen hadde klaga ( kryptisk klage fra en sur isp - trolig telenor ), og dermed sprakk "paradiset" for alle oss som subsidierer adsl, men "aldri" kan få.. tidsperspektivet er uendelig for mange.

 

Jeg hater debatt/ tilbud om adsl på sidene til isp-ene, og føler faktisk trang til vold i den anledning ( det er selvfølgelig hypotetisk tenkt - ikke desto mindre reellt )

 

...men alle med adsl e.l. : Hold kjeft, dere suger pupp av oss som ikke kan få men betaler dyre tellerskritt så at dere får båndbredden vi alle ønsker.

 

 

416-adsl-stjerne-haust.gif

 

.

Lenke til kommentar
Himmelen og paradiset er jo kommet tilbake da, med Kvalito...

Eg har det, virker seriøst... får svar fra support døgnet rundt nesten.

Som ein anna på forumet sa, det rakk nesten og ringe 2 ganger før det var noken som sa halo i andre enden av røyret.

 

Samme hos TELE2. Ringte support-avd for første gang en dag

denne uken da forbindelsen plutselig var blitt borte.

En tok telefonen før første ring var ferdig tror jeg..!

( fikk beskjed om å slå av alt, dra ut støpsel til modem

og vente 10 min og forbindelsen var tilbake )

Lenke til kommentar
Online gir 5t dagen med singel linje, for mitt bruk var det latterlig lite, linja mi var nok opp 12t om dagen i snitt.

Du kan selvsagt ikke gjøre stort for Kvalito ( eller kunder ), men vet du hva de driver med nå ?

 

quote:

>Vi beklager vinglingen i pris, og innser at vi ikke var på høyde med markedet. Vi beklager også den kraftige prisjusteringen, men den var dessverre tvingende nødvendig. Det foreligger nå ingen planer om endringer i pris etter dette. <

 

http://www.kvalito.no/products/matrix.asp?kategori=21

 

driftsmelding:

 

26.9.2003-Dossing!

Da har vi fått beskjed i fra Global Crossing at det er den fysiske linja som er problemet, da det er en 100 Mb/s linje vi har til Global Crossing. Denne går faktisk full, da vi mottar 180 Mb/s med trafikk. (Dossing) Global Crossing jobber med å sperre på filtre i sin ende, slik at denne trafikken ikke kommer inn på vår linje i fra dem. Våre meget gode antidosserutiner gjør at vi ikke merker noen problemer med nettverket ellers.

 

26.9.2003 - 14:5

 

26.9.2003-Problemer til utlandet

Vi opplever for tiden problemer med å nå utlandet. Vi har feilmeldt dette til vår leverandør av linje til utlandet, og håper at problemet vil bli løst rimelig fort.

 

.

Lenke til kommentar
Telenor da som ddos'r dei sikkert fordi dei stjeler kunder som kjøss!

'Cornel', nå er du steike meg kynisk: tenk om det var tilfelle ( motivet fra Telenor isp er selvsagt relevant ) - så ville vi trenge en skikkelig "smal" port inn, og ville snaut nok komme på lufta ?

 

dog "all things concidered ", dette at jeg tror hintet mangler realitet, kan det likevel være noe i det ?

 

.

Lenke til kommentar

Synke lavt = Telenor kunde  

Jeg er blitt kunde alà Telenor online 150

 

Er det ikke bare å pisse off da? Noen som har tvingt deg til å være kunde av Telenor? Denne tråden omhandler tilnærmet kriminelle utspill fra Tiscali. Kan dere ikke holde dere til det? Istedet for å komme med de samme forbanna 14'is argumentene som gjennomsyrer dette forumet.

 

Slik som bl.a dette.

Telenor da som ddos'r dei sikkert fordi dei stjeler kunder som kjøss!

 

 

 

 

At en amatør i markedet (Kvalito) ikke forstår hva de holder på med kan da ikke være Telenor's feil, eller?

 

dog "all things concidered ", dette at jeg tror hintet mangler realitet, kan det likevel være noe i det ?  

 

Spilt for mange dataspill? :lol:

Lenke til kommentar
Himmelen og paradiset er jo kommet tilbake da, med Kvalito...

Eg har det, virker seriøst... får svar fra support døgnet rundt nesten.

Som ein anna på forumet sa, det rakk nesten og ringe 2 ganger før det var noken som sa halo i andre enden av røyret.

 

Er godt at noen har bra service. Synd denne kommer til å bli like dårlig som alle de andre aktørene så fort kunde basen vokser litt. :shrug:

Lenke til kommentar

hold dere til topic da ! i morra kommer jeg faktisk til å betale 4700 til tiscali ! bare stole på at jeg får penger igjen senere hvis forbrukerrådet KREVER at de ettergir alle krav fra 2002. Gidder ikke få noe dritt med inkasso pga. denne regningen, men dette er sure penger å betale...

 

:grumpy: knut

Lenke til kommentar
hold dere til topic da ! i morra kommer jeg faktisk til å betale 4700 til tiscali ! bare stole på at jeg får penger igjen senere hvis forbrukerrådet KREVER at de ettergir alle krav fra 2002. Gidder ikke få noe dritt med inkasso pga. denne regningen, men dette er sure penger å betale...

 

:grumpy: knut

 

Det kan bli vanskeligere å få dem tilbake hvis du først

betaler.

Jeg ville hvertfall ventet. Hvis de gir seg på det fra Forbr.rådet, må de

jo bare droppe innkassokravet likevel.

 

Men det er litt tvilsomt at de gjør noe. Erfaringen jeg har lært med Tiscali

er at de forsøker seg så langt de kan, eller prøver å ikke si noenting.

Du er antagelig nødt til å enten slå i bordet så det merkes, eller bare gi blaffen.

Men hvis du betaler, tenker jeg meg at det kan bli mye møye

å få dem tilbake.

Lenke til kommentar
hold dere til topic da ! i morra kommer jeg faktisk til å betale 4700 til tiscali ! bare stole på at jeg får penger igjen senere hvis forbrukerrådet KREVER at de ettergir alle krav fra 2002. Gidder ikke få noe dritt med inkasso pga. denne regningen, men dette er sure penger å betale...

 

:grumpy: knut

 

Dersom du betaler har du vel per definisjon akseptert kravet, og dermed antar jeg at du kan se langt etter å få pengene tilbake. Dersom du derimot bestrider kravet, kan de vel ikke sende regningen til inkasso helt uten videre såvidt jeg vet. Mulig jeg tar feil her.

Lenke til kommentar

Fikk regning på "lusne" 4500 (er lite i forhold til andre her, men fremdeles penger) _lenge_ etter at eg hadde gått over til ADSL fra tiscali. Det verste var at eg fikk dokumentert alt overforbruket, og fant ut at eg(mora mi :p) hadde igrunn veldig lite å stille opp med i den saken. Skulle ønske bindingstida på ADSLen var ute, sånn at eg kan bestille ADSL fra NGT elns.

 

Måtte tiscali brenne i skjerselden!

Lenke til kommentar

Fikk dette svaret fra tiscali....

 

 

Hei

 

Takker for Deres henvendelse, vedrørende faktura for overforbruk.

 

Etter nærmere undersøkelser har vi besluttet å slette fakturaen for overforbruk, De vil motta en kreditnota på dette.

 

Vi beklager de ulempene dette har medført for Dem.

 

Med vennlig hilsen

for Lindorff Customer Services

 

Cathrine S.

 

 

Det helper og stå på sitt...ikke gi opp dere andre der ute..når jeg greide og få slettet fakturaen min så tror jeg sannelig at dere også skal greie det..

Lenke til kommentar
Fikk dette svaret fra tiscali....

 

 

Hei

 

Etter nærmere undersøkelser har vi besluttet å slette fakturaen for overforbruk, De vil motta en kreditnota på dette.

 

 

Det helper og stå på sitt...ikke gi opp dere andre der ute..når jeg greide og få slettet fakturaen min så tror jeg sannelig at dere også skal greie det..

Gratulerer !

 

Har du noe hint om hva substansen i disse "etter nærmere undersøkelser" kan være ?

 

.

Lenke til kommentar

I mitt brev til tiscali ba jeg om og få dokumentasjon på mitt overforbruk samt at jeg ville ha klokkeslett for når på døgnet jeg surfet da jeg vet at jeg var på nett mest etter kl 24..Som alle vet så var det jo halv pris da.

 

Jeg tok også opp lovligheten med og sende ut en faktura på overforbruk som gikk så langt tilbake i tid uten og ha varslet kundene på forhånd om at de hadde vanskeligheter med og sende ut reelle faktureraer..

 

Poengterte også at jeg hadde sendt hele saken over til forbrukerrådet og vurderte og gå til Tv2 hjelper deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...