Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Enorm regning: Har Tiscali lov til å drive på slik?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

teleselskapene liker å vente med regninger, jeg fikk en regning på 9000 kroner i desember , da ringte jeg dem opp og får nå en månedlig regning, de er helt på trynet, bluecom iallefall, jeg anbefaler ikke bluecom.

hvorfor? jo fordi da jeg forsøkte å få den regningen på 9000 kr delt opp eller utsatt, så jeg fikk råd til julegaver osv, gikk det ikke an å få tak i noen som kunne engang snakke med meg.

 

drittsekker.

 

ikke kjøp buecom.

Lenke til kommentar

Tror avtalelovens §36 og §37 er et godt utgangspunkt.

 

§ 36. En avtale kan helt eller delvis settes til side eller endres for så vidt det ville virke urimelig eller være i strid med god forretningsskikk å gjøre den gjeldende. Det samme gjelder ensidig bindende disposisjoner.  

 

      Ved avgjørelsen tas hensyn ikke bare til avtalens innhold, partenes stilling og forholdene ved avtalens inngåelse, men også til senere inntrådte forhold og omstendighetene for øvrig.  

 

      Reglene i første og annet ledd gjelder tilsvarende når det ville virke urimelig å gjøre gjeldende handelsbruk eller annen kontraktrettslig sedvane.

 

§ 37. For vilkår som ikke er individuelt forhandlet, og som inngår i en avtale mellom en forbruker og en næringsdrivende, gjelder følgende:  

1. Ved anvendelse av § 36 skal det tas hensyn til forhold som nevnt i § 36 annet ledd. Senere inntrådte forhold skal likevel ikke tillegges betydning til skade for forbrukeren med den virkning at et avtalevilkår som ellers ville anses som urimelig, blir ansett som rimelig.  

2. Hvis ett eller flere avtalevilkår medfører en betydelig skjevhet til skade for forbrukeren i de rettigheter og plikter partene har etter avtalen, kan forbrukeren ved anvendelse av § 36 kreve at avtalen for øvrig skal være bindende for partene, dersom den kan bestå med uforandret innhold.  

3. Ved tvil om tolkningen av et avtalevilkår, skal vilkåret tolkes til fordel for forbrukeren.  

4. En næringsdrivende som hevder at et avtalevilkår er individuelt forhandlet, må godtgjøre dette.

 

Tiscali har unnlatt å informere kunden om deres "problemer" til tross for at de har vært i stadig dialog med kunden (gjennom de ordinære fakturaene). Dette medfører at:

1. Pga villedende fakturering mister knuden oversikten over de reele kostnadene ved å benytte Tiscalis tjenester. Kundens tilbøyelighet til å benytte Tiscalis tjenester øker således (man surfer mer).

2. Kunden mister muligheten til å dokumentere egen bruk i tidsperioden han faktureres for (enkelte benytter vel program for å holde rede på surfetiden, men hvem beholder loggen i flere år?!?).

3. Kontraktens bestemmelser rundt overforbruk kan med bakgrunn i ovenstående punkt sies å "medfører en betydelig skjevhet til skade for forbrukeren i de rettigheter og plikter partene har etter avtalen".

 

I mine øyne er samtlige punkt et brudd på god forretningsskikk og "gjeldende handelsbruk". Dermed kan §36/§37 benyttes. Dette gir grunnlag for å delvis sette til side kontrakten, og således bestride Tiscalis krav.

Lenke til kommentar

Ok! det er ingen vits å "kjøpe tid". Om du skriver et brev hvor du bestrider kravet så kan det ikke bli sendt videre til inkasso.

 

Skal ALDRI i mitt liv (eller de neste 100) ha noe med tiscali å gjøre...

I fjor sommer gjorde jeg en forespørsel via nettsiden deres om jeg kunne få ADSL. De kunne jeg ikke. Satte meg opp på en slik intresse-liste med navn& rykte! Etter et par månder begyndte de å sende meg regniger for ADSL. Noe som var totalt umulig der jeg bodde. Vel, etter 15-20 telfoner + eposter så fikk jeg stoppet kravene. Først når jeg tok kantakt med lindorf som fakturer for tiscali så begyndte det å skje ting slik at jeg fikk stoppet krav om inkasso etc. Kostet meg masse tid/ergelse, banning i stua.. og noe kroner i tlf regning.

 

Moralen deres er å syke folk ned, drive uthalings taktikk! Nei slik måtte å drive på er forkastlig. Slike bedrifter ønsker jeg kun finner strake veien til skjærsilden!!

 

 

Først bør dere nok ringe tiscali og be om å få delt opp regningen (kjøpe litt tenketid kalles det). Pass på at det ikke blir sendt ut inkassovarsel/inkasso, det vil svekke deres sak hvis dere må klage dette videre.
Lenke til kommentar

Dette minner enormt om en sak som har paagodt her nede i Australia en stund... ei dame fikk en regning for sitt ADSL abonoment paa over 10 000 dollar (50000 kroner) for en maaned... jada du leste riktig... her nede er det download limits... og det viste ikke dama om... kun 1GB per maaned hadde hun lov og laste ned... men var fryktelig glad i Kazaa... og ente opp med en usannsynlige regning. Diskusjonene her nede har paagodt om leverandoerens forpliktelser til og melde i fra naar noe er veldig galt... som i dette tilfelle.

Lenke til kommentar

Teleselskaper er gjennomgående helt håpløse er min erfaring. Jeg har hatt telenor, netcom, bluecom og tiscali.

 

- Netcom/Tiscali, regningene kommer i hytt og pine, inkassovarsel dukker opp når det ikke har kommet noen regning på 2-3 månder, så kommer regningene noen dager etterpå. Å trekke penger på autogiro og itillegg gi meg regning i posten skjer og.

 

- Bluecom har jeg hatt i ca 3 mnd, de sender ut regning i mitt tilfelle for 7 mnd i en smell (+ etablering) så du kan gjett hvor godt den svei :(

 

- Så telenor. De sender ut regninger veldig regelmessig, aldri noe kluss. Problemet er bare at de sender litt mye av det gode, som f.eks å sende + etablere meg for deres ADSL to ganger (og begge gangene avbestille Bluecom) uten at jeg i utgangspunktet har bedt om ADSL fra dem.

 

Når kundebehandleren også sier "alt er ordnet, du hører ikke noe med til dette" og så tar det 10 dager så er linjen igjen blokkert av telenor ADSL (og bluecom lar meg få vite dette via at linjen "aldri kommer", enda jeg hat mottatt ADSL modem av dem).

 

Jeg kjefter opp telenor på nytt og får den vanlige beklagingsleksa og beskjed om at alt er ordnet og jeg ikke hører mer om dette. Så tar det ca 2 uker, så kommer første regning.

 

Bluecom linja funker greit så jeg klager egentlig ikke, men kundebehandling, informasjon og faktureringstjenestene fra alle fire - stryk, stryk, stryk og stryk!

Lenke til kommentar

Først ein stor takk til Snowboard og exchange for peragrafa dei posta.

 

Ringte først til forbrukerrådet og hun syntessaken var merkeleg. Siden Tiscali ikkje hadde gitt beskjed om at dei ikkje kunne fakturere overforbruket før nå. Hun sa at eg burde først ringe til dei å prøve og få til ein ordning, og deretter sende ein skriftleg klage.

 

Deretter ringte eg telefonnummeret som stod på vedlagt ark, her får du beskjed om at du er kommt til tiscali av eit "telefon anlegg" og deretter satt på vent. Når eg kom igjennom trudde eg selvsagt at eg var hos Tiscali, personen sa navnet sitt for for til at eg fekk det med meg og tenkte ok skal spør om det igjen seinere. Då eg sa at eg hadde fått ein faktura på overforbruk, spurta han etter mitt kundereferanse. Med ein gang eg hadde sagt denne sa han at eg kunne få 20% av regningen. Sa at det var for lite, og spørte meir spørsmål. Fant for ut at han ikkje kunne svare på nokon av spørsmåla mine og spurte om han ikkje jobba i Tiscali, då fekk eg forklart at det var feil for han jobba i Lindorff (fekk bare fornavnet hans Tommy). Deretter fekk eg han tilslutt til å sette meg over til Tiscalis resepsjon. Der ville dei ikkje ein gang sette meg over til ein saksbehandler med begrunnelsen "det er ikkje sikkert han kan svare for seg vist han ikkje får det skriftleg"

 

Når eg snakket med Tommy hos Lindorff spurte eg kva grunnen til at dette ikkje hadde blitt sent ut ennå, til dette svarte han "fordi det blei ikkje merket før i juli på grunn av kluss nede i italia" Denne unskyldningen høyres merkeleg ut for meg, har andre fått den samme unskyldningen ? eller prefabrikerer dei unskyldninger

 

Spurte også om kva takster som var blitt fakturert for overforbruket det viste han heller ikkje. (Er det nokon som veit kva takstene var i februar 2002 ?)

 

Min konklusjon ut fra dette er at Tiscali veit dei er ute på tynn grunn med dette. Dei gjer Lindorff tillatelse til å gje 20% i rabatt bare kunden ringer inn og seier "eg klager". Deretter vist du ringer deres resepsjon har dei ansatte der fått beskjed om at dei ikkj skal sette over telefoner vedrørende denne "saken".

 

Her er klagebrevet eg sendte (minus mitt navn/adresse) i tilfelle nokon trenger nokre tips om korleis dei bør sette det opp:

Tiscali AS

Postboks 598, Skøyen

0214 Oslo

Til rette vedkommende:

Eg mottok ein faktura fra dykk på lørdag. Denne inneheld eit krav på overforbruk fra (23.) februar 2002 til juli 2003.

 

I dag morges ringte eg opp telefon nummeret som var angitt på det medfølgende vedlegget. Der snakket eg med Tommy hos Lindorff angående motatt faktura. Når eg sa at eg ikkje var enig med beløpet så sa han med ein gang at han kunne gje meg 20% av på regningen. Eg sa at det er ikkje godt nok, og fortsatte å spør spørsmål. Tilslutt sa han at han ikkje kunne svare meg og satte meg over til sentralbordet dykkar. Der svarte ei dame. Då eg prøvde å forklare situasjonen til henne, fekk eg beskjed om at eg måtte henvende meg til Lindorff for det var ingen i Tiscali som hadde noko med dette å gjør siden Lindorff tok seg av faktureringen. Forklarte videre om at eg hadde blitt satt over fra Lindorff fordi dei ikkje kunne svare på diverse spørsmål. Nå leverte hun telefonen over til ein mann, som også jobbet i resepsjonen. Når eg forklarte situasjonen til han og spurte om å bli satt over til ein som eg kunne snakke med fekk eg beskjed om at det ikkje er mulig og at eg måtte sende inn ein email med klagen til den email adressen som står på fakturaen. Når eg spurte kvifor eg ikkje kunne snakke med ein saksbehandler direkte sa han at det er umulig for då kunne det være at han ikkje kunne svare på spørsmåla mine.

 

Eg blei overført til dere fra CyberCity når det gjekk konkurs(?) og visst du ser på gjennomsnitts forbruket fra eg startet med CyberCity til februar 2002 så har det låge på rundt 55.84 kr pr. måned (Tilsammen 1172.73 kr delt på 21 måneder).

 

La også merke til at dere har fakturert meg ekstra for februar 2002 når eg gjekk gjennom dei gamle regningene. Den første er ”World Maxi Surfer: 30-01-02 til 27-02-02” deretter på neste regning har eg fått ”Tiscali Maxi Surfer – Månedsavgift: 19/02/02-09/03/02”

 

Derfor bestrider eg herved dykkar krav på 9485.69 kr for overforbruk.

Tidligere har eg hatt eit overforbruk over 21 måneder på i gjennomsnitt 55.84 kr pr måned. Når du tar dette i betraktning så betyr det at 55.84 kr ganger 16 måneder og 5 dager ville blitt 902.72 kr og ikkje 9485.69 kr.

 

Eg viser til Norges lovverk som sier:

 

Avtaleloven §36 og §37

 

§ 36.

En avtale kan helt eller delvis settes til side eller endres for så vidt det ville virke urimelig eller være i strid med god forretningsskikk å gjøre den gjeldende. Det samme gjelder ensidige bindende disposisjoner.

 

Ved avgjørelse tas hensyn ikke bare til avtalens innhold, partenes stilling og forholdene ved avtalens inngåelse, men også til senere inntrådte forhold og omstendighetene for øvrig.

 

Reglene i første og annet ledd gjelder tilsvarende når det ville virke urimelig å gjøre gjeldende handelsbruk eller annen kontraktrettslig sedvane.

 

§37.

For vilkår som ikkje er individuelt forhandlet, og som inngår i en avtale mellom en forbruker og en næringsdrivende, gjelder følgende:

1. Ved anvendelse av §36 skal det tas hensyn til forhold som nevnt i §36 annet ledd. Senere inntrådte forhold skal likevel ikke tillegges betydning til skade for forbrukeren med den virkning at et avtalevilkår som ellers ville anses som urimelig, blir ansett som rimelig.

2. Hvis ett eller flere avtalevilkår medfører en betydelig skjevhet til skade for forbrukeren i de rettigheter og plikter partene har etter avtalen, kan forbrukeren ved anvendelse av §36 kreve at avtalen for øvrig skal være bindene for partene, dersom den kan bestå med uforandret innhold.

3. Ved tvil om tolkingen av et avtalevilkår, skal vilkåret tolkes til fordel for forbrukeren.

4. En næringsdrivende som hevder at et avtalevilkår er individuelt forhandlet, må godtgjøre dette.

 

Dere (heretter omtalt som Tiscali) har unnlatt å informere meg (heretter omtalk som kunden) om dykkar ”problem” til tross for at dere har vært i stadig dialog med kunden (gjennom dei ordinære fakturaene). Dette medfører at:

 

1. Pga villedende fakturering mister kunden oversikten over dei reele kostnadene ved å benytte Tiscalis tjenester. Kunden tilbøyelighet til å benytte Tiscalis tjenester øker således (man surfer meir).

2. Kontraktens bestemmelser rundt overforbruk kan med bakgrunn i overforstående punkt sies å ”medføre ein betydelig skjevhet til skade for forbruker i dei rettigheter og plikter partene har etter avtalen”.

 

I mine øyne er samtlige punkt eit brudd på god forretningssskikk og ”gjeldende handelsbruk”.

 

Kjøpsloven §27 ledd 1

 

§27.

Kjøperen kan kreve erstaning for det tap han lider som følge av forsinkelsen fra selgerens side. Dette gjelder likevel ikkje så langt selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor hans kontroll som han ikke med rimelighet kunne ventes å ha tatt i betraktning på avtaletiden eller å unngå eller overvinne følgene av.

 

Dette tolkes den vei at eg (heretter omtalk som kunden) kan forlange erstatning pålydende det beløp som faller etter de som skulle ha vært første fakturereing for overforbruk. Kundens tap er altså fravær av ein pris spesifikasjon på det overforbruke som har funnet sted. Ein slik spesifikasjon ville gitt kunden andledning til å justere sitt forbruk og eventuellt endret abonnement etter behov.

 

 

Grunnet desse punktene bestrider eg herved dykkar krav.

 

Ønsker skriftlig svar på denne henvendelsen.

Lenke til kommentar

Først enda ein takk til Snowboard og exchange for peragrafa dei posta.

 

So ein kjempetakk til The Red Devil for å publisere sitt brev.

 

Eg har nytta meg av ditt oppsett og laga min eigen versjon, slik blei den:

(Nesten direkte kopi, berre litt annsleis nynorsk og litt andre tal).

 

Tiscali AS

Postboks 598, Skøyen

0214 Oslo

 

 

Til rette vedkomande

 

07.09.2003 mottok eg ein faktura frå Lindorff, eit oppdrag gjeve av Tiscali AS.

Det fyste som slo meg var eit beløp på [koseleg beløp]kr.

 

08.09.2003 ringte eg til Lindorff og ordna ei betalingsavtale, men etter diskusjon med andre som har opplevd det same har eg no komen fram til at eg ynskjer å bestride dette kravet.

 

[Med ei oppkoblingsavgift på 13 øre/minutt betyr det at eg har brukt over 1200 timar, eller over 50 døger i overforbruk. Dette verkar særs urimeleg i forhold til mi eiga oppfatning av forbruket.]

 

Då CyberCity vart overteke av Tiscali gjekk eg med på dykkar(Tiscali AS) tilbod.

 

Eg avbestilte mitt abonnement på ”Tiscali Maxi Surfer” for ei stund sida, og har dermed ikkje mogelegheit til å få oversikt over mitt overforbruk. Eg ber difor dykk om å leggja fram dokumentasjon over mitt overforbruk (spesifisert rekning).

 

 

 

Eg visar og til Noregs lovverk som seier fylgjande:

 

 

 

Avtaleloven §36 og §37

 

§ 36.

En avtale kan helt eller delvis settes til side eller endres for så vidt det ville virke urimelig eller være i strid med god forretningsskikk å gjøre den gjeldende. Det samme gjelder ensidige bindende disposisjoner.

 

Ved avgjørelse tas hensyn ikke bare til avtalens innhold, partenes stilling og forholdene ved avtalens inngåelse, men også til senere inntrådte forhold og omstendighetene for øvrig.

 

Reglene i første og annet ledd gjelder tilsvarende når det ville virke urimelig å gjøre gjeldende handelsbruk eller annen kontraktrettslig sedvane.

 

 

§37.

For vilkår som ikkje er individuelt forhandlet, og som inngår i en avtale mellom en forbruker og en næringsdrivende, gjelder følgende:

1. Ved anvendelse av §36 skal det tas hensyn til forhold som nevnt i §36 annet ledd. Senere inntrådte forhold skal likevel ikke tillegges betydning til skade for forbrukeren med den virkning at et avtalevilkår som ellers ville anses som urimelig, blir ansett som rimelig.

2. Hvis ett eller flere avtalevilkår medfører en betydelig skjevhet til skade for forbrukeren i de rettigheter og plikter partene har etter avtalen, kan forbrukeren ved anvendelse av §36 kreve at avtalen for øvrig skal være bindene for partene, dersom den kan bestå med uforandret innhold.

3. Ved tvil om tolkingen av et avtalevilkår, skal vilkåret tolkes til fordel for forbrukeren.

4. En næringsdrivende som hevder at et avtalevilkår er individuelt forhandlet, må godtgjøre dette.

 

 

 

 

Dykk (Tiscali AS) har unnlete å informere meg (kunden) om dykkar problem trass i stadig dialog med kunden (gjennom ordinære faktura).

 

Dette inneberer at grunna villeiande fakturering mister kunden oversikt over dei reelle kostnadar ved å bytta Tiscali AS sine teneste. Kundens tilbøyeligheit til å nytta Tiscali AS sine tenester aukar soleis (ein surfar meir).

 

Bestemmingane i kontrakta omkring overforbruk kan med bakgrunn i overståande punkt seiast å, SITAT START: ” medføre ein betydelig skjevhet til skade for forbruker i dei rettigheter og plikter partene har etter avtalen”. SITAT SLUTT.

 

I mine auge er samtlege punkt eit brot på god forretningsskikk og ”gjeldande handelsbruk”.

 

 

 

 

Kjøpsloven §27 ledd 1

 

§27.

Kjøperen kan kreve erstaning for det tap han lider som følge av forsinkelsen fra selgerens side. Dette gjelder likevel ikkje så langt selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor hans kontroll som han ikke med rimelighet kunne ventes å ha tatt i betraktning på avtaletiden eller å unngå eller overvinne følgene av.

 

 

 

 

Eg tolkar dette i den retning at eg (kunden) kan forlange erstatning pålydande det beløp som fell etter dei som skulle ha vært første fakturering for overforbruk. Kundens tak er altså eit fråvær av ein prisspesifikasjon på det overforbruket som har funne sted. Ein slik spesifikasjon ville gjeve kunden høve til å justere sitt forbruk og eventuelt endra abonnementet i høve til behov.

 

 

Grunna desse punkta bestridar eg dykkar krav.

Eg ynskjer skriftleg svar på denne hendvendinga.

 

 

 

Helsing

[navn]

Lenke til kommentar

TimeTwister: Eg snakket med forbrukerrådet, og tiscali har her unlatt å informere oss om eit problem dei har vist dei hadde siden februar 2002. I og med dette står me sterkere på klagen. Siden me vist me hadde blitt informert om dette hadde vist me hadde "overforbruk" som me dermed kunne gjort noko meir med. Og loggen til tiscali setter eg meg spørrande på, alt som står på meg er ikkje logga fram mitt telefon nummer men det tlf som eg ringer opp...

 

EDIT: Du har rett angående 3år uansett, men som sagt tiscali burde ha informert oss.

Lenke til kommentar

Før den nye regninga var overforbruket mitt i gjennomsnitt i underkant av 200 kr. I følge den nye regninga er gjennomsnittet per måned over 600 kr!

Jeg har vært litt mer på internett, men ikke SÅ mye.

 

Mamma snakket med noen jurister på jobb i dag, og de mente at vi skal nekte å betale hele summen på 11 000,-. Tiscali visste at de hadde et problem, men unnlot å fortelle oss det. Derfor handlet vi i god tro, om at ingenting var feil, og eventuelt overforbruk ville komme på regninga. Den videre surfekulturen varierer jo av hvor mye overforbruket kommer på.

 

Siden det er flere forbrukere av internett i huset, er det umulig å kartlegge overforbruket, så det ble trodd at regninga stemmet.

 

Juristene mente at vi måtte betale noe, og gjennomsnittet av overforbruket til månedene med riktig regning * 18 ville være en god løsning.

 

Får håpe det blir en løsning av det, og lykke til dere andre!

Lenke til kommentar
Jeg har betalt et kraftig overforbruk hver eneste måned de alle måndene så jeg ble realt sjokkert over min "lille" regning på 1200kr. Dette er vel noe av det dummeste tiscali noensinne har gjort...?

Jeg har også Tiscali/maxi surfer/ isdn og venta på ei regning for overforbruket. Det kom en smell på snaut 4000,- for perioden 10.07 til 10.08 i år, noe som er en grov feil.

 

Dessuten har Tiscali fakturert kostnad for samme periode 3 ganger ( les spesifikasjonene på siste faktura i pdf-format ).

 

Samtidig bruker Lindorff det presset at man oppnår 20% rabatt hvis man ikke stanser betaling eller deler opp regningen.

 

Venter svar fra Forbrukerombudet, for dette tullballet koster dyrt hvis vi bare står med lua i handa nå... jeg aksepterer ihvertfall ikke før feil er retta.

 

.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått noen "etterfakturering av overforbruk", men jeg bare "måtte" kommentere litt allikevel...

 

Jeg bruker ikke oppringt Tiscali nå lenger (fikk fiber i juni), men fram til da hadde de iallefall ingen problemer med å beregne og fakturere overforbruk hver måned for mitt Tiscali Surfer abonement...

 

Så hvem vet om de har gjort en "brøler" og prøver seg med en frekkis...

 

I alle tilfeller skal vederlaget for tjenesten faktureres månedlig. Dere har fått en faktura månedlig. Det skulle vi da kunne tolke som vederlaget Tiscali ville ha. I mine øyne betyr vederlag i denne sammenhengen "det som Tiscali skal ha for at dere benytter tjenesten"

 

Å innføre nytt regnskapssystem (eller hva det var) er ikke noe som i utgangspunktet er utenfor Tiscali sin kontroll. Så punkt 6 i avtalen vil kanskje gjelde (jeg er ingen paragraf rytter). Skal ikke pkt. 6 gjelde, må Tiscali hevde det var utenfor sin kontroll. Men da er det kanskje en ekstraordinær situasjon utenfor Tiscali sin kontroll (og iallefall utenfor kundens kontroll). I såfall gå til punkt 7 (force majeure).

 

Følgende er klippet og limt fra http://signup.tiscali.no/terms/?productid=105 i dag, og det er lite trolig de har endret disse i det siste.

 

Vedlegg 2 – Vederlag og betalingsbetingelser for Tjenestene

 

Opplysninger om priser og minutter for de forskjellige produktene er tilgjengelige på http://tjenester.tiscali.no/ . Oppkallstiden inkluderer tiden det tar å oppnå forbindelse for modemet. Totalprisen å betale er dermed oppkallstid ganger minuttpris, pluss startavgift.

 

Vederlaget for Tjenestene faktureres Kunden månedlig etterskuddsvis med 14 dagers betaling etter mottatt faktura. Et faktureringsgebyr på kroner 5,- tillegges hver faktura. TISCALI forbeholder seg retten til å foreta kredittvurdering av Kunden og til å sette en øvre grense for kreditt til Kunden på kr 500 dersom TISCALI finner dette nødvendig.

 

Hvis en feil hos Kunden medfører at det foretas gjentatte oppringninger til TISCALI som ikke kan gjennomføres, vil Kunden bli fakturert for startavgift påløpt som en følge av oppringningene.

 

Tilleggsspesifikasjon for Surferprodukter

 

Forbruk utover den forhåndsbetalte tiden faktureres til TISCALI’s normale Tiscali Free Internet takster (http://tjenester.tiscali.no/ )

 

Det er abonnentens eget ansvar å følge med på sitt forbruk, og kontrollere om det forhåndsbetalte forbruket overskrides.

----

 

EDIT: en "i" for mye et sted.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Vi har et Tiscali World Mega Surfer abonnement,  som gir oss 2 timer daglig til en fast pris som er 200 kroner pr måned. Har hatt det i snart 2 år nå, og det blir såklart litt overforbruk. Er faren min som tar seg av regningene, og han har såklart klaget over at jeg ikke klarer å holde meg på nett mindre enn 2 timer daglig.

 

For over ett år siden tok imidlertidig den klaginga slutt, og jeg tenkte at han endelig godtok den ekstra utgifta.  

 

Men nei da, det hadde nemlig ikke kommet noen regning for overforbruk de siste 18 månedene her! Tiscali har hatt en svikt i systemet, som gjorde det umulig å beregne overforbruket. Derfor fikk vi alt overforbruket for de siste 18 månedene, samtidig!

 

Nesten 11 000,- lød den regninga på. "Blabababalba, vi beklager."

Kan dette være lov? Det er da nødt til å være kontraktbrudd, eller noe tilsvarende. Dem kan ikke forvente at vi skal klare å betale alt nå, eller ville betale det.

 

Har dere noen formening om hva vi bør gjøre?

Denne summen nekter vi å godta.

 

Med vennlig hilsen

Magnus Haugsand

samme skjedde meg med telia en gang. husker ikke hvor mange k men en del mer en det du fikk. betalte siden vi viste vi hadde vært mye på

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på dine rettigheter ut ifra å ikke betale disse pengene, men jeg tror iallefall dere står på god grunn til å få summen delt opp. 11000 er mye penger, og jeg mener ingen kan kreve at dere skal betale alt sammen på en gang. Spesielt siden svikten var fra deres side og dere ikke fikk advarsel.

 

Ser det er flere som har hatt samme problemet, kansje dette er en sak Tv2 hjelper deg er interessert i å ta opp. Det ser jo ut til at det gjelder en del folk.

 

Kan jo nevne en sak som gikk på Tv2 hjelper deg hvor en telenorkunde ble utsatt for store utgifter (pga. et dialer program), han fikk 20% avslag.

Etter min mening ville det være rimelig av Tiscali å gjøre noe lingnende her, siden dette er deres feil, det var ikke telenor sin feil ikke i saken jeg beskrev over..

Lenke til kommentar

Tiscalikunder, jeg håper dere allierer dere, dette lukter "Class Action" lang vei.

 

Tiscali får vel en smell de og, ettersom halvparten av dette er tall som skulle vært med i årsrapport og regnskap for likningsåret 2002. Her venter baksmell og ny runde med revisjon.

 

En av dere bør ta initativet til å registrere så mange misfornøyde Tiscali-kunder som mulig. Få fakset / scanned&emailed over kopi av faktura, registrer dette og oppsøk forbrukerrådet og/eller advokat for juridisk bistand.

 

Det er ofte slik at man hver for seg er liten, men en samlet gruppe - gjerne krydret med litt mediadekning (begynn med ITAvisen, Computerworld, PC World o.l.) kan være riktig så slagkraftig.

 

Dere har min fulle sympati, dette var en kjedelig sak. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...