Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Da har det smått begynt å komme rykter om en ny konsollgenerasjon, og det var jammen meg på tide. PS3 var en revolusjon. Kan PS4 blir det samme?

 

Nye detaljer om Playstation 4 avslørt

 

Maskinene som utviklerne har fått har enten 8 GB eller 16 GB med internminne. Det snakkes også om at harddisken vil være på 256 GB som standard. Maskinen kommer også med Blu-ray-spiller, og blir med andre ord ikke en konsoll som kun benytter seg av digital distribusjon.

 

Ifølge utviklerne skal Sonys mål være at maskinen uten problemer skal kunne kjøre 1080p-spill med 60 bilder i sekundet i 3D-modus, og at den skal være kraftig nok for «dagens og morgendagens marked». Den skal ikke være like dyr å produsere som PS3 i sin tid var, og beskrives som rimelig, men likevel kraftig.

 

Ellers forteller de at operativsystemet har fått seg en overhaling, og at du når som helst skal kunne hoppe til ulike menyer og deler av systemet, selv om du er midt i et spill. Du skal for eksempel kunne besøke PlayStation-butikken og kjøpe en ekspansjon til et spill mens du spiller det.

 

Konsollen skal alltid være i «standby»-modus, og designet for å kunne automatisk laste ned oppdateringer mens du spiller. Det skal være mulig å skru av denne funksjonen om du ønsker full kontroll over når ting lastes ned.

 

Planen skal visstnok være å annonsere den nye konsollen like før E3 neste år.

 

Da er det bare å spekulere i vei! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Europa tror jeg PS4 vil bli en større suksess en PS3. I USA er jeg noe usikker siden Xbox er vesentlig mer populært der, og det er forståelig da det er et amerikanskt produkt.

 

Om Sony fokuserer like mye på ekslusive spill og Microsoft fortsetter slik dem har holdt på dem siste årene så tror jeg PS4 vil bli en suksess i USA også.

 

Blir veldig spennende å se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Er veldig vanskelig å svare på dette nå siden vi ikke vet noe om den, men hvis jeg skal gi et svar, så tror jeg PS4 vil være en mindre suksess enn PS3, av følgende grunner:

 

- I USA har Microsoft styrket sin posisjon betraktelig denne generasjonen, og Xbox-merket har nå den fordelen Playstation-merket hadde denne generasjonen der.

 

- I Japan er Nintendo i ferd med å lansere en konsoll med både Dragon Quest, Monster Hunter og Mario, og jeg antar det som meget sannsynlig at de da også vil klare å skaffe seg enten eksklusivt eller som multiplattform serier som Tales og Yakuza. Det vil kort sagt bli mye jevnere mellom de to når det kommer til tredjepartsstøtte - og da vil Sony tape.

 

- Sony taper voldsomt med penger, og har derfor ikke i nærheten av samme mulighet til å selge med tap og/eller investere stort slik som de kunne med PS3.

 

- PS4 vil ikke automatisk få alle nye store, produksjoner slik PS3 fikk, da den ikke følger tidenes mest solgte konsoll.

 

- Sonys egne serier er viktigere enn noen gang - men likevel ikke spesielt viktige for de fleste mainstream-brukere.

 

- Måten Sony har latt Vita dø på gir ikke tillit til deres strategi.

 

Kort sagt, jeg tror Sony vil få det tøft med sin neste konsoll, MEN dette tar utgangspunkt i det vi vet nå - og det er som kjent absolutt ingenting. Det gir nok mer mening å spørre igjen på denne tiden neste år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror den kommer til å bli en bra suksess.

 

Alle som har PS3 holder seg til Sony...... vem går fra PS3 til Xbox :O WTF!!

 

Problemet er vel kanskje at mange går over til PC.

 

Nintendo er mere barnespill, så tror ikke de kommer til å ta alle de eldre gamerne....

 

 

Jeg kommer ihvertfall til å kjøpe PS4 og håpe den blir digg.... jeg går ikke over til noe av det andre jallagreiene......

 

Sony og PS 1 + 2 + 3 +4 +5 ........ 4EVER!!!! <3 :dribble::w00t: :w00t:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjøper Ps4 hvis de får i orden Socom serien igjen som de har voldtatt og ødelagt siden de tok over stafettpinnen med Socom3 på ps2.. Hvis ikke, blir det bare PC her enn så lenge tenker jeg.

Konklusjonen er vel at de må få i orden eksklusivene de allerede har og få ut enda fler nye itillegg skal de få suksess, etter min mening.

For tidlig å si om det skjer.. Fordi om viktige Sony folk har sagt sorry til fanbaser og vist tegn til at ting skal endres og bedres.

Endret av Mwotm
Lenke til kommentar

Jeg tror den kommer til å bli en bra suksess.

 

Alle som har PS3 holder seg til Sony...... vem går fra PS3 til Xbox :O WTF!!

 

Problemet er vel kanskje at mange går over til PC.

 

Nintendo er mere barnespill, så tror ikke de kommer til å ta alle de eldre gamerne....

 

 

Jeg kommer ihvertfall til å kjøpe PS4 og håpe den blir digg.... jeg går ikke over til noe av det andre jallagreiene......

 

Sony og PS 1 + 2 + 3 +4 +5 ........ 4EVER!!!! <3 :dribble::w00t: :w00t:

 

Du spør hvem som går over til Xbox? I prinisppet enhver som ikke får seg til å poste et slik innlegg som du nettopp gjorde. ;) Å bestemme seg over ett år før de fleste regner med konsollene kommer ut skal man være rimelig spesiell for å gjøre.

 

Med andre ord, de fleste som handler er ikke blinde fanboys. De kjøper det de får lyst på, som er til en pris som passer dem. Og det er vel her Sony må endre seg fra forrige gang. De kom ut alt for dyre, særlig i starten.

 

Jeg håper Sony lykkes bedre neste gang. Konkurranse og valgmuligheter for oss brukere er bra :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
De kjøper det de får lyst på, som er til en pris som passer dem. Og det er vel her Sony må endre seg fra forrige gang. De kom ut alt for dyre, særlig i starten. Jeg håper Sony lykkes bedre neste gang. Konkurranse og valgmuligheter for oss brukere er bra :)

 

 

Ja kjøper å det jeg har lyst på men jeg har bare lyst på PS4 :p Hmm, ja den har du rett i, den var syykt overdreven, men tror ikke de gjør den feilen igjen, siden nå er det mange flere konkurenter på markedet så om de gjør samme feil har de ødelagt noe syykt for seg selv...

Men de PS3ene som kommer ut nå er jo veldig OK pris ;)

Lenke til kommentar

Jeg tror den kommer til å bli en bra suksess.

 

Alle som har PS3 holder seg til Sony...... vem går fra PS3 til Xbox :O WTF!!

 

Problemet er vel kanskje at mange går over til PC.

 

Nintendo er mere barnespill, så tror ikke de kommer til å ta alle de eldre gamerne....

 

 

Jeg kommer ihvertfall til å kjøpe PS4 og håpe den blir digg.... jeg går ikke over til noe av det andre jallagreiene......

 

Sony og PS 1 + 2 + 3 +4 +5 ........ 4EVER!!!! <3 :dribble::w00t: :w00t:

 

Og hvorfor ble jeg ikke overrasket når jeg så alderen på profilen din :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Har vanskelig for å se at den blir en større suksess PS3. PS3 som jo egentlig ikke har vært en veldig stor suksess i det hele tatt, men som har gjort det bra nok i seg selv.

 

Likevel tror jeg PS4 kommer til å gjøre det det helt brukbart. Den kommer til å ligge rundt x-box, sikkert en stykke under WiiU, med mindre sistnevnte gjør det dårligere enn forventet.

 

En vet selvsagt aldri hvordan det til syvende og sist vil ende, så lenge før noe konkret er sikkert om maskinene, men jeg vil tro veien går fremover mye likt som den har gjort denne generasjonen.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Jeg tror den kommer til å bli en bra suksess.

 

Alle som har PS3 holder seg til Sony...... vem går fra PS3 til Xbox :O WTF!!

 

Problemet er vel kanskje at mange går over til PC.

 

Nintendo er mere barnespill, så tror ikke de kommer til å ta alle de eldre gamerne....

 

 

Jeg kommer ihvertfall til å kjøpe PS4 og håpe den blir digg.... jeg går ikke over til noe av det andre jallagreiene......

 

Sony og PS 1 + 2 + 3 +4 +5 ........ 4EVER!!!! <3 :dribble::w00t: :w00t:

 

det her er rette innstilingen TREY4LIFE!

Lenke til kommentar

Du spør hvem som går over til Xbox? I prinisppet enhver som ikke får seg til å poste et slik innlegg som du nettopp gjorde. ;) Å bestemme seg over ett år før de fleste regner med konsollene kommer ut skal man være rimelig spesiell for å gjøre.

 

Med andre ord, de fleste som handler er ikke blinde fanboys. De kjøper det de får lyst på, som er til en pris som passer dem. Og det er vel her Sony må endre seg fra forrige gang. De kom ut alt for dyre, særlig i starten.

 

Jeg håper Sony lykkes bedre neste gang. Konkurranse og valgmuligheter for oss brukere er bra :)

 

jeg har hatt xbox1 den var grei for sin tid... men med x360 ble det 6 elendige år med rrod, betale for å spille spill online og nesten ikke noen ekslusiviteter mest pc spill porter... dette var de avgjørende faktorene til at jeg aldri velger xbox igjenn... mann kan likså greit kjøpe en pc istede for en x360...

 

så her blir det ps4 men blir nokk ikke kjøpt på dag 1.. venter i 2-3 år først.. så mann vet at ting er på plass.

 

hvis allt går rett i dass med ps4. da er min spille karriere over.... pc spilling har jeg ingen planer om å gå tilbake til, xbox er uaktuelt og nintendo er kun for unger....

 

så her er det kun et valg eller ikke noe...

Endret av 64Zombie
Lenke til kommentar
så her blir det ps4 men blir nokk ikke kjøpt på dag 1.. venter i 2-3 år først.. så mann vet at ting er på plass.

 

Det kommer an på prisen, om de overdriver i begynnelsen tar jeg og holder meg til PS3en til de setter den ned litt, til noe rimlig no :)

 

 

hvis allt går rett i dass med ps4. da er min spille karriere over.... pc spilling har jeg ingen planer om å gå tilbake til, xbox er uaktuelt og nintendo er kun for unger....

 

Sooo true! ;) Hmm tror jeg er litt på PS3 før jeg gir meg med gaming.

 

så her er det kun et valg eller ikke noe...

 

Ja det er det ;) Du har skjønt det :):thumbup:

Lenke til kommentar
Alle som har PS3 holder seg til Sony...... vem går fra PS3 til Xbox :O WTF!!

 

Hehe. Nei du. Gikk N64 til GC til PS2 til Xbox360 til Wii til PS3 (tror de to siste der var i den rekkefølgen). Å være konsollfanboy tror jeg gikk av moten etter at grafikkhypen rundt PS3 la seg.

 

Edit: Har altså denne generasjonens konsoller enda, selvom Wiien uten tvil er den største skuffelsen. Bare en håndfull gode spill :/

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
jeg tviler litt på om den blir mer populær med tanke på alle android, facebook spillene som er så populære. men blir løye å se:)

 

Real gamers kommer til å spille riktige spill ;) Ja, de spilla er populære, men ikke lenge og man spiller da andre spill som har handling innimelom. Så tror PS4 kommer til å selge ganske bra, men det kommer ann på om den kommer ut samtidig/før eller etter noen andre nye konsoller fra andre merker tror jeg ;)

Lenke til kommentar

Denne tråden bør ikke handle om hva "real gamers" spiller, og heller ikke hva vi som enkeltpersoner foretrekker av merker eller spilltyper, men av hvilke trender som kan tenkes å ha en innflytelse på salget av neste Playstation. Da er hodeløse støtte- eller hat-erklæringer helt meningsløse, og ting som "enten gamer jeg playstation eller ingenting" eller "sony suger" bidrar absolutt ingenting.

 

Det er et interessant emne hvorvidt Sony vil klare å komme sterkt tilbake med PS4 - så la oss nå se om vi også klarer å ha en fornuftig samtale om det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Okei, ja merka vi gikk litt forbi målet der.. :// Beklager :(

 

Jeg tror om PS4 lager noen gode spill som blir veldig populære (UC3, Gt5) Så øker nok salget. Det har også en del å si om hvor høy startpris de setter. Om de overdriver gir det nok dårlig salg.

Samtidig henger det nok sammen med hvor langt de andre spillekonsoll merkene har kommet i gang sin nye type. Om for eks PS4 kommer 3 år før neste Xbox har det jo veldig mye å si for salget. Nå er alle konsollene utspillt og alle venter på de nye. Så her er det vel første mann med ny og bra konsoll som gjør kuppet. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...