Gå til innhold

LG Nexus 4 - Fornøyd eller skuffet?


Mixy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har problemer med Nexus 4 og Snapchat? Har problemer med at telefonen "slår seg av" noen ganger når jeg åpner en snap.

Reboot problemet er velkjent, og var ekstremt en periode (Android 4.3?) Men ble bedre med 4.4, dog ikke helt borte.

Etter at jeg gikk til Paranoid Android har jeg ikke hatt problemet dog.

 

Det er en feil i Android, og snapchat har beklaget veldig, men de kan ikke gjøre noe med det.

Om du tar en "clear catche" på snapchat så kan det hende det tar en liten stund før det skjer igjen, men det vil skje igjen.

Lenke til kommentar

Noen som har problemer med Nexus 4 og Snapchat? Har problemer med at telefonen "slår seg av" noen ganger når jeg åpner en snap.

 

Er mange som har problemer med at telefonen restarter når du bruker kameraet. Jeg får av og til restarter bare jeg tar et vanlig bilde. Virker som det muligens kom i 4.3 som Complexity sier, er i hvert fall enda på versjon 4.4.2 . Nå er det noen rykter om at Google skal slippe en 4.4.3 oppdatering som skal fikse en kamera feil på Nexus 5, kanskje denne fikser problemet på kameraet på Nexus 4 også. Vi får håpe.

 

EDIT: Mulig changelog for 4.4.3 .

 

  • frequent data connection dropout fix
  • mm-qcamera-daemon crash and optimization fixes
  • camera focus in regular and HDR modes fixes
  • Power Manager display wakelock fix
  • multiple Bluetooth fixes
  • fix for a random reboot
  • app shortcuts sometimes got removed from launcher after update
  • USB debugging security fix
  • app shortcuts security fix
  • Wi-Fi auto-connect fix
  • other camera fixes
  • MMS, Email/Exchange, Calendar, People/Dialer/Contacts, DSP, IPv6, VPN fixes
  • stuck in activation screen fix
  • missed call LED fix
  • subtitle fixes
  • data usage graph fix
  • Internet telephony fix
  • FCC compliance fix
  • miscellaneous fixes

Kilde : Androidpolice

Endret av Xpi
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har satt tekst størrelse til Liten under innstillinger på telefonen, men har problem med at forskjellige kalender widgets ikke greier å vise konstant liten skrift, etter en stund så har skriften blitt stor og jeg må inn i widgeten og ut igjen, da går den tilbake til liten skrift. Dette skjer også i blant med appen Instagram, bare å avslutte programmet så fungerer det igjen.

 

Noen som har vært borti dette før? Kjører ikke root og har siste androis versjon på telefonen.

Lenke til kommentar

Da har vi vel alle fått oppdatert kamera - noen som finner noen fordeler?

 

Jeg finner personlig en ulempe:

Force reset v/kamerabruk skjer ENDA oftere, flere ganger daglig. Skulle tro et av poengene med å totalrenovere kameraappen ville være å fikse dette..

 

Fordeler har jeg ikke sett etter, men kan i hvertfall si at omstartene/ eller force reset kommer av feil i selve operativsystemet, og har ikke blitt fikset med den nye kamera appen. Feilen med omstart skal bli fikset i Android 4.4.3 som kommer snart ifølge ryktene.

Lenke til kommentar

Er det en offisiell oppdatering som har kommet?

Kjører Paranoid Android så følger ikke så godt med..

 

Noen flere som merker at batteriet begynner å bli slitent forresten? Kansje normalt etter 1 1/2 år.

Ja, er en push-update. Foreløpig eneste ikke-kosmetiske endring jeg kan se er en funksjon som heter "Lens Blur", en form for filter som fungerer som en slags etterskuddsfokus.

Lenke til kommentar

Da har vi vel alle fått oppdatert kamera - noen som finner noen fordeler?

 

Jeg finner personlig en ulempe:

Force reset v/kamerabruk skjer ENDA oftere, flere ganger daglig. Skulle tro et av poengene med å totalrenovere kameraappen ville være å fikse dette..

 

Snapchat er synderen. Sørg for å alltid gå ut av Snapchat (til hjermskjermen) når du er ferdig med å bruke appen. Hvis Snapchat blir kjørende når skjermen skrus av (av deg eller automatisk), så skjer dette støtt.

 

EDIT: Problemet er litt annerledes på Nexus 4 enn 5. På 5 bare slutter kameraet å fungere, og fungerer ikke igjen før etter omstart. På 4 restarter telefonen ved bruk av Snapchat. Tror likevel framgangsmåten over reduserer antall omstarter.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

 

Da har vi vel alle fått oppdatert kamera - noen som finner noen fordeler?

 

Jeg finner personlig en ulempe:

Force reset v/kamerabruk skjer ENDA oftere, flere ganger daglig. Skulle tro et av poengene med å totalrenovere kameraappen ville være å fikse dette..

 

Snapchat er synderen. Sørg for å alltid gå ut av Snapchat (til hjermskjermen) når du er ferdig med å bruke appen. Hvis Snapchat blir kjørende når skjermen skrus av (av deg eller automatisk), så skjer dette støtt.

 

EDIT: Problemet er litt annerledes på Nexus 4 enn 5. På 5 bare slutter kameraet å fungere, og fungerer ikke igjen før etter omstart. På 4 restarter telefonen ved bruk av Snapchat. Tror likevel framgangsmåten over reduserer antall omstarter.

 

Enig i at dette kan trigge problemet,

men jeg får også random restarts av:

- midt under bruk av snapchat, mens jeg ser en snap feks

- under bruk av vanlig kamera

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Digger at nexus telefoner koster 3000 eller mindre for toppmodell. Kanskje på tide å gå fra 4 til 5, er så billig at man ikke trenger ha ødelagt 4'ern for å forsvare det :p

Hehe, har tenk samme tanke selv.. :wee: Men skal greie å vente til Android Silver (blir ingen Nexus 6 dessverre :hm: ).

Lenke til kommentar

 

Digger at nexus telefoner koster 3000 eller mindre for toppmodell. Kanskje på tide å gå fra 4 til 5, er så billig at man ikke trenger ha ødelagt 4'ern for å forsvare det :p

 

Hehe, har tenk samme tanke selv.. :wee: Men skal greie å vente til Android Silver (blir ingen Nexus 6 dessverre :hm: ).

Android silver er vel rimelig bankers, men Nexus nedleggelse er bare rykter basert på silver lekkasjen. Eller har du noen sikre kilder?

Lenke til kommentar

 

 

Digger at nexus telefoner koster 3000 eller mindre for toppmodell. Kanskje på tide å gå fra 4 til 5, er så billig at man ikke trenger ha ødelagt 4'ern for å forsvare det :p

Hehe, har tenk samme tanke selv.. :wee: Men skal greie å vente til Android Silver (blir ingen Nexus 6 dessverre :hm: ).

Android silver er vel rimelig bankers, men Nexus nedleggelse er bare rykter basert på silver lekkasjen. Eller har du noen sikre kilder?

 

https://twitter.com/evleaks/status/467412167269310464

https://twitter.com/evleaks/status/467414296906194944

https://twitter.com/evleaks/status/467544182304047104

https://twitter.com/evleaks/status/467717597656399872

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...