Gå til innhold

Den store GoPro tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er noen som ønsker seg Hero 3 og ikke klarer og vente på Apple, så kan jp dette være en mulighet.

 

Kjenner ikke annonsør.

 

http://www.finn.no/f...nnkode=38565071

 

Hm...sikker på det er legit?

Var veldig lite info osv :S Og hvordan i alle dager kan han ha fått tak i det?

Typisk svindel annonse spør du meg...

Endret av HornYkorN
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke svare på om den er legit, jeg sier jo at jeg ikke kjenner annonsør.

 

Denne Hero 3 har vært tilgjengelig i USA i butikkene, bl.a annet Best Buy har solgt den i Oktober. Så dette har ikke vært umulig å få tak i.

 

Det er vel bare å sende en mail og spørre, eller om en bor på Elverum så er det jo ikke no problem. Eller ta en telefon, nummer er ikke registrert på gule sider, men det behøver ikke si noe.

Lenke til kommentar

Fryktelig frustrerende at Apple ikke greier å levere før da, og at man ikke får beskjed før første leveringsdag de hadde satt. Men ville heller gått på ebay enn finn.no siden da går det an å lese erfaringer folk har med selgeren.

 

Selv vurderer jeg nå egentlig å avbestille og kjøpe det i Storbritania når jeg skal dit i januar-februar. Prisen ser ut til å bli det samme som Apple Store.

Lenke til kommentar

Grei pris på finn.no for de som ikke vil vente (forutsatt at han har kameraet, bruk Finn betalingsgaranti!). Selv forhåndsbestilte jeg Hero3 Black på GoPro.com da det ble lansert. Kameraet kom på 399.99, +shipping (9,95) og 7% sales tax (28,70), totalt 438 usd, eller 2480,-

I tillegg kommer norsk mva (496) og 260,- for at JetCarrier skal sende det over dammen, totalt 3.236,-

 

Samme pris som Apple omtrent, men levering i neste uke (det ligger i NJ nå, sendes fra USA fredag og leveres med posten i neste uke).

 

Ingen motorsports-edition fra GoPro enda dessverre, men skal alltids klare å leve med et av sugekoppfestene jeg har liggende inntil de nye er på markedet. Har ikke studert forskjellene så nøye, men det heter Suction Cup Mount 2 så antar det er bedre på noe vis, billigst her: http://www.dustin.no/product/5010659684/gopro-suction-cup-mount-2/

Lenke til kommentar

Apple.no gir visstnok ikke norsk garanti og sånn, da det er et firma basert i Nederland (?). Så det blir det samme som å kjøpe fra USA.

Helt feil.

Ja, Apple har et stort lager i Nederland, og en god del varer kommer direkte derfra. Men de varene blir impotert via Apples avdelinger i Norge, slik at de blir 'solgt' i Norge, dvs man har de samme garanti og kjøpslovene i Norge når man handler på apple.no

 

Det er vanlige garantier og norske forbrukerettigheter på apple.no

:)

 

Selv forhåndsbestilte jeg Hero3 Black på GoPro.com da det ble lansert. Kameraet kom på 399.99, +shipping (9,95) og 7% sales tax (28,70), totalt 438 usd, eller 2480,-

I tillegg kommer norsk mva (496) og 260,- for at JetCarrier skal sende det over dammen, totalt 3.236,-

Du glemte tollgebyret som vanligvis ligger på 130-200kr :dremel:

 

--

Bestillte selv fra Apple.no, så får det vel på nyåret en gang.. får heller avbestille om det skulle dukke opp bedre alternativer (Som det sikkert ikke gjør siden det bare er én Importør av GoPro i Norge)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Nei, evt kostnad for fortolling er inkludert i fraktprisen hos JetCarrier.

Aha :)

 

Eneste ulempen med handling fra utlandet er jo alt av garanti og kjøpslover. Nå er jo heldigvis GoPro.com ekstremt flinke på service osv, men om man må sende kameraet til dem, så må man iallefall ut med frakt.

 

Selv kjøpte jeg GoPro HD (1) derfra, heller ikke hatt noen problemer med det, så du får bare krysse fingra for at du ikke opplever noen problemer selv. :D

Lenke til kommentar

Har en original HD Hero, to HD Hero 2, LCD-pac og annet stash, og har enda til gode å få problemer med noen av dem. Har opplevd flyvende kamera på ACR i nær 200 km/t, og mistet et på vinterkjøring med PCN, hvorpå det ble delvis truffet av biler som kom bak. Men klart, alle kan være uheldige og oppleve produksjonsfeil (for det har nok dessverre GoPro også), og i så måte er det helt klart best å handle i Norge.

 

Ser at utsalgsprisen hos JapanPhoto, Komplett, mpx, osv er 4.490,-. Norsk forbrukerkjøpsrett er bra, men ikke verd 1.200,- Bedre i så måte å bestille hos Apple, men så var det leveringstid da...

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Ser at utsalgsprisen hos JapanPhoto, Komplett, mpx, osv er 4.490,-. Norsk forbrukerkjøpsrett er bra, men ikke verd 1.200,- Bedre i så måte å bestille hos Apple, men så var det leveringstid da...

Jepp. Så vidt jeg vet så er det kunn én importør av GoPro i Norge, derfor er prisene ganske like \ høye på flere av nettbutikkene.. Ser nå ut som Apple impoterer direkte fra GoPro eller noe slikt, siden de får holdt prisene såpass lave. Bestillte nettopp og forventet levering er 28 Des - 3 Januar. Men har ingen hastverk, egentlig kunn en kul gadget jeg vil leke meg med. :D

Lenke til kommentar

Helt feil.

Ja, Apple har et stort lager i Nederland, og en god del varer kommer direkte derfra. Men de varene blir impotert via Apples avdelinger i Norge, slik at de blir 'solgt' i Norge, dvs man har de samme garanti og kjøpslovene i Norge når man handler på apple.no

 

Ja ok, da har jeg misforstått. Men hva mener de med dette da:

Merk: Produkter som selges via dette nettstedet, men som ikke er utstyrt med Apple-merket, blir utelukkende vedlikeholdt og støttet av produsenten i henhold til de vedlagte betingelsene i produktpakken. Apples begrensede garanti gjelder ikke for produkter som ikke bærer Apple-merket, selv om de er pakket eller solgt sammen med Apple-produkter. Ta direkte kontakt med produsenten for teknisk støtte og kundeservice.

 

At det er GoPro som eventuelt tar for seg reparasjoner og den slags?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...