Gå til innhold

Den store GoPro tråden!


Anbefalte innlegg

 

Her er siste Timelap prosjektet mitt. Noen har sikkert seilt denne ruta før, men for dere som ikke har det: Dette er fra Tananger til Stavanger, sjøveien med en stor supplybåt. Turen tar vanligvis noe under to timer.

 

Kameravinkelen blir desverre forskjøvet etter at jeg bytter batteri.

 

Er det forresten noen som har prøvd den derre ekstra betteripakken man kan montere bakpå GoPro hero 3 versonene?

Kameraet blir noe større, men hvilken rolle spiller det, så lenge batteriet varer lenger!!

 

Hadde vert artig med noen tilbakemeldinger på hvordan denne batteripakken fungerer.

 

Håper dere likte videosnutten!

 

God Helg :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Her er siste Timelap prosjektet mitt. Noen har sikkert seilt denne ruta før, men for dere som ikke har det: Dette er fra Tananger til Stavanger, sjøveien med en stor supplybåt. Turen tar vanligvis noe under to timer.

 

Kameravinkelen blir desverre forskjøvet etter at jeg bytter batteri.

 

Er det forresten noen som har prøvd den derre ekstra betteripakken man kan montere bakpå GoPro hero 3 versonene?

Kameraet blir noe større, men hvilken rolle spiller det, så lenge batteriet varer lenger!!

 

Hadde vert artig med noen tilbakemeldinger på hvordan denne batteripakken fungerer.

 

Håper dere likte videosnutten!

 

God Helg :-)

 

Fett :) Jeg venter på bacpac i posten, kan gi tilbakemelding når jeg får den!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen erfaringer med feste av den bøyde mounten som følger med på hjelm? Skihjelm? Er vel et faktum at man ikke burde bruke disse mountene og den limen som kommer med disse til å feste kameraet på ski/snowboard, siden de detter av. Men hvordan er det med hjelm i samme temperatur? Jeg har til nå limt fast mounten på snowboardet med lynlim/superlim som fungerer utmerket. Men jeg ser ikke nødvendigheten av å feste mounten med lynlim på hjelmen, siden den nermest sitter som støpt der.

Lenke til kommentar

Noen erfaringer med feste av den bøyde mounten som følger med på hjelm? Skihjelm? Er vel et faktum at man ikke burde bruke disse mountene og den limen som kommer med disse til å feste kameraet på ski/snowboard, siden de detter av. Men hvordan er det med hjelm i samme temperatur? Jeg har til nå limt fast mounten på snowboardet med lynlim/superlim som fungerer utmerket. Men jeg ser ikke nødvendigheten av å feste mounten med lynlim på hjelmen, siden den nermest sitter som støpt der.

 

På hjelmen fungerer det veldig bra.

En kompis av meg kjørte forbi et tre med dette, og kameraet traff treet,. Han knakk selve holdearmen på kameraet, men mounten sto fast som bare det. Og dette var med limen som gopro leverer.

 

Den fungerer heller dårlig på ski, uten at jeg egentlig helt skjønner hvorfor (er vel mulig at det er en kombinasjon av snø, is, kulde og fukt som ikke limen der tåler så godt...

Jeg brukte et tynnt lag med 2-komponents industrilim og en klemme som jeg kjøpte på biltema for å feste mounten på skiene mine. Så lot jeg det stå tørt og varmt for å herde i noen dager. Dette fungerer konge. Kan nok henge meg etter den mounten nå uten at den detter av.

 

Dersom noen skal bruke industrilim må dem huske at de fleste industrilimer krever veldig mye press på for å feste seg. Disse tørker oftest med mangel på oksygen. Så "jo mere jo bedre" prinsippet, gjelder IKKE her... heheheh!

 

Vil uansett på det sterkeste anbefale folk å sikre kameraet med en snor. Skulle braketten falle av, og du mister kameraet i puddesnøen vil du ha store problemer med å finne det igjen før våren kommer... :xmas:

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar

 

Vil uansett på det sterkeste anbefale folk å sikre kameraet med en snor. Skulle braketten falle av, og du mister kameraet i puddesnøen vil du ha store problemer med å finne det igjen før våren kommer... :xmas:

Mounten jeg festet på brettet med lynlim falt ironisk nok av i dag. Den holdt lenge, men ved en landing fra et lite hopp falt både den og kamera av. Må nok holde mounten mot brettet med press i lenger tid enn det jeg gjorde forige gang.

 

Men ang sikring av kameraet, hvordan kan man egentlig feste en snor? Hvor skal den være hen da om man feks fester kameraet på et snowboard?

Lenke til kommentar

Mounten jeg festet på brettet med lynlim falt ironisk nok av i dag. Den holdt lenge, men ved en landing fra et lite hopp falt både den og kamera av. Må nok holde mounten mot brettet med press i lenger tid enn det jeg gjorde forige gang.

 

Men ang sikring av kameraet, hvordan kan man egentlig feste en snor? Hvor skal den være hen da om man feks fester kameraet på et snowboard?

 

Lynlimen blir for stiv. Den herder ikke på samme måte som 2-komponents lim.

 

Neis, på skia mine borra jeg et veldig lite hull oppe på tuppen av skia. Dette var akkurat lite nok til at jeg fikk tredd igjennom en snor.

 

Man ødelegger ikke skia eller brette av den måten

Lenke til kommentar

http://www.dustinhome.no/product/5010661509/gopro-surf-board-mount/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

 

Denne pakken f.eks kommer med 2 snorfester, for å lime på uavhengig av den kamera sitter i.

Disse vil ikke komme under samme kontinuerlig missbruk som det festet kameraet sitter i, og man har da en ekstra sikkerhet om kameraet faktisk løsner.

 

Ellers er det alltids bare å strekke snor til nærmeste festepunkt, type binding, hull på hjelmen, hull i rammen (RC fly/quad/bil).

Tingen man ønsker å hindre, er jo bare at kameraet blir borte, må tåle at det blir hivd rundt litt, og muligens huset blir ript opp.

Men det er gjerne derfor man har muligheten til å bytte glass foran linsen på huset.

Lenke til kommentar

Ikke med gopro sitt, men har erfaring med tilsvarende produkter.

Viktig å tørke området, la ting stå inne så de holder normal temperatur, muligens bruke sandpapir lett på flekken du skal lime.

Så ha bra press over et døgn, og lar det hele stå i ro inne et par døgn til før du tar det med ut.

 

Med tanke på at det skal fungere i surfing, vil jeg tro det vil gjøre jobben på ski også.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok anbefalt å kjøpt batteri på ebay i stedet, DX er tidvis veldig veldig trege med frakten sin. Jeg venter på en gopro pakke med ymse fester m.m. ifra der nå, og den ser ut til å være sendt med esel.

 

Ellers er jeg på utkikk etter linsebeskyttelse, for bruke med hero3 i the frame huset, jeg fant denne http://www.getfpv.com/layerlens-for-gopro3.html

Men som det står så fint, så bommet de litt når de lagde den, så den er ikke helt etter par.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...