Gå til innhold

Google lanserer nettbrett med superskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette virket nesten for godt til og være sant! Til den prisen der blir det helt klart kjøp! Hadde vert greit med plass til minnekort også, men skal klare og leve uten :)

 

Jeg tipper en minimumspris på 4000 kroner. Nexus 7 koster for eksempel 200 dollar i USA og går for 2000 her til lands. En faktor på ti mellom amerikansk og norsk valuta for maskinvare er relativt vanlig. Jeg mistenker dog at denne enheten her fort kan koste hakket mer ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734

@Snorre

 

Men det koster like mye å frakte ett 10" nettbrett til Norge som ett 7" nettbrett, derfor blir det mindre extra å betale for Nexus 10 enn Nexus 7 i forrhold til Amrikansk pris. Jeg gjetter 3500 kr+

Lenke til kommentar

Trenger man tilgang til minnekort bør vel denne kortleseren til kr 35 kunne brukes?

http://dx.com/p/dl-s...ung-grey-162862

 

I motsetning til iOS kan man med Android bruke filbehandling på enheten og kopiere/slette uten å være tilkoblet PC.

"i motsetning til xxx" ser jeg ikke som en viktig faktor i sammenhengen og til opplysning kan man slette filer på en iOS enhet også uten å være koblet til en PC. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Trenger man tilgang til minnekort bør vel denne kortleseren til kr 35 kunne brukes?

http://dx.com/p/dl-s...ung-grey-162862

 

I motsetning til iOS kan man med Android bruke filbehandling på enheten og kopiere/slette uten å være tilkoblet PC.

 

Jeg er litt usikker, men vet en kompis som gikk til innkjøp av Nexus 7" endte opp med å roote den for å få brukt minnekortleser via usb. Funker fint etter root.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere som tjater om SDcard

Les dette :

http://www.androidce...have-no-sd-card

Hvorfor skal vi som har velbegrunnede grunner for å ønske SD-kort lese dette irrelvante svada-tjatet? Ingen av de argumentene er hverken gyldige, eller grunner for å droppe SD-kort.

 

"We got tired of seeing OEMs include many GB of internal storage for music, while users were still running out of space for apps and data. This approach lets us merge everything on one volume, which is way better." At HTC tidligere har laget modeller med alt for lite internminne til apps er da virkelig ingen unnskyldning for å ikke lage en enhet med plass til både apps og innhold?

 

Men de mener altså at løsningen er altså å samle alt på en partisjon, og ikke gi nok plas til begge deler? Det var... en mildt sagt merkelig begrunnelse. 16GB er IKKE nok til BÅDE innhold og system/appdata, etc. Men det er nok til apper og appdata. Så med et minnekort i TILLEGG har man nok til begge deler! Er det ikke det som bør være målet?

 

Det andre argumentet om ødelagt filsystem og mtp er også et så åpenbart bak mål at det ikke er verdt en kommentar (og viser uvitenheten til bloggeren) - men for ordens skyld: Det er ingenting i veien for å montere SD-kortet via mtp heller. At bloggposten ble skrevet da Nexus 7" kom, som med sine 8GB allerede har fått mange til å stange i plassbegrensningene selv UTEN noe særlig innhold, er jo nesten litt komisk. De setter ikke av nok plass til kun appdata selv heller.

Endret av NgZ
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor skal vi som har velbegrunnede grunner for å ønske SD-kort lese dette irrelvante svada-tjatet? Ingen av de argumentene er hverken gyldige, eller grunner for å doppe SD-kort.

UTEN noe særlig innhold, erjo nesten litt komisk.

 

Hvis man hadde benyttet dette argumentet som utgangspunkt for alle diskusjoner på diskusjon.no så kunne man slettet/sluppet (desverre) opp i mot en ganske høy prosentsats av innholdet ift. "amd/intel", "windows/linux", "ios/android", "mac/pc", "nvidia/ati" etc. Men jeg er enig i at det hadde vært en "bliss" faktor på mange måter. Vi hadde vel da også kommet et 7 mil steg videre ift. "Krig og fred og sånt" som menneskehet også hvis man kunne strukket konseptet ennå lenger.

 

Men som noen sa til meg for 15 år siden i WWII Online. "This is not a SP its an MMO, one must tolerate to the best of ones ability".

 

Edit:

eh? Lite oksygen der oppe i orbit?

"i dont feed trolls" ;) Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Siden "noen" har gjort det til et korstog mot SD-kort og postet samme greia på S3-tråden, så limer jeg svaret som jeg ga der:

 

"Vil ikke kalle dette (red: google's forklaring) for en endelig avklaring på fordeler/ulemper når det gjelder SD-kort. Dette er bare en endring i markedsførings-politikken for å få en bedre klang i spec-lista. En viktig spec-liste også: Når man ser hvilket som helst mobil-produkt i utstillingsvinduet så står det som regel f.eks "Sony Xperia, 16GB, 3G". Alle andre specs er listet opp med mye mindre fonter. Minne selger.

 

Fordeler og ulemper(?) er fremdeles slik man kjenner dem. Brukere med kunnskap vil fremdeles ha ønsket om å ha mulighet for SD-kort av åpenbare grunner."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Siden "noen" har gjort det til et korstog mot SD-kort og postet samme greia på S3-tråden,

Du må gjerne inbille deg dette, men noe grunnlag for påstanden din vil neppe se dagens lys.

 

Temaet blir alltid tatt opp ift. valg av telefon (uavhengig av plattform), derfor er det interesant å vite hva leverandørene selv sier om dette temaet. Ofte har man en tendens til å fokusere kun på utsagn fra én leverandør. Hva du inbiller ift. motiv får være din sak :). Men det kan jo være greit å passe på at man puster samtidig og ikke havner i den uheldige situasjonen du selv forespeilet.

 

Men som sagt, jeg kan gjenta dette:

http://www.erher.no/materiell/gru-nfd-8-10-litteratur/source/askeladden%20som%20kappaat%20med%20trollet.pdf

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig i alt denne bloggeren har uttrykt , eller måten.

 

 

However :

At google ikke legger inn microsd card støtte - velger jeg å tro det er en plausibel grunn til.

 

Noen grunner "kan" være ytelse og bruker opplevelse basert ( merk kan )

1) I MicroSDHC spesifikasjonen er gjeldende filsystem FAT (FAT32 for HC)

All vet hvor lite robust FAT filsystemet er . Les i harddisk forumet om korrupte filsystem og tap av data.

2) MicroSDHC kort selv med class 10 (10MB/s sustained) har bare en brøkdel av ytelsen til topptelefonenes interne NAND flash minne (bør med Async MLC klare over 40MB/s både read/write)

Lenke til kommentar

Til tider var det vel også problematikk rundt hvor man kunne installere programmer eller ei. Men jeg er selvfølgelig helt enig i at uansett så er det kjekt å ha et minnekort for å kunne eks. ha ekstra plass til filer/innhold av ymse slag og da spesielt på et nettbrett som man bruker ennå mer til film etc.

 

Personlig skulle jeg ønske at når man først har minnekort støtte så fikk man også funksjonen "migrate to new device trough SD" som tok med seg alt og la inn alt.. Dette får man også enkelt til via en PC eller via ymse skytjenester men det ville vært en kjekk funksjon å ha.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er vel ingen her som ønsker å ha minnekort for å lagre applikasjoner eller applikasjonsdata på. Det er ikke poenget! Poenget er å ha en plass å lagre mediadata på. Det jeg (og tydeligvis mange med meg) ønsker er å få en microsd-slot som funker omtrent som en ekstern minnekortleser via usb gjør. Altså slik som Samsung Galaxy S3 har gjort det. Jeg kjøper IKKE et pc/brett/mobil produkt som ikke har minnekortleser, ergo er denne uaktuell. + at den såg lite pen ut på bildene, men slik er det vel når bare Apple skal få ha rette kanter .. jeezzz

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var heller ikke poenget mitt, men det google selv nevnte som en av faktorene. Ellers ser jeg jo stadig vekk spørsmålet i ymse Android tråder, så jeg vet ikke hvor denne "ingen" kommer fra.

 

Ellers ser du jo ikke det jeg skriver :)

Men jeg er selvfølgelig helt enig i at uansett så er det kjekt å ha et minnekort for å kunne eks. ha ekstra plass til filer/innhold av ymse slag og da spesielt på et nettbrett som man bruker ennå mer til film etc.
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

For å sette det litt på spissen:

Takk og pris at Google Nexus-nettbrett ikke har minnekort. Derfor passer ikke Nexus for alle, og andre fabrikanter av nettbrett får mulighet til å selge konkurrerende modeller med minnekort til høyere priser.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...