Gå til innhold

Den store Nexus 10-tråden


borchgrevink

Anbefalte innlegg

Mye klaging på Multicom og cdon her nå. Nexus 10 er ikke offisiell i Norge. At Multicom etc leverer denne er utelukkende positivt. Siden de leverer brettene gjennom gråimport er det ikke opplagt at man klarer å opprettholde et lager. De får inn små leveringer om gangen. Med den store etterspørselen på N10 skal det ikke mange hjerneceller til for å skjønne at det er førstemann til mølla. Er derfor ikke særlig imponerende å lese at flere her sitter på gjerdet og venter på datoer hos Multicom . Det blir helt meningsløst, spesielt når datoen selvfølgelig flyttes hele tiden fordi andre kommer før dere i køen. Det blir som å ringe kundeservice, få beskjed om at man er #20 i køen, vente til man er #10, legge på i frustrasjon og ringe på nytt å bli #20 igjen...

 

Minner meg om naboen min som skulle ha ny PC for noen år siden. Han skulle jammen det ha det aller beste for han var noe til kar. Satt og ventet på at Pentium II skulle komme, men så fikk han høre om Pentium III og slik gikk det videre. Vet ikke om han har fått seg PC enda..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor i alle dager står det at det er gråimport?? Skulle isåfall vært opplyst om. Jeg som kunde driter i hvordan de får tak i brettet egentlig. Hos CDON har leveringsdatoen stått som "kommende" siden iallefall november (da jeg begynte å se etter brettet), og da er det naturlig å tro at det er kort tid til at lagerbeholdningen er fylt opp. Ikke at de i realiteten bare får folk til å reserver ett brett i 3 mnd++++!

Lenke til kommentar

Hei.

Hvordan fikk du bestilt? Brukte du en amerikansk proxy i nettleseren eller noe? Når jeg prøver å bestille kommer det bare opp at jeg er fra et land de ikke er til salgs i ennå..

Du trenger en virtuell amerikansk ip adresse.

Last ned f. eks programmet Tunelbear http://www.tunnelbear.com/ der får du 500mb i mnd gratis som kan brukes til å få virtuell ip i enten US eller UK. I tillegg må du ha en konto hos www.jetcarrier.no for å frakte fra USA.

Du må også sette opp din amerikanske adresse som du får av jetcarrier på ditt visa kort som du skal bruke i google wallet (Googles betalings løsning)

En nokså fin oppskrift på hele greiene finner du her: http://mortenprom.blogspot.no/2012/07/kjp-android-nexus-7-nettbrett-pa-google.html

Lykke til.

Lenke til kommentar

 

Du trenger en virtuell amerikansk ip adresse.

Last ned f. eks programmet Tunelbear http://www.tunnelbear.com/ der får du 500mb i mnd gratis som kan brukes til å få virtuell ip i enten US eller UK. I tillegg må du ha en konto hos www.jetcarrier.no for å frakte fra USA.

Du må også sette opp din amerikanske adresse som du får av jetcarrier på ditt visa kort som du skal bruke i google wallet (Googles betalings løsning)

En nokså fin oppskrift på hele greiene finner du her: http://mortenprom.blogspot.no/2012/07/kjp-android-nexus-7-nettbrett-pa-google.html

Lykke til.

 

Bestiller man her, er det vel ingen garanti?

Veldig kjipt om man får et brett som skulle vise seg å ha en feil, eller et eksemplar med sterk lys blødning...

Lenke til kommentar

Bestiller man her, er det vel ingen garanti?

Veldig kjipt om man får et brett som skulle vise seg å ha en feil, eller et eksemplar med sterk lys blødning...

Det stemmer nok ja. Man har vell sikkert en form for internasjonal garanti, men du må nok selv sende den til USA og betale frakt. Det er vell prisen man betaler for å handle i utlandet som vanlig.

Lenke til kommentar

Det står sikkert nevnt noen steder her, men hvor lang tid ca. tar det fra man bestiller til den ligger i postkassa om man ordner med amerikansk adresse og bestiller fra Google Play?

Fra jeg bestilte så lå jeg på en slags venteliste (order pending) i ca en uke. Når de først sendte så gikk det ca. 2 uker før den var på døra. Jetcarrier har fly hver lørdag. Fra det flyet dro til jeg hadde den gikk det to-tre dager. Mulig det går fortere til vanlig siden jeg hadde romjul/nyttår osv mellom bestilling og levering.

Lenke til kommentar

Bestilte 12.12.12 hos Multicom, avbestilte min igår. Er jo direkte latterlig at dei ikkje klarer å komme med et svar på NØYAKTIG kortid vi kan få brettene våre.

 

Skal du bestille en annen plass? Såvidt jeg vet er det hoved leverandøren for Norge som ikke får tak i brett, så ingen i Norge får foreløpig. Jeg vurderte å bestille fra utlandet og sjekket n4checker.com, men var out of stock der og

Lenke til kommentar

Skal du bestille en annen plass? Såvidt jeg vet er det hoved leverandøren for Norge som ikke får tak i brett, så ingen i Norge får foreløpig. Jeg vurderte å bestille fra utlandet og sjekket n4checker.com, men var out of stock der og

Ja tenker å bestille en annen plass. Er på leiting :)

Med det tempoet det tar å få nettbrettet til Norge er det vell komt et nytt og bedre med tegra 4 som er meir friastandes innen den tid.

Endret av PanzerLoco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...