Gå til innhold

Den store Nexus 10-tråden


borchgrevink

Anbefalte innlegg

Hvordan opplever dere den når dere ser film?

Er kvaliteten noe "Blurred"?

 

Leste det på en utenlandsk side som testet den..

 

Har veldig lyst på denne,men er redd for å gjøre et kjøp jeg ikke skulle være fornøyd med.

Har sett litt på N7 men synes den har litt vel liten skjerm for filmtitting...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La inn en bestilling på 32GB hos multicom så får satse på at den kommer til rundt den 18.01.

 

Har titta en del inne på xda og funnet en mappe jeg har bestilt

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00AAKLHES/ref=oh_details_o00_s00_i00

For å få utvidet lagringsplass har jeg også kjøpt denne, verifisert til å funke og er ikke i veien for minijacken

http://www.aliexpress.com/item/USB-OTG-Connection-Kit-MicroB-MicroSD-Card-Reader-for-Cellphone-PC-Smartphone-free-shipping/701881177.html

Lenke til kommentar

Leser på xda og andre sider at svært mange har en Nexus 10 som lider av såkalt "light bleed"...

Dvs Bakgrunnslys inkonsekvens.

Når spredningen av bakgrunnsbelysningen er ujevn, slik at deler av skjermen er lysere enn andre.

 

Har noen av dere her slike problemer med deres Nexus 10?

 

#grøss#

Lenke til kommentar

Jeg er som sagt veldig lysten på denne, men lurer på om noen vet når nye tablets vil treffe markedet? Er jo interessert i samsung sine og er kjipt å kjøpe noe nå om det kommer noe nytt snart. Vet at det er CES 7 januar, kanskje det kommer noe info da, jeg avventer hvertfall bittelitt

Lenke til kommentar

Jeg er som sagt veldig lysten på denne, men lurer på om noen vet når nye tablets vil treffe markedet? Er jo interessert i samsung sine og er kjipt å kjøpe noe nå om det kommer noe nytt snart. Vet at det er CES 7 januar, kanskje det kommer noe info da, jeg avventer hvertfall bittelitt

 

Nvidia Tegra 4 vil bli annonsert på CES og da regner jeg med at det også blir annonsert tablets med Tegra 4. Når de kommer i salg er ikke lett å vite, men jeg vil personlig tippe at de første kommer iløpet av Q1 2013. Veldig usikker selv om jeg skal vente på Tegra 4 eller og jeg bare skal kjøpe meg Nexus 10/Nexus 7.

Endret av baguett
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merker det litt om det er helt sort skjerm, men merker ingenting til det i det dagelige bruk av brettet.

Så etter det første dagen siden Jeg hadde hørt om det, men har ikke merket noe til det etter da, så tror ikke det er noe og uroe seg for.

Har mere av tv'n som er en 8 serie Samsung til 20.000 så er mye mere skuffet over den.

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg bestilte Nexus 10 32GB fra Google og fikk sendt over dammen med Jet Carrier. (Jet Carrier gir deg amerikansk postboks og frakter den over) Frakten kom på 260kr. Forsikring kjøpte jeg for 45 kr av Jet Carrier. Moms kom på rundt 700kr. Totalt ca 3800kr ferdig levert.

Jeg har selvsagt ikke norsk garanti og kundeservice så det er kanskje verdt å betale de 4600kr som Multicom tar...

Uansett. Jeg har lekt med den i to dager nå og er superfornøyd. Sammenlignet med min Galaxy Tab2 10.1 så er den merkbart MYE raskere, mer stabil, Mye bedre respons på skjermen, og selvsagt en sinnsyk skjerm.

Jeg var i tvil om jeg skulle gi nettbrett ett nytt forsøk, men foreløpig er jeg overbevist om at dette var ett bra valg. Brukeropplevelsen er vell så bra som apple sine produkter synes jeg.

Eneste som trekker ned er mangelen på docking stasjon med lading (pogo pin) og originalt tilbehør. Håper virkelig Google skjerper seg og gir ut noe av dette snart. Lading med Pogo Pin skal etter hva jeg forstår lade kjappere, micro USB går relativt tregt.

Lenke til kommentar
Kan det være at du har fått en som ikke er helt bra? Og er det kun Nexus 10 som er slik at nettsider registrerer den som tlf eller gjelder dette også andre tablets?

Mulig jeg har fått mandagsutgave. Jeg har opplevd noen frys ila de siste dager også.. Det kan hende det har noe å gjøre med at det er flere brukere på brettet, klokken krasjet da jeg hadde 24h format på ene bruker og am/pm på andre.

 

Jeg anbefaler alle N10-eiere å laste ned og bruke Dokphin browseren ettersom denne er uendelig mer stabil enn chrome til android er akkuratt nå. Det finnes også en setting i Dolphin som gjør at man kan velge om nettsider skal se enheten som tlf, tablett eller PC (settings-> user agent(helt øverst)) Husk også at det er opp til nettsiden å faktisk støtte tabletter, så det er ikke alltid N10'en sin feil om siden vises som om du er på mobil. Du kan få til flash støtte om du knoter litt med en eldre versjon av Dolphin som faktisk støtter dette, men du har rett Multitool, det er adobe som har droppet støtten av flash til mobile enheter. Et stort minus med min er at den uten grunn kobler ser fra internettet og dermed bruker laaang tid til å koble seg på igjen. Om jeg manuelt skrur av Wifi og så på igjen så tar dette sikkert rundt 5-10 min... En reboot fikser ofte dette raskest, men ikke alltid. Det kan være at min er litt bugga og at en factory reset hadde fikset det, men det er foreløpig ikke et så stort problem at jeg er villig til å gjøre det. Ellers lever den egentlig opp til forventningene!

Takk for tips, skal prøve med annen nettleser. Er klar over at det er opp til nettsiden å avgjøre klient maskin og å ha støtte, skal prøve den saken i Dolphin.

Ang wifi opplever jeg det samme, men det tror jeg er mer relatert til ruteren. Når jeg kobler på med jobbens win7, blir andre wifi-brukere kastet ut: linux-pc og android (nexus s og 10). Stadig krangling dersom win7 og linux pc prøver å være på samtidig.

 

Leser på xda og andre sider at svært mange har en Nexus 10 som lider av såkalt "light bleed"... Dvs Bakgrunnslys inkonsekvens. Når spredningen av bakgrunnsbelysningen er ujevn, slik at deler av skjermen er lysere enn andre. Har noen av dere her slike problemer med deres Nexus 10? #grøss#

 

Nja, ser det dersom jeg ser etter på helt svart skjerm med full bakgrunn i mørkt rom. Overhodet ikke noe som plager meg. Mørkt rom tilsier som regel dempet backlight.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann. Jeg bestilte Nexus 10 32GB fra Google og fikk sendt over dammen med Jet Carrier. (Jet Carrier gir deg amerikansk postboks og frakter den over) Frakten kom på 260kr. Forsikring kjøpte jeg for 45 kr av Jet Carrier. Moms kom på rundt 700kr. Totalt ca 3800kr ferdig levert.

Hei.

Hvordan fikk du bestilt? Brukte du en amerikansk proxy i nettleseren eller noe? Når jeg prøver å bestille kommer det bare opp at jeg er fra et land de ikke er til salgs i ennå..

Lenke til kommentar

Jeg ser at Nexus 10 16gb nå har fått endret antatt-på-lager dato fra 10.01 til 28.01 hos Multicom :hm:

sukk... Sendte en forespørsel til CDON, hvor jeg (eller mer korrekt jobben) har bestilt, og spurte om de hadde samme forespeiling om ankomst som multicom. Venter på svar! Skikkelig plagsomt... :(
Lenke til kommentar

sukk... Sendte en forespørsel til CDON, hvor jeg (eller mer korrekt jobben) har bestilt, og spurte om de hadde samme forespeiling om ankomst som multicom. Venter på svar! Skikkelig plagsomt... :(

 

Aha. Jeg sendte Multicom en mail rett før jul og spurte om leveringsdato da også, pga jeg leste i denne tråden en plass at Multicom hadde fått inn et lite antall brett som de sendte ut til de første på listen. Da sa de at det er stor kamp om produktet på verdensbasis og at de antok dette var grunnen til at de fikk inn så få.

 

Har fått svar nå, og de har ikke fått inn flere brett enda, og håper på datoen 28.01. Jeg vil nesten tippe at hvis ikke de får inn brett pga stor kamp om de, så får vel ikke noen andre i Norge det heller :mellow:

Lenke til kommentar

CDON svarte med at de hadde samme forespeiling som multicom hva leveringsdato angår. Altså er det samme hovedleverandør, noe som ikke er uventet. Såååååååå.... Venteventevente enda lenger. Mest lyst å be jobben avbestille og få fatt i det samme som alle de andre, altså nyeste ipad. Et nederlag det, men...

Lenke til kommentar

Over heile fjøla så er etterspørselen stor, og Google ser ikkje ut til å ville gi eit svar/beklagelse/løysing på leveringsproblema dei har hatt fra dag 1.

 

Eg hadde eit håp om at Multicom faktisk klarte å levere 16GB til rundt 10. januar iom at dei leverte ut fleire batcher i løpet av desember. Dette ser no ut til å gå dårleg. Eg har allereie kansellert mi ordre der, og kjem til å prøve andre metoder. Gir blanke i om eg må betale eit par-tre hundrelapper ekstra. Gidd ikkje å vente lenger.

 

Med dei prisane som er pr i dag på eBay, og dagens kurs, så vil 16GB-brettet komme på rundt 4100,- inkl. frakt og moms/gebyrer. Men då har ein sjølvsagt ikkje norske rettigheiter.

 

Jetcarrier-metoden virker grei den, men den også avhenger (sjølvsagt) av at N10 er i stock på Google Play - noko den kun er av og til. 16GB og 32GB var inne ei kort stund i forrige veke - og mange fekk bestilt - men no virker det som det er trøbbel igjen.

 

Anbefaler å bruke siden http://www.n4checker.com/ for å sjekke lagerstatus på Google Play.

Lenke til kommentar

Anbefaler å bruke siden http://www.n4checker.com/ for å sjekke lagerstatus på Google Play.

 

Nå står faktisk både 16 og 32gb som "in stock" i USA på den siden?

 

 

Edit: Og der viste den "out of stock" ved å trykke det lille refresh ikonet ved hvert land.

 

 

Edit 2: Kan forøvrig legge til at brettet, Multicom sendte ut før jul, fungerer utmerket. Rask, god skjerm, ingen lag i menyer, flash virker ved å legge inn fra http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1774336

Ingen lightbleed som jeg kan se. Hvertfall ikke noe som er av betydning under noen bruk (tekst, video, etc).

Endret av Sunhawk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...