Gå til innhold

Den store Nexus 10-tråden


borchgrevink

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg irriterer meg ikke over prisen, men regner med den vil falle flere hundrelapper etter hvert som tilgjengeligheten øker.

 

Det som derimot irriterer er at det ikke er mulig å utvide lagringskapasiteten med SD/microSD kort og ikke mulig å ringe direkte i telefonnettet med den. Håper egentlig Samsung kommer med en Note 3 eller tab 3 som har samme høyoppløste LCD-panel pluss disse to mulighetene.

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg ikke over prisen, men regner med den vil falle flere hundrelapper etter hvert som tilgjengeligheten øker.

 

Det som derimot irriterer er at det ikke er mulig å utvide lagringskapasiteten med SD/microSD kort og ikke mulig å ringe direkte i telefonnettet med den. Håper egentlig Samsung kommer med en Note 3 eller tab 3 som har samme høyoppløste LCD-panel pluss disse to mulighetene.

hvorfor i alle dager er det å ringe et krav?? Det er ikke en telefon det her.
Lenke til kommentar

Noen fjøler har ringemulighet, andre har det ikke. Jeg kunne gjerne tenkt meg å ringe med den (med bluetooth handsfree så det ikke skal se dumt ut). Smak og behag, jeg ser på den mangelen som en ulempe.

 

Argumentet ditt kunne man forsåvidt brukt om fotografering med telefoner, kalender og vekkeklokke på telefoner, musikkspilling på fjøla (det er jo ikke noen mp3-spiller) osv. Håper du ser hvor håpløst det er å angripe enkeltfunksjoner i slike multiredskaper og si at de ikke hører hjemme i der. Apropos analogier: Hva i all verden skal man med saks, tannpirker, boksåpner og sag på en kniv?

 

 

swiss-army-knife.jpg

 

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Jeg vet det er noen som jobber med å få til ringemuligheter på 3G versjonen av Nexus 7. Når 3G versjonen av Nexus 10 kommer så vil det nok fort bli portet over så du kan ringe med den.

Lenke til kommentar

3G versjonen er vel en god stund til vi får se her?

Kunne tenkt meg 3G selv,kun for å kunne surfe om jeg skulle befinne meg et sted uten WI-FI.

 

Men jeg kan bruke min SGS3 som WI-FI Hotspot,og det fungerer utmerket :-)

 

Nå håper jeg bare Multicom snart får inn 32Gb...

Står ingen dato,kun "ikke på lager for øyeblikket"...

Endret av Njord74
Lenke til kommentar

Jeg har veldig lyst på denne og vil legge inn en bestilling på Muliticom (det virker som om det er billigst), men ser at de ikke har den på lager og finner ikke noen forventet dato. Er det da dumt å legge inn en bestilling og velge faktura alternativet?

 

Jeg gjorde det.

Men jeg tok 32Gb og den står det ikke dato på engang..

Tror og håper Multicom får den først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lever den opp til forventningene?

Noen minus med den?

 

Har hatt N10 siden jeg kjøpte i USA i slutten av november. Det har vært stadige crash med restart og henging som krevde reboot/automatisk reboot, helt til det toppet seg i romjula med et kjempekrasj som resulterte i uendelig booting. Valgte factory reset fra recovery menyen, og etter dette har brettet oppført seg bra. Mitt inntrykk var at det var chrome som krasjet mest.

Største forskjeller før/etter er mest at jeg etterpå ikke har kryptert brettet, og har root (backup :w00t: ). Kan også legge til at jeg prøvde noe (adobe)flash-greier, men krasjinga var merkbar før det.

Jeg har også prøvd CM10 nightly(2812), men avventer litt, ettersom den var noe uferdig..

Jeg bruker den stort sett hjemme, så lagring og telenett er ikke noe ulempe som jeg ser det. Kopierer over noen filmer eller setter opp tlf til tether så poden kan bruke den på reiser.

Jeg er ikke helt fornøyd, den lagger litt av og til.. allergisk mot venting :hmm:

Ikke flash støtte, men det er vel adobe som ikke gidder mer. Skulle også likt at nettsider registrerte den som tablet/pc, og ikke tlf. :nei:

Endret av Multitool
Lenke til kommentar

Har hatt N10 siden jeg kjøpte i USA i slutten av november. Det har vært stadige crash med restart og henging som krevde reboot/automatisk reboot, helt til det toppet seg i romjula med et kjempekrasj som resulterte i uendelig booting. Valgte factory reset fra recovery menyen, og etter dette har brettet oppført seg bra. Mitt inntrykk var at det var chrome som krasjet mest.

Største forskjeller før/etter er mest at jeg etterpå ikke har kryptert brettet, og har root (backup :w00t: ). Kan også legge til at jeg prøvde noe (adobe)flash-greier, men krasjinga var merkbar før det.

Jeg har også prøvd CM10 nightly(2812), men avventer litt, ettersom den var noe uferdig..

Jeg bruker den stort sett hjemme, så lagring og telenett er ikke noe ulempe som jeg ser det. Kopierer over noen filmer eller setter opp tlf til tether så poden kan bruke den på reiser.

Jeg er ikke helt fornøyd, den lagger litt av og til.. allergisk mot venting :hmm:

Ikke flash støtte, men det er vel adobe som ikke gidder mer. Skulle også likt at nettsider registrerte den som tablet/pc, og ikke tlf. :nei:

 

Kan det være at du har fått en som ikke er helt bra?

 

Og er det kun Nexus 10 som er slik at nettsider registrerer den som tlf eller gjelder dette også andre tablets?

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler alle N10-eiere å laste ned og bruke Dokphin browseren ettersom denne er uendelig mer stabil enn chrome til android er akkuratt nå. Det finnes også en setting i Dolphin som gjør at man kan velge om nettsider skal se enheten som tlf, tablett eller PC (settings-> user agent(helt øverst))

 

Husk også at det er opp til nettsiden å faktisk støtte tabletter, så det er ikke alltid N10'en sin feil om siden vises som om du er på mobil.

 

Du kan få til flash støtte om du knoter litt med en eldre versjon av Dolphin som faktisk støtter dette, men du har rett Multitool, det er adobe som har droppet støtten av flash til mobile enheter.

 

 

Et stort minus med min er at den uten grunn kobler ser fra internettet og dermed bruker laaang tid til å koble seg på igjen. Om jeg manuelt skrur av Wifi og så på igjen så tar dette sikkert rundt 5-10 min... En reboot fikser ofte dette raskest, men ikke alltid. Det kan være at min er litt bugga og at en factory reset hadde fikset det, men det er foreløpig ikke et så stort problem at jeg er villig til å gjøre det.

 

Ellers lever den egentlig opp til forventningene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...