Gå til innhold

Den store Nexus 10-tråden


borchgrevink

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann. Noen som har bestilt case/cover i Norge - eller er det kun å finne i utlandet enda?

 

Kjøpte forresten sammen med en kompis fra USA i slutten av november. Vi bestilte to stykk 32gb fra google play store (med vpn) tilsendt til bror min som bor der. Han sende de videre til oss med vanlig post (skrev e-readers og under tusen kroner gave verdi). Den transporten kostet 50$ - hadde egentlig tenkt å ha fedex som er bedre, kjappere og sikrere men gikk bra. Tok litt over en uke. Endte på ~ 3200 kr pr tablet.

 

Hadde xoom før denne og er meget fornøyd med oppdateringen :)

Lenke til kommentar

Hei! Har hatt min nexus 10 32 GB i en uke nå, og tenkte jeg skulle dele noen erfaringer med alle dere andre som vurderer å kjøpe det. Jeg bestilte forsovet brettet fra multicom.

 

Skjermen er en drøm, og ytelsen går det ikke ann å klage på. Det ser ut som om google endelig har funnet et grensesnitt som passer for både mobil og nettbrett. By far det beste android nettbrettet, med stock android og uten irriterende bloatware. Når det gjelder crash, så har det bare crashet når jeg har brukt chrome\chrome beta. Men det har noe med chrome og gjøre, ikke nexus 10.

 

Da jeg lette etter et cover eller en sleeve var jeg ute etter noe med en premium look, og noe som ikke tok noe stor plass. Jeg fant fort ut at det nesten ikke var noe som passet for meg, men kom til slutt over denne:

http://www.pdair.com/index.php/ebook-reader-tablet/samsung/samsung-google-nexus-10-gt-p8110/leather-case-for-samsung-google-nexus-10-gt-p8110-vertical-pouch-type-black.html

Storfornøyd.

 

I tillegg har jeg kjøpt pogo Charger fra http://pogocable.com. lader fortere enn micro usb.

Lenke til kommentar

PC advisor Google Nexus 10 goes back on sale, again

 

Legg merke til at 16 GB utgaven har veiledende pris ca 2800 kr inkludert britisk mva som er de samme 25% som i Norge. Legg også merke til at 32 GB utgaven har veiledende pris 22% høyere. Altså 3400 kr. Som regel legger mange nettbutikker seg lavere enn veiledende. Det skal bli spennende å se hva prisene blir her i landet etter hvert.

Lenke til kommentar

Hei! Har hatt min nexus 10 32 GB i en uke nå, og tenkte jeg skulle dele noen erfaringer med alle dere andre som vurderer å kjøpe det. Jeg bestilte forsovet brettet fra multicom.

 

Skjermen er en drøm, og ytelsen går det ikke ann å klage på. Det ser ut som om google endelig har funnet et grensesnitt som passer for både mobil og nettbrett. By far det beste android nettbrettet, med stock android og uten irriterende bloatware. Når det gjelder crash, så har det bare crashet når jeg har brukt chrome\chrome beta. Men det har noe med chrome og gjøre, ikke nexus 10.

 

Da jeg lette etter et cover eller en sleeve var jeg ute etter noe med en premium look, og noe som ikke tok noe stor plass. Jeg fant fort ut at det nesten ikke var noe som passet for meg, men kom til slutt over denne:

http://www.pdair.com/index.php/ebook-reader-tablet/samsung/samsung-google-nexus-10-gt-p8110/leather-case-for-samsung-google-nexus-10-gt-p8110-vertical-pouch-type-black.html

Storfornøyd.

 

I tillegg har jeg kjøpt pogo Charger fra http://pogocable.com. lader fortere enn micro usb.

 

Høres bra ut. Skulle gjerne sett en dock med pogo charger...

Lenke til kommentar

Venter på min Nexus 10 fra Multicom...

 

Har lest at det ikke er så mange applikasjoner på markedet som er optimalisert for tablets.

Men det skal finnes en app som har en egen tablet app store..?

 

None som vet?

Tablified Market HD

Den påstanden du refererer til er allerede gammel og uriktig, i alle fall delvis. Tilgangen på apps tilpasset tablet har økt dramatisk il bare et par mnd. En del norske frilans utviklere henger etter vel og merke, div nettbanker feks.

Lenke til kommentar

Noen som har bestilt 16GB-utgaven fra multicom og fått bekreftelse på at brettet blir sendt idag? Evt fra CDON?

 

Jeg har bestilt men ikke fått noen bekreftelse enda. Lever i håpet. Regner forøvrig med at prisen jeg betalte før jul fortsatt gjelder selv om de har skrudd den opp et par hundre kr.

Lenke til kommentar

Får håpe datoen er reell...

 

Multicom har ikke oppdatert siden for Nexus 10 produktet, men har mottatt en e-post fra de, der det står blant annet:

 

"GOOGLE Samsung Nexus 10" 16GB Nettbrett fra Google var ikke på lager når du la inn ordren din. Vi har fått en antatt leveringsdato 5/2 fra vår leverandør."

 

Men ser på det som et positivt tegn at jeg nå får mail om utsettelse, siden jeg ikke har fått dette tidligere. Håpet lever :p

Lenke til kommentar

Datoen er nok ikke 28 desverre.

Snakket med Multicom nå og de kunne fortelle at den nye datoen er 03.02 nå,og at det er snakk om et LITE part,så det er ikke engang sikkert ale får,om de ikke var tidlig ute med bestillinger.

 

Skulle ikke forundre meg om Cdon får den først heller.

Lenke til kommentar

Datoen er nok ikke 28 desverre.

Snakket med Multicom nå og de kunne fortelle at den nye datoen er 03.02 nå,og at det er snakk om et LITE part,så det er ikke engang sikkert ale får,om de ikke var tidlig ute med bestillinger.

 

Skulle ikke forundre meg om Cdon får den først heller.

 

Kan se ut som Samsung/Google sine salgsantakelser har vært veldig beskjedne siden de konstant blir utsolgt og sliter med å produsere nok.

 

Jeg bestilte før jul, håper jeg er langt nok oppe på listen til å få når det lille partiet kommer. Vet du forresten noe mer rundt hva de definerer som et lite parti?

Lenke til kommentar

Kan se ut som Samsung/Google sine salgsantakelser har vært veldig beskjedne siden de konstant blir utsolgt og sliter med å produsere nok.

 

Jeg bestilte før jul, håper jeg er langt nok oppe på listen til å få når det lille partiet kommer. Vet du forresten noe mer rundt hva de definerer som et lite parti?

 

Nei,desverre...

Men bestillte du får jul får du den garantert nå.Jeg bestillte først den 25.01...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...