Gå til innhold

Den store Nexus 10-tråden


borchgrevink

Anbefalte innlegg

Her er bildet av kontaktpunktet til laderen.

Litt slark hvor?

 

Fikk min igår og det der er kan ikke sies å være noe problem siden det bare er å nappe ut usa-kontakten og erstatte den med en hvilken-som-helst standard 2-pin strømledning.

 

Ellers er førsteinntrykket at dette er et knallbra brett! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har fått brettet og kan bekrefte at det går fint å koble til en minnepenn/hd?

Mangelen på kortplass (jævla applenykker) er det som har holdt meg tilbake fra denne.

 

Jeg sitter på det nå, har ikke prøvd å koble til enda men det må jo bare gå kjempe fint, tlf klarer det jo osv. Første forsøk på swype skriving også, fungerer faktisk ganske greit.

Noe jeg prøver å få til uten suksess så langt er å bruke en nfc task launcher app til å sette opp at s3en min skal sette opp wifi hotspot når de er nær hverandre. Noen som vet om det går?

Ellers har jeg hjemme tenkt å enten sette opp Xp MC eller lignende med HD tilkoblet router og app på brettet for å spille av filmer osv.

 

Forøvrig strålende fornøyd med brettet og ikke minst stock android

Lenke til kommentar

Noen som har fått brettet og kan bekrefte at det går fint å koble til en minnepenn/hd?

Mangelen på kortplass (jævla applenykker) er det som har holdt meg tilbake fra denne.

 

Det går utmerket med en USB OnTheGo kabel* + minnepen + googleplay:Nexus Media Importer. Ekstern HDD har jeg ikke prøvd.

 

*) http://www.ebay.co.uk/itm/Micro-USB-Host-Cable-Male-to-USB-Female-OTG-Adapter-Android-Tablet-PC-and-Phone-/121047718336?ssPageName=ADME:L:OC:US:3160

Lenke til kommentar

Har kjøpt meg en case http://www.mobilefun.com/37200-sd-multi-stand-slim-case-for-google-nexus-10---black.htm og den er grei nok.Syntes hjørnene som skal holde den fast var litt romslige,men ellers ok.Savner dog muligheten til å rotere slik at jeg kan bruke den vertikalt også så nå er jeg på leting etter en som er bra.

 

Er mange på markedet,men har dere noen tips om noen som er bra?

Lenke til kommentar

Da var 32 GB bestilt fra Multicom. Har stått i kø til 16GB siden starten av januar men ser at de har fått 32 GB på lager (5+). Ble litt dyrere en tenkt men hadde nok gått opp i opp med tanke på minnekort, kortleser ++ til 16GB versjonen. Har også funnet denne: http://www.ebay.com/...=item5d3910d50f

 

Ser ut som ett godt kjøp.

 

Gleder meg som en unge til fjøla kommer i posten:P

 

Har en sånn til min Nexus 7, og den er helt grei. Du kan mest sannsylig bruke en tynn mappe utenpå den.

Lenke til kommentar

Jeg SKAL bestille meg en

Men spørsmålet er hvor ? Har hatt dårlig erfaring med multicom angående venting av varene som plutselig ikke er på lager når det stå at dem hadde flere igjen. Skal jeg bare ta sjangsen og bestille?

 

OG vet noen når den kommer " offisielt " til norge?

Endret av m4sta
Lenke til kommentar

Hei folkens! Jeg får mitt første nettbrett noensinne og venter spent på Nexus 10 (32gb) som skal komme i posten i morgen fra Multicom....... MEN, jeg er usikker på valget. :hmm:

 

Det har stått mellom Nexus 10 vs Ipad 4. Jeg har gjort mitt research GRUNDIG og har forstått at selv om Nexus 10 er monster av en maskin, så er det mange apps som er utviklet for noe helt annet enn Nexus 10 sitt (16:10 format).

 

Resultatet blir en strukket skjerm med uønsket bildekvalitet. :hm: Utvalget av optimaliserte apps er begrenset, og dette bekymrer meg! Det er godt mulig jeg overdriver og dramatiserer mye her, men jeg liker å vite at mitt nye kjøp er klar fra dag 1.

 

Ipad (Apple) tror jeg vi alle vet at selv om i'OS er enkelt og lukket for å forandre på ting, så fungerer apps nesten perfekt, da dette blir skreddersydd for skjermen. Jeg er en ivrig gamer og ønsker å bruke enheten for spill/film, men Nexus 10 er selvsagt ønsket mest, da jeg liker friheten til Android.

 

Nettbrettet kommer som sagt i posten etter jobben i morgen, og da må jeg være sikker på at jeg gjør det riktige valget, ellers går den i retur. Har ventet leeeeenge med å kjøpe meg et nettbrett, og da vil jeg vite at jeg gjør det riktige valget.

Endret av Axxa
Lenke til kommentar

Jeg SKAL bestille meg en

Men spørsmålet er hvor ? Har hatt dårlig erfaring med multicom angående venting av varene som plutselig ikke er på lager når det stå at dem hadde flere igjen. Skal jeg bare ta sjangsen og bestille?

 

OG vet noen når den kommer " offisielt " til norge?

Styr unna CDON iallelfall. De får det vel ca aldri, virker det som.

De aller fleste som har bestilt fra Multicom i denne tråden ser ut til å ha positive erfaringer iallefall. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Har noen av dere kjennskap til hvor lang tid det vil ta google å løse disse problemene med optimalisering av apps opp mot maskinvaren til Nexus 10? Dette er som sagt hovedgrunnen til min skepsis....

Det kommer nok til å skje fortløpende. Etter Nexus 7/10 kom så har utvalget av apps for tablets økt kraftig. Tablets begynner også å bli mere mainstream så utviklerne har ikke noe annet valg enn å lage apper for de.

 

Ser også at du skriver at du ser mye på film, da må jo 4:3 formatet til iPad være ganske ubrukelig i motsetning til Nexus 10 sitt 16:10 format.

Lenke til kommentar

Det kommer nok til å skje fortløpende. Etter Nexus 7/10 kom så har utvalget av apps for tablets økt kraftig. Tablets begynner også å bli mere mainstream så utviklerne har ikke noe annet valg enn å lage apper for de.

 

Ser også at du skriver at du ser mye på film, da må jo 4:3 formatet til iPad være ganske ubrukelig i motsetning til Nexus 10 sitt 16:10 format.

 

 

Takk for svar :) Det er deilig å ha friheten til android, og med google inn i bildet vil nok støtten bli markant bedre framover. 16:10 formatet er også mye bedre til film, som jeg kommer til bruke mye tid på. Hvordan opplever dere ladetid til Nexus 10? Ser at jeg blir nødt til å bestille en ekstra ledning som ikke følger med. Virker veldig amatørmessig fra Google :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...