Gå til innhold

le Tour de France 2013 - i 100!


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var der i 2011 og skal igjen i år. Kjører dere bil? Dere bør iallefall være i landsbyen ved foten av fjellet 1-2 dager før for å få parkeringsplass. Hvis dere vil ha parkeringsplass i selve bakken snakker vi 1-2 uker i forkant. Høres kanskje litt lenge ut, men folk er helt gærne der borte, og det hele blir gjerne en eneste lang fest.

 

Dessuten er det også sinnsykt god stemning å prøve å sykle bakken selv, gjerne dagen før. Definitivt smertefullt, men med hundrevis av heiagjenger blir det hele litt lettere og veldig gøy! Sykler kan garantert leies ut i landsbyen.

 

Uansett, ta med et par klappstoler og stikk litt tidlig opp i bakken. Håp på fint vær og sol dere til actionen begynner, gjerne med et par pils! :) Og husk norsk flagg!

 

Med litt mere info om hvordan dere legger opp reisen kan jeg sikkert bistå med litt mer, men det der er egentlig hovedessensen.

Lenke til kommentar

Var der i 2011 og skal igjen i år. Kjører dere bil? Dere bør iallefall være i landsbyen ved foten av fjellet 1-2 dager før for å få parkeringsplass. Hvis dere vil ha parkeringsplass i selve bakken snakker vi 1-2 uker i forkant. Høres kanskje litt lenge ut, men folk er helt gærne der borte, og det hele blir gjerne en eneste lang fest.

 

Dessuten er det også sinnsykt god stemning å prøve å sykle bakken selv, gjerne dagen før. Definitivt smertefullt, men med hundrevis av heiagjenger blir det hele litt lettere og veldig gøy! Sykler kan garantert leies ut i landsbyen.

 

Uansett, ta med et par klappstoler og stikk litt tidlig opp i bakken. Håp på fint vær og sol dere til actionen begynner, gjerne med et par pils! :) Og husk norsk flagg!

 

Med litt mere info om hvordan dere legger opp reisen kan jeg sikkert bistå med litt mer, men det der er egentlig hovedessensen.

 

Tenker nok å reise via Geneve å en eller annen måte, så blir forhåpentligvis tog til Grenoble og videre til Alpe d'Huez dersom det går så langt.. har ikke undersøkt så nøye. Vi tenker å reise dit 17 Juli, altså dagen før etappen. Vi kommer mest sannsynlig til å ha med telt, men lurer på om det er noen mulighet for å campe oppe i bakken? Gjerne i nærheten av en bra spot eller et sted der det er mange nordmenn.

Lenke til kommentar

Muligheten er der, problemet er bare at folk kommer 1-2 uker i forveien for å skaffe seg plass. VI var der 2 dager før i 2011, og vi kunne bare glemme å presse oss inn i bakken. Det var bare så vidt vi fant plass nede i landsbyen. Men dersom dere ikke er så nøye på det finner dere alltids en enkel plass litt i utkanten. (Ta forbehold om at dette bare er basert på den gangen jeg var der, men den delen med at folk kommer 1-2 uker i forkant er visst helt normalt, så vidt jeg skjønte)

 

Angående et sted der det er mange nordmenn vet jeg ikke så mye om på forhånd, men folk flest er flinke til å bruke det norske flagget, så du spotter nordmenn på ganske god avstand. Fant de med jevne mellomrom opp hele bakken, men la ikke merke til noen store klynger. Det gikk mer i en campingbil her og der med 5-7 personer i. Det er ingen problem å finne noen å stå med, folk er bare ikke så veldig samlet.

 

Dersom du vil være garantert en klynge med nordmenn, burde du nok heller kikke litt på etappen inn til Paris, hvor Norge som regel okkuperer en hel sving inne på oppløpet.

Lenke til kommentar

1-2 uker i forveien?! Høres ut som et ordentlig slit, spesielt når rytterne forsvinner på et blunk.

 

Jeg vurderer også å ta turen etter hvert, og da skal jeg nok prøve meg på norskesvingen i Paris. Man får sett rytterne hele sju ganger, pluss at det alltid er dramatikk rundt den svingen. Føler også at det er mye mer praktisk i og med at det ligger midt i hovedstaden.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Katusha (stavelse) har vel ikke fått pro-lisens i år, så vi mister jo én der. To er vel kanskje realistisk? EBH og muligens LPN. Hushovd om han kommer i form, noe jeg tviler litt på.

Synd med Katusha og Kristoff som hadde fått lovnader om å bli kjørt for i spurtene i årets tour, deres Wild-card ser ut til å ligge dårlig an. Derimot så har Bretagne, laget til Vegard Stake Laengen, fått endel bra wild card av ASO, deriblandt til Criterium du Dauphine. I dette ligger en god sjans til også å få wildcard til touren. Lagets forige direktør trakk seg jo fra laget i fjor fordi de ikke fikk wildcard. Jeg tror de får i år og sjansen for at Vegard da er på laget tror jeg kanskje er brukbar. Han har ihvertfall allerede fått lovnad om å sykle PR.

 

Edvald er jo bankers i touren om hen er frisk, men som hjelper for Froome, så får vi håpe at Frome ikke ikler seg den gule trøya med en gang, da kan kanskje Eddy få sjansen på noen få etapper. Gabba, ser vi antagelig ikke hos Sky i touren, til det har de for stort utvalg av ryttere.

 

Lars Petter tror jeg har meget gode sjanser til å være med på laget til Blanco og om Thor er sånn nogenlunde i form, tror jeg vi ser han også, men litt mer usikker er jeg jo på formen hans etter Argentina, men håper og håper....

 

Så ja din spådom om to er mest realistisk, (LP og EBH), men vi kan fort vekk få fire nordmenn også, selv uten Katusha og Kristoff.

Lenke til kommentar

Hadde vært gøy med Stake Laengen i alle fall. Alltid gøy å heie på en fra hjemstedet ditt. Paasche tar nok litt ekstra av og da. :D

Blir spennende å følge han i tiden fremover. Synes han ble grovt utnyttet og missbrukt i Type1 (sendt i startbrudd omtrent i hvert eneste ritt) og glad han forsvant fra det laget. Tror at et WT lag( Lampre) ikke hadde vært det beste for karrieren heller. Et fransk topp pro conti lag, virker å kunne være et sjakktrekk i Carlsen klassen. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva er et realistisk antall vi kan håpe på? Jeg er fornøyd om vi får med tre.

3 stk. er nok det mest realistiske også. Mitt tips er at Alexander, Edvald og Lars Petter er ganske så sikre på sine lag om de viser grei form. Thor er nok mer usikker som hjelper for Evans/Van Garderen og Vegard er vel antagelig en drøm i det fjerne om Bretagne i det hele tatt får et wild card. Men gutten har fått lovnader om å kjøre Paris-Roubaix, så bare listefyll på laget er han ikke. Viser han form og Breatgne får wild card, så hvem vet? Men med maks klaff kan vi altså få 5 nordmenn, men realistisk er det ikke. Gabba er jeg sikker på ikke får plass på Sky.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Lars Petter skal på høydeopphold i Sierra Nevada med Bauke Mollema. "Det er bare vi to som skal være der, det er vel et tydelig nok signal om hva de tenker, sier Nordhaug"

http://www.tv2.no/sport/sykkel/lagledelsen-vil-ha-lars-petter-nordhaug-med-til-tour-de-france-4031260.html

 

Ja, da har vi 3stk som er nesten garantert deltagelse i TdF, Lars Petter Nordhaug, Alexander Kristoff og Edvald Boasson Hagen.

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Vi skal også nedover til sommeren. Har planlagt å se etappene til Lyon, Mont Ventoux og Alpe D'huez. Flere som skriver at det veien kan bli stengt dagen før eller tidlig rittdagen. Jeg går ut fra at dette bare gjelder for biler og at det går an å sykle opp fjellene tidlig på rittdagen. Noen som har erfaring med dette? Gleder oss masse :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...