Gå til innhold

Netflix vs Viaplay vs HBO Nordic?


Argoniel

Anbefalte innlegg

Jess, jeg har testet ut Netflix nå, funker fett som bare det, men det mangler mye. Og etter hva jeg har forstått vil det heller aldri få titler som Game Of Thrones og Sopranos og andre lignende ting fra HBO.

 

Jeg har kun testet Netflix, så vet ikke om hvordan de andre fungerer med bilde og lyd.

 

Netflix

+ Godt utvalg på serier (har en del å velge mellom hvertfall)

+ Godt utvalg på gamle klassikere og eldre filmer

+ Veldig godt bilde og lyd!3

+ Enkle menyer (Enkelt og pause på f.eks iphone og oppta på pc sekunder etterpå)

+ God teksting - noe feil her og der.

+ Alle plattformer

+ Kun 79,-

+ Veldig kort loadingtid, ihvertfall på linje 25/5

- Ligger alt for langt bak på serier

- Mangler nye filmer og serier (nyeste film er Expandables 1)

 

 

 

Viaplay

 

(vet ikke om disse satser mest på det norske markedet og har dermed kun norske titler, i serier)

 

+ Godt utvalg på nyere filmer (nyeste er The Grey)

+ Godt utvalg på norske serier

+ Alle platformer

+ Kun 79,-

- Mangler mye utenlandske serier

 

HBO Nordic

 

+ Kommer til å få en god del gode serier og lover også kun timer etter sending i USA.

+ Alle platformer

+ Maks 79,-

+/- Usikker på filmutvalget

- Ikke i HD-kvalitet

- Man må tegne abo på ett år. Eller da 129 per mnd.

- 3 Måneder oppsigelsestid

 

 

 

Hva ville du valgt/hva har du nå og hvorfor?

Vil det beste være å kun ha en eller flere av disse?

Post gjerne noen +er eller -er også :)

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt Netflix siden det vart lansert på PS3. Hovedsaklig fordi det er gratis fram til 2. Januar for min del.

 

Jeg syns utvalget er ganske bra i grunn, selv om jeg ofte savner enkelte filmer (f.eks. fant jeg Ong Bak 2 men ikke første filmen). Noen serier har bare en sesong oppe, selv om sesong 3 alle rede har begynt sendingen over dammen. Det er alt for mye etterslep til at jeg gidder å vente mer, da laster jeg heller ned fra andre steder og hiver det inn på media-serveren min.

Lyd og bilde er jeg veldig fornøyd med, og det laster fort på en 25/25 linje. Det eneste jeg ikke er så fornøyd med er brukergrensesnittet. Det blir fort rotete å bla igjennom utvalget når man ikke har forhåndsbestemt seg for hva man skal se.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Viaplay synes jeg er elendig på bildekvalitet, er vel 3mnd eller noe siden jeg hadde det. Mulig det har tatt seg opp nå?

 

Netflix har jeg hatt i godt over 1år nå og er ekstremt fornøyd med tjenesten, bruker Unblock-us så har tilgang til innholdet i USA også. USA utgaven har mye mer serier jeg setter pris på og har en del dokumenterer og andre litt sære ting som en ikke finner her i Norge.

 

Men film utvalget er mye bedre her i Norge synes jeg, selv om det er en del ganske så nye filmer i den amerikanske som fks Lockout

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv bruker jeg Unblock-Us på både PC og ps3 til å få tilgang til den amerikanske Netflix'en. Langt bedre utvalg både i filmer og serier. HBO Nordic var temmelig tamt.

 

Har ikke testet Viaplay.

 

Jeg har kun en adds på firefox som fikser amerikansk proxy gratis, så funker kun der for meg. Angående Unblock-Us, fungerer dette på blu-ray spiller også?

 

Har en panasonic med netflix, men kjipt utvalg på den Norske, så blir kun titting på pcen for min del nå, siden jeg kun har den amerikanske der...^^

Endret av spetwols
Lenke til kommentar

Jeg har kun en adds på firefox som fikser amerikansk proxy gratis, så funker kun der for meg. Angående Unblock-Us, fungerer dette på blu-ray spiller også?

 

Har en panasonic med netflix, men kjipt utvalg på den Norske, så blir kun titting på pcen for min del nå, siden jeg kun har den amerikanske der...^^

 

Har du mulighet til å skifte dns samt browse nettet, så er det vel kanskje mulig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har brukt Netflix siden slutten av desember, og jeg er frelst. Den norske er så-som-så, men den amerikanske har et jævlig bra utvalg. Godt utvalg av både nytt og gammelt, og det er veldig godt med både kjente og ukjente greier. Har sett nesten 70 filmer siden slutten av desember, og for hver film jeg ser får jeg enda flere tips til filmer som jeg virkelig vil se. Herlige saker.

 

Er filmer fra 1920-tallet til og med 2012, og det er ganske bra. Digg, digg, digg!

 

Forresten, kjip søkefunksjon på PS3en, dog. Skulle funka og søkt på sjangere og litt sånn. Men fordi utvalget er så bra så irriterer det meg ikke på den amerikanske versjonen, men på den norske irriterte jeg meg grønn over dette.

Endret av Video Girl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har brukt Netflix siden slutten av desember, og jeg er frelst. Den norske er så-som-så, men den amerikanske har et jævlig bra utvalg. Godt utvalg av både nytt og gammelt, og det er veldig godt med både kjente og ukjente greier. Har sett nesten 70 filmer siden slutten av desember, og for hver film jeg ser får jeg enda flere tips til filmer som jeg virkelig vil se. Herlige saker.

 

Er filmer fra 1920-tallet til og med 2012, og det er ganske bra. Digg, digg, digg!

 

Forresten, kjip søkefunksjon på PS3en, dog. Skulle funka og søkt på sjangere og litt sånn. Men fordi utvalget er så bra så irriterer det meg ikke på den amerikanske versjonen, men på den norske irriterte jeg meg grønn over dette.

har du amerikansk bruker? vet du om det funker å bruke amerikansk bruker på norsk netflix?

Lenke til kommentar

Har brukt Netflix siden slutten av desember, og jeg er frelst. Den norske er så-som-så, men den amerikanske har et jævlig bra utvalg. Godt utvalg av både nytt og gammelt, og det er veldig godt med både kjente og ukjente greier. Har sett nesten 70 filmer siden slutten av desember, og for hver film jeg ser får jeg enda flere tips til filmer som jeg virkelig vil se. Herlige saker.

 

Er filmer fra 1920-tallet til og med 2012, og det er ganske bra. Digg, digg, digg!

 

Forresten, kjip søkefunksjon på PS3en, dog. Skulle funka og søkt på sjangere og litt sånn. Men fordi utvalget er så bra så irriterer det meg ikke på den amerikanske versjonen, men på den norske irriterte jeg meg grønn over dette.

Støttes. Nå har jeg ikke brukt Netflix på PC, så søkefunksjonen på PS3 opplever jeg som bedre enn på nettbrettet, hvor man hverken kan søke på regissør eller skuespiller. For de som ikke vet det, kan man bruke mobilen eller nettbrettet som fjernkontroll for PS3. Genialt.

Det som hadde vært greit er hvis de hadde en Watchlist-funksjon. Ofte når jeg skal se en film, finner jeg flere jeg vil se. Hadde vært fint om man da kunne haket av de filmene, og fått de på en liste som man lett finner igjen senere.

Lenke til kommentar

Brukte netflix et par måneder gratis og tengte egentlig å si opp slik at jeg ikke trengte betale.

Men det funker faktisk så enkelt og greit at jeg beholder det, så slipper jeg vente på nedlastning.

og så gir det veldig bra tips, ikke minst

 

OBH har jeg ikke prøvd, men de jeg har snakket med som har testet er er ikke imponert, var vist "nesten ingenting der, bare noen få serier og filmer".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Eneste som er annerledes er prisen, 79 NOK vs 7,99 USD pr mnd.

Du får enkelt tilgang til hele Netflix sitt bibliotek ved å endre dns, personlig bruker jeg bare det amerikanske biblioteket dems.

 

Netflix har 1mnd gratis prøveperiode så det er ingen grunn til å ikke sjekke utvalget og gjøre seg opp sin egen mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...