Gå til innhold

Netflix vs Viaplay vs HBO Nordic?


Argoniel

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

ANG VIAPLAY

 

Via play er noe dritt, Du får ikke full tilgang til filmer hvis du spiller dem via Xbox, eller mobil/nettbrett. Selv om det er det du betalte for ... så mener dem at dem ikke kan sende alt pga region lover... blablabla... idioter!!! ikke nok med det men, menyen er helt på tryne, skriver du in "a beautiful mind" for exempel så er første film som vises på søket "spiderman" og så har dem en lur "filmer som ligner" sektion som også er helt fullstendlig ubrukelig, der alt sammen "liger på "Spiderman"... lite for pengene, lite utvalg, dårlig oppløsning, last heller ned TS rip for Viaplay kvalitet... dem få HD filmene dem sender er omtrent ikke vært og se.. Kanskje det er jeg som har gjort fel ang. HD'n dem sier dem har.. jeg mener kanskje det er fordi jeg ikke har en 3 tommer skjerm...

Lenke til kommentar

Har hatt Netflix på PS3 noen uker nå, og kommer nok mest sannsynlig til å beholde det etter den gratis prøvemåneden. Finner masse rart som jeg aldri har sett før, og er imponert over hvor kort ventetiden er før avspilling starter og at jeg ikke har hatt en eneste hickup under avspilling enda. Men det er et par ting som irritere meg, for det første så har de bare engelsk undertext for "the hearing impaired", jeg liker engelsk undertekst, men ikke alt dette "door bell rings", "car door shuts", "phone rings" opplegget. Dessuten synes jeg søkemulighetene er elendige så lenge man ikke allered veit hva man leiter etter, jeg kunne tenkt meg å sortere etter sjangere, popularitet, utgivelsesdato osv. SKulle også likt en "want to watch" liste, hvor jeg lagret ting jeg fant underveis som jeg vil se seinere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Driver å vurderer om jeg skal hoppe på HBO i tillegg til Netflix. Er ganske fornøyd med netflix, men mangler serier som f.eks The Wire. Det som holder meg litt tilbake er at HBO ser ut til å benytte flash.... Vil dette bety en cpu som går på 100% og en glovarm laptop? Er det noen som har prøvd dette på nyeste macbook pro 15" med 2.7 I7?

Lenke til kommentar

Eneste med Netflix er at de mangler alt for mye. Henger 1-2 år etter. Kanskje noen populære serier som "Breaking Bad" eller "Walking Dead" er nyere. De hadde bare en sesong av "Walking dead" sist jeg sjekket. De er jo i Sesong fem, men Netflix har Sesong en. Det er alt for dårlig etter min smak, men er fremdeles fornøyd.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har vært borti både Netflix og Viaplay men synes nok at Netflix var hakket bedre. Likte utvalget Viaplay har, men var flere filmer på Netflix som jeg hadde lyst til å se enn det var på Viaplay, Dersom noen er usikre på hva de skal velge så er det vel gratis-(eller så godt som gratis)perioder som man kan benytte seg av?
Jeg anbefaler i alle fall Netflix.

Lenke til kommentar

Jeg må si Netflix er favoritten her i gården.

 

Vi har prøvd Viaplay, og det brukte vi ikke så veldig mye, selv om jeg mener å huske at de har noe nyere filmer, men et mye mindre bibliotek.

 

Filmnet har vi også brukt overraskende mye, men velger også her å fortsette ned Netflix fremfor Filmnet fordi utvalget er så enormt mye større.

 

HBO Nordic er det nesten et år siden vi prøvde, og vi ble alt annet enn imponert. Mulig jeg prøver det en mnd til når de slipper en dedikert Apple TV-app.

 

Hva Netflix angår må jeg si at jeg er oppriktig skuffet over hvor lite nye filmer og serier som blir lagt til fra måned til måned. Men utvalget er uansett så enormt i den amerikanske versjonen at jeg er villig til å betale 79,- kr per mnd.

 

Bildekvaliteten synes jeg har vært tilfredsstillende både på Netflix og Filmnet, mens det var dårlig på HBO Nordic. Viaplay var helt OK.

 

Vi har fortsatt ikke koblet opp surroundlyd her, så lyden er inntil videre mer enn god nok for oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...