Gå til innhold

3D-kanal er lei av manglende innhold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3D var og er ikke et tilvalg man krysser av og betaler ekstra for når man bestiller TV, det er noe man får med et stort nummer TV'er nå dersom man plukker fra mellomklassen og oppover. Dermed er teknologien allerede IKKE en flopp, for den befinner seg i hundre til tusen ganger, om ikke ti tusen ganger flere norske hjem nå enn for femti år siden. Og det kommer ikke til å forsvinne, for det gir en "hoved-feature" til TV'n som koster lite å implementere, da det er hovedsaklig programvare.

 

Men igjen, det spiller igjen bare begrenset rolle så lenge man faktisk ikke får tak i noe interessant innhold. Jeg bestilte Avatar 3D for et par dager siden. Etter så mange timer er den endelig i salg for ikke-panasonic-eiere.

 

Foreløpig virker det som det er fotballsendinger som skal pushe 3D, men det går ikke akkurat kjapt.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Vel, strengt tatt har jo ikke Blu-ray tatt av heller, og man kan jo spørre seg hvorfor. En av grunnene ser vi jo når vi skal handle inn filmer på fysisk plate. Hvorfor koster en Blu-ray dobbelt så mye som en DVD? På obs koster en BR-film fort 230-250 kr. Det er uaktuelt. 3D-filmer koster gjerne enda mer.

 

Distributørene/produsentene kan ikke både klage over at folk ikke kjøper produktene, samtidig som de melker kua som en gal.

 

Videre er ikke avspilling av BR på alt annet enn en dedikert avspiller alltid problemfritt. Det kommer stadig nye versjoner av DRM'en som gjør at softwaren ikke lenger kan spille av platene. Og stadig oftere må man kjøpe ny fullversjon av programvaren for å klare å se filmen. Gratisprogramvaren henger ikke med i filmene.

 

Jeg har BR på min HTPC, og mange av de siste filmene jeg har kjøpt har det rett og slett ikke vært mulig å se.

 

Hvis jeg skal betale overpris for et produkt jeg attpåtil skal plages med å få sett? Da laster jeg heller ned gratis. I denne sammenheng kan jeg slenge på hvor utrolig irriterende det er å vente på å komme frem til "start film" på menyen. Jeg har barnefilmer der jeg bruker nesten 10 minutter for å starte filmen. Utrolig irriterende når jeg trøtt og sliten står opp på morgenen for å sette på film til poden, eller når vi er på biltur og stopper for å skifte film.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

DVD-filmer kostet det samme som Blu-Ray filmer da de kom på markedet. Det kunne være helt forskjellig pris på hver eneste film i sjappa, og å se vanlige import-filmer til priser opp mot 400 kroner var ganske vanlig. De testa ut hva folk var villige til å betale. Etterhvert som distributørene og retail fikk konsolidert markedet fikk vi de prisintervallene vi er vante til nå.

 

Ut fra dette trekker jeg at prisene på Blu-Ray relativt snart vil være standardiserte også, samtidig som avstanden til DVD nok holder seg jevn, ved at DVD også blir billigere.

 

Nå er 3D Blu-Ray dyrere enn vanlig Blu-Ray igjen, som også holder igjen formatet.

 

Angående de irriterende propagandavideoene + reklamen i begynnelsen av hver film:

Det var en kar her på forumet som fortalte meg en tastekombinasjon (for hardware avspillere) for å hoppe over det, men husker dessverre ikke den. Den er vissnok ganske godt kjent...

Lenke til kommentar

3D var og er ikke et tilvalg man krysser av og betaler ekstra for når man bestiller TV, det er noe man får med et stort nummer TV'er nå dersom man plukker fra mellomklassen og oppover. Dermed er teknologien allerede IKKE en flopp, for den befinner seg i hundre til tusen ganger, om ikke ti tusen ganger flere norske hjem nå enn for femti år siden. Og det kommer ikke til å forsvinne, for det gir en "hoved-feature" til TV'n som koster lite å implementere, da det er hovedsaklig programvare.

 

Men igjen, det spiller igjen bare begrenset rolle så lenge man faktisk ikke får tak i noe interessant innhold. Jeg bestilte Avatar 3D for et par dager siden. Etter så mange timer er den endelig i salg for ikke-panasonic-eiere.

 

Foreløpig virker det som det er fotballsendinger som skal pushe 3D, men det går ikke akkurat kjapt.

 

Det er ikke sånn at ting ikke flopper bare fordi leverandørene veldig hardt prøver å implementere det. Det viktige er hvor mye det blir brukt. At det er en billig software-fix å implmentere er bare ett argument for hvorfor mengden TVer som har det ikke sier så mye.

 

AtW

Lenke til kommentar

Igjen så blir det veldig teoretisk, når det ikke produseres innhold til det. Teknologien er utbredt, men bruken av den er så godt som ikke-eksisterende. Hvis du er enig i at det går an å skille mellom hardware og bruk.

 

Ja, det er jeg enig i, men jeg mener at ikke-eksisterende bruk over tid er en flopp. Det er for tidlig å kalle det en flopp foreløpig, men jeg mener det også er for tidlig å si at det ikke er en flopp.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...