Gå til innhold

iOS forbi Android hos NetCom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler sterkt på at dette gir et serlig reelt bilde av markedssituasjonen. Såvidt jeg har forstått fra tidligere artikler var vel teleoperatørene sammen med apple selv de eneste som solgte iPhone i september, så jeg regner med at mange av dem som ellers ville handlet telefon andre steder har havnet hos netcom. Men det virker ganske tydelig at iPhone står sterkt i Norge, så jeg regner med de har en ganske god markedsandel totalt også akkurat nå.

Lenke til kommentar
Kommer ann på hvordan du ser på det, men hvis vi legger sammen alle Android enheter solgt og alle iOS enheter solgt så er vel liten tvil om at Android topper :)
Nei, det kommer ikke an på hvordan jeg - eller du - ser det. Netcoms pressemelding sier ordrett:
IOS leder anSeptember har vært en salgsmessig knallmåned for Apple. Det speiles i at operativsystemet IOS har gjeninntatt posisjonen som det ledende operativsystemet foran Android.Markedsfordelingen er helt lik den i august, 52 prosent mot 46 prosent. Forskjellen er at IOS er på topp, mens Android er nummer to.
Derimot kan det hende at iOS ikke er på topp hos andre enn NetCom. Men det var ikke tema for denne tråden.Geir :)

 

Jeg sammenlignet med hele kloden ;)

http://gs.statcounte...1210-201210-bar

 

Hva om vi tok med absolutt alt som kjørte Android da? :p

Endret av CHAMP19NS
Lenke til kommentar

At ios og Android ligger omtrent side om side må være særdeles misvisende tall siden ios på Europeisk basis ligger omkring 18% mens Android ligger på over 60% i følge en omfattende statistikk som ble publisert i september.

 

Som vanlig klarer ikke android fanboys å lese en hel artikkel engang.....

 

Les artikkelen igjen og så kan du skrive en ny kommentar som stemmer med det som diskuteres under artikkelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At ios og Android ligger omtrent side om side må være særdeles misvisende tall siden ios på Europeisk basis ligger omkring 18% mens Android ligger på over 60% i følge en omfattende statistikk som ble publisert i september.

 

Som vanlig klarer ikke android fanboys å lese en hel artikkel engang.....

 

Les artikkelen igjen og så kan du skrive en ny kommentar som stemmer med det som diskuteres under artikkelen.

På lik linje med eple fanboys som kjøper en iphone uten å lese anmeldelser eller å ha peiling på hva som er ny teknologi og ikke?

(No offense, kunne ikke motstå :p )

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synnes det er ganske utrolig at voksene folk skal sitte og krangle over hvem telfefon som er best. Og det som også er overaskenes er at f.eks. når android blir mot bevist av flere medier, og alle droidfags fortsat mener at android er så mye bedre en IOS tlf. Selv mener jeg at iPhone er best, ettersom jeg både har hatt en del android tlf og iPhone. Jeg liker egentlig ikke og favoritisere tlf sånn som android brukere gjør, men jeg gjør det like vell etter som jeg har hatt begge deler. Svar på det jeg har skrevet vis du vil. Liker og høre andres mening om dette!

 

Har lagt merke til at når det skrives en nyhet om iPhone, er det mange iPhone brukere som diskuterer dette på en god måte og liker ofte det de ser, men mange av disse kommentarene er av Android brukere som er bare ute etter å slenge dritt. Når det blir publisert Android artikler, diskuterer noen av dem saklig, imens resten kaster seg over kommentarfeltet med idiotiske kommentarer om at Android er mye bedre enn iPhone. Man ser derimot som oftest ikke negative kommentarer fra iPhone brukere. De er fornøyd med det de har, og kan spare medmennesker for barnslig tull som dette.

 

Er også enig i det du sier. Har hatt en Android telefon (Google Nexus One) og en iPhone ( Apple iPhone 4S) og syntes Android var best en god stund. Jeg oppførte meg som det beskrevet over, helt til jeg trengte forandring, og bestilte en iPhone. Jeg er nå på iPhone siden, og kan spare meg for negative kommentarer. Det var slikt vi oppførte oss på barneskolen folkens. alt vi selv hadde var best. Mobilene blir behandlet som leker for Android brukere. Ellers er det vel kanskje noen få som kan være misfornøyd med kjøpet, og vil ta igjen for det med å snakke negativt om iPhone? Hvem vet.

 

 

Jeg tror oppfattelsen av dette har mye med hvilken side du eventuelt tilhører.

 

Dersom man støtter Apple´s ios legger man mindre vekt på usakligheter som Apple folk kommer med, og dersom man støtter Google´s Android legger man mindre vekt på usakligheter som Google/Android folk kommer med.

 

 

Mitt intrykk er at begge sider er like gode.

 

Du kan jo f.eks ta for deg den kommentaren du quota. Den starter jo fint, helt til den vender helt om og pisser på sitt eget budskap ved å kalle folk som foretrekker android for droidfags.

 

Noe av det kan jo også ligge i hvor hårsår en side er, og hvor viktig det er å forsvare det kjøpet man eventuelt har gjort

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At ios og Android ligger omtrent side om side må være særdeles misvisende tall siden ios på Europeisk basis ligger omkring 18% mens Android ligger på over 60% i følge en omfattende statistikk som ble publisert i september.

 

Som vanlig klarer ikke android fanboys å lese en hel artikkel engang.....

 

Les artikkelen igjen og så kan du skrive en ny kommentar som stemmer med det som diskuteres under artikkelen.

På lik linje med eple fanboys som kjøper en iphone uten å lese anmeldelser eller å ha peiling på hva som er ny teknologi og ikke?

(No offense, kunne ikke motstå :p )

 

kunne ikke vært mer enig. apple er jo for folk som ikke forstår seg på ting, vanlige "dumme" mennesker. for oss som har litt interesse i teknologi så blir apple gørr kjedelig

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Veldig kjedelige telefoner på den lista. Selger dem ikke Galaxy Note 2? Hva med HTC one X+ ? Galaxy S3 med 2gb ram og LTE?

 

Om få dager/uker så kommer jo lumia 920 og LG optimus G så vi får håpe at netcom kundene får litte kulere mobiler å velge mellom i fremtida.

 

Lumia 920 har jeg liten tro på... Steintung klump som mangler det ene og andre, Nokia er jo i fritt fall også.

Den blir iallfall ikke å finne på noen topp-10 liste tror jeg.

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Hvis neste androide toppmodell kun blir tilgjengelig gjennom noen ganske få butikker kommer nok de relative salgstallene i denne butikken til å vise det samme. Hva om Windows 8 telefonene kun skulle selges gjennom NetCom, hadde det vært en nyhet om de plutselig fikk 20% av "markedet"?

 

Jeg ser derfor ikke hvorfor salgstall fra NetCom brukes på HW.no (dette er ikke første gangen), spesielt ikke med en sensasjonsoverskrift. Nyhetsverdien er knapt nok tilstedeværende da den knapt nok er representativ for det totale markedet.

 

Men for all del, jeg tror nok denne mobilen selger godt...

Lenke til kommentar
Kommer ann på hvordan du ser på det, men hvis vi legger sammen alle Android enheter solgt og alle iOS enheter solgt så er vel liten tvil om at Android topper :)
Nei, det kommer ikke an på hvordan jeg - eller du - ser det. Netcoms pressemelding sier ordrett:
IOS leder anSeptember har vært en salgsmessig knallmåned for Apple. Det speiles i at operativsystemet IOS har gjeninntatt posisjonen som det ledende operativsystemet foran Android.Markedsfordelingen er helt lik den i august, 52 prosent mot 46 prosent. Forskjellen er at IOS er på topp, mens Android er nummer to.
Derimot kan det hende at iOS ikke er på topp hos andre enn NetCom. Men det var ikke tema for denne tråden.Geir :)
Jeg sammenlignet med hele kloden ;)http://gs.statcounte...1210-201210-barHva om vi tok med absolutt alt som kjørte Android da? :p

 

Det er jo i seg selv en interessant statistikk, men den viser så vidt jeg kan forstå antall solgte enheter i historisk tid. Den statistikken jeg refererte til tok et 2 ukers perspektiv og gikk da ut på hvor mye som ble solgt i denne perioden. Den sammenliknet også med de samme 2 uker ett år tidligere. I grunnen kan vi vel enes om at de telefonene som ble solgt for 5 år siden er ubetydelige for dagens statistikk?

Lenke til kommentar

At ios og Android ligger omtrent side om side må være særdeles misvisende tall siden ios på Europeisk basis ligger omkring 18% mens Android ligger på over 60% i følge en omfattende statistikk som ble publisert i september.

 

Som vanlig klarer ikke android fanboys å lese en hel artikkel engang.....

 

Les artikkelen igjen og så kan du skrive en ny kommentar som stemmer med det som diskuteres under artikkelen.

 

Ja, nå har jeg lest artikkelen igjen. Allikevel føler jeg at netcoms salg ikke er representativt for landet, verdensdelen eller verden forøvrig. Hva er galt og hvorfor gjør det meg til en android fanboy?

Lenke til kommentar
Veldig kjedelige telefoner på den lista. Selger dem ikke Galaxy Note 2? Hva med HTC one X+ ? Galaxy S3 med 2gb ram og LTE?Om få dager/uker så kommer jo lumia 920 og LG optimus G så vi får håpe at netcom kundene får litte kulere mobiler å velge mellom i fremtida.
Lumia 920 har jeg liten tro på... Steintung klump som mangler det ene og andre, Nokia er jo i fritt fall også.Den blir iallfall ikke å finne på noen topp-10 liste tror jeg.

 

Så hovedankepunktet ditt er vekt? Selv om den helt sikkert kunne vært lettere ser jeg imidlertid ikke det helt store problemet, men det er vel en smaksak hva som er steintungt.

 

Hva er det ene og andre som mangler av betydning i forhold til iPhone 5 (etter som dette er en iPhone artikkel).

Lenke til kommentar
Kommer ann på hvordan du ser på det, men hvis vi legger sammen alle Android enheter solgt og alle iOS enheter solgt så er vel liten tvil om at Android topper :)
Nei, det kommer ikke an på hvordan jeg - eller du - ser det. Netcoms pressemelding sier ordrett:
IOS leder anSeptember har vært en salgsmessig knallmåned for Apple. Det speiles i at operativsystemet IOS har gjeninntatt posisjonen som det ledende operativsystemet foran Android.Markedsfordelingen er helt lik den i august, 52 prosent mot 46 prosent. Forskjellen er at IOS er på topp, mens Android er nummer to.
Derimot kan det hende at iOS ikke er på topp hos andre enn NetCom. Men det var ikke tema for denne tråden.Geir :)
Jeg sammenlignet med hele kloden ;)http://gs.statcounte...1210-201210-barHva om vi tok med absolutt alt som kjørte Android da? :p

 

Det er jo i seg selv en interessant statistikk, men den viser så vidt jeg kan forstå antall solgte enheter i historisk tid. Den statistikken jeg refererte til tok et 2 ukers perspektiv og gikk da ut på hvor mye som ble solgt i denne perioden. Den sammenliknet også med de samme 2 uker ett år tidligere. I grunnen kan vi vel enes om at de telefonene som ble solgt for 5 år siden er ubetydelige for dagens statistikk?

Statisitkken gjelder for oktober måned.

Lenke til kommentar

Det artikkelen ikke nevner, er at iPhone 5 kom i salg 28. september, og på tre dager greide erobre førsteplassen for septembersalget. En av disse tre dagene var liketil en søndag. En skikkelig fornærmelse mot droidfanboys ser det ut til.

 

Ja det er sykt imponerende, ingen tvil om det.

Jeg er ikke noe særlig fan av Iphone selv men ingen tvil om att de selger som hakka-møkk!

Apple forstår seg på markedet og vet hva folk vil ha, så enkelt er det. Eks. så fokuserer Apple på å lage mobilen så fysisk liten som mulig og lav vekt, det er hva folk vil ha. Mens andre produsenter lager store mobiler som er svær og klumsete...

Lenke til kommentar

Det er jo en svært merkelig uttalelse å si at apple fokuserer på lav vekt, unntatt iphone5, som ikke skiller seg veldig mye fra konkurrentene, så har jo alle deres modeller vært tunge i forhold til størrelsen.

 

AtW

Enig, de har nok prioritert materialvalg høyere, f.eks. glass. Først nå med iPhone 5 at de kan kalles lette. Men vekten er jo imponerende med tanke på at den ikke er laget av plast.

Lenke til kommentar

En skikkelig fornærmelse mot droidfanboys ser det ut til.

 

Det har jo ingen betydning for meg hva andre velger å kjøpe. Hvis de velger å kjøpe en ios telefon, så er det ikke mitt problem. Jeg er fornøyd med det store utvalget av telefoner jeg kan velge blant og den friheten det gir meg. Jeg skjønner godt at andre tydeligvis har andre preferanser, men igjen, det er ikke mitt problem og ikke noe jeg blir fornærmet av.

 

Så hvorfor skal vi som velger Androidtelefon være fornærmet? Hva er består fornærmelsen i?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...