Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Har hatt min Note 2 siden Mandag.

Flott telefon, S-pennen er nyttig dog uvant. Man må trykke litt bestemt i menyene for å få respons med denne. Til skriving/tegning er den suveren men savner å kunne tegne i flere lag. Tegner man oppå noe blir det under borte.

.

 

Jeg har Note (1), og jeg husker at jeg brukte en tegneapp der jeg kunne tegne med flere lag. Jeg er dog litt usikker på hva den heter, men jeg er 100% sikker på at den faktisk gjorde det. Dette hjelper deg lite, men nå vet du hvertfall at det finnes en app eller ti som kan gjøre dette, så du må nesten bare søke litt rundt på interweben og Play Store.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På prisjakt står det at den har innebygd FM-sender, men finner lite om det på andre steder. Hardware, kan dere sjekke om den har det?
Den har innebygget FM-sender

 

Er du 100% sikker på at den har fm sender? Jeg har finlest bruksanvisningen og der står det ingenting om dettte. Det eneste jeg finner om dette temaet, (bortsett fra prisjakt) er en nettside som sier at den ikke har fm transmitter. Det står like over midten på siden, under avsnittet "music". Hvis den virkelig har dette så er det jo et kjempescoop for de av oss som ikke har bilanlegg med bluetooth.

http://geekaphone.com/compare/Motorola-Droid-Razr-Maxx-HD-vs-Samsung-Galaxy-Note-II

Lenke til kommentar

 

Er helt enig med 12g her. Hvorfor trekkes iPhone for å ha "liten skjerm i forhold til konkurrentene", men Note får ikke trekk for å være stor i forhold til andre telefoner? Etter denne logikken burde jo en iPhonepad få toppkarakter på skjermstørrelse alene.

Note er åpenbart ment som en nisjetelefon, iphone er ikke det.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjermstørrelse er smak og behag. Det er vi enige om?

 

Hvorfor trekkes da 4S og iphone 5 ned, for å ha små skjermer i forhold til konkurransen? Når note 2 har en stor skjerm i forhold til konkurransen, og ikke blir trukket ned for det?

 

Dette forsterker bare mistanken jeg har hatt en stund om at amobil.no, ikke at de er partiske, men at amobil.no har problemer med sette seg inn i andre folks preferanser, enn nerder som tror at the bigger the better og jo høyere tall desto bedre.

 

Debatt ønskes! :)

 

Grunnen til at dem har gjort det, er fordi en iPhone 5 kan fortsatt være en iPhone 5 med en 5 tommers skjerm, mens en Samsung Galaxy Note II kan ikke være en Note II med mindre skjerm. For med mindre skjerm, så er alle mulighetene via S-Pennen og det der verdiløst.

 

En iPhone 5 er fortsatt fullt brukelig og like lett å bruke med en 5 tommers skjerm.

Endret av Lakagígar
Lenke til kommentar

Egentlig må man ikke det, men det krever litt "knotete" håndstilling.

Jeg siktet mer til normal bruk, multitouch er et av unntakene, med mindre man legger telefonen på noe, men da har brått ikke skjermstørrelsen noe å si lenger.

 

Dette kan man gjøre med en hand når man bruker Galaxy Note II:

 

- Sende SMS / MMS.

- Sende E-post.

- Bruke musikkspilleren.

- Bruke kameraet / Galleri'et.

- Bruke nettleseren med at man har + og - zoom knapper.

 

Dette er bare noen få ting man kan gjøre med en hand på mobilen, takket være en 'en-hands-modus'.

 

Så alt man ikke trenger å bruke til multi-touch kan gjøres med en hand på Note II.

 

Så at Note II blir for stor om man vil bruke en hand er ikke sant.

 

Apple som er så smarte hadde jo definitivt klart å utviklet en god 'en-hands-modus' på en iPhone med 5+ tommers skjerm.

Lenke til kommentar

Men holder du den i et fast grep under bruk slik som du kan med iPhone?

Kjekt hvis man er blandt folk og risikerer å bli skumpet.

 

Så lenge man holder telefonen godt, så er det vel det samme på hvor stor telefonen er så lenge man kan bruke den med en hand og kan holde den godt.

 

En Galaxy Note II sitter bedre i handa enn det en Galaxy Note gjør.

Endret av Lakagígar
Lenke til kommentar

Men holder du den i et fast grep under bruk slik som du kan med iPhone?

Kjekt hvis man er blandt folk og risikerer å bli skumpet.

Blander litt epler og pærer her ja...

Note II som på linje med en pad/tab har vel neppe dette som en del av tiltenkt bruk. (selv om Note II har en slags enhånds-modus)

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...