Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Ja men du vil da få et varsel fra mobilen.

 

Edit: Om du har tenkt å bruke mye penger på en mobil, så er det verdt å ta deg 15 minutter og les et par omtaler. Alt står der. Spesielt i utfyllende artikler fra gsmarena og engadget

Ok :)

Skal innrømme at varsel på telefonen, om du glemmer pennen er en kul funksjon. Noen som vet at dette fungerer som tiltenkt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkerhetsinformasjon, Galaxy Note II:

"Ikke oppbevar enheten i svært varme eller kalde områder. Det

anbefales at du bruker enheten i temperaturer mellom 5 °C og 35 °C

• Enheten kan eksplodere hvis den blir liggende inne i et lukket kjøretøy, da temperaturen kan komme opp i 80 °C.

• Ikke eksponer enheten for direkte sollys over lengre perioder (som for eksempel på dashbordet i en bil).

• Oppbevar batteriene i temperaturer fra 0 °C til 45 °C."

 

http://www.samsung.com/uk/support/model/GT-N7100RWDBTU-downloads?isManualDownload=true

Lenke til kommentar

På prisjakt står det at den har innebygd FM-sender, men finner lite om det på andre steder. Hardware, kan dere sjekke om den har det?

 

Den har innebygget FM-sender

 

På prisjakt står det at den har innebygd FM-sender, men finner lite om det på andre steder. Hardware, kan dere sjekke om den har det?

 

Den har innebygget FM-sender

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har hatt Note 2 en tid nå. Telefonen er stor så det rekker. Til tider upraktisk å drasse med seg. Skjermen er bra. Jeg liker godt pennen også. Men jeg setter spørsmålstegn ved Samsung og kvalitet. Dette er min tredje Samsungmobil. Den første holdt ut innpå ett år, den andre fungerte som telefon i tre måneder. Som multimedie-device funker den fortsatt. Min nyeste Samsung har heller ikke helt levd opp til forventningene. TouchWiz henger seg opp hele tiden slik at hele mobilen går i lås. Generelt går den mye i lås. Den har også en del generell treghet, også når jeg benytter annen launcher.

Selv om jeg har droppet TouchWiz, dukker det opp igjen uten at jeg har noe ønske om det. Det forsvinner dog om jeg går inn i en eller annen meny eller åpner en app.

Mobilen har også hengt seg opp i høretelefonmodus. Dette får jeg ikke vekk. En irriterende sidebar dukket også opp av seg selv, den har jeg ikke klart å kvitte meg med ennå. At kontaktlista er av det talentløse slaget er heller ikke bra. Om man synkroniserer mot facebook risikerer man en lang økt med redigering da alle kontaktene gjerne blir lagt til. Jeg fikk heller ikke til å slette mer enn en kontakt i slengen. Profilbildene som hentes fra Facebook er av helt utrolig dårlig kvalitet, slik at man må legge til bilder manuelt. Teit nok er det ikke alle kontakter man får anledning til å enkelt redigere. Man må legge dem til som en ny kontakt og så slå den sammen med den gamle. Snodig.

Batterikapasiteten er som forventet helt ok. Må lades en gang i døgnet, litt oftere med mye bruk (jeg bruker mobilen mye). Jeg vil gjerne ha tips vedrørende problemer med låsing, hodetelefonmodus, sidebaren som ikke blir borte og generelt om hvordan man kan bedre ytelsen/brukeropplevelsen. Tenker da på launcher og programmer som er kjekt å ha.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Er det noen som har problemer med støy fra prosessor når man hører på lyder av alle typer gjennom hodetelefon utgang?

 

Jeg testa telefonen på anlegget i bilen og fikk en konstant bakgrunnsstøy, som gikk over etter 2-3 sekunder etter at jeg pauser musikken. Har lest at mange S3 har samme problem, som så og si er samme telefon hardware sett.

Lenke til kommentar

Er det noen som har problemer med støy fra prosessor når man hører på lyder av alle typer gjennom hodetelefon utgang?

 

I stor grad. Men jeg har blitt behørig fortalt her inne at min telefon er defekt ettersom note2 visstnok skal være best også på audio. Imidlertid vet jeg at flere enn meg plages av støy på lyd ut fra hodetelefonutgangene. For min del er det verst når jeg bruker spotify men har nå testet med ei flacfil spilt med winamp og problemet er der også men ikke fullt så åpenbart. Når det gjelder spotify så virker det som om enkelte sanger er verre enn andre. Oppløsningen på musikken høres også litt grøtete ut noe som ikke er tilfelle når jeg har lyttet på den samme spillelista på en annen mobil (iphone). Men som sagt, min telefon er ifølge dem som vet slikt, ødelagt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei ! Sitter og tenker på å bestille Note 2 men lurer på om det kan være lurt å vente til LTE versjon kommer ?

Den heter vel 7105 mens 3g heter 7100 ??

mvh

 

Iflg vår leverandør her på jobben er beskjeden fra Samsung at 7105 ikke kommer til å bli tilgjengelig i det hele tatt her i Norge - ever. Bestille fra svenske dustinhome.se?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...