Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Note 1 nå,men det er ikke lenge før jeg får den nye,men vil bare nevne at jeg og alle jeg har vist den til som har samsung elsker Go sms,,Go dialer og Go launcher med Swiftkey tastatur.

Dette gjør den mye enklere raskere og penere etter min mening.

Har hatt nesten alt av toppmodeller av mobiler siden mobiler kom og må si denne er blandt topp 3.

Jeg har store hender og synes derfor ikke den er stor på noen måte.

Jeg bruker derfor ikke to hender når jeg bruker den annet enn når jeg bruker pennen.

For folk som skal gå fra gammel type mobiler med faste tastaturknapper er denne også idiell som første smart telefon.

da kan man sette den opp med samme gamle tastatur med t9 som en overgang til en venner seg til qwerty tastatur.

Dette er jo også den beste navigasjons apparatet med live google maps.Bruker kun denne i bilen.

Lenke til kommentar

Det ser nesten ut som om det kommer 2 utgaver av Note II

 

Hos Netshop har vi den vanlige utgaven , mens de også har en 4G versjon , som dessuten er 500,- dyrere.

 

Digg at det kommer en 4G versjon, det var det eneste ankepunket jeg fant for å ikke kjøpe

 

Her er foresten en morsom kar som forteller en del om hva pennen kan brukes til:

 

http://www.youtube.com/watch?v=H3f3WD0benU

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Skjermstørrelse er smak og behag. Det er vi enige om?

 

Hvorfor trekkes da 4S og iphone 5 ned, for å ha små skjermer i forhold til konkurransen? Når note 2 har en stor skjerm i forhold til konkurransen, og ikke blir trukket ned for det?

 

Dette forsterker bare mistanken jeg har hatt en stund om at amobil.no, ikke at de er partiske, men at amobil.no har problemer med sette seg inn i andre folks preferanser, enn nerder som tror at the bigger the better og jo høyere tall desto bedre.

 

Debatt ønskes! :)

 

Lenke til kommentar

Les gsmarena-testen og skjønn hvorfor 1280x720 på den nye er bedre enn 1280x800 på en gamle.

 

 

http://www.gsmarena....eview-824p3.php

Aha! De har gått vekk fra "PenTile" subpixler på denne og tilbake til individuelle RGB-pixler. Samsung ble jo kritisert for å gå over til "PenTile" pixler på Nexus, Note og S3 b.la. i motsetning til S2. Da må jo dette være en mye råere skjerm ja,

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor har dere ikke testet multitasking/multi-view-funksjonen i Note 2. Dette er en av de viktigste funksjonene med denne telefonen.Denne funksjonen ble lagt til med OTA-oppdateringen XXALJ1. Se hvordan det fungerer f.eks. her:http://www.youtube.com/watch?v=66j_N9d6w6Ehttp://www.youtube.com/watch?v=k6c7XaDWmJg

 

Grunnen for at de ikke har testet dette er fordi det enda ikke har kommet til norge...

 

Uansett, har kost meg med denne i en uke nå, og kan ikke si annet enn at det er en fantastisk mobil! Eneste som mangler nå er flip cover.... xD

Lenke til kommentar
Skjermstørrelse er smak og behag. Det er vi enige om? ... Debatt ønskes! :)

Det er ingen som nekter deg å ha dårlig smak, trange røde bukser og å like små skjermer. Men å forsvare at Apple ikke gidder (klarer) levere annet enn de små skjermene de nå gjør er jo idioti og "fanboyisme". Jeg er rimelig sikker på at om man hadde lansert iPhone 5 i to utgaver, en med 4" skjerm og en med en 4,8" (S3~ekvivalent) ville garantert den med størst skjerm solgt best av de to!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har hatt Note II i litt over en uke nå, og det er den beste telefonen man kan få kjøpt for penger.

 

Den er litt smalere en orginalen men det gjør egentlig ingenting (selvom jeg hadde likt at den hadde vært like bred) men du verden for en smooth telefon!

 

Gled dere til Jelly Bean folkens!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skjermstørrelse er smak og behag. Det er vi enige om? ... Debatt ønskes! :)

Det er ingen som nekter deg å ha dårlig smak, trange røde bukser og å like små skjermer. Men å forsvare at Apple ikke gidder (klarer) levere annet enn de små skjermene de nå gjør er jo idioti og "fanboyisme". Jeg er rimelig sikker på at om man hadde lansert iPhone 5 i to utgaver, en med 4" skjerm og en med en 4,8" (S3~ekvivalent) ville garantert den med størst skjerm solgt best av de to!

Ja, du har løst mysteriet. Grunnen til at iPhone ikke har 5" skjerm er fordi Apple ikke gidder / klarer. Kudos...

Du mener altså at det å forsvare den enorme skjermen til Note ikke er like mye fanboyisme?

 

Har du vurdert muligheten om at kanskje ikke alle er interessert i en telefon som begynner å nærme seg mer størrelsen til et nettbrett enn en telefon? Jeg vil i hvertfall ikke ha en iPhone med 4,8" skjerm. Jeg fikk nok av SGS2 sin store skjerm.

 

Er helt enig med 12g her. Hvorfor trekkes iPhone for å ha "liten skjerm i forhold til konkurrentene", men Note får ikke trekk for å være stor i forhold til andre telefoner? Etter denne logikken burde jo en iPhonepad få toppkarakter på skjermstørrelse alene.

Endret av Optimuz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skjermstørrelse er smak og behag. Det er vi enige om? ... Debatt ønskes! :)

Det er ingen som nekter deg å ha dårlig smak, trange røde bukser og å like små skjermer. Men å forsvare at Apple ikke gidder (klarer) levere annet enn de små skjermene de nå gjør er jo idioti og "fanboyisme". Jeg er rimelig sikker på at om man hadde lansert iPhone 5 i to utgaver, en med 4" skjerm og en med en 4,8" (S3~ekvivalent) ville garantert den med størst skjerm solgt best av de to!

Ja, du har løst mysteriet. Grunnen til at iPhone ikke har 5" skjerm er fordi Apple ikke gidder / klarer. Kudos...

Du mener altså at det å forsvare den enorme skjermen til Note ikke er like mye fanboyisme?

 

Har du vurdert muligheten om at kanskje ikke alle er interessert i en telefon som begynner å nærme seg mer størrelsen til et nettbrett enn en telefon? Jeg vil i hvertfall ikke ha en iPhone med 4,8" skjerm. Jeg fikk nok av SGS2 sin store skjerm.

 

Er helt enig med 12g her. Hvorfor trekkes iPhone for å ha "liten skjerm i forhold til konkurrentene", men Note får ikke trekk for å være stor i forhold til andre telefoner? Etter denne logikken burde jo en iPhonepad få toppkarakter på skjermstørrelse alene.

 

Grunnen for at note ikke får trekk for størrelsen, er fordi den skal være slik...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Klarer fortsatt ikke å like Touch Wiz. Føles så grusomt asiatisk ut...
Enig der! Bare installer en annen launcher som for eks. Go Launcher

 

Ja,når en først har vendt seg til raske Go Launcher med den geniale med å føre tommel opp på skjermen for å komme til hjem siden er det vanskelig å gå til noe annet.

Slå av animasjoner så er den utrolig kjapp.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Klarer fortsatt ikke å like Touch Wiz. Føles så grusomt asiatisk ut...
Enig der! Bare installer en annen launcher som for eks. Go Launcher

 

Ja,når en først har vendt seg til raske Go Launcher med den geniale med å føre tommel opp på skjermen for å komme til hjem siden er det vanskelig å gå til noe annet.

Slå av animasjoner så er den utrolig kjapp.

Men er ikke go launcher begynt å bli fylt av crap, eller er det jeg som har misforstått noe?

Lenke til kommentar
Klarer fortsatt ikke å like Touch Wiz. Føles så grusomt asiatisk ut...
Enig der! Bare installer en annen launcher som for eks. Go Launcher

 

Ja,når en først har vendt seg til raske Go Launcher med den geniale med å føre tommel opp på skjermen for å komme til hjem siden er det vanskelig å gå til noe annet.

Slå av animasjoner så er den utrolig kjapp.

Men er ikke go launcher begynt å bli fylt av crap, eller er det jeg som har misforstått noe?

 

Tvert i mot.

Jeg kjører sort bakgrunn som jeg alltid har gjort på iphone galaxy mm .

Med go er det veldig enkelt å redigere hvordan du vil ha ikoner mm.

størrelser,utseende osv.

Du lagrer også opsettet ditt så en kan hente det frem hvis en sletter alt på telefonen eller hvis du liker å bytte Rom ofte.

Prøv det og Swiftkey.Nå kommer det enda et bra tastatur som heter IknowYou.

Det jeg liker med go dialer er at du kan taste navnet på den som du skal ringe til med t9 og du slipper å lage mellomrom eller noe.Den forstår hva du leter etter.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...