Gå til innhold

TRYGD. Antall trygdede øker med 1 person i timen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min høyst personlige erfaring er at har man først havnet utenfor atbeidslivet en periode, så er det fordømt vanskelig å få foten innenfor igjen. Det du trenger etter en lengre sykemelding er ikke å gå arbeidsledig i årevis etterpå. Jeg fikk nettopp avslag på nok en jobbsøknad, og jeg har 35 års arbeidserfaring, flere av dem relevant for jobben jeg søkte på. Men de vil vel heller ha de unge og friske...

 

Om noen har en jobb på lur må de bare si fra. Hvis ikke blir jeg kanskje en til på den statistikken etterhvert.

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

ja, vi har nok råd! men spørsmålet er om vi må gjøre noe drastisk for å få late ungdom til å jobbe! alle personer som går på trygd med gode grunner BØR fortsatt få støtte av staten, selv om det koster mye penger. det er jo mange årsaker til at vi har trygdede personer i Norge. men mange som er trygdet har gode grunner for det. men så har vi jo de ungdommene som er arbeidssky. det eneste vi kan gjøre med det er å gjøre det vanskeligere for unge å bli trygdet uten grunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

ja, vi har nok råd! men spørsmålet er om vi må gjøre noe drastisk for å få late ungdom til å jobbe! alle personer som går på trygd med gode grunner BØR fortsatt få støtte av staten, selv om det koster mye penger. det er jo mange årsaker til at vi har trygdede personer i Norge. men mange som er trygdet har gode grunner for det. men så har vi jo de ungdommene som er arbeidssky. det eneste vi kan gjøre med det er å gjøre det vanskeligere for unge å bli trygdet uten grunn.

 

 

Enig i at de som forjener det skal motta støtte. Problemet i dag, er at mange overhode ikke fortjener det. De er fullt kapable til å jobbe. Jeg har selv hatt alle mulig slags drittjobber, men jeg har holdt meg i jobb, fått meg en bra utdannelse og aldri fått en dritt av noen. Hvorfor skal jeg betale for de som ikke gidder å å jobbe, eller som sutrer seg frem i systemet?

Lenke til kommentar

 

Takk. Pensjonister (625 000) er selvsagt litt flåsete å ta med i tellingen. Når vi snakker om "trygd" så tenker vi vanligvis på arbeidsledige og uføre. Det er helt naturlig å bli gammel, og din pensjon har du oppspart hele livet. Eneste måten å kvitte seg med noen av de 625 000 er å drepe dem. Flåsete av BT å inkludere disse under overskriften "1,3 millioner nordmenn på trygd".

 

Det er den resterende halvparten vi må gjøre noe med. Der må det vitterlig finnes rom for forbedringer.

Lenke til kommentar

ja, vi har nok råd! men spørsmålet er om vi må gjøre noe drastisk for å få late ungdom til å jobbe! alle personer som går på trygd med gode grunner BØR fortsatt få støtte av staten, selv om det koster mye penger. det er jo mange årsaker til at vi har trygdede personer i Norge. men mange som er trygdet har gode grunner for det. men så har vi jo de ungdommene som er arbeidssky. det eneste vi kan gjøre med det er å gjøre det vanskeligere for unge å bli trygdet uten grunn.

 

 

Enig i at de som forjener det skal motta støtte. Problemet i dag, er at mange overhode ikke fortjener det. De er fullt kapable til å jobbe. Jeg har selv hatt alle mulig slags drittjobber, men jeg har holdt meg i jobb, fått meg en bra utdannelse og aldri fått en dritt av noen. Hvorfor skal jeg betale for de som ikke gidder å å jobbe, eller som sutrer seg frem i systemet?

det er sant! vi kan jo prøve å forbedre trygdesystemet så vi får bort de tullingene som ikke gidder å jobbe!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ja, vi har nok råd! men spørsmålet er om vi må gjøre noe drastisk for å få late ungdom til å jobbe! alle personer som går på trygd med gode grunner BØR fortsatt få støtte av staten, selv om det koster mye penger. det er jo mange årsaker til at vi har trygdede personer i Norge. men mange som er trygdet har gode grunner for det. men så har vi jo de ungdommene som er arbeidssky. det eneste vi kan gjøre med det er å gjøre det vanskeligere for unge å bli trygdet uten grunn.

 

 

Enig i at de som forjener det skal motta støtte. Problemet i dag, er at mange overhode ikke fortjener det. De er fullt kapable til å jobbe. Jeg har selv hatt alle mulig slags drittjobber, men jeg har holdt meg i jobb, fått meg en bra utdannelse og aldri fått en dritt av noen. Hvorfor skal jeg betale for de som ikke gidder å å jobbe, eller som sutrer seg frem i systemet?

det er sant! vi kan jo prøve å forbedre trygdesystemet så vi får bort de tullingene som ikke gidder å jobbe!

 

Da er det i hvertfall en ting vi kan gjøre; Ikke stemme SV og ei heller AP. De opprettholder dette systemet.

Endret av Running Fox
Lenke til kommentar

 

Takk. Pensjonister (625 000) er selvsagt litt flåsete å ta med i tellingen. Når vi snakker om "trygd" så tenker vi vanligvis på arbeidsledige og uføre. Det er helt naturlig å bli gammel, og din pensjon har du oppspart hele livet. Eneste måten å kvitte seg med noen av de 625 000 er å drepe dem. Flåsete av BT å inkludere disse under overskriften "1,3 millioner nordmenn på trygd".

 

Det er den resterende halvparten vi må gjøre noe med. Der må det vitterlig finnes rom for forbedringer.

 

En sannhet med visse modifikasjoner som du skriver der;

 

I Norge er det 625.000 alderspensjonister. De henter hele eller deler av sin inntekt fra Folketrygden.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Antall trygdede øker med 1 person i timen. Totalt finnes det ca. 1,3 millioner nordmenn på trygd.

  • Hva er årsaken til dette?
  • Har vi råd til dette?

 

Grunnleggende sett er det en villet politikk. Om alle hadde vært i jobb ville lønningene økt og konkurranseevnen stupt. Politikerne ønsker å ha det slik, og det er slik det blir.

 

Videre så er det sånn at 60-70% av ledige jobber kun lyses ut internt, og flertallet av de som lyses ut er allerede besatt og lyses kun ut fordi de er pålagt å gjøre det. Videre så handler det også om dette: http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2483946.ece

 

La oss ta et regnestykke. Av hundre ledige jobber, blir kun ca. 30 utlyst. 70% av disse går til innvandrere, dvs man sitter igjen med 9%. Av disse så går vel ca. halvparten til hvert kjønn og man er nede på ca. 4%, og om man tar en gjevn fordeling mellom unge og gamle så er det ca. 2% av jobbene man har mulighet til å få. Med gj.snittlig 200 søkere, så har man 1/200 sjans (0,5%) sjans til å få en av de 2% jobber man kan ta.

 

Dette må jo gå galt, og folk som havner utenfor ender som uføre etterhvert.

 

Har vi råd til dette? Tja, så lenge man skrur opp kravene til de ansatte, krever mer og mer innsats, pålegger de å jobbe mer og mer overtid osv så har vi tydeligvis det. Hadde vi ikke hatt råd til det, så hadde vi tatt bedre vare på de ansatte slik at de ikke BLE uføre.

Lenke til kommentar

Ikke noen bombe dette, ett lite feilskjær i skolen og du er ute....

Alt er spesialisert og formalisert, man lager en mal for utdanning eller yrkeskompetanse som gjør at mange ikke kommer seg igjennom.

 

Rause velferdsordninger ala 100% lønn ved sykedager og ingen karensdager gjør at ingen arbeidsgivere tar sjansen på og ansett noen med økt fare for fravær, som så ofte så er velferdsordningene tilpasset de som lykkes i livet og holder de mindre vellykkede ute i kulden.

 

Vi har fått det samfunnet alle skryter av at vi ikke vil ha, ett sterkt klassedelt samfunn med de som lykkes 100% innenfor de snevre rammene som er satt opp og store grupper som aldri kommer inn i varmen og tryggheten...

Det hjelper ikke på at man har tilgang til en ubegrenset mengde utenlandske arbeidssøkere som glatt utkonkurrerer mange Norske.

Vi kommer vel til og få slumområder i Norge også, hvor de som aldri fikk en sjanse kan leve ute av syne for de som lykkes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De som blir trygdet er trygdebekjempere. De er rett og slett helter som viser hvor ille systemet er ute å kjøre. De offrer seg selv for landets beste. Vi bør alle følge i demmes fotspor. Alle bør jobbe for å bli trygdet og når 100% av Norges befolkning går på trygd. Så må liberalismen innføres, da funker ikke sosialismen lenger.

 

Hvordan bli med i kampen om Norge:

1) Gå til legen og si at du lider av politisk depresjon (Snakk sant, ikke gjør det hvis ikke du lider av det)

2) Pga depresjonen så gidder du ikke jobbe mer. Du føler pengene blir ranet fra deg og det er nesten ikke vits å leve, men bare nesten.

3) Gå på nav, uføretrygdet pga psykiske problemer. Helt lovlig!

Endret av Hardrocktarzan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke noen bombe dette, ett lite feilskjær i skolen og du er ute....

Alt er spesialisert og formalisert, man lager en mal for utdanning eller yrkeskompetanse som gjør at mange ikke kommer seg igjennom.

 

Rause velferdsordninger ala 100% lønn ved sykedager og ingen karensdager gjør at ingen arbeidsgivere tar sjansen på og ansett noen med økt fare for fravær, som så ofte så er velferdsordningene tilpasset de som lykkes i livet og holder de mindre vellykkede ute i kulden.

 

Vi har fått det samfunnet alle skryter av at vi ikke vil ha, ett sterkt klassedelt samfunn med de som lykkes 100% innenfor de snevre rammene som er satt opp og store grupper som aldri kommer inn i varmen og tryggheten...

Det hjelper ikke på at man har tilgang til en ubegrenset mengde utenlandske arbeidssøkere som glatt utkonkurrerer mange Norske.

Vi kommer vel til og få slumområder i Norge også, hvor de som aldri fikk en sjanse kan leve ute av syne for de som lykkes.

 

Knallbra. Kunne ikke vært mer enig. Kudos!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

De som blir trygdet er trygdebekjempere. De er rett og slett helter som viser hvor ille systemet er ute å kjøre. De offrer seg selv for landets beste. Vi bør alle følge i demmes fotspor. Alle bør jobbe for å bli trygdet og når 100% av Norges befolkning går på trygd. Så må liberalismen innføres, da funker ikke sosialismen lenger.

 

Hvordan bli med i kampen om Norge:

1) Gå til legen og si at du lider av politisk depresjon (Snakk sant, ikke gjør det hvis ikke du lider av det)

2) Pga depresjonen så gidder du ikke jobbe mer. Du føler pengene blir ranet fra deg og det er nesten ikke vits å leve, men bare nesten.

3) Gå på nav, uføretrygdet pga psykiske problemer. Helt lovlig!

 

Men ikke SÅ enkelt...

Lenke til kommentar

http://www.dn.no/for...icle2486170.ece

 

Tipper det blir en katastrofe aka Hellas når oljen og gassen tar slutt. Eller tipper under break even permanent.

 

Jeg tror vi kan komme til å klare oss godt til slutt, men jeg tror det blir en blåmandag når dagens voksne generasjon dør og tar med seg siste rest av overfloden i graven og min, kanskje mine barns, generasjon må betale for de voldsomme offentlige utgiftene de(n) avdøde generasjonen(e) har skapt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...